Vakencorner
|
Ser ni denna serie så förstår ni världen fullt ut.
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Om ni ser hela denna serie så garanterar jag att ni kommer att förstå världen helt och fullt ut. Varför saker händer och vilka som ligger bakom. Det är en serie på 36 dvd skivor rippade till xvid. 25Gb.
Den förklarar allt helt enkelt och ger klara bevis. Den går igenom profetiorna i bibeln som bevisas vara sanna. Bibeln har profeterat en ny världsordning och bevisen är totala och icke motsägelsebara. Har själv sett 21 avsnitt nu och är helt förundrad. Det är så totalt värt att se denna serie då inget annat mäter sig med denna då den tar upp i stort sett allt om världen idag. Sprid till vänner och bekanta! http://thepiratebay.org/details.php?id=3494598
Posted on: 2006/6/17 10:17
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
Re: Ser ni denna serie så förstår ni världen fullt ut.
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
0 seeders, 0 leechers. 25 GB. Det kan ta en stund!
/ fr3D |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag har lite svårt för dessa kristna lirare. Det står helt klart för mig att kyrkan är en av de mest korupta instutitionerna som funnits på jorden.
Tittade bara på de klipp som finns på hemsidan dock. Bibleln inehåller kanske en del intressanta saker, men den inehåller mycket bristfalligt med vad jag anser vara sunda livsfilosofier. Kul att han har hajar att det är en konspiration, hoppas att han fattar att man inte kan ta tillflykt till någon bok snart.
Posted on: 2006/6/17 19:36
|
|||
|
Administratör och grundare av vaken.se
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
micro: Jag rekommenderar dig verkligen att se serien. Jag garanterar att du kommer bli positivt överaskad av den, helt klart. Du kommer förstå konspirationen så mkt djupare eftersom den verkligen är det.
Jag håller till 100% med dig om att kyrkan är de mest korrupta institutionerna som funnits och som FINNS på denna jord. Det gör även han som pratar i filmen och tar upp konspirationerna i kyrkan och hur den blivit vad den blivit. Vad han även tar upp är att hela konspirationen med new world order och allt, precis allt, kan härledas till katolska kyrkan. Och även varför. Om du inte vill tro på det bibliska budskapet i filmen, se det som fakta; som en utgångspunkt, och titta på resten. Det är så fashinerande och totalt värt tiden. Om du verkligen är intresserad av konspiration och varför den finns och i vilken skala ska du helt klart se denna serie. Sanningen kommer alltid fram till sist, eller hur (: edit: Jag kan t.o.m skicka skivorna till dig om du är intresserad och inte vill ladda ner dem. Är så imponerad av helheten så jag gör det väldigt gärna för jag tror att även du, och alla som ser denna serie kommer bli det (:
Posted on: 2006/6/17 20:06
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Seeda på! Blir att skaffa ny 250GB hårddisk imorgon.
Jag tackar i förväg. ;) Peace! // PriMo
Posted on: 2006/6/17 21:56
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Kan man inte bara köpa eller beställa den någonstans ifrån? Nån måste väl sälja den! Hinner inte sitta och ladda ner skiten... vill köpa nu!
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Du kan köpa serien på www.amazingdiscoveries.org dock är den dyr. Men jag kan bränna ut skivor gratis åt dig och skicka på posten om du pm:ar din address. Postar redan ikväll eller imorgon om du är snabb (:
Posted on: 2006/6/18 10:45
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Hmm, jag har pumpat info i flera år nu, synat världen från alla vinklar, känner att jag bara börjat... Jag går med på att man får god insikt med hjälp av bra material, men att lära sig allt genom en serie, njaa....
Det finns ingen genväg till den egentliga världsbilden... Den ena delen är "infon", den andra delen är att hitta sig själva... O så fort man kommer på hur lite man vet, ju snabbare kan man skaffa sig genuin info, o så vidare... Sen ere bara o avsluta med att avprogramera :) ... Kör vidare, så det ryker!... Skall försöka få tid o ladda ner o se serien... Först skulle det va lite coolt om någon som sett den kan skriva upp lite kort vad den innehåller o så... Ett förord typ på en a4 eller nåt, de e ju ganska stort o tar myce tid o gå igenom... Hare gött... |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Du har så rätt i det du säger. Det finns ingen genväg till världsbilden utan man måste söka själv efter sanningen. Den här serien, tycker åtminstone jag, är väldigt rakt på sak i alla de olika ämnen den tar upp. Den innehåller dessutom en röd tråd från början till slut så att ens uppfattning av det stora hela växer med tiden i de olika avsnitten medans olika ämnen tas upp.
Det jag gillar med honom som talar är att han inte hittar på saker själv. Allt han säger har en källa, ett citat. Han bara lägger fram fakta från olika källor och så får man själv bilda sin egen uppfattning i ämnet. Välja om det är trovärdigt eller inte. Angående innehållet är det svårt att ge en sammanfattning då serien tar upp så otroligt många olika ämnen. Talaren utgår från bibeln, då han funnit bevis som han lägger fram på att de olika profetiorna i den är sanna och kan styrkas med historiska fakta. Han går i början igenom historien, olika krig och riken som uppkommit och fallit och vilka som haft makten där. En sak i taget ända fram till vår tid. Han tar upp hur frimurarna kom till, vilka som låg bakom, illuminati, jesuiter osv. Han forskar vad bibeln säger om antikrist, odjurets märke, odjurets tal. Några avsnitt handlar om New World Order, hur tankarna bakom detta uppstod, vilka som står bakom filosofin, vad det innebär och hur den redan idag implementeras. Serien innehåller därför en kristen tråd. Dock är det värt att nämna att det inte är någon propaganda för kyrkan på något sätt, tvärtom tar han i några avsnitt kritiskt upp kyrkan genom historien och hur de vilselett folk genom åren genom att ändra i bibeltexter och på många andra hemska sätt fått folk under sin makt. För en lista med mer information om de olika avsnitten som finns i serien besök sidan där serien säljs: http://www.amazingdiscoveries.org/store/home.php?cat=23 Där står en liten beskrivning av varje avsnitt och vad det handlar om. Det är en tung serie, men jag tycker som sagt det är värt att se den. Man behöver inte hålla med om allt som läggs fram, utan det är ett personlig val man måste göra. Dock är det fruktansvärt intressant ur både historisk och dagsaktuell synvinkel för att förstå världen och hur vi kommit hit där vi idag är samt hur framtiden ser ut. Hoppas ni finner lika stor glädje i informationen som jag har gjort.
Posted on: 2006/6/18 16:34
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Ett litet avsnit om bl a Skull and Bones/Brotherhood of Death !! Chapter 322 of a german secret Society. http://www.amazingdiscoveries.org/med ... nd-secret-societies-211b/
Posted on: 2006/6/18 17:23
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Snibb:
Serien verkar ganska intressant men jag ifrågasätter dess sanningsvärde. Nu har jag inte sett serien i fråga men kan utifrån beskrivningen av dess innehåll (som jag nosat upp på nätet) ana vart det hela barkar. Serien utgår alltså ifrån att det i uppenbarelseboken skulle finnas profetior (sanna förutsägelser), som skulle förverkligas i våran tid. Detta antagande är behäftat med många, många problem i kunskapsteoretiskt avseende. För det första är det lätt att genom subjektiv tolkning anpassa det skrivna ordet till verkligheten. Man kan med viss möda konstruera vattentäta (inom sina egna ramar icke-motsägelsefulla) tolkningar av en viss text, utan att denna tolkning för den sakens skull är korrekt. Bevis för att dessa tolkningar, speciellt av "heliga" texter som bibeln, oftast är felaktiga, är de mängder med fall där personer hävdat sig ha en korrekt tolkning och utifrån denna förutspått vad som inom de närmaste åren komma skall, men visat sig haft fel. Till exempel förutspådde Jehovas Vittnen, via uppenbarelseboken och andra böcker, att Harmageddon skulle komma 1914 men när så inte skedde skapades en splittring i organisationen. För det andra är det lätt att anpassa och förenkla verkligheten till den grad att den överrensstämmer med det skrivna ordet. Till exempel är påståendet att katolska kyrkan ensam skulle vara ansvarig för NWO knappast i överrensstämmelse med verkligheten, i så fall skulle jag vilja se den enorma bevisbörda som krävs för att övertyga mig om det! Utifrån egen forskning framstår det åtminstone för mig som att fenomenet är *mycket* mer komplext än så. Till att börja med: Hur många organisationer utan koppling till den katolska kyrkan har inte arbetat för en ny världsordning!?! För det tredje är en text som uppenbarelsebokens natur att den utgör en lämplig mall för vad som naturligt sett inträffar under "apokalyptiska" omständigheter. Du kan få uppenbarelsebokens innehåll att "stämma överrens" med nästan vilka lokala fenomen som helst som har apokalyptisk natur. Man bör vara medveten om att författaren/författarna till Uppenbarelseboken skrev den under på den tiden apokalyptiska omständigheter. Eftersom boken inte är tillräckligt specifik för att med säkerhet bevisa något kan innehållet tillämpas nu, precis som den kan tillämpas om tusen år. Jag kan ta upp så mycket mer men jag tror jag nöjer mig med detta tills vidare....
Posted on: 2006/6/19 15:31
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Jag förstår vad du menar och är väl medveten om det du säger. Dock vill jag rekommendera dig att se serien och sedan komma med synpunkter (:
Man ska alltid ta till sig information på ett misstänksamt vis och om man finner något som man inte riktigt är säker på att det stämmer så ska man leta reda på mer information tills man känner sig nöjd och bevisen räcker för ens egna övertygelse. Serien lägger fram så många olika ämnen, och inte alla avsnitt har direkt koppling till bibliska profetior. Dock läggs det fram så att det i det stora hela kan knytas ihop till ett vackert paket. Om man är nöjd med det paketet eller inte är ju upp till var och en att bedöma, och det lägger även den som talar i serien fram klart och tydligt. Han nämner många gånger att det finns olika tolkningar av det han nämner och nämner i många fall även de olika tolkningarna. Sen lägger han fram sin personliga åsikt och varför han tycker så. Han säger aldrig att så är det för jag säger det, vilket jag tycker är väldigt sunt. Men som sagt se den och var misstänksam, sanningen tål att prövas om och om igen! Och det är den vi är ute efter, eller hur (:
Posted on: 2006/6/19 17:05
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Bra sagt snibb Kan jag få tag i dessa filmer genom dig på något sätt? Har ingen möjlighet att ladda ner alla dessa!
Posted on: 2006/6/20 15:48
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Pm:a din address till mig så har du snart skivorna i brevlådan (:
Posted on: 2006/6/20 18:58
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login