vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 »


Pågår nu (USA)
#1


See User information
Vill bara meddela att jag sitter med några Amerikaner i en Ventrilo.
Dom bor i: Portland Oregon, JacksonVille (Florida)

Vad dom säger är att det är en jäkla rullians med millitärer/National guard runt om i deras städer, dom sätter upp Högtalarsystem runt om i staden och ropar ut att folk skall vara lugna och att det inte handlar om Matial Law... Dom är vänliga och beter sig sansat utan något antydan till våld. Folk får fortfarande gå runt som vanligt, men denna aktivitet.

Nån som har en idé om vad det handlar om?

Posted on: 2010/10/13 21:29

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Pågår nu (USA)
#2


See User information
Detta är platser så långt ifrån varandra som man kan komma. Dessutom är det väl en fyra timmars tidsskillnad mellan orterna. National Guard kan inkallas av guvernörerna om det är risk för nån sorts katastrof typ tsunamis eller vulkanutbrott. Men det är nåt superdatorvirus i omlopp också som använts i konflikten med Iran, kanske det blir mycket oro om internet slås ut och folk inte kan ringa och kommunikationerna stannar. Hotmail har legat nere idag, till exempel.

Posted on: 2010/10/13 21:57
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Pågår nu (USA)
#3


See User information
Ja, det är en bra bit mellan, samt att en av killarna sa att hans "Food stamps" inte fungerar att lösa in under hela dagen, även dom andra runt som försökt lösa in dom.

Dom ropar ut att det är "State of emergency, men inte martial law", sedan tutas det gignaler o ljut ur dessa högtalarsystem lite från o till, som om dom testas eller så. Massa millitärflygplan (Fraktplan) som flugit runt osv.

Dom säger det går väldigt lugnt till... tack o lov.

Posted on: 2010/10/13 22:11

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Pågår nu (USA)
#4


See User information
Rapporteras det nåt om detta i amerikanska medier? State of emergency låter ju som att det är allvarligt och om det händer lite överallt vet ju folk redan om det.

Posted on: 2010/10/13 22:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Pågår nu (USA)
#5


See User information

Nix, det är väldigt under radarn. Om det nu e ufo disclosuren eller ekonomisk kollaps, får vi se. Medier verkar vara lugna med rapporter om det, kanske för att inte skapa oro och panik.

Verkar vara planerat i alla fall, inte bara nått som är från en höft.

Posted on: 2010/10/13 22:35

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Pågår nu (USA)
#6


See User information
Orson Welles chockade ju miljoner med att göra ett radioprogram på ett liknande tema för länge sen och jag hoppade själv på ett fingerat reportage om att Barsebäck drabbats av en härdsmälta. Just då bodde jag i Ängelholm och jag drack mig medvetslös i ren förskräckelse och visste fortfarande inte att det varit ett skämt när jag vaknade nästa dag - det blev en långdragen förskräckelse. Kan detta vara något liknande? Eller är det allvarligt allvar...

Posted on: 2010/10/13 22:47
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Pågår nu (USA)
#7


See User information
Bra att du delar med dig Avatar.

Jag har sökt på nätet men har inte hittat något. Borde det inte finnas på youtube från arga människor? Jag menar absolut inte att du ljuger. Jag tror på dig.

State of emergency. Hmm, om jag skulle få gissa så tror jag på en kollapsad amerikansk ekonomi. Förmodligen den 16:e (18, bankdag) om det du säger stämmer.

Förstår inte varför dom skulle göra så, om det inte är en övning. Men vem har sådana övningar?





Posted on: 2010/10/13 23:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Pågår nu (USA)
#8


See User information
Jag tittade på state of emergency på nätet och dom har haft flera stycken på senare år, senast för nåt år sen i samband med svininfluensan.

Posted on: 2010/10/13 23:09
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Pågår nu (USA)
#9


See User information
Ok, då borde det kanske vara något stort på gång nu också.

Anledningen till att jag gissar på ekonomisk kollapps av den amerikanska ekonomin är att i princip alla större börskrascher har hänt just i oktober. Oktober verkar vara den månaden man ska passa sig för om man inte vill förlora sina livbesparingar.

Posted on: 2010/10/13 23:24
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Pågår nu (USA)
#10


See User information
En annan kompis kikade förbi (Ventrilo) och berättade att Jetplan(Stridsplan) i full sula dundrat över hans hus i New Mexico under dagen.

Tutorna/Pipen har inte tutat under två timmar nu, så testningarna är väl slutförda runt staden.

Så nu e det väl bara o softa och hoppas på det bästa...


Posted on: 2010/10/14 0:41

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Pågår nu (USA)
#11


See User information
Ummh...

Snackar om folk med M16 på gatorna...




Posted on: 2010/10/14 0:56

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Pågår nu (USA)
#12


See User information
Tja, kan man utföra en kontrollerad kollaps av en byggnad kan man väl göra det med ett samhälle? Ekonomiskt ingenjörsarbete, helt enkelt!

Men fortfarande inget att se på nätet men det kan ju vara manipulerat på nåt sätt förstås så att man inte ser nya inlägg... troligast är förstås att detta är en hoax men å andra sidan ger det anledning till eftertanke!

Det är slående hur sårbara vi är, vi har inga adresskedjor eller mötesplatser eller nåt överhuvudtaget förberett inför en särskild situation.

Man borde öppet avtala exempelvis en färg på en armbindel och särskilda samlingsplatser och sånt för att hitta varandra. Ett obligatorisk fråga och ett svar likaså. Ett valspråk! Och en fana i samma färg.

Färgen kunde förslagsvis vara svart eftersom alla andra är upptagna och mötesplatsen vid närmaste välkända fornminne.

Frågan kunde vara "Vad är dyrast av allt på Jorden?" och svaret "Friheten!"

Valspråket är inte lika lätt och måste väljas med omtanke...

Har någon ett bra förslag som kan sammanfattas i få ord?

Men ett förslag kunde vara "Jorden! Frihet!"

Posted on: 2010/10/14 7:23

Edited by Asgeir on 2010/10/14 7:39:40
Edited by Asgeir on 2010/10/14 7:49:54
Edited by Asgeir on 2010/10/14 7:51:46
Edited by Asgeir on 2010/10/14 7:52:47
Edited by Asgeir on 2010/10/14 7:53:28
Edited by Asgeir on 2010/10/14 7:54:34
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Pågår nu (USA)
#13


See User information
Som en ödets ironi ser jag att den lämpliga platsen i Stockholm är

SVARTA LÖTS TINGSPLATS i Alby...

Fantastiskt!

Posted on: 2010/10/14 8:38
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Pågår nu (USA)
#14


See User information
UFO Sightings in New York As Crowds of People Stare Into The Sky. Confirmed by Multiple News Networks

http://beforeitsnews.com/story/214/96 ... ltiple_News_Networks.html





Oklahoma earthquake shakes more than Sooner state

Oklahoma earthquake is felt as far away as southern Kansas. The Oklahoma earthquake struck just after 9 AM local time on Wednesday.

http://www.csmonitor.com/USA/Latest-N ... es-more-than-Sooner-state

"This is the largest one that I've certainly ever felt in Oklahoma, and I've been here my whole life," said Jim Bailey, deputy fire chief in Norman.

http://beforeitsnews.com/story/213/95 ... uake_shakes_Oklahoma.html

Posted on: 2010/10/14 8:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Pågår nu (USA)
#15


See User information
Finns en del på nätet som börjat poppa upp;

http://theintelhub.com/2010/10/13/new-york-ufo-sighting/


http://www.huffingtonpost.com/2010/10 ... fo-sighting_n_761717.html











Vi får väl se vart det leder och vad det handlar om egentligen.

Posted on: 2010/10/14 9:46

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Pågår nu (USA)
#16


See User information
Jag har själv en fjärrstyrd zeppelinare som är relativt stor som jag hade tänkt använda i reklamsyfte inomhus i stora hallar. Den är just silverfärgad och man kan sätta lampor på den. Kanske det är sådana som någon köpt, dom är inte så dyra men använder man dom utomhus är risken att dom flyger iväg och försvinner för styrmanicken är en sån som man har till leksaksbilar.

Posted on: 2010/10/14 9:59
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Pågår nu (USA)
#17


See User information
Det tråkiga är att jag sett dessa i verkligheten, den närmsta är ca 300m. Beteendet, farten ljudlösheten pekar på något helt annat. Är själv tveksam om att även våra millitära utveklingsdel inte kommer i närheten av det, men självklart kan jag ha fel.

Men sen kan jag inte garantera att dessa e precis samma...

btw, ny nyhetssändning... (Lite skrikig)




Posted on: 2010/10/14 13:40

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Pågår nu (USA)
#18


See User information
Quote:

Avatar skrev:

Nix, det är väldigt under radarn. Om det nu e ufo disclosuren eller ekonomisk kollaps, får vi se. Medier verkar vara lugna med rapporter om det, kanske för att inte skapa oro och panik.

Verkar vara planerat i alla fall, inte bara nått som är från en höft.


Det är planerat...http://sites.google.com/site/challengesofchange/

Retired NORAD Officer's New Book Predicts a Tentative Worldwide UFO Display on October 13, 2010

En bok om detta ämne

Posted on: 2010/10/14 13:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Pågår nu (USA)
#19


See User information
http://gfsvenska.blogspot.com/

lördagen den 9:e oktober 2010
SaLuSa 8 oktober, 2010

Helt klart så dröjer det nu inte alltför länge innan vi kan arrangera uppvisningar för er, i stället för vad som nu framstår som slumpvisa.

Ju snabbare era hjärtan kan komma i resonans med och acceptera våra vibrationer desto mer kommer det att tillåta oss att vara mycket mer öppna och kontakt blir möjlig.

Detta är en tid som vi med stort intresse ser framemot, och det kommer att hjälpa att frisläppa alla tvivel som kan finnas då det gäller våra intentioner.

En full förklaring av vår närvaro kommer i vilket fall som helst att ges och vi vet att det kommer att tillfredställa majoriteten av folket.

Jag är SaLuSa från Sirius, och känner att vårt äventyr med er har just nu bara börjat.

Det finns så mycket vi kan göra tillsammans och livet kommer att bli en underbar upplevelse.

Posted on: 2010/10/14 14:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Pågår nu (USA)
#20


See User information


Bring it on!
En fantastisk tid vi lever i!

Bara barnen i våra styrelser fattar vinken, samt alla andra människor.

Peace!

Posted on: 2010/10/14 14:12

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Pågår nu (USA)
#21


See User information

Posted on: 2010/10/14 14:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Pågår nu (USA)
#22


See User information

Posted on: 2010/10/14 14:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Pågår nu (USA)
#23


See User information
@saibot

Ja, de kan ju försöka hitta en förklaring till det där
Men självklart har dem ju en, den som alltid återkommer, "det är fake"...

Posted on: 2010/10/14 14:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Pågår nu (USA)
#24


See User information
@Saibot. Jag såg också på New York camen inatt. Och det var inte ballonger. Dom rörde sig snabbt och utan någon som helst logik(iaf för mig) Helt galet.

kolla klippet. http://www.youtube.com/watch?v=tThXNH8aY3c

Det verkar vara ballonger till en början, men i slutet rör dom sig väldigt konstigt.



Det känns lite tabu att prata om UFO. Som att man lätt kan bli stämplad som idiot. Iof så betyder UFO inte aliens, men det är vad alla tänker på när dom hör ordet.


@Avatar, jo verkligen spännande tid som vi lever i. På många sätt. Jag är tacksam att leva just den här tiden.

Posted on: 2010/10/14 14:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 3 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
48 user(s) are online (48 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 48

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS