vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Förändra på lokal nivå.

See User information
Har funderat en hel del på vad som egentligen skulle krävas för att förändra världen vi lever i idag. Har tänkt rätt mycket på vad man skulle kunna göra på en lokal nivå samtidigt som det skulle synas på en mer global nivå.

Idag har jag filosoferat lite på att man ändå kanske skulle kunna använda dagens politik, använda den riktigt ordentligt.
Jag bor i Järvsö, i Hälsingland som också är känt för sina skogar, Ljusnan, lillbabs m.m.
Jag ser ut genom mitt fönster, och ser mina hemtrakter, det är vackert.
Jag tänker mig att om jag skulle sitta i kommunalstyrelsen är det otroligt mycket jag skulle vilja göra. De kommunala politiker som finns här idag sover precis lika hårt som resten av befolkningen.
Deras intresse för det hela är egentligen 0, pengarna de får "för det viktiga jobbet" de utför är väl det ända de är intresserade av, resten skiter de i.

Min tanke är kring det hela var att skapa ett kommunalt parti som verkligen skulle arbeta för folket som levde här, ge friheten som tillhör dem åter.
INTE för mycket på samma gång, då skulle de löpa amok och ingenting skulle fungera.
Kikar man på hur det fungerar idag är det verkligen långt ifrån optimalt, vi vet knappt vart våra skattepengar tar vägen (inte får vi någon nytta av dem iaf) och frågor som de kommunala partierna förut hade "makt" att besluta om beslutas nu direkt ifrån EU. Allt är verkligen otroligt fel.

Utopin jag har är att hela kommunen i princip skulle vara självständig, att man skulle säga ifrån sig EU-direktivet och på något vis behålla skattepengarna de som lever här betalar för att sedan läggas ned på dem igen.
Jag tittar på hur matbutiker fungerar, helt fel egentligen.
Ett bland de lättaste sätten att bli miljonär i Sverige idag är att starta en ICA-butik, hur sjukt är inte det egentligen?
Jag menar, mat är vad varje människa behöver för att leva och så sitter vissa och gör sig själv till miljonärer på detta.
Att starta en matbutik för folket som lever här är vad man skulle ha gjort, starta och driva den för skattepengarna, det skapar fler jobb.
Att ha bra mat i butiken och ha närpruducerat skulle vara A och O vilket också skulle generera i fler jobb som t.ex mjölkbonde.
Pressa ner priserna till den gräns som går för att just driva den, inte göra någon vinst, skulle det bli vinst ska det läggas på folket igen.
Detta är ju en butik för folket som lever här!

Titta på apoteken som också blivit privatägda på senare tid, allt för någon enstaka individs egna vinning, detta är ju helt fel.
Att starta ett apotek för folket skulle också varit bra.
Främst med naturprodukter, för jag är helt övertygad om att allt vi behöver har gets till oss men sedan tagits ifrån oss för att göra oss sårbara och lätta styra över. Man skulle också på detta apotek informera vad det är dem säljer på de privatägda, vad det innehåller och vad det kan göra med kroppen.

När man fått allt att funka och vant folket vid detta skulle man sedan skapa stora magnetgeneratorer för skattepengarna och på så vis får invånarna energin de behöver utan att betala för den.
DET ÄR HELT SJUKT VAD MAN KAN ÖKA VÄLFÄRDEN FÖR ALLA OM MAN GÖR PÅ RÄTT SÄTT.
Det är så otroligt mycket man SKULLE kunna göra men som inte tillåts hinnas med i dagens samhälle pga alla de skapade behoven och alla måsten.

Shiiet, jag har så otroligt mycket ideér om hur man skulle kunna göra så jag får hjärnsläpp och detta är bara en bråkdel av allt.
Mer man skulle ändra på är ju utbildningen och banker mm.

Men vad jag vet är att jag inte skulle kunna utföra NÅGOT på egen hand, skulle man överhuvud taget sätta en sådan här plan i verk skulle det behövas hjälp och stöd från andra vakna människor.
Det är trots allt svårt att väcka en sovande värld helt ensam.
Så känner ni att ni inte har något att förlora så kom hit och hjälp mig med att göra allas (de vet inte om det än bara) dröm till verklighet!

Posted on: 2010/10/14 14:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Förändra på lokal nivå.

See User information
Dagens politik går nog endast användas om någon representerar sanningen för oss.

Risken för korruption eller utfrysning är ju stor ochså.

kommuner som stater är ju en bättre lösning helt klart.

Isåfall kan dom som tyr sig till ett visst sätt att leva söka sig till dom kommuner som uppfyller deras levernes krav.

En liberal kommun utan ideologisk rasism skulle jag vilja leva i isåfall.

Ut ur Eu är helt klart ett krav.

Posted on: 2010/10/14 14:42
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jo, risken för utfrysning är helt klart stor.
Men man får ta myrsteg och se vad som händer och inte vara alltför radikal på momangen. Skulle utfrysning ske så måste man se till att klara av en sådan också.
Men hur smart skulle det vara ur regeringsynpunkt egentligen?
Folk skulle runt hela Sverige skulle ju ifrågasätta varför? de som hade en sån bra grej på gång.
Folk kanske till och med skulle syna hela bluffen!

"kommuner som stater är ju en bättre lösning helt klart."
precis som du säger, och skulle jag haft pengarna skulle jag köpt upp mark att utföra min utopi på men nu har jag inte det och funderade därför på om man skulle kunna använda sig av det som redan fanns

Posted on: 2010/10/14 14:55

See User information

Är helt med på detta, kommer inom kort börja spåna och "jaga" lite i detta ärendet. Kommer öppna upp för en samverkan. Tyvärr kommer väl lite toa-papper behövas...

Posted on: 2010/10/14 15:10

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

See User information
@Avatar

Hör av dig när du är redo!
Jag vill göra förändring snarast
Men inser att det krävs mer än en människa för att göra det, eller, det skulle vara så mycket enklare då.
Och svårt skulle det ju vara att driva ett parti på helt egen hand.
Ansluter mig mer än gärna till denna samverkan.

Posted on: 2010/10/14 15:19

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper