vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 »

Re: Free man - Powers that becomes with real freedom.

See User information
Tja, ser det som en möjlighet i så fall att undervisa dom... Om nu det går...

Hur som, visar jag ett ansvarstagande och sträcker ut en hand för att fredligt komma till en gemensam slutsats. Skulle det bli en rättegång i framtiden, kan man ju påvisa att man försökt vara förutseende och välvillig att ta ett iniativ... Alltid värt nått, även om företaget Polisen AB kor sitt eget rejs och tror dom är guds gåva till föräldrarskapet.

Men lagen är lagen, även för dom... Eller ja, regelverket vissa följer och jobbar efter... Vissa mer än andra...

Posted on: 2010/10/17 13:51

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Du måste föreläsa, Avatar. Snacka med de som anordnar föreläsningar, det fixar de lätt. Göteborg, Malmö, Stockholm, Örebro, no pix.

Posted on: 2010/10/19 5:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Person, Svenska Akademins Ordbok

PERSON pærsω⁴n l. pär-, m. l. f.; best. -en, vard. (utom i södra Sv.) äv. ==; pl. -er ((+) -ar BALCK Es. 236 (1603)); förr äv. PERSONA, f.? best. -an; pl. -or? (jfr pl. best. persononar, se formavd. nedan). ( perschon 1629–1716 (: perschoner, pl.). person (peh-, pä-, -ss-, -sz-, -oen, -ohn, -oon) 1537 osv. persona 1521–1536. personan, sg. best. 1528 – 1540. persone (-ss-, -sz-) 1522 (oblik form)– 1563 (oblik form). personen, sg. best. 1541 osv. personena, sg. best. oblik form 1526–1536. personer, pl. 1521 osv. persones, gen. sg. 1526 –1540. personn (-ss-) 1541–1623. personne 1549–1557 (oblik form). personom, dat. pl. 1559. persononar, pl. best. 1526–1528. personone, sg. best. oblik form 1526)
[fsv. person(a), f.; jfr isl. persóna, f., persóni, m., d., t. o. en person, fr. personne; av lat. persona, (ansikts)mask (för skådespelare), roll, karaktär, personlighet, människa; möjl. av etruskiskt urspr.]
[PERSON 1]
1) var särskild av ett antal mänskliga individer (l. personifierade djur l. ting o. d.) som en författare låter uppträda i ett skådespel; roll (i ett skådespel); förr äv.: skådespelare. (Sv.) Person som är i speel, (lat.) Actor. Linc. (1640). Personerne (i komedien:) Baron LufftSlott. Fröken Engel hans Fästemö (osv.). NORDENFLYCHT (SVS) 2: 292 (c. 1745). (Sv.) Personerne i et skådespel, (fr.) les personnages, les acteurs, les interlocuteurs. WESTE (1807). Den (i den eng. moraliteten förekommande) lustiga personens olika namn, Iniquity, Folly o. s. v., utbytas senare mot den stående benämningen Vice. SYLWAN (o. Bing) 1: 143 (1910). (†) Comoedianter .. afkläda sig personen med kläderna, utan at oroa sig deröfver. Hoffmann Förnöjs. 234 (1752). jfr BI-PERSON. – särsk.
[PERSON 1.a]
a) i uttr. handlande person, i ett skådespel förekommande människa (l. annan varelse)- äv. bildl. (jfr c). Skådespel, i hvilka hoffolk eller ock understundom studenter voro de handlande personerna. DAHLGREN Theatr. 1 (1866). En dag fick jag nere vid sjön bevittna någonting mycket underligt, och den handlande personen var en hund. JENSEN Hudson FjärrL 96 (1925).
[PERSON 1.b]
b) (†) i uttr. ngns person (jfr 4). α) i eg. anv., ifråga om skådespel: rollen ss. ngn o. d. Såsom det .. skeer i Comoedierna hoos osz; hwarest, han som hennes (dvs. Disas) person (dvs. roll) bekläder, .. med det ena Benet sitter öfwer en lefwande Bock. RUDBECK Atl. 2: 498 (1689).

Person nummer = Rollspels/karaktärs nummer

Posted on: 2010/10/19 16:10
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
@iwarrior

Kikade också på det, men i någon annan ordbok, eller om den bara var förenklad.

Person: mänsklig varelse, individ, rollfigur, juridisk p.
Organisation, förening, bolag m.m. som har samma rättigheter och skyldigheter som en enskild människa.

Förklarar väldigt tydligt tycker jag, men för en sovande människa säkerligen rätt svårt att förstå.
Förklarar otroligt väl att det inte alls är samma sak som en människa utan att det mer eller mindre är en "dräkt" för en människa som ingår i pjäsen/rollskådespeleriet som somliga svenskar gärna tar på sig.
Men att den skulle ha samma rättigheter som en enskild människa är ju bara rent bullshit.

Posted on: 2010/10/19 17:04

See User information
Quote:

SsimonJohansson skrev:
Men att den skulle ha samma rättigheter som en enskild människa är ju bara rent bullshit.

Så är det faktiskt... Samma rättigheter, då du självmant (oftast utan kännedom om skildnaden). kopplar dig samman med personen (Vad/Vem är det första du får hiva upp när en snut stoppar dig och gör det "frivilligt"?)... Det är enbart så "scammen" går runt.

Men enbart tills du slutar befatta dig med den, beroende på läge och tillfälle... Då skiljer sig rättigheterna mellan en människa och den fikriva personen. Magiska ordet är "Det där är inte jag! Jag är en människa..." Då faller skådespelet vi alla varit ilurade att medverka i så länge... Och spelreglerna ändras markant... "You become second to none!" Men med den "makten" över sig själv, tillkommer även skyldigheten att förstå att detta även gäller alla andra människor. Tyvärr är det många som kanske inte än är riktigt mogna för det.

@ Network

Har funderat på det, även löst diskuterat en "dokumentär" om det. Men sure, känner dock inte några sådana människor. Får gärna skicka mig PM om någon.
Har jobbat med utbildning och föreläsningar innan, så det är egentligen inget nytt... Men då var det inom större bolag i den privata sektorn.

Posted on: 2010/10/19 17:26

FRI

Bättring för alla!

See User information
@Avatar

Jovisst är det väl så att det är frivilligt att knyta sig ann till personen, men om personen nu skulle ha samma rättigheter som en människa skulle det väl inte vara någon fara att knyta sig ann till den?

EN DOKUMENTÄR!
En hårdslående dokumentär måste ju vara bland det mest effektiva man kan göra!

Posted on: 2010/10/19 17:34

See User information
Sant, men man kan väll säga på ett motsatt sätt... Människan får till sig högvis skyldigheter via sin "frivilliga" koppling till personen. Vad som även glöms bort är att man "frivilligt" underkastar sig och avsäger sig andra rättigheter. "-Kan jag få en kaka till pappa?"

Ska man se barskt på det, är det enbart ett slaveri man ovetandes gått med på och blivit uppfostrad att omedvetet underkasta sig "slaverisystemet".

Vad som är väldigt vanligt är att det kommer så mycket "bakvägen" via dessa "avtal" man omedvetet kopplar till sig... Ingicks ju tom av dina föräldrar utan deras vetskap för din räkning...

Vad gäller dokumentär... Jag vill bara vara fri och inte någon dokusåpa skådis... Har inte behov av den självhävdelsen...

Posted on: 2010/10/19 17:45

FRI

Bättring för alla!

See User information
@Avatar

Nejnej, ingen skådis.
Men en dokumentär kan man ju göra utan att ens själv synas i rutan

Posted on: 2010/10/19 18:34

See User information
Artiel 20, / 2 , Ingen kan tvingas tillhöra en sammanslutning, ännu mindre ett företag med skådespelare.

Posted on: 2010/10/19 18:42
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Yes

Posted on: 2010/10/19 18:53

See User information

@ iwarrior.

Underbar Footer!! GRATTIS broder!!! (Publik Gratz)

EDIT:

Posted on: 2010/10/19 19:02

FRI

Bättring för alla!

See User information

Just nu tillhör jag endast det jag vill tillhöra. moder jord, skaparen själv och min familj. Jag är inte medlem i någonting annat onaturligt och kan ej heller då jag redan tillhör nåt.

Jag bor inte utan befinner mig i handelsområdet Sverige, som av vissa ases vara landet Sverige, en sammanslutning. Jag står på jorden/marken, i ett historiskt område som heter Sverige kan man också säga. Jag kan inte se skillnad mellan stenen, vattnet och jorden som finnes i det område som heter Norge vs det som heter Sverige.

:)

.

Posted on: 2010/10/19 19:08

Edited by iwarrior on 2010/10/19 19:27:20

See User information
Kom på lite lustiga frågor!. Efter man avsagt sig kontraktet mellan 'personen' och företaget Sverige, kan man då i efterhand om man av någon anledning skulle vilja, hyra ut sin 'person' till företaget Sverige mot en avgift igen?, eller kanske till ett annat 'Land/Företag' om man flyttat!?. Det är ju många som får bra betalt för att agera skådespelare

Posted on: 2010/10/20 17:11
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

See User information
Du kan nyttja din "person" som du vill, kasta eller nyttja... Hur du vill. Se det bara som ett verktyg vilket inte försvinner, bara andras kontroll över den inte finns där.

Vad gäller din fråga om uthyrning, vette tusan. Med den vetskapen kommer dom nog hålla sig låååångt borta från dig, då du kan fullständigt rejpa dom i alla lägen. Misstänker starkt att AB staten sålt våra födslorätter till bla. "JP Morgan crime syndicate"
och behållt allt vad den rätten skulle naturligt tillgår oss människor. Dom har med andra ord sålt/förskingrat din födlorätt i humbugg världen av vad banker beträffar. Vilket i sin tur bara är skådespel. Det är bara ett spel, ett skådespeleri, en fars, vilket vi bara kan med ett medvetet val inte längre vilja medverka i.

Jag äget ett papper som Skatteverket fått in med stämplar och godtagit att dom inte skall göra något med min person, dom har godtagit att dom inte skall/får göra ett skit med den, utan min "say so"... Dom har gått med på att göra en fullständig "hands off".

Fortsätter dom med det, är det avtalsbrott... Och det går inte av för hackor... Bland det värsta man kan göra, utöver döda/skada en annan människa.

Har även skrivit om min sista deklaration... Väntar nu på "Återbäringen" av att blivit lurad... Inkl. ränta.

Ska skriva om mina sista 4 tidigare som går att ändra oxå, då dom sista 5 åren är reviderbara.

Kort snutt som förklarar den lite närmare, samma grund. Denna killen bor i UK, men grunden är precis samma.

Posted on: 2010/10/20 17:17

Edited by Avatar on 2010/10/20 17:34:20
Edited by Avatar on 2010/10/20 17:35:59

FRI

Bättring för alla!

See User information
@Avatar

Du måste verkligen vara en nagel i ögat på dem

Posted on: 2010/10/20 18:52

See User information
Avatar är den som har börjat leda folket till att förstå sin befrielse från heroin regeringens stora blåsning och deras monopol hierarki.

Heil Avatar.

576,3 kramar och 928,76 pussar.

Posted on: 2010/10/20 23:16
Resized Image

See User information
Det är väldigt viktigt att alla ord och ordförklaringar får vara med. Var beredd på att en konversation med Statsanställd eller liknande kan ta 1-500 minuter beroende på hur pigg man är på att bry sig om alla ords betydelse. Kommer någon och ropar mitt förnamn + efternamn så svarar ingen, en artifisiell person på ett papper kan aldrig någonsin säga ett enda ord, skall den göra det så får man hyra in personens ägare som agent.

Den 13:e Sept fixade jag våra papper, i går ringde en Polisman (människa) och frågade om vi ville ha hjälp med våra mänskliga rättigheter. När jag anmälde brott mot vår rätt var det ingen som brydde sig, men nu var det dydligen mer intressant.

Polismannen var märkbart trevlig och tillmötesgående, och vi tackar vänligen för det samtalet, det kändes trevligt att bli uppringd av någon som erbjöd samma respekt som denne kräver, det var så det kändes och behöver också betonas eftersom vår vanliga vardag är så full med, fy fan va dom e dumma o blåsta...

Enda problemet så här långt är att dom flesta man kommer i kontakt med inte vet vad konceptet Free man handlar om. - Va ska du sa du, vem är jag, har Du ingen person, vadå kontrakt och företag, swirr... ... Sen brukar övervarvningsskyddet slå till...

/// Ikea har endast makt över sina anställda. Är man inte anställd hos Ikea, eller har några avtal med Ikea, så har man inget med Ikea att göra, och inte heller har Ikea något att göra med en själv. ///

@Avatar, jag har satt upp en Free man Hub :)

Skriker till när allt e klart...

Posted on: 2010/10/21 6:11

See User information
Ursäkta att jag tjatar, men jag anser definitivt att Avatar och varför inte också du Christer ställer upp och föreläser om detta. Hur gör man, på vilket sätt, för- nackdelar, vad man bör veta etc etc
Detta blir snöbollseffekten som orsakar en lavin.

Snacka med Micke (sthlm), Peter P (Göteborg) och Marcus (Malmö) och ordna en turné även på fler andra orter. Det finns alltid ställen att hyra in sig på, bygdegårdar etc

Posted on: 2010/10/21 7:04

See User information
Jag sitter inte fast! Har dock inte tid att anordna själv, men ställer gärna upp. jag kör dock inte föredrag, jag kör diskussionskvällar istället, mer hemtrevligt. Går o köra samma stuk i bygdegård, blir bara ett större kafferep då :)

Posted on: 2010/10/21 10:16

See User information
Jag kan vara med på lite var som, men någon skyltdocka vill jag inte bli... Kanske kan hyra in blondin-bella som linslus, eller Bonde-Malin?

Men informationen är viktig, hoppas bara folk har vett nog att använda den sunt.

Men liksom iwarrior är det en del att stå i, fixa o tricksa tills det lättar lite. Har tex 9 saker jag skall hinna med o få gjort i stora staden idag... Räknar med kö...

Men intresset finns, absolut.

@iwarrior
Underbart, ser fram emot det! Snyggt broder!

Posted on: 2010/10/21 10:41

FRI

Bättring för alla!

See User information
Skrik till via PM

Posted on: 2010/10/21 13:20

See User information
Vi har snackat lite om skype, kan vi testa med en liten grupp o se hur det går? PM:a till mig eller avatar, vet inte hur många man kan köra åt gången, går det med 7-9 i slängen eller?

Må väl

Posted on: 2010/10/21 17:34

See User information
Skulle ochså vilja vara med men tror mitt ljudkorts mikrofonfunktion är kaputt.

; (

Posted on: 2010/10/21 17:36
Resized Image

See User information

Posted on: 2010/10/21 17:39

« 1 (2) 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper