vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 5 6 7 (8)

Anonym
Re: Drogliberaler
Quote:

fruitcake skrev:Du är säkert väl medveten om att det pågår ett globalt krig mot narkotika. Jag tycker du ger sken av att detta krig är något "bra" eftersom dom "onda" tycks jobba för att avsluta det. Så enkelt är det nog inte.

Soros kritiserar ju även Bush och kriget mot terrorismen. Detta betyder förstås inte att Bush och kriget mot terrorismen är "bra".

Jag har dock ingen aning vad som händer förutom att det är ett manipulativt spel.

Men att kriget mot droger är lika mycket bluff som kriget mot terrorismen är jag rätt säkert på iaf.

Ingen person som lever och andas utan kemiska eller naturbaserade hjälpmedel tror att någonting är enkelt! Livet är tufft och det kan man lära sig en del av om man fejsar det och orkar möta motgångarna med de resurser vi fått tilldelade vid födseln.

Soros kritik mot Bush sägs enbart handla om maktstrukturer och eftersom man från Vita Huset kan man styra mycket av trading och så det är klart att Soros intresse att sparka ut Bush handlar om annat än empati för mänskligheten. Han kanske helt enkelt vill ha sin egen marionett där?

Det internationella "Kriget" mot droger vet jag i detalj lika lite om som andra normalsvenskar eftersom denna kunskap begränsas till de uppgifter vi anses skall kunna få veta.

En ofta återkommande uppgift är ju att vänstergerillan i Sydamerika och krigsherrar i Afrika och mellanöstern tjänar grova stålar på droghandeln som de sedan köper vapen för.

Förmodar att det mest gynnsamma för befolkningen på dessa ställen i längden hade varit att odla ätbara grödor som man kan överleva på i generationer istället för att följa tillfälliga drogkonjunkturer.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Nej du jaxtone,...där är du ute och cyklar om du tror att jag äter antideppresivt. En hemlighet kan jag dock berätta,...jag har testat dom en gång i livet,...men tycker att de är överflödiga, jag mår bättre utan dem.

Jojo,...så kan det gå...förresten,...jag sitter här med din "journal" då en av mina polare är läkare och har tillgång till registret. Intressant läsning faktiskt. Du har besvär med ditt knä ser jag,...varit lite nedstämd och klagat på utbrändhet mm.
Här står att patienten har manodepressiva inslag och möjlig vuxenDAMP (ditt mycket påträngande sätt i såväl tal som känsloengagemang).
Hmm,...du bor visst i Angered ser jag,...jaha,...där har jag också bott en gång i tiden.

Hmm...mmm...det ser inte bra ut det här!

Har ditt knä blivit bättre efter operationen? Äter du nåt smärtstillande...jo, djävlar det gör du ju,...det står ju morfin klart och tydligt här. Du har svårt att sova pga smärtan också,...stesolid är ordinerat också ser jag,...behöver du nytt recept?

Maggik & Analdoktorn

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Maggik & Analdoktorn... nej nej nej! Inte nu igen! Vågar man istället misstänka att Maggik skulle kunna vara Analdoktorn! Ungefär som Maggik=Anonym=Philocyber=???

Vilken läkare med ett uns intelligens skulle kunna vara så urbota dum att han riskerar sin läkarlegitimation för att bistå din meningslösa energikamp på internet... du vet precis lika väl som jag att det är mycket hård straffskala för att lämna ut sådan information på internet både för den som sprider informationen och den som gjort den tillgänglig!

Men stesolid och vuxendamp? Nu får du skärpa dig! Var får du allt ifrån? ... om du gjorde lite nytta för världens befolkning istället för att sitta klistrad vid datorn och leka amatördeckare skulle du förmodligen må bättre i det långa loppet. Det verkar som du fastnat i en rävsax av personlig katastrof och jag måste erkänna att jag lider med dig! Det måste vara fruktansvärt att vara så ensam och övergiven av allt och alla!

Skip this battle now! Its just an illusion! Peace på dig din gamle knäppgök!

Anonym
Hehehehe...ja du fattar väl att jag driver med dig ang dina journalanteckningar? Men faktum kvarstår; jag har en polare som är ett verkligt original och läkare - den kände "analdoktorn".

Nä du jaxtone,...inte är jag övergiven av allt och alla, men tackar för omtanken från dig. Du behöver knappast vara orolig för min skull,...har både hund och katt, en massa polare, och en underbar morsa.

Frid...din gamle bolsjevik...

Anonym
Quote:
Frid...din gamle bolsjevik...

Jag hoppas att friden håller i sig! Det är ju inte bra att hetsa upp sig när man blir äldre! Inte bra för blodtrycket!

« 1 ... 5 6 7 (8)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper