vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 15 16 17 (18) 19 20 21 ... 23 »


Re: Chemtrails


See User information
Det som gör den här debatten så speciell är att det faktiskt inte finns någon bra litteratur eller utbildning som kan täcka in över resonemangen eftersom vi talar om icke metereologiska moln. Det finns massor av litteratur om naturliga moln och deras funktion men inte mycket om artificiella moln. Men ändå finns det massor av exempel, och nästan alla tillhör de otrevliga av slagsen...

Brandrök kan vara vad som helst och oftast varnas det för den.

Rökpartiklar kan ge dis över halva kontinenter.

Contrails kan sträcka sig över hela kontinenter och mellan dom.

Dimma kan innehålla allsköns smitta och farligheter och täcka hela städer, jag har upplevt Paris insvept i stinkande fogg.

Ökensand och vulkanaska kan skymma solen i stråk om hundratals mil.

Om jag skall vara ärlig tycker jag att detta påminner om en situation där man inte kan se skogen för bara trän!

Jag kan heller inte på något sätt att det skulle vara omöjligt att skapa icke metereologiska moln...

Om någon gör det och i så fall varför är det vi diskuterar, knappast om det är möjligt.

Det saknas ju inte expertutlåtanden som låter vederhäftiga eller kritiska röster heller.

Tiden lär utvisa hur det förhåller sig... osvuret är bäst... men det är faktiskt inte omöjligt att exempelvis färga en fis grön. Det gjorde vi i realskolan till allmän munterhet, det fanns till och med en vits om det. Man använder en ganska vanlig kemikalie, jag har glömt vilken.

Posted on: 2010/10/26 23:07
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
Här finns mer att läsa för den intresserade..gäller dig också Pax, även om inte myndighetsutsagor tycks spela någon roll i ditt liv....

läs gärna själv us airforce´s dokument som visas kort i filmen. Owning the weather 2025/US Airforce och sug på den karamellen ett tag och fundera sen på om chemtrails verkligen är för att motarbeta en påhittad global uppvärmning orsakad av CO2 eller om det har med detta dokument att göra!!!! Dags för aktion och protest nu.....

Weather as a Force Multiplier:
Owning the Weather in 2025

A Research Paper
Presented To
Air Force 2025
by
Col Tamzy J. House
Lt Col James B. Near, Jr.
LTC William B. Shields (USA)
Maj Ronald J. Celentano
Maj David M. Husband
Maj Ann E. Mercer
Maj James E. Pugh
August 1996

Disclaimer
2025 is a study designed to comply with a directive from the chief of staff of the Air Force to examine the
concepts, capabilities, and technologies the United States will require to remain the dominant air and space
force in the future. Presented on 17 June 1996, this report was produced in the Department of Defense school
environment of academic freedom and in the interest of advancing concepts related to national defense. The
views expressed in this report are those of the authors and do not reflect the official policy or position of the
United States Air Force, Department of Defense, or the United States government.
This report contains fictional representations of future situations/scenarios. Any similarities to real people or
events, other than those specifically cited, are unintentional and are for purposes of illustration only.
This publication has been reviewed by security and policy review authorities, is unclassified, and is cleared
for public release.


http://csat.au.af.mil/2025/volume3/vol3ch15.pdf

Posted on: 2010/10/27 1:12
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
PAX!

Du undrar om hur vi förklarar "chemtrails"
Är det inte bättre du frågar de som har utvecklat denna teknik?
Det finns tonvis med information om du söker.
Sök tex: geoengineering so2 injection Weather Modification osv
Eller vill du bara förneka utan att veta? i sådana fall, varför?

Det finns hundratals patent som ska rädda klimatet med hjälp olika kemikalier, dessa får kondensen att bilda moln för att förhindra solinstrålning
aluminum oxide, thorium oxide, sulfur dioxide osv.

http://patft.uspto.gov/netacgi/nph-Pa ... =PN/5003186&RS=PN/5003186

http://appft.uspto.gov/netacgi/nph-Pa ... 186&OS=5003186&RS=5003186

UK Awards £1.6M to Project Investigating Stratospheric Particle Injection for Climate Engineering
http://www.greencarcongress.com/2010/ ... +%28Green+Car+Congress%29

"Geoengineering and its consequences are the price we may have to pay for failure to act on climate change"

Dr William Cochlan vill sprida järn över haven för att öka algtillväxten, då detta kan innebära att ökad upptagning av co2
men denna metod befaras slå hårt mot marint liv. på detta svarar han:

"If the end goal is to use it to fight climate warming, then we have to understand the consequences for marine life"
Dr William Cochlan San Francisco State University

http://news.bbc.co.uk/2/hi/8569351.stm

Lägger dom ut falska patent, och hittar på allt detta, bara för att vi ska ha något att skriva på "konspirations forum" ?


Förresten, är det ingen som undrat över varför flyget blev så billigt för sådär 6-7 år sedan? "lågprisflyget" kom ungefär samtidigt som kondensen började skapa moln? i patenten står det att dom med god marginal kompenserar co2 utsläppen genom "chemtrailing", får dom co2 kompensations pengar för detta? Granskar man ekonomin hos flygbolagen så borde det avslöja sej. För vem tror att tex Ryanair lever på taxfreesprit och låga kostnader för att dom använder "egna flygplatser". en vanlig biljett betalar inte ens bränslet.

Posted on: 2010/10/27 16:23
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
Kolla filmen det är ingen hemlis.
Ändå spelar politikerna ovetande.

Posted on: 2010/10/27 16:25
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information

Posted on: 2010/10/27 16:26
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
Roligt att så många vill diskutera och ansträngt sig med att söka upp länkar. MEN. Jag är inte intresserad av länkar. Att verifiera namnen och trovärdigheten tar alldeles för lång tid. Jag är intresserad av era argument. Anta att du träffar mig på stan och att du skall övertyga mig.

Några vässar vapnen direkt och det övertygar mig att de är i ett sk. nyreligöst stadium. Historien går igen likaså beteenden.

Sliparn skriver: […]Förresten, är det ingen som undrat över varför flyget blev så billigt för sådär 6-7 år sedan? "lågprisflyget" kom ungefär samtidigt som kondensen började skapa moln? … […]

Det han gör där är att ställa en fråga och sedan komma med svaret. Läsaren brukar inte reflektera över andra alternativ när svaret pressenteras så där.

Det där är en typisk argumentationsteknik för att i grupper styrka sin tro och stärka samhörigheten. Man bekräftar sin tes och alla är nöjda. Det ser man både bland religiösa, politiker och foliehattar. Men vill du argumentera med mig så skall du inte använda dig av den där tekniken.

Återkommer, skall till jobbet nu.

Posted on: 2010/10/27 18:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
Jag skulle säga har du hört att jorden vattnet har en mängd på 69000 promille aluminium i jämförelse med några år sedan då det bara hade 2 ppm ?

Kände du till att man samtidigt utvecklar gmo grödor som ska vara immuna mot aluminium förgiftning?

Har du någon aning om vad för sjukdomar man kan få av detta?

Jaha vart kommer allt aluminium ifrån då skulle du sagt.

Typ.

Posted on: 2010/10/27 19:32
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
När Alzheimers började uppmärksammas talades det om att man ansåg att det kunde bero på att aluminium i kokkärl vandrade över i folks blodomlopp och orsakade sjukdomen. Nu är det så att aluminium är svårt att atomklyva för att dess atomer är ovanligt små. Men det är svårt att hitta nåt om detta när man slår på google. Ändå är aluminium ett av de vanligaste mineralen och finns ju i blålera som kan brännas till keramik. Det är nåt speciellt med aluminium, det finns i allt från pacemakers via ölburkar till flygplan...

Posted on: 2010/10/27 19:38
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
Quote:

Shen skrev:
Jag skulle säga har du hört att jorden vattnet har en mängd på 69000 promille aluminium i jämförelse med några år sedan då det bara hade 2 ppm ?

Kände du till att man samtidigt utvecklar gmo grödor som ska vara immuna mot aluminium förgiftning?

Har du någon aning om vad för sjukdomar man kan få av detta?

Jaha vart kommer allt aluminium ifrån då skulle du sagt.

Typ.

Till att börja med kan det inte vara mer än 1000 promille vilket är samma sak som 100 %, men du kanske menar 69000 ppm som du skrev nyss?
69000 ppm (miljondelar) är 69 promille eller 6,9 procent.

Du menar att ungefär 7 % av innehållet i jordens vatten (vilket vatten menar du för övrigt, grundvatten, sjövatten?) är aluminium? Tycker du själv att det låter rimligt?

Vad är källan/mätningarna som ligger bakom detta påstående?

Posted on: 2010/10/27 19:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
Quote:

Asgeir skrev:
När Alzheimers började uppmärksammas talades det om att man ansåg att det kunde bero på att aluminium i kokkärl vandrade över i folks blodomlopp och orsakade sjukdomen. Nu är det så att aluminium är svårt att atomklyva för att dess atomer är ovanligt små. Men det är svårt att hitta nåt om detta när man slår på google. Ändå är aluminium ett av de vanligaste mineralen och finns ju i blålera som kan brännas till keramik. Det är nåt speciellt med aluminium, det finns i allt från pacemakers via ölburkar till flygplan...

Varför du blandar in atomklyvning vet jag inte, för att om en aluminiumatom klyvs är det ju ingen aluminiumatom längre.

Aluminium är ju ett av de vanligaste grundämnena i jordskorpan.
Ca 8% av jordskorpans massa utgörs av aluminium (fast i i olika kemiska föreningar såklart, inte rent aluminium).
Källor:
http://www.geologivagen.se/faktablado ... 41110298c34b80003931.html
http://www.daviddarling.info/encyclopedia/E/elterr.html

Posted on: 2010/10/27 19:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
zpz2.

Kolla dokumentären.

What in the world are they spraying.

http://www.infowars.se/

Posted on: 2010/10/27 19:56
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
Quote:

Shen skrev:
zpz2.

Kolla dokumentären.

What in the world are they spraying.

http://www.infowars.se/

Nej, jag tänker inte slösa bort 1 timme och 37 minuter på detta.

Berätta istället vilka mätningar som säger att 6,9 % av innehållet i vatten är aluminium.

Posted on: 2010/10/27 20:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
Varför frågar du när du inte tänker kolla på dem själva.

Tror du jag är någon pappa eller?
Du får ju söka själv är ju knappast skydlig och deklarera något.

69000 ppm är miljondelar.

Dvs 69000/1000000.

Kanske är 6900,, nåt sånt är det iallafall .

Med andra ord en kraftig höjning från 2 ppm i vilket fall somhelst.
Din kommentar är ju verkligen vaken speciellt för dom som tog sig tiden och göra filmen.

Sån respekt har man för naturen idag tydligen.
Men du klagar nog inte när du trycker i dig födan.

PASS

Posted on: 2010/10/27 20:10
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
Quote:

Shen skrev:
Varför frågar du när du inte tänker kolla på dem själva.

Tror du jag är någon pappa eller?
Du får ju söka själv är ju knappast skydlig och deklarera något.

Vet du något om vad det är för mätning som säger 69000 ppm eller sprider du bara vidare något rykte du har hört?

Att hänvisa till en nästan två timmar lång film är inte att styrka sitt påstående med en källa, jag frågar dig vad källan är till uppgiften. Om uppgiften nämns i filmen, är det fortfarande ingen källa, källan till uppgiften är den som har gjort mätningen.
Quote:

69000 ppm är miljondelar.

Dvs 69000/1000000.

Kanske är 6900,, nåt sånt är det iallafall .

Med andra ord en kraftig höjning från 2 ppm i vilket fall somhelst.
Din kommentar är ju verkligen vaken speciellt för dom som tog sig tiden och göra filmen.

Sån respekt har man för naturen idag tydligen.
Men du klagar nog inte när du trycker i dig födan.

PASS

Det låter som att du inte har nån aning om vad du pratar om.
Hade du t.ex. koll på att 69000 ppm är samma sak som 6,9 %? Tycker du själv att det låter rimligt att 6,9 % av innehållet i vanligt vatten är aluminium? Vilket vatten är det som innehåller dessa mängder det har du inte svarat på. Menar du att kranvattnet gör det? Grundvattnet? Sjövatten? Förklara dig...

Posted on: 2010/10/27 20:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Chemtrails
zpz2,

Jag tycker faktiskt att du ska ge dom där 97 minuterna av ditt liv till den där filmen.
Chemtrails är ett fånigt ord, och jag förstår hur det lätt hamnar i "spöken"-facket.

Men faktum är att det är illa. riktigt illa.
Och definitivt inga fantasier. tyvärr.

Aluminiumet som blåser runt uppe på himlen på dagarna faller förr eller senare ner, och då är det inte bara vi människor som drabbas. Vi snackar Allt levande, växter, djur...
It's fucked up helt enkelt.

Vi MÅSTE göra något.
Och det är NU!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
Aluminium är ju ett av de vanligaste grundämnena i jordskorpan.
Ca 8% av jordskorpans massa utgörs av aluminium (fast i i olika kemiska föreningar såklart, inte rent aluminium).
Källor:
http://www.geologivagen.se/faktablado ... 41110298c34b80003931.html
http://www.daviddarling.info/encyclopedia/E/elterr.html
[/quote]
---------------------------------------------------------------------------

Detta var intressant faktiskt!

Aluminium har från att knappt ha varit känt som material i fast form på bara något femtiotal år ha blivit ett av de mest använda ämnena överhuvudtaget!

Kanske man skulle kunna kalla perioden från 1950 och framåt för "aluminiumåldern"!

Det är mycket av det som finns idag som bygger på användandet av aluminium, man kan tänka sig flygplan av trä men inte rymdraketer!

Men vi har inte sett så mycket till nackdelarna... ännu!

Posted on: 2010/10/27 21:07
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
Asegeir 2ppm var värdet för några år sedan.
Det är många ggr tusendubblat idag.
Jag antar ochså att dom påpekar vad som ligger ytligt i jorden och inte 300 meter neri ådror eller sammantaget fördelat.

Sen har vi strontium barium och titan ochså i skiten.

Jag svarar inte ens dig zpz2 jag har slutat tävla med sinnet.
Ja det är riktigt trasigt patrikt riktigt jävla trasigt.
Oacceptabelt helt enkelt och för djävligt.

Nackdelarna är Alzheimers njurproblem och nerologiska sjukdomar och problem med luftvägarna bland annat.
som att inte det fanns tillräckligt med sjukdomar redan..

Posted on: 2010/10/27 21:12
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
Det är egentligen märkligt att tänka på att det bara finns en handfull organiska ämnen men flera hundra metaller! Och att olika tidsåldrar uppkallats efter metaller typ Guldåldern, Bronsåldern, Järnåldern, den uranbaserade Atomåldern och nu kanske man borde tala om Aluminiumåldern - och redan kan man skönja Neodymåldern!

De organiska ämnena som vi består av kämpar en ojämn kamp mot de demoner vi släpper loss när vi bryter metaller och bearbetar dom...

Jag vet att jag resonerar som en fjortonåring men det myckna talet om metaller i tråden gör mig faktiskt en smula fundersam!

Posted on: 2010/10/27 21:38
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Chemtrails
Full pott för aluminiumåldern

Fluor är för övrigt en biprodukt vid aluminiumframställning, som vi ser mer och mer överallt. All made in china

Det måste finnas riktigt stora anläggningar där borta i asien som producerar all den här skiten. Kanske är det dags att börja hitta bevisen där?

Jag ska snart dit... lite grävande journalistik om vart dessa fabriker kan tänkas finnas mottages tacksamt via pm

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
Island=Aluminum=IMF


Posted on: 2010/10/28 3:25
"Truth is a pathless land"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Chemtrails

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
Enheten i filmen är parts per billion inte ppm

Posted on: 2010/10/28 9:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
Kul att somliga inte inte vill se eller höra vad det handlar om...

I del 5 och 6 av Dr. Coen Vermeeren @ Chemtrail Symposium 29.5.2010 5/6
så redogör han på ett fint sätt vad det rör sig om, även om somliga finner det ointressant och inte ens vill ta i det....men det är väntat då de anser att det rör sig om argumentationsteknik och inte en sakfråga....

2:00 in i filmen börjar det roliga i del 5.

5. http://www.youtube.com/watch?v=Q2rj0LmWlV0&feature=related

6. http://www.youtube.com/watch?v=rFPkSk3lPXw&NR=1


Posted on: 2010/10/28 9:25
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
Mycket bra film och högst vetenskapligt utstuderat.

Posted on: 2010/10/28 9:50
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 ... 15 16 17 (18) 19 20 21 ... 23 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
32 user(s) are online (32 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 32

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS