vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Vilka av er har fått respons från median på 911?
Ni som någon gång kontaktat dagstidningar eller annan mainstream media i Sverige med info om 911,
hur har responsen varit?

Aftonbladet, Expressen, DN, eller mindre tidningar, kanske förbunds tidningar eller tidningar för speciella organisationer eller intressen.

Jag menar allt från ett kort mail med en liten fråga till längre utlägg med information som ni velat fått publicerat eller som de ska undersöka.

Inte ens ett svar på mailet?
Svar men bara en kort, "ja vi ska titta på det där" och sen inget mer?
Kort nedvärderande svar?

Vilken typ av svar och hur mycket repons har ni fått?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Vilka av er har fått respons från median på 911?
jag beundrar dig mannen för att du ger dig in på en sådant "mission impossible"

vi borde köra en gemensam aktion där vi delar ut gratis cd till dessa förnekande mindcontroll offer..

låt oss sätta ett datum och plats så sköter resten sig självt...

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Har mailat alla, länge om allt, mycke 911, fått 2 svar, på 4 år...

Blääää...

:)

Hare

See User information
Jag har mailat några tidningar, fått svar som att konspirationsteorier är intressanta för många men har inget nyhetsvärde, jag har kontaktat SVT om att visa LC2E, fick till svar att det var bra att jag kontaktat dom och blah blah sen inte hört nå mer.

Posted on: 2006/6/11 22:16

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

See User information

Posted on: 2006/6/12 19:18

Anonym
SVT ska visa Farenheit 911 snart iaf. Det är väl "okej", men definitivt förvirrande white-washing.

För att sammanfatta era kommentarer så har reponsen i princip varit obefintlig. Jag finner detta helt otroligt. Har inte någon här fått kontakt med en endaste person som visat äkta intresse eller antydning till att vara insatt i vissa element kring 911-rörelsen?

Jag kan _inte_ förstå att den samlade journalistkåren i sverige är totalt likgiltig inför en film som tex Loose Change eller Confronting the evidendence. Det går bara inte och stider total mot hur journalister borde reagera mot detta material.

Kan vi på något sätt nå sveriges samlade journalister. Både de mindre på gräsrotsnivå och dem som jobbar för större mainstreammedia?

Mindstorma lite här!

Anonym
Hej!

Quote:
Kan vi på något sätt nå sveriges samlade journalister. Både de mindre på gräsrotsnivå och dem som jobbar för större mainstreammedia?

Jag tror man har störst chanser att få napp på gräsrotsnivån, typ nån lokalkanal till svt eller tv4, ellar kanske kanal lokal.

/fr3D

See User information
SVTQuote:
void skrev:
SVT ska visa Farenheit 911 snart iaf. Det är väl "okej", men definitivt förvirrande white-washing.

Nåja.. de sänder äntligen filmen, men på en tid då garanterat folk sitter och tittar på annat, i det här fallet fotbolls VM. Såg att den skulle gå i repris den 17:e.. har inte tillgång till någon tablå då, men det är säkert något annat program som drar då, eller så är det på "helt fel tid" tex. klockan 7 på söndag morgon, 01:00 tisdag natt el dyl.

Posted on: 2006/6/15 16:11

Anonym
Quote:
Jag kan _inte_ förstå att den samlade journalistkåren i sverige är totalt likgiltig inför en film som tex Loose Change

Kanske för att journalister i allmänhet undviker sånt som innehåller en kopiös mängd faktafel och obevisade påståenden?

Har du överhuvudtaget sett filmen? Har du själv granskat påståendena i filmen eller tagit del av något av den kritik som riktats mot den?

Anonym
Quote:
Kanske för att journalister i allmänhet undviker sånt som innehåller en kopiös mängd faktafel och obevisade påståenden?

Jesus. Vilken sten har du legat och sovit under de senaste åren?
Har du möjligvis märkt att förtroendet för mainstream-media och journalisters objektivitet är rekordlågt? Om du skapar din världsbild från SVD:s utrikessidor och tex, Rapportnyheterna så är du in for a suprise: Oceaner av faktafel.

Japp. jag har tagit del av väldigt mycket kritik kring LC. Antagligen mer än de flesta skulle min ödmjuka gissning vara.

Du kanske kan upplysa oss här om alla andra fel bortom B52vsB25, det blåa skynket som var ett tält osv.

Har du märkt att den heter 2ND EDITION. Dvs 911 är något som är under utredning och därför krävs det att det uppdateras. Jag förutsätter inte att den har hela spektrat, det har sällan en dokumentär Du agerar som att det vore bättre att INTE sända den framför att få folk att öppna ögonen. Det tycker inte jag alls.

Tror du inte folk själva borde lära sig att granska saker kritiskt och därför är Loose Change upplevelsen nyttig. Sitter du framför din tv och accepterar allt du ser som sant när Dokument Utifrån sänder det eller?

Kom inte och posta något skit som "screw-loose change" eller liknande, för då kan du bara hålla tyst istället.

Vet du vad. Jag kan tom hjälpa dig på vägen lite, eftersom du själv lyckades skriva ett negativt inlägg som inte ens innehöll någon information övht. Klagomål på LC, men ingen substans eller information är så uttjatat.

Här får du lite hjälp:
http://www.911research.wtc7.net/revie ... _change/introduction.html

See User information
Jag funderar på om man skulle lägga ner tid på att göra en prisonplanet.SE eller nåt liknande, där man kan lägga upp nyhets artiklar från USA(infowars,prisonplanet) som är översatta till svenska samt intressanta artiklar ifrån våra svenska medier!?

Nu är ju 9-11.se uppe och sprider info så då fattas egentligen bara en nyhets site med info om vad som EGENTLIGEN händer i USA..!

För det är mkt info som saknas i svensk media, alla man snackar med verkar tro att allt är frid och fröjd i staterna!?! Medans husmarknaden i USA kollapsar som sedan drar med sig aktiemarknaden och dollarn ner + att det kommer att märkas på dom globala aktiemarknaderna..För att inte nämna alla dessa övertramp som USA-regeringen konstant gör mot sina egna medborgare, sammanslagningen av USA,Kanada,Mexico osv..

Står inget i media om dessa katastrofala förändringar i Nordamerika..

Så kort och gott så verkar det behövas en site med dessa nyheter och information..

Posted on: 2006/6/19 22:07
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
helt riktigt Tebe det som händer i staterna brukar inträffa eller introduceras här ett par år senare, Vi bör ha en sten koll på dom där gänkarna, för går dom ner i skiten kommer dom garanterat dra med oss här i sverige i samma svacka..

OM inte annat så borde vi ha en speciell del på vaken som ägnar sig åt att monitrera den amerikanska nyhets fronten..

infowars har ju annars bra koll tycker ja..

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper