vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
EXPO mfl.
Det verkar vara otroligt svårt för somliga att förstå forumreglerna:

http://vaken.se/modules/wiwimod/index.php?page=ForumDisclaimer

Det står klart och tydligt att i forumet äger varje användare sitt eget inlägg och ansvarar för innehållet.

- Om någon skriver trams i kommentarsfältet på youtube, blir youtube ansvariga för det då? Nej. Men om någon skriver trams i vaken.se:s forum så verkar somliga hela sätta sin källkritiska förmåga ur spel och använda det mot vaken.

Vad säger Kajsa Lindohf i detta klippet om vaken.se och antisemitism?

http://www.youtube.com/watch?v=HTpyH7SZpVY

Vad säger Johannes Jakobsson om mikael cromsjö här?
http://www.expo.se/2010/48_3405.html
"Mikael Cromsjös medverkan i tv-programmet Debatt tidigare i år. Hans försök att kombinera ett allmängiltigt kärleksbudskap med en antisemitisk världsbild"

Har Kajsa och Johannes aldrig pratat med varandra? Kajsa träffade mikael under mer än en full dag och umgicks med hans familj m.m. Ett år senare hittar Johannes på att mikael Cromsjö är antisemit trots att hans kollegor på jobbet fastställt att det inte är så.

Att anklara någon för antisemitism utan grund är ganska allvarligt i mina ögon. För den som läser här eller träffat mikael cromsjö, vet att det inte finns någon grund för ett sådan påstående utan det hamnar i kategorin av allvarligt "förtal".

Den som kallas antisemit riskerar att bli misshandlad, förlora sitt jobb, m.m. Vilken rätt tar sig en person att dömma en annan till antisemit utan att ha någon grund för sina påståenden?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: EXPO mfl.

See User information
Kajsa letar efter tår att trampa på.

Ten points till Mike.

Posted on: 2010/11/3 15:23
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Mig veterligen så är dom enda folkgrupper som förintats/utrotats , Urbefolkningar i olika delar av världen.

Neandertalarna förintades/Utrotades. Indianstammar i Västindien , Nord och SydAmerika.

Om Förintelsen var ett medvetet sätt av Nazismen att utrota Judarna vet jag ej. Men om så var fallet så var väl Judarna inte koncentrerade till Tyskland och intilliggande länder.??

Men om man nu skall använda detta uttryck , som jag tycker är totalt missvisande , så är det massor av människor som " förintats " genom Historien, I Sovjetunionen , Kina, Kambodja, Vietnam, Europa, Afrika, Irak, Afganistan.....................................................

Sedan så har vi även Judar i den globala " sanningsrörelsen".

Att media Världen över har ett stor koncentration av Judiskt ( Zionistiskt Ägande ) ägande går väl att vara kritisk emot utan att man är anti-semit. Eller ????

Sedan undrar Jag vad Kajsa tycker om Judiska ledarnas brott mot befolkningen i Sovjetunionen. Det är det väldigt tyst om i Historieböckerna.

Jag tänker då på Gulag-lägren och " Förintelsen " av ortodoxa Kristna.

Det verkar finnas Massmördare i alla läger. Och det tar vilken normalt funtad människa avstånd ifrån å det Kraftigaste.

Så skulle det komma fram en ny Hitler, Lenin, Stalin med flera , så kan Jag ställa upp ..........

Bush , Blair, Obama med flera tycker jag för övrigt borde ingå i skaran ovan.

Över en Miljon Irakier ...... Skall siffran bli 6 innan Världen säger nog ??

Ja du Kajsa . Vi behöver nog alla se oss spegeln och fråga oss vad det är för ledare vi se upp till.

Follow The Money.

J-a Hycklar-Värld.

Posted on: 2010/11/3 16:44

Edited by sparta88 on 2010/11/3 16:59:42
Edited by sparta88 on 2010/11/3 17:19:42

See User information
Vad jag läst så kommer inte beskyllningarna ifrån vad som skrivits i forumet, utan att denne Mikael Cromsjö, eller någon annan, lagt ut en dokumentär som klassats som antisemitisk.
Så ansvar vad som skrivs i forumet har inte lagts på honom.

Jag försvarar inte expo, men undrar varifrån det vad forumdeltagare skrivit kom in i bilden. Gör er av med sånt då om ni inte vill förknippas med det, för hur vaket är rasism och antisemetism på en skala?

Posted on: 2010/11/3 17:16

See User information
Att försvara Khazarernas folkmord i palestina är astisemitism , rätta mig om jag har fel.

Posted on: 2010/11/3 17:17
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Precis! Det är ju inte ens äkta judar i Israel, utan khazarer. De äkta judarna fick sätta livet till under WWII.

Men just uttrycket "antisemit" omfattar inte semitiska folkslag, utan enbart judarna. Ingenting att bråka om tycker jag.

Posted on: 2010/11/3 17:23

Anonym
Freddan: Låter interssant.

1. Vilken dokumentär gäller det?

2. Vem har klassat dokumentären som antisemitisk?

3. Vart kan jag läsa att den är antisemitisk från fler källor än den som eventuellt klassat den? (Är det allmänt känt, eller är det antaganden från en eller ett fåtal personer som inte gillar dokumentären?)

4. Hur kan Mikael Cromsjö bli antisemit om han bara lägger upp en information om att det "finns" en dokumentär med ett visst innehåll? Förstår inte det. Ex: jag läste om hitler på SVD igår, ska jag dra slutsatsen att alla på SVD redaktion inkl alla läsare av SVD är nazister nu?

(Jag utgick utifrån mycket av det trams, lögner och ryktesspridning som finns på bloggar där vaken.se förtalas och hånas på falska grunder när jag skrev första inlägget)

See User information
1. New World Order - The Final Solution
2. Jonathan Leman
3. Vet inte
4. Fråga inte mig.

Här är i alla fall den bloggartikel jag läste detta i som jag hittat igen efter idogt googlande.
http://jonathanleman.blogspot.com/200 ... gan-om-de-tva-tornen.html

Posted on: 2010/11/3 18:19

See User information
Slutsatsen Lehman drar är att Cromsjö medvetet spridit antisemitism på ett systematiskt sätt. De tre exempel jag hört från honom är en film av Igan, troligtvis "New World Order - The Final Solution", att han lagt upp eller länkat till en artikel av David Icke där Icke pekar ut ett antal sionister och att Cromsjö tipsat om ett föredrag med Jüri Lina.

Jag tippar på att dessa tre exempel utgör långt under en procent av mängden information, texter, länkar och tankar Cromsjö bidragit med på Vaken.se

På samma sätt skulle man kunna klassa en tidning som tipsar om några böcker av Strindberg som enligt många är antisemit som en tidning som sprider antisemitiskt material. Eller kanske att man stödjer rasbiologi ifall att man tipsar om böcker av Selma Lagerlöf.

Posted on: 2010/11/3 18:48

See User information
EXPO drar till med beskyllningar om antisemitism därför att dom vet att då tror folk att det är det Vaken handlar om. Tricket är urgammalt, man helt enkelt skapar ett missförstånd och sedan tror sig allmänheten veta vad dom behöver veta.

Kanske det kan väcka sympati för Vaken hos äkta antisemiter?

Tillvägagångssättet påminner om behandlingen av Sverigedemokraterna i riksdagen och pressen, där man hela tiden antyder att dom är medlemmar i Ku Klux Klan istället för att formulera en enda intelligent fråga.

Jag har varit med om det här förr, det är en medveten taktik. Som centerpartist fick man i tjugo år i sträck frågan om när man skulle byta partiledare. Visserligen byttes partiledare flera gånger under perioden, men varje gång ett journalistyngel såg en centerpartist kom dom rusande med mikrofonen eller blocket i högsta hugg och frågade om partiledarbytet.

Det onda partiet hade gjort på den tiden var att vara emot kärnkraft... men det gick man aldrig ut och sade, istället körde man på med partiledarbytesfrågan.

När väl sanningen om 9.11 blir allmänt accepterad kommer dom att stå där och låta som om dom vetat det hela tiden.

Idag är sådana "think tanks" nästan de enda som bedriver politik och citeras. Vi är faktiskt en av dom, ge dom vad dom vill ha och lite till, det är rätt taktik!

Nog borde det finnas ekonomiska grupperingar som skulle kunna tänka sig att Sanningen inte nödvändigtvis måste undertryckas?

Fiendens Fiende för att travestera Jan Guillou...

Posted on: 2010/11/3 21:11
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

Anonym
Johannes Jakobsson har registrerat konto på vaken.se från sin expoadress!

Försöker expo leta saker i forumet som de kan använda som antisemitism?

Har du inte läst forum reglerna att vaken.se inte har ansvar för inläggen?

Försöker de hitta nya lögnaktiga infallsvinklar till smutskastning?

See User information
Quote:

void skrev:
Johannes Jakobsson har registrerat konto på vaken.se från sin expoadress!

Försöker expo leta saker i forumet som de kan använda som antisemitism?

Har du inte läst forum reglerna att vaken.se inte har ansvar för inläggen?

Försöker de hitta nya lögnaktiga infallsvinklar till smutskastning?

Här går det tydligen bra att skriva just så här, men detta gäller inte på Vaken.se,tycker J.J...se så skyddat det är.

Bloggtips & Artiklar

Här finns ett urval av artiklar som berör Israel. Åsikterna som framförs är artikelförfattarnas och utgör ej nödvändigtvis Samfundets ståndpunkt.

Länk

Sekt eller Samfund är samma sak...

Posted on: 2010/11/5 18:33

See User information
Varför skulle han registrera ett konto här för att läsa när allting går att läsa ändå?
Det är väl inte så svårt att förstå att det bara är någon som vill skämta.

Posted on: 2010/11/5 19:12

See User information
Quote:

niufenche skrev:
Varför skulle han registrera ett konto här för att läsa när allting går att läsa ändå?
Det är väl inte så svårt att förstå att det bara är någon som vill skämta.

Snyggt försvar,men i allt skämt ligger det lite allvar...

Posted on: 2010/11/5 19:17

See User information
Det ar val bra om folk registrerar sig och deltar i debatterna det kan val bara leda till en battre nivå. Åsikter ar en sak men dialog en helt annan. For det hela går val ut på att sprida VERKLIG upplysning och då får man både ge och ta.

Om nu någon från EXPO skulle kunna lamna en upplysning som gor att annu en bricka faller på plats ar det val inte fel?

Personligen ar jag sedan manga år forst och framst ute på att ligga steget fore nar det galler att tolka och forutsaga politiska handelser.

Vi har avslojat och sprackt klimatbluffen, det verkar som om vår linje plotsligt har trangt igenom nar det galler chemtrails och vad som ligger bakom. 9/11 skall vi bara inte tala om, dar har vi snart plockat full pott, det ar inte manga som inte tvivlar idag!

Kanske vi en dag har avhoppare fran Expo i rullorna? Sant har hant forr...

Posted on: 2010/11/5 19:22
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Jag försvarar honom inte. Vaken expokillen eller den jag tror skämtat.
Ligger det kanske inte mer allvar i någonting om det är rätt person som skämtar?

Fattar du inte? Forumet ligger vidöppet, så det finns ingen anledning för honom att skapa ett konto här. Det är alltså någon annan som gjort det.

Det enda som skrivits i expo om vaken.se är att grundaren har en antisemitisk världsbild. Inget mer. Jag ser inte Mikael Cromsjö göra en stor sak av det.

Mikael Cromsjö verkar ha hängt med fel folk helt enkelt. Frotterar man sig med kända klassade antisemiter kan man själv räkna med att snart slår det ned mot sig själv också. Man är sitt umgänge helt enkelt.

Och jag varken försvarar eller fördömer någon nu, bara förklarar hur det ligger till

Posted on: 2010/11/5 19:23

See User information
Nu har ju folk som jobbat på Expo arbetat med Kalla Faktas utmålning av "sanningsrörelsen" som antisemiter och ett hot mot demokratin sam att de skrivit i en bok att de flesta som skriver och läser på Vaken.se inte gillar judar och tycker om nazister.

Vilka personer ska Cromsjö ha umgåtts med som gör att han förtjänar en antisemitstämpel?

Expo-medarbetare menar att Cromsjö systematiskt spridit antisemitiskt material och att han haft det som en agenda vilket ska ha varit tydlig att se.

Posted on: 2010/11/5 19:45

See User information
Håller er till ämnet är ni snälla!

Tjafsa och sånt kan ni göra IRL eller via PM...

Posted on: 2010/11/5 20:22

See User information
Jag skall hålla mig absolut på själva mittlinjen i ämnet:

Det är en taktik att beskylla någon för antisemitism. Taktiken är urgammal. Under det vi kallar vikingatiden slogs man ibland med svärd. Det fanns oftast åskådare till dessa "envig" och man iakttog hur huggen föll. Antingen av misstag men oftare av taktiska skäl utdelades ibland s.k. "skamhugg", det vill säga att man högg motståndaren i rumpan. Den som skamhuggits undveks sedan av andra och ingen hjälpte honom. Särskilt märktes det genom att kvinnorna som annars hjälpte en sårad inte ville ställa upp.

Men hämnden kom alltid förr eller senare. Och hämnd är en rätt som smakar bäst iskall...

Posted on: 2010/11/6 8:43

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper