vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Ett gäng nya filmer på G ( tema: UFO/Utomjordingar )( GÄSP!)

See User information
Skyline Movietrailer
http://www.youtube.com/watch?v=qdOGJi5Sne4&feature=fvst

Battle: Los Angeles
http://www.youtube.com/watch?v=tAdm9ssE6gk

Cowboys And Aliens - Official Trailer
http://www.youtube.com/watch?v=gfKWPNgTUlw&feature=fvst

Så vad kommer hända, antingen en utomjordisk attack eller så en inhemsk zombiepandemi? Det är dom två teman som varit populära det senaste åren i filmer och serier..

Posted on: 2010/11/23 13:30
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Ett gäng nya filmer på G ( tema: UFO/Utomjordingar )( GÄSP!)

See User information
Jag tror mer på Project Blue Beam.
Men aliens har varit populärt sedan början av 50-talet och zombies sedan slutet av 60-talet.

Zombies kan vi ju bara glömma, det är bara populärkultur. Det är ju exempelvis jätteinne med vampyrer också just nu, men jag tror vi slipper se Dracula också

Posted on: 2010/11/23 18:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Zombies är en metafor för den sovande massan. Ungefär som synen på de ovakan i filmen Matrix.

...skulle jag tro.

Posted on: 2010/11/24 14:47

See User information
Jag håller med Perennial. Kan också vara en metafor för köttätare, dvs de som inte blivit vegeterianer ännu.

Posted on: 2010/11/24 16:08

Anonym
Bill Cooper pratade om detta för många år sedan
http://www.youtube.com/watch?v=5DEiIq9_9OY

See User information
Vampyrer ja döda varelser som under vulgära ritualer genomför sexuella orgier, har blivit det populäraste bland ungdomarna över hela världen och det promotas i massmedia . Jag har sett några avsnitt av diverse serie och fokus ligger i t.e.x true blood i varje avsnitt på blod , ockultism och sex perfekt kombination för tonårs hjärnorna. Förlåt för att jag är så konservativ men det är inte nyttigt att fylla sitt sinne och sina väggar med sexiga affischer på vandrande döda.
:)

Posted on: 2010/11/24 17:51
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

See User information
När jag var i USA/Florida 1996 var det en sekt med "vampyrer" i tonåren som tog livet av en av sektmedlemmarnas familj.

Posted on: 2010/11/24 18:08

See User information
Quote:

BiReal skrev:
Vampyrer ja döda varelser som under vulgära ritualer genomför sexuella orgier, har blivit det populäraste bland ungdomarna över hela världen och det promotas i massmedia . Jag har sett några avsnitt av diverse serie och fokus ligger i t.e.x true blood i varje avsnitt på blod , ockultism och sex perfekt kombination för tonårs hjärnorna. Förlåt för att jag är så konservativ men det är inte nyttigt att fylla sitt sinne och sina väggar med sexiga affischer på vandrande döda.
:)

Jag håller med till 100%. Det är inget annat än satanism som prånglas ut. Det är riktigt sjukt.

Posted on: 2010/11/24 21:15
Bring on the apocalypse...

See User information
Jag tror bara att dessa ämnen säljer mest just nu.

Hollywood producerar det som säljer... sex säljer. Och just nu är kanske inte midget-sex så populärt. Annars skulle vi säkert se serier med dvärgar som sexade omkring, tävlade mot varandra och slaktade varandra i stora slag.

Jag vill bara tillägga att jag kan avnjuta en och annan alien/vampyr/zombie/superhjälte -film/serie. Jag älskar dessa teman...

Nästa titel som jag har copyright'at är "Aliens and supermodels". Kommer bli en hit... :P

Posted on: 2010/11/25 18:53

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper