vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Anonym
IF YOU SUPPORT WHAT DAVID ICKE IS TRYING TO DO...!
IF YOU SUPPORT WHAT DAVID ICKE IS TRYING TO DO, VIRTUALLY ALONE, AND YOU WANT HIS BOOKS AND WORK TO CONTINUE TO BE AVAILABLE, THEN PLEASE READ THIS …

http://www.davidicke.com/content/view/1772/1772/

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: IF YOU SUPPORT WHAT DAVID ICKE IS TRYING TO DO...!
Jaha,...då var det tiggeri igen då...

Sicket djävla bullshit! David Icke är redan mångmiljonär sedan många år tillbaka. Det är typiskt, det stiger dem över huvudet, de gillar att samla en massa pengar.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
hur kommer det sig att du vet att det är så?

Anonym
Jag hjälper David Icke ekonomiskt, mer än gärna... Om han e miljonär vill jag inte påstå, tror inte det heller... Om han är det på grund av sitt arbete så unnar jag honom det.

Gott om sånna miljonärer tack :)

Hare...

Anonym
exakt, och att vara rik är ingen synd.

Anonym
Nepp, inte om man gör rätt :)

Rikedom till dom som förtjänar det, med andra ord skall lönen för politiker ner till ett par spänn i timmen :)

Hopp...

Anonym
Det som har hänt David Icke är inget unikt. Åtskilliga författare som ägnat sig åt sanningssökande samhällskritik har blåsts av och hamnat i tvist med sina förläggare. Inte sällan har de redan från början haft kopplingar till krafter som önskar strypa informationsflödet. Jag vet inte om så är i fallet David Icke men det har skett i andra fall, bl a här i Sverige.

Jag ser ingen anledning att betvivla att detta är äkta.

See User information
Personligen anser jag att David Icke mycket väl vet hur man tjänar mycket pengar på att skriva böcker om ödlor, konspirationer och annan dynga.
Han skrattar säkert hela vägen till banken och jag klandrar honom inte.

Posted on: 2006/6/22 12:44

Anonym
Hmm, har verkligen sett intervjun med Crado Mutwa?... Det är inte David Icke som hittar på ett dugg, han bara för vidare den information han finner, och blir tilldelad eller liknande.

Resten av infon, som inte innehåller ödlor som Du kallar det är relativt enkelt att bevisa.

Eller, varför är Du så arg på Icke kanske man skulle fråga?...

hare gött...

Anonym
Alla håller säkert med om att David är en mycket kreativ sanningssökare och det är klart att alla har rätt att ifrågasätta sanningshalten. Men kritiken hade varit mer trovärdig om de som mest högljutt kritiserar t.ex. David Icke en enda gång hade lite fakta som underbyggde deras känsloladdade kritik. Istället för att enbart grunda den på vad de tror eller tycker... Det är mer än ointressant att höra vad människor som saknar egen kreativitet tycker eller tror.

Det är klart att Icke råkar ut för blåsgubbar när de ser en möjlighet att rippa sin del av kakan eftersom han är en ofantligt populär författare... men skriva böcker eller söka historiska fakta är ju blodsugare ofta ganska kassa på. Ingen respekt för tjyvpack från mig i alla fall!

See User information
Personligen anser jag att David Icke mycket väl vet hur man tjänar mycket pengar på att skriva böcker om ödlor, konspirationer och annan dynga.

Måste hålla med lite där, David Icke säger mycket bra saker, men han borde fan ta och lägga ner ödlesnacket.

Posted on: 2006/6/23 17:32

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

Anonym
Varför lägga ner det när fakta ligger bakom, även böcker såsom den Cathey O'Brian skrev, mm, kommer inte ihåg vad den heter för tillfället...

Finns ingen som har motbevis på att han inte talar sanning...

Hare...

See User information
- Varför lägga ner det när fakta ligger bakom, även böcker såsom den Cathey O'Brian skrev, mm, kommer inte ihåg vad den heter för tillfället...

Finns ingen som har motbevis på att han inte talar sanning -

Snälla ge mig exempel på fakta som bevisar att det finns multidimensionella shapeshiftande ödlar, och ögonvittnen ger jag inte mycket för i detta fall, det finns folk som påstår sig ha sett i princip allt lol.

Philip K Dick blev träffad av en rosa laserstråle och fick visioner och var övertygad om att han levde i tiden direkt efter Jesus död, och att den amerikanska regeringen var den senaste inkarnationen av en ond kraft som sändes genom en levande organism som Dick kallade plasmaten. Sen fick han, via den rosa laserstrålen, kontakt med någon sorts maskinvarelse kallad VALIS, vast active living intelligence system, osv osv osv...

Och det finns ingen som har bevis på att det inte hände.

Posted on: 2006/6/23 20:03

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

Anonym
Om ett träd faller i skogen och ingen är där! Låter det ändå när trädet träffar marken eller är det helt tyst?

See User information
När trädet faller så uppstår ljudvågor men eftersom de inte når någon mottagare så kan man i viss mening säga att trädet faller ljudlöst.

Vad har det med ödlorna att göra?

Posted on: 2006/6/23 20:28

Anonym
Jag tolkar det som att ödlorna är en metafor, förklaringsmodell som visar hur vårt egen undermedvetna kan locka eller snärja in oss i underlägset slaveri som fråntar oss självständiga tankar.

Självuppfyllande profetior!

För egen del går jag inte och letar efter ödletransformationer. Den transformationsmodellen är ganska synlig ändå om man ser till hur olika människors empati eller brist på empati skiljer sig från individ till individ!

Men visst är det lustigt att reflektera över hur en del människor har fågelliknande utseende där andra påminner om apor och en del t.o.m. ser ut som grisar.

See User information
Sen kan vi ju alltid jämföra de fakta som pekar på att George Bush är en människa och de "fakta" som pekar på att han är en ödla och se vad som förefaller vara troligast...

Posted on: 2006/6/23 21:14

Anonym
Jag har aldrig haft några problem med att George är en människa, må vara en kallblodig sådan!

Anonym
http://www.ufos-aliens.co.uk/cosmicegypt.htm
Som postades i en annan tråd...

Innan man börjar fundera på om ödlor eller liknande finns eller inte...

Världen är inte så rund som man kan tro, brukar jag säga till dom flesta som bombar mig med rädsla (det/dé finns inte)... Läs boken Cathy O'Brian skrivit, eller kolla föredragen som hon håller tillsammans med före detta CIA agenten Mark Philips.... Dessa saker diskutera om o om igen i olika trådar i detta forum, infon är ännu den samma, tips,.... SÖK i forumet...

Vi som håller till på vaken o snackar om detta, relatvit många nu, får alltid ta lite skit var 3:e månad typ, hur kan ni tro att de e så här, etc.... Efter en tid mjuknar alla till o diskutionen håller ett annat mått.... Fram med måttstocken innan man skäller på andra, o påstår att dom har fel eller e tokiga, studera läget själv o diskutera sen...

Hare gött o ha en trevlig midsommarhelg...

See User information
Jag har aldrig haft några problem med att George är en människa, må vara en kallblodig sådan!

Ja han är verkligen riktigt puckad och väldigt ond!

Posted on: 2006/6/24 12:33

See User information
Jag tror att det ligger till så att de flesta tror på ödlegrejen för att det är lite annorlunda och coolare. Och så tror jag David Icke slängde in det för att dra in lite extra cash. Missuppfatta mig inte, som sagt gillar jag mycket av det Icke säger, men ödleprylen är i princip helt onödigt. Och i slutändan så ändrar det inte mitt liv det minsta om till exempel GWB är en ödla, jag går fortfarande upp på morgonen och gör det jag ska och lever mitt liv.

Sen är jag väldigt tveksam till all "fakta" som påstås bevisa de shapeshiftande ödlornas existens. Och som sagt, ögonvittnen struntar jag fullständigt i när det gäller det här, det finns folk som ser Elvis lite då och då också.

Posted on: 2006/6/24 12:41

See User information
Igår - tror jag - på TV var det lite frimurare och da Vincikoden på tapeten - en sk. "panel" - Siewert Öholm - menade också att Dan Brown - var ute efter "stålarna" - Hö. hö... Nåja...
I vilket fall som helst så har David Icke - visat på - för min del - detta med Reptilerna - och för mig så är det en god ingrediens - gällande händelseutvecklingen i världen - Minns "Drottning-modern" - villt fäktande utanför Buckingham-palace - jagande dessa fåglar... Hö, hö...
Det är klart att en sån jävel inte kan vara något annat än en läbbig fet ödla...

plus: Samt: (Grymling)

Posted on: 2006/6/24 21:43
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

Anonym
Så som jag har uppfattat det så pratar David Icke om allt som han kommer i kontakt med som intresserar honom.

Så han forskar om det och sedan pratar om det.
Sen är det upp till dom som lyssnar på honom att ta in det och göra vad dom vill med den infon.

Det finns inget som säger att du måste tro på något bara för att du lyssnar och tar in information.

Sen det här med pengar..
Världen är uppbyggd på att man tjänar pengar, vad är det för ont med det..
Alltförmånga anser att det bara är moraliskt korrekt om man tjänar pengar för staten, dvs att man jobbar hårt för samhället.

Sen när någon arbetar med ett intresse utanför detta, som också har som "uppgift" att hjälpa folk...då så får dom inte tjäna pengar på det,..för gör dom det så är dom bara ute efter pengar.
Vad är det för fel att tjäna pengar på det man har som intresse?

Anonym
David Icke snackar skit också, han tigger inte bara en massa stålar av folk med hjälp av ständiga snyfthistorier. T ex, har han själv någon gång sett nån reptilmänniska (förrutom då han varit hög på Ayahuasca)? Har han själv sett "shapeshifters"? Har han själv sett och erfarit de bevis som skulle peka på att världen styrs av reptiler? Svar: NEJ!

Ändå marknadsför David Icke repsen som varandes "fakta".

Det mest skrämmande är att folk går på detta...och tror att det är "fakta". Man vet inte om man skall skratt eller gråta,...men den som skrattar mest är nog David Icke,...han skrattar hela vägen till banken.

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper