vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Henry Makow-artikel om Sverige
#1


See User information
http://www.henrymakow.com/the_swedish_test_case.html

Det är inte mycket som jag inte håller med om....

Posted on: 2010/12/6 0:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Henry Makow-artikel om Sverige
#2


See User information
Riktigt bra.

Posted on: 2010/12/6 0:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Henry Makow-artikel om Sverige
#3


See User information
Vi ser nu på de senaste affärerna med sexskandaler av olika slag hur det blivit en sorts praxis att kunna sätta dit folk så det bara skvätter om det på rena anklagelser grundade på sexrelaterade händelser. Sanna eller påstådda tycks vara en sak för anmälarens samvete. Anmälaren förses med nån sorts alibi mot att själv ha tagit några initiativ eller på något sätt ha kunnat lockas eller övertygas om att ljuga.

I vissa kretsar talar man öppet om sk "batikhäxor", jag tror att uttrycket myntades i samband med vårdnadstvister där ofta fadern straffritt kunnat utmålas i mycket negativa ordalag utan någon som helst koll eller omvänd bevisbörda.

Särskilt Assangeaffären ställer saken i en blixtbelysning. Kanske (jag säger KANSKE) har man utnyttjat det faktum att åklagare i Sverige har svårt att värja sig mot trycket att agera i denna atmosfär.

Inget är ju lättare än att kritisera någon för att vara mansgris, det skulle möjligen vara att kalla en person som är emot teorin om klimathotet för antisemit...

Dessa "batikhäxor" och deras trolldom börjar påminna om sextonhundratalet på mer än ett sätt!

Kanske kan vi se historien med andra ögon om vi nu skulle lyckas avslöja vår egen tids myter som exempelvis den "om mannens eviga skuld till kvinnan"!

Posted on: 2010/12/6 8:30
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Henry Makow-artikel om Sverige
#4


See User information
Jag kan inte identifiera mig med mycket av hans beskrivningar av Sverige. Det enda som jag känner igen är den statliga utbildningen från när vi är små till vuxna. Att vi skulle LEDA tåget mot en Ny Världsordning tycker jag är skitsnack! Om något land i väst leder så är det England eller USA. Men jag säger inte att vi är längst bak heller.

Posted on: 2010/12/6 22:21
Anti-Korruptionsbyrån - Blogg om den Nya Världsordningen och Revisionism!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Henry Makow-artikel om Sverige
#5


See User information
Quote:

Philochatus skrev:
Jag kan inte identifiera mig med mycket av hans beskrivningar av Sverige. Det enda som jag känner igen är den statliga utbildningen från när vi är små till vuxna. Att vi skulle LEDA tåget mot en Ny Världsordning tycker jag är skitsnack! Om något land i väst leder så är det England eller USA. Men jag säger inte att vi är längst bak heller.


Men tänk på den roll Sverige har i EU. Det är oftast svenskar som främst initierar och driver det som löser upp - vilket är agendan.

Det är inte konstigt då landet är det mest övertagna... det mest marxistiska.

Artikeln har rätt.

Posted on: 2010/12/6 22:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Henry Makow-artikel om Sverige
#6


See User information
Ibland känner man sig som om man är 100 år gammal när det ideligen visar sig att sånt man trodde var allmänt känt bubblar upp som spekulationer typ "frimurarna kanske har något med Sveriges roll i EU att göra"! Jag skall ta ett enda exempel: Anders Björck!

Winston Churchill var känd för fem saker: Han vann Andra världskriget, tyckte sig ha en svart hund gående efter sig när han druckit för mycket whisky, rökte cigarr och sist men inte minst, skapade Europarådet. Han var också ytterst konservativ - och frimurare!

Detta Europaråd hade 1989 när Sverige plötsligt bytte kurs i EU-frågan en svensk som president, Anders Björck. Också frimurare! Strasbourg var platsen för många diskussioner som inte fördes öppet i EU-parlamentet, jag befann mig själv i Strasbourg 1983 före ödesåret 1984 och kan berätta en del.

Under den skenbara paniken efter palmemordet skedde också en dold strid mellan socialdemokrater och frimurare. Det blev tydligt när det som kallas Ebbe Carlsson-affären kom upp i konstitutionsutskottet 1988 och Anders Björck och Carl Lidbom (mannen som hade Palmes son i sin bostad i Paris mordnatten) råkade i gräl.

Kort och gott: Konspirationsteoretiker! Stå på er! Låt dom
som konspirerar känna flåset av oss i nacken nu och alltid. Lägg aldrig ner kritiken och finns det ingen svensk som vill erkänna att vi har ett problem så är vi en del av världen och den kamp som vi kämpar här är för Sanning, Frihet och Rätt i hela världen.

Posted on: 2010/12/7 8:32
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Henry Makow-artikel om Sverige
#7


See User information
Håller med om artikeln om att svenska kvinnor är mer som män.Inte alla man kan ju inte dra alla över en kam men men.
Äckligare än en snuskgubbe är en snusktant trots allt en elak mamma är något vidrigt att se.

Väl skrivet Asgeir, stämmer väl.

Posted on: 2010/12/7 11:42
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Henry Makow-artikel om Sverige
#8


See User information
Han har en hel del poänger i mycket av det han skriver.

Posted on: 2010/12/8 3:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Henry Makow-artikel om Sverige
#9


See User information
Quote:
Kanske kan vi se historien med andra ögon om vi nu skulle lyckas avslöja vår egen tids myter som exempelvis den "om mannens eviga skuld till kvinnan"!

Jag minns när man gick i grundskolan så fick man lära sig framför allt från media att alla män var våldtäktsmän. Så man gick runt och kände en enorm skuld även fast man knappt hade rört en kvinna på den tiden.

Posted on: 2010/12/8 12:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Henry Makow-artikel om Sverige
#10


See User information
Jag tycker artikeln stämde bra i det stora hela. Men det finns faktiskt en hel del par som håller ihop i alla väder, men det är sällan man träffar ett par från min generation som varit ihop längre en 5år.

Posted on: 2010/12/8 12:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
32 user(s) are online (32 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 32

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS