Vakencorner

Kungen
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
http://www.expressen.se/nyheter/1.220 ... n-fragorna-lamnar-sverige
Jag har inte läst boken, bryr mig heller inte så mycket. En sak tycker jag dock, om Kungen dansar på bord och har roligt, jamen, han är väl människa han också.
Posted on: 2010/11/4 21:46
|
|||
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
|
||||
|
Re: Kungen
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Och bjuder barn på kola.
Min mormor är heligare varför inte låta henne vara kung iställel?
Posted on: 2010/11/4 22:45
|
|||
![]() |
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Kungen är en drug lord utan dess like. Till och med christer petterson hade renare mjöl än honom. haha, han är ju så psykopatiskt lagd att han inte ens kan formulera sig i pressade situationer. Swedish Gangster and bidragstagare number 1 at your service!!!
Posted on: 2010/11/5 13:33
|
|||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Han får göra precis som han vill enligt mig; bara han inte gör något ont. Han får festa hur mycket han vill.
Posted on: 2010/11/13 13:47
|
|||
Anti-Korruptionsbyrån - Blogg om den Nya Världsordningen och Revisionism!
|
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Inte för mina skattepengar.
Lol kan man säga såhär då. Jag tänker inte pröjsa skrattepengar så länge någon annan ska nalla på dem hahahaha. Fattar inte vitsen överhuvudtaget. Samma kalle anka gäller politiker varför ska jag ha en kalle anka där som sitter och ska låna pengar och rösta igenom lagar i mitt namn?? Vill jag väl göra själv behöver ingen barnvakt sitter knapapst med nappen i munnen..
Posted on: 2010/11/13 13:49
Edited by Shen on 2010/11/13 14:14:28
Edited by Shen on 2010/11/13 14:16:57 |
|||
![]() |
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Kungen har festat gott på våra skattepengar länge.
En bekant till mig som jobbade som vakt utanför slottet har sett kungen komma i sin sportbil ett x antal gånger aspackad bakom ratten. Monarki är inte värdigt vårt "demokratiska" samhälle. Det är pinsamt när kung och drottning besöker diktaturländer och förespråkar den svenska demokratin..... Det är dags att avliva monarkin helt i Sverige och vi ska inte ersätta detta ämbete med en "president".
Posted on: 2010/12/11 10:37
|
|||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Jag råkade en gång svära en ed att vara Konungen trogen och jag bryter inte eder. Därför svär jag heller inte in mig nånstans, det är en av anledningarna till att jag tar avstånd från hemliga sällskap och aldrig så lockande religiösa rörelser med krav på invigning och stöder Vaken.
Det kändes riktigt då och jag kan fortfarande inte inse att t.ex Reinfeldt skulle vara ett bättre val! Jag är också döpt i den svenska kyrkan enligt den gamla sedan länge avskaffade seden med att få några saltkorn på huvudet före vattenösningen och drömmer inte ens om att gå ur även om jag botaniserat flitigt i religionens förtrollade trädgård. Även det får jag att gå fint ihop med att vara vaken och kritisk men även lyhörd.
Posted on: 2010/12/11 11:29
|
|||
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
|
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Egentligen skulle kungafamiljen bo i en villa i någon förort och åka till jobbet som vilken svensson som helst. Slotten skulle vara deras arbetsplats, och drivas som vilken temapark som helst, vinsten skulle gå till svenska folket. Makten skulle tas i från dom, men traditionen kunde fortleva som turistattraktion.
Posted on: 2010/12/11 12:01
|
|||
Never believe anything until it has been officially denied
|
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Man måste undra vilken "frisk" hjärna som klarar av den moraliska ståndpunkerna som gubben har... Hoppas han klarar av den mentala hälsan när insikterna "ramlar" in... Lycka till, du som kalla dig "Kung".
Posted on: 2010/12/11 19:02
|
|||
FRI Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion. Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar. Bättring för alla! |
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Quote:
Jo, det tycker jag. Det är precis så här illa. En intressant person jag glömt namnet på sa att steget efter demokrati är diktatur. När vi blivit tillräckligt invaggade i centraliseringen (kommunism) återstår bara att tydligt visa oss alla att vi alltid levt i en eller annan form av diktatur. Demokrati är processen mellan monarki och diktatur. Det är därför inte särskilt konstigt att monarkin lever kvar i den form det gör idag. Egentligen är det sak samma. Övergången till diktatur skall ju ändå ske och det är det som är det viktiga för 'global oligarki'. Värdigt, värdigt. Delvis får vi det vi förtjänar.
Posted on: 2010/12/12 23:54
|
|||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Quote:
För renhet och vishet, eller som "lilla exorcismen"? Vad för präst, som döper enligt gamla sedvänjor, hittade dina föräldrar förresten? :Hej
Posted on: 2010/12/13 0:24
|
|||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Monarki är inte värdigt vårt "demokratiska" samhälle".
Monarki = Frimureri. Håller med thereold '(nutida demokrati är en form av kapitalistisk kommunism) Demonkrati
Posted on: 2010/12/13 12:02
|
|||
![]() |
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Alltså... Vad betyder orden... Sen när blev "Monarki" = "demokratiska" samhälle". ALL form av maktövergivande LEDER förr eller senare till det vi ser idag som skapas... Bara se på vår historia! Vi är ett gäng guldfiskar... ![]() En form av ledarskap som regering fungerar bara hållbart om MAKTEN inte finns där... Låt oss tillsätta en grupp, utan mankt, som enbart har uppgiften att fördela sakfrågor... Efter sakfrågorna hanterats, upplöses gruppen. Makten är då inte permanent och självgoda grupperingar kan inte bildas. Om människor fattar att vi är varandras bästa resurs för välfärd, kan det fan inte gå fel. Gör åt andra, som du själv vill bli behandlad... Har Inget med religion att göra, enbart lite sunt förnuft! Att som idag en grupp politiker med egna politiska motiv skall ha makt, är absurt! Dessa makthamstrar måste ta sitt ego till insikt och se hur mycket längre vi kan komma... Dumhet har ett pris och egot har sin gräns... Valet är vårt! Polaritet är en drivkraft... Men hoppas på en fredlig sådan!
Posted on: 2010/12/13 15:15
|
|||
FRI Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion. Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar. Bättring för alla! |
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Quote:
Fortfarande inte ok. Min åsikt är att människor inte ska födas in i ämbeten. Och ja, demokratin är en illusion, man kan väl kalla det för indirekt demokrati då? Och ja, vi är slavar, lever i ett fängelse utan synligt galler....etc etc etc och allt det där.
Posted on: 2010/12/13 17:46
|
|||
|
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login