vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


Alex Jones interviews David Icke
#1


See User information


Mycket nöje för den som som vill.




Posted on: 2010/12/20 15:56

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Alex Jones interviews David Icke
#2
Icke=http://sv.wikipedia.org/wiki/Falsk_profet

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Alex Jones interviews David Icke
#3


See User information
Anser du att David Icke är en dålig människa?

Posted on: 2010/12/21 14:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Alex Jones interviews David Icke
#4


See User information
Eller Alex Jones kanske?

Posted on: 2010/12/21 14:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Alex Jones interviews David Icke
#5
Båda är nyttiga idioter åt NWO

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Alex Jones interviews David Icke
#6


See User information
Quote:

Damiano skrev:
Båda är nyttiga idioter åt NWO

Hmm, jag undrar varför du postar här. Du verkar bara uppgiven.
Kan du utveckla HUR dom är nyttiga idioter åt NWO, och vem som vore bättre att lyssna på som alternativ. Lokala prästen eller?

Posted on: 2010/12/21 18:00
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Alex Jones interviews David Icke
#7


See User information
Jag tycker det är ett sundhetstecken att ifrågasätta. Min egen ståndpunkt i frågan låter jag vara osagd, men det är inte nyttigt att ta idoler, man ska bara ta idéer. Bägge dessa profeter har haft väldigt många fel och de försöker dölja dem med det ena och det andra. (Speciellt den ena av dom)
Dessa saker är det aldrig någon som ifrågasatt, utan alla har trott blint på detta och när det visar sig vara fel tas det inte i beaktning.

Den ena av dom tror jag är uppkopplad till ett högre medvetande, men inte förstår sig på själv vad det är han förmedlar, eftersom han pratar i metaforer. Den andra kastar ur sig falska förutspåningar, som när de inte slår in skyller han på att det var för att han gjorde dom kända.

Det ligger mycket pengar i denna branch för dessa profeter - Det får man inte glömma. Sanningsrörelsen är dessutom ett samfund som är svårt att komma in i eftersom man måste tycka så lika som andra, annars slås man ut.

Tycker det är jävligt bakvänt att ifrågasätta varför han postar här när han tycker så. Kom ihåg att vaken är öppet för alla - Det skriver dom själva.

Posted on: 2010/12/21 18:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Alex Jones interviews David Icke
#8


See User information
Quote:

fractalsoul skrev:
Tycker det är jävligt bakvänt att ifrågasätta varför han postar här när han tycker så. Kom ihåg att vaken är öppet för alla - Det skriver dom själva.
Är inte alls bakvänt. Du skriver ju själv att det är ett sundhetstecken att ifrågasätta. Det är ju det jag gör.
I det här fallet är hans "ifrågasättande" så kortfattat och kryptiskt att det behöver ett utvecklande för att ha minsta potential, och det är ju det jag ber om.
Jag tycker inte som du att sanningsrörelsen är en enhetlig grupp som tycker lika. Den risken finns alltid men jag tycker majoriteten är öppen för att ifrågasätta alla sina uppfattningar

Posted on: 2010/12/21 18:33
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Alex Jones interviews David Icke
#9


See User information
Du ifrågasatte ju hans ifrågasättande, så därför ifrågasatte jag ditt ifrågasättande av hans ifrågasättande. Dessutom ifrågasätter jag vad du just sa, då de som är de största profilerna inom sanningsrörelsen tycker lika. Du och jag är bara som små satelliter som ses som jobbiga om vi ifrågasätter.

Posted on: 2010/12/21 18:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Alex Jones interviews David Icke
#10
Ja varför vill eliten att Maxwell,Icke och Jones ska leva och tjäna stora pengar? Vad är det hos dom tre som gör att det inte har hänt en liten "olycka"? Man dödar presidenter, tsarer, premiärministrar ,generaler,prinsessor och spränger skyskrapor och lyckas övertyga världen att flygplan flög in i dom, man smugglar all narkotika på klotet och förgiftar oss med våran övertygelse om att det är nyttigt.
Men på något mirakulöst sätt lyckas dom med att vara "upproriska"
mot eliten och överleva.

Lever dom för att...
1.Det finns ingen som helst sanning i deras påståenden.
2.Dom blandar sanning med lögner som tjänar elten.
3.Dom är agenter menade att väcka oss "revolthjärnor" så att det blir lättare att ta hand om oss när nwo tar över.
4.Dom talar sanning och nwo gör inget åt det

Detta bara några frågor som jag inte får ett endaste bra svar på.
Varför jag postar här? Jag är ju vaken men knappast uppgiven :)

http://www.youtube.com/watch?v=6JhszZIVIg8
http://www.youtube.com/watch?v=NAgTFWglHrc
Varför lyssna på William Cooper? Jo han sköts ihjäl av polis 5 november 2001 bla efter ha kallats usa:s farligaste man av Clinton.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Alex Jones interviews David Icke
#11


See User information
Damiano,

De [över]lever för att: [alternativ 2]

Det gäller m.a.o. att plocka sanningen ur den gegga dessa två [med flera] välbetalda? arbetsmyror marknadsför. Jag menar t.ex. att Ickes 'reptilsnack' är rena rappakaljan, vilken blandas ner i hjärntvättscoctailen. Ickes New Age predikande är pinsamt enligt min mening. Jag tycker de - Icke, Jones, Watt - är jäkligt märkliga människor egentligen. År efter år predikar de varje dag sin 'sanning' eller 'skrämselpropaganda' till människor som inte blir mer vakna för det.

Jag menar att sanningen är en extremt svårfångad fågel.

Damino, din iakttagelse är trovärdig för den är logisk. Annars kan man fråga sig varför Kennedy, King, Lennon, Palme, Lind, + massor med människor blir tystade. Om Icke talar, och ger oss den absoluta sanningen, då skulle han vara död. Och det väldigt plötsligt!

Posted on: 2010/12/21 20:57
Resized ImageChip HappensResized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Alex Jones interviews David Icke
#12
Varje dag som går och dom lever är en dag som dom har tjänat eliten.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Alex Jones interviews David Icke
#13


See User information
Ok, jag är inte mycket för ändlöst tjäbbel på nätforum så jag gör ett avslutande inlägg:
fractalsoul: att profilerna inom sanningsrörelsen säger lika är totalt nonsens, skulle alex jones skriva under på att reptiler besätter världens makthavare och styr världen på det sättet? öhh näe?
skulle jordan maxwell hålla med david icke om att mänskligheten utan tvekan kommer besegra NWO?öhh näe?
skulle alan watt hålla med om att vi står inför ett stort andligt uppvaknande 2012? öhh? näe?
Dom är överrens om grunddragen men det finns OÄNDLIGT mycket skillnader mellan profilerna inom sanningsrörelsen, ok?

Damiano:
jag uppfattar hela din utgångspunkt som att Icke och Jones är nyttiga idioter för att dom borde vara döda annars.
Om det är det enda du lutar dig emot så är det inget annat än ren spekulation.
Jag upprepar min fråga: om Icke och Jones är nyttiga idioter, vem ska man lyssna på? Vem rekommenderar du?
William Cooper?
(jag slopade "William Cooper exposes David Icke" när jag såg att en av dom första meningarna var TOTALT felaktikgt, så du får ursäkta)


Posted on: 2010/12/21 23:17
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Alex Jones interviews David Icke
#14


See User information
Jag skulle vilja lyssna på Dig, Gordon. Själv behöver jag inte längre någon Guru! Jag litar inte på dem.

Posted on: 2010/12/22 0:06
Resized ImageChip HappensResized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Alex Jones interviews David Icke
#15
Jag "lyssnar" inte på någon för jag gör något idiotiskt som heter kritiskt tänkande, vilket i praktiken betyder att jag sätter deras påståenden på prov. Angående min "spekulation" så tror du alltså
att vi har och göra med en organisation som jobbat på sin plan i flera sekel dom rekryterar alla smartaste inom alla områden men har på ett konstigt sätt misslyckats ta hand om dina "profeter" när man kan välta hela länder ekonomiskt,med våld eller "by stelth"
Jag väljer nog hellre att "lyssna" på dom som blivit dödade/fängslade för sin kamp då det känns som att deras sanning gjorde mer ont för eliten. Men deras påståenden granskar jag dubbelt så hårt just för att jag har valt att "lyssna" på dom.

Det skrämmer mig att en som varit "vaken" sen 2008 inte har lyckats se igenom högen av skit dessa "profeter" kallar sanning, det skrämmer mig också att du fortfarande lyssnar på andra och försvarar dom. Du ser inte det men du lever kvar i får-mentaliteten : Icke säger att eliten programmerar oss sedan har dom oss i en ask. Jag säger att nu har Icke programmerat dig och har dig i en ask.Men det är därför dessa truthers finns just för att hålla semivakna får på sin plats med halvsanningar och skitsnack.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Alex Jones interviews David Icke
#16


See User information
Gordon: Då är det heller ingen idé jag förklarar för dig vad jag menar. Vad gör du på detsamma nätforum om du inte vill diskutera saker?

För er andra kan jag ju påpeka att David Ickes rymdreptiler mycket väl kan vara metaforiskt och han egentligen menar psykopater. Dvs såna som fungerar under reptilhjärnan. Pratar Alex Jones aldrig om psykopater?

Som Damiano skrev, så ger dom lite sanning för att kunna ljuga oss fulla. Dessutom har många av profeterna sina egna avdelningar. Det är uppdelat. Dessa skulle bli mördade blixtsnabbt om de avslöjat för mycket sanning. Men Alex Jones försöker ju parera detta genom att säga att eliten respekterar honom, men samtidigt är de psykopater och de respekterar inga motståndare, så bara det är ju en självemotsägelse. Han har också försökt rädda sitt anseende med att det skulle bli revolution mot NWO om han blev mördad.

Dessa profiler påminner mycket om sektledare och Damiano är en mycket vis man eller kvinna.

Posted on: 2010/12/22 12:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Alex Jones interviews David Icke
#17


See User information
Ok, jag märker att ni drar en massa slutsatser om mig och vad jag tror och tänker etc etc som inte har nån grund i vad jag skrivit här. Jag ser ingen anledning att försvara mig mot anklagelser om saker som ni fantiserat ihop själva men jag är fortfarande nyfiken på vilka personer ni rekommenderar att lyssna på.
Jag lyssnar på i princip alla och jag ifrågasätter alla men jag undrar hur man överhuvudtaget kan känna till begreppet NWO om dom största profilerna inom ämnet är bedragare.
Ge mig era tips, jag vill gärna höra på andra som är trovärdiga om nu Icke och Jones är nyttiga idioter

Posted on: 2010/12/22 19:35
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Alex Jones interviews David Icke
#18


See User information
Jag 'vet' att du tänker i rätt riktning. Jag 'vet' att jag också gör det. Om du vill ha ett tips från mig så handlar det om att plocka russinen ur kakan. Alex & David etc. tror jag informerar oss om rätt saker i en svåranalyserad context. Mitt andra tips är att du lyssnar till dig själv mer än att du lyssnar och absorberar allt dessa gubbar säger. Jag har inte anklagat dig med avsikt. Jag anklagar egentligen ingen, förutom de som är direkt korkade eller dumma, samt resonerar i fullständigt ologiska termer.

Tänk och forska själv - det är det enda rätta. Och intresant.

Posted on: 2010/12/22 20:23
Resized ImageChip HappensResized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Alex Jones interviews David Icke
#19
Så utan dom kan man inte känna till nwo?
Fråga din skolbibliotekarie om Pat Robertson: The New world Order.
New World Order: The Ancient Plan of Secret Societies av
William t still. The trillion dollar conspiracy av Jim Marrs och sen kan du plöja igenom diverse verk av Noam Chomsky, Ralph Nader och Howard Zinn så lovar jag att du lär dig mer "sanning" på ett par månader än vad du orkar ta in. När detta är gjort så är det bara att börja läsa igenom "the dark side" först och främst Blavatskys:
* Isis Unveiled: A Master Key to the Mysteries of Ancient and Modern Science and Theology (1877)
* From the Caves and Jungles of Hindostan (1879–80)
* The Secret Doctrine: The Synthesis of Science, Religion, and Philosophy (1888)
* The Voice of the Silence (1889)
* The Key to Theosophy (1889)
* Nightmare Tales (1892)
* Personal Memoirs of H. P. Blavatsky. Autobiographic notes compiled by Mary K. Neff (1937)
* Collected Writings of H. P. Blavatsky volym 1-15

Crowley`s
* Book of Lies
* Confessions of Aleister Crowley
* Magick in Theory and Practice
* The book of the Law
* The book of Thoth
* Diary of a Drug Fiend
* Equinox ov the gods (det ska vara ov och inte of, som många tror)
* The book of truth about jane
sen måste du avsluta med bibeln för att återfå balansen i din själ :)

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Alex Jones interviews David Icke
#20


See User information
Karsten - det är lugnt, jag hängde inte upp mig på nåt som du sa
Jag lyssnar på alla och är skeptisk till alla.
Damiano: bra, nu fick jag några konkreta tips, Jim Marrs är den enda jag lyssnat på av dina tips. Konstigt att Alex Jones som är en bedragare som jobbar för NWO intervjuar en genuin och trovärdig profil då. Och konstigt att inte Jim Marrs genomskådar Alex Jones
Kanske är det mina fördomar men jag är minst sagt tvekande inför Blavatsky och Crowley men jag sparar listan iaf
Bibeln har jag gett upp på för länge sen dock :P
Fridens liljor

Posted on: 2010/12/22 21:50
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Alex Jones interviews David Icke
#21
Jag har sagt att Alex blandar sanning med lögn eller?
Bibeln än nästan ett måste efter dom två sätter allt i perspektiv :)

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Alex Jones interviews David Icke
#22


See User information


"Varje dag som går , där vi sprider sanningar om den här korrupta världen, så tjänar vi eliten ........"

Posted on: 2010/12/23 21:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Alex Jones interviews David Icke
#23


See User information
Quote:

GordonShumway skrev:

Ge mig era tips, jag vill gärna höra på andra som är trovärdiga om nu Icke och Jones är nyttiga idioter


Jag föreslår DrKlot:

A 65-year old white female suffering from psoriasis for years was in more or less stable condition until September 2001 when she started psychotherapy with a new therapist. The patient was delighted with the new therapist, whom she usually saw once or twice a week. This therapist encouraged her to feel what a bad childhood she had. Also, the therapist told her to that it was all right to feel angry. The patient considered that she had always not stood up for herself, so she began feeling angry when she felt others were not treating her properly. The patient expressed how much this therapist helped her and was quite happy with her new treatment. However, the patient's psoriasis worsened considerably as well as her preoccupation with how badly she had been treated as a child.


Posted on: 2010/12/23 21:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Alex Jones interviews David Icke
#24


See User information
Quote:
"Varje dag som går , där vi sprider sanningar om den här korrupta världen, så tjänar vi eliten ........"

Grundar du det antagandet på att all reklam är god reklam? Eller har du något annat synsätt.

Posted on: 2010/12/24 1:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
38 user(s) are online (38 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 38

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS