vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


Att vara oberoende i paradiset del.2
#1


See User information
Hälsningar.

Jag skrev ett inlägg om att leva och verka i bergen i norra Brasilien och ett flertal människor visade sitt intresse.
Nu är det så att jag kom nyss tillbaka till Svea därifrån efter nästan ett och ett halvt år.
Och jag har varit och tittat på mark därborta och det finns minst sagt ett par ställen där i bergen som skulle lämpa sig utmärkt för "oberoende" levande.

För er som inte läste mitt förra inlägg så heter området -Chapada Diamantina.
Det är del av en bergskedja i staten Bahia i en av dom vackraste platser som finns på denna jord.
Googla bilder så förstår ni lite av vad jag menar, men tro mig bilder gör inte skönheten rättvisa.
Även då jag bodde där i över ett år så slutade jag aldrig förbluffas...paradiset.

Ett av områdena jag tittade på är vid en by som heter Valle do Capão (Capão dalen), fast kallas mest bara Capão.
(Ingen mobil mottagning i hela byn, mycket nice)
Det är en liten by på ca. 800 pers och är lite som ett hippie haven, bara alternativa människor som mest lever på hantverk eller eko matproduktion.
Har tex. en vän som gör granola o musli och en annan vän som gör jordnötsmör och thaini (sesampasta).
Han sket att köpa bil och köpte istället en bra häst (ca 3000sek) att ta sig runt på.
En åsna kan du få för 500sek.

Byn ligger ca. 1000 meter över havet och som namnet antyder ligger i en dal omringad av enormt vackra vegitationsbeklädda
berg där det sprutar ur vattenfall.
Ett närliggade vattenfall är 314 meter högt.
(Mineralvatten)
Överallt växer mango och banan.
Jorden är mycket bördig och klimaten är svalt men soligt.
Det finns ingen polisstation i byn så det är mycket liberalt, en kväll så var jag och såg på en Capoeira-uppvisning, då 50 meter bort så satt folk och titta på Zeitgeist på en allmän filmvisning på torget.
Coolt, fast aningen "Hippie" men min enda oro är att jag tror att det kan bli lite för "turistigt" inom när framtid.

Ett annat område heter Imbiquara och ligger längre söder ut dock högre upp (därmed svalare).
Här är det ännu mer rustiskt fast vackrare med ännu mer majestätiska berg.
Närmaste by heter Novo Mundo (Nya värden), fast det finns mycket mark långt borta även ifrån den.
Här plogar dom fortfarande med oxe och turismen är mer eller mindre 0.

Här kan du köpa en egen dal för ca. 20.000sek för 4050m2 med eget vattenfall (ännu en gång mineralvatten).
Och där är det INGEN som fuckar med dig.

Jag har även snackat med en kille som installerar solceller och har mycket effektiva batterier för energilagring.

Min vän visste även om en hel by med sex sju hus till salu för 800.000sek.
Folk från landsbygden flyttar in till städerna i hopp att tjäna dom stora pengarna.
Jag vet inte hur mycket mark det rörde sig om fast denna info är bara ett mail bort.

Jag är nu tillbaka i Skandinavien ett år eller så för att själv få ihop pengar till min landbit, sen ska jag dit.
Med mitt egna hus med gratis vatten och el så kan jag i lugn och ro plantera min mat och föda upp ankor eller vad jag nu vill...
En värphöna kostar förövrigt 5sek.
Gratis ägg var dag...

Detta är ingen fantasi, jag har levt och verkat där.
Är någon intresserad av att ev deltaga i bygga någon form av koloni?


Posted on: 2011/2/5 19:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att vara oberoende i paradiset del.2
#2


See User information
Oberoende är en illusion som är till för att vända folk mot varandra.

En persons problem är världens problem (Buddha)

Jag känner till diamantina har hört om deras vackra flygplats där någonstans av en gammal vän som jag har som reste dit en gång och umgicks med lokalbefolkningen och bodde där ett tag.

Detta var längelängesen.

Han berättade om gamla nazister som hyrde ut en gammal lastbilsmotor till indianer som inte ens hade råd med kläder till sina barn och dom använde motorn till att pumpa upp diamanter och guldsand från flodbotten som fylldes på efter monsunerna.

Så lärde han indianerna att dom kunde ta betalt för sanden ochså som bestod av något ämne som ochså var dyrt.

Så då insåg dom att nazisterna hade lurat dem en längre tid.

Det var ju inte populärt så det blev till att fly illa kvickt för hotad blev han ju för att ha lärt dom fattiga indianerna att dom kunde ta högre betalt.

Indianerna jobbade hela sitt liv till att betala av lastbilsmotorn som dom köpte av nazisterna , den fungerade som en pump till att suga upp guld och diamantsanden så dom levde i slaveri och skuld hela sina liv för att betakla av skiten.

Posted on: 2011/2/5 20:35
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att vara oberoende i paradiset del.2
#3


See User information
Berätta om en plats som inte har en ond historia.
Det var inte det som var frågan...
Vill du inte vara med just say soo.

Flygplats?


Posted on: 2011/2/5 21:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att vara oberoende i paradiset del.2
#4


See User information
Hej kul att höra av dig jag är intresserad av att flytta jag kollar olika platser.
Jo visst är det ett fint landskap Diamantina hur funkar det med skatter på inköpt mark?
byggnadstillstånd?
uppehållstillstånd? mm har du några bra länkar?

Här är ett gäng ställen som jag kollar på.
Auroville-Indien= http://www.auroville.org/ http://www.aurovilleguestservice.org/opportunities/farm-work/

Goa-indien= http://www.alltomgoa.se/

Orgiva-beneficio-spanien= http://www.travelpod.com/travel-blog- ... er/5/1223728560/tpod.html

Nimbin-Australien= http://en.wikipedia.org/wiki/Nimbin,_New_South_Wales


Posted on: 2011/2/5 21:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att vara oberoende i paradiset del.2
#5


See User information
Hehe, låter intressant, men måste först bara kommentera på ditt ordval, koloni... Har inte den vita mannen skapat nog med kolonier i den delen av världen ;P

Posted on: 2011/2/5 22:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att vara oberoende i paradiset del.2
#6


See User information

Jag är med, älskade stycket "fuck with you".

Jag är Jag, väljer allt själv efter egen moral och ansvarar efter eget handlande... Vad "monopolregelboken" säger, angår inte mig. Bara ytterligare ett slavverktyg.

Jag tycker om "liv" och handlar för den.


Posted on: 2011/2/5 23:03

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att vara oberoende i paradiset del.2
#7


See User information
Denna monopolregelboken du hänvisar till gäller dina ord är inte jordade du skapar en ilusion jag har läst om freeman från usa, canada samt, england dom har jobbat för att komma i från lagar i 20 år och har ännu inte lyckats fult ut.
Jag håller med om att det borde vara så vissa mig konkreta exempel på människor som har lyckats med konsten att gå fri från alla lagar så lovar jag dig jag skall lyssna på han/hon?

Posted on: 2011/2/5 23:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att vara oberoende i paradiset del.2
#8


See User information
Vad jag gjort, behöver jag inte bevisa för någon, jag är enbart mitt Jag. Jag har dock fått ekonomer, jurister och en beslutsfattare på migrationsverket att tappa färgen och vilja leva som jag (citat). Vem du än är, är Du, och du är mycket grymmare än du förstår... VEM har makten i dag? Du eller en fjant som skall säga din mening? Du har LÅNGT mer makt över ditt eget beslut än du förstår. Men du underbygger ditt beslut på, vad du är lärd...


Quote:

It is a real unity of them all in one and the same person, made by covenant of every man with every man, in such manner as if every man should say to every man: I authorise and give up my right of governing myself to this man, or to this assembly of men, on this condition; that thou givest up, thy right to him, and authorise all his actions in like manner.

Thomas Hobbes, Leviathan, XVII




Posted on: 2011/2/6 0:44

Edited by Avatar on 2011/2/6 1:01:31

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att vara oberoende i paradiset del.2
#9


See User information
Ord från Thomas Hobbes en filosof som levde på 1500 hundra talet kom med jordade konkreta bevis detta är bara luft!...

Posted on: 2011/2/6 0:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att vara oberoende i paradiset del.2
#10


See User information
Spelar det roll?



Du är du! Vem ska ha MAKT över dig?

Vi är skapade lika!?

Så, varför lever vi i "synd"?

Jag e inte troende (allt och inget), men detta är genomgående i religioner... Älska din nästa.

Vi ger makten över vad vi är, från oss själva... Hela jävla tiden...


Jag ser alla som min broder/syster och av EN familj... (Spelar ingen roll om du är grön eller en tall... Halt eller lytt...




Posted on: 2011/2/6 1:02

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att vara oberoende i paradiset del.2
#11


See User information
Du kan inte svara? du jag är människor med du kommer inte undan alla dina ord hur gör du när du handlar i affären jo använder monopolpengar hur gör du när du tankar bilen samma. allt det freeman pratar om innebär att du måste bevisa din sak i rätten det finns åtskiliga som har hamnat i fängelse förstå att ord o makt inte alltid är samma sak.
det är en lång väg att gå.
Som sakt det finns dom som har jobbat med freeman konceptet i 20 år och dom har inte lyckats med det du påstår ha gjort och du har studerar freeman i ca ett halv år.
Kom med konkreta fakta.


Posted on: 2011/2/6 1:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att vara oberoende i paradiset del.2
#12


See User information
Jag kan inte förklara något du redan är, du har redan gett bort valet med ditt handlande... Eller att någon annan gjort det, typ dina föräldrar. Det finns ett behov av om programmering hos alla, som början på all vakenhet, säg 9/11?!

"The greatest insight of what you truly are, is to understand you are the soul One "fucking" you self" - Avatar @vaken.se

Som sagt, finns ingen som kan säga dig något, utom dig självt...
Det är här insikten kommer i spel, inte vad någon kan säga annat... Du är din egna lärare och elev!


Du kan även studera religion och andlighet i århundraden, utan att lära dig ett skit... Jag behöver inte bevisa ett skit, som du redan är, din uppgift är att se vem du är... det är din väg att vandra, inte min.

Som kineserna säger " Ta lärdom av andras misstag, du har inte tid att lära av dom alla själv"

Gå i fred broder!

Posted on: 2011/2/6 2:46

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att vara oberoende i paradiset del.2
#13


See User information
Efter som att du inte kan svara... Åter till ämnet

Posted on: 2011/2/6 3:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att vara oberoende i paradiset del.2
#14


See User information
Jag tycker det är kul att folk diskuterar (det är ändå det forum är till för).
Men det känns som det driver iväg ifrån ämnet...

Mitt inlägg var inte skrivet för att jag ville ha kritik eller omtycke.
Jag skrev det mer som en fråga om någon skulle vara intresserad av att realisera detta.
Åsikter om Brasilien, flydda nazister eller mina ideer om oberoende berör mig inte.
Jag har ändå varit där så tro mig jag vet vad jag pratar om.
Och min egen åsikt räcker för mig...

Posted on: 2011/2/7 11:50
FUCK THE POWER!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att vara oberoende i paradiset del.2
#15


See User information
Det är så vaken forumet fungerar

Kan du inte berätta lite mer om stället? Vad är det för människor som bor där? Hur är det med stämningen? Och vad tycker lokalbefolkningen om det? Och om att det kommer en massa gringos och köper mark och bor där?
Finns det gott om mark att köpa där?
Hur är den Brasiljanska kulturen? Liknar den, den spanska?
Finns det mycket saker som kult, dans, musik osv där i närheten?
Det verkar som om det mesta är billigt, men hur är det med tillgängliheten av verktyg och elektronik?
Hur långt ifrån storstaden ligger den?
Hur är det med pass och uppehållstilstånd osv?
Och hur är det med ägandet om man inte är Brasilliansk medborgare?
Vill du skapa något tillsammans med andra eller mest dra med dit lite sköna grannar?
Hade du tänkt att flyga dit?

Många frågor, men det kanske hjälper oss som är lite nyfikna att bli genuint intresserade av att flytta dit.

Posted on: 2011/2/7 14:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att vara oberoende i paradiset del.2
#16


See User information
Jag ska gå en folkhögskola nästa år där man lär sig allt om ekobyar. Utbilnidngen är på 1 år, vi är tre stycken som ska studera där.

Platsen låter underbar och väldigt billiga priser.
Håller med gällande kolonisering och skulle anse det viktigt att ge tillbaka till folket om man flyttade ner och byggde upp ekoby där.

Som tidigare frågor:

Hur är det med tomtskatt och byggnadslov osv?

Posted on: 2011/2/7 16:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att vara oberoende i paradiset del.2
#17


See User information
Quote:

alarik skrev:
Jag ska gå en folkhögskola nästa år där man lär sig allt om ekobyar. Utbilnidngen är på 1 år, vi är tre stycken som ska studera där.

Platsen låter underbar och väldigt billiga priser.
Håller med gällande kolonisering och skulle anse det viktigt att ge tillbaka till folket om man flyttade ner och byggde upp ekoby där.

Som tidigare frågor:

Hur är det med tomtskatt och byggnadslov osv?


Tror inte det finns några tomtar där så ingen skatt och byggnader är arbetslösa så de har alltid lov

Vad är det för utbildning? Låter intressant.

Posted on: 2011/2/7 19:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att vara oberoende i paradiset del.2
#18


See User information
Det låter frestande, jo. Men hittar inte NWO till sådana här platser också?

Posted on: 2011/2/8 13:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att vara oberoende i paradiset del.2
#19


See User information
Brasilien välkomnar folk utifrån att komma in och investera.
Ett sätt tex. är om en investerar 300.000sek i ett aktiebolag så blir du automatiskt medborgare...
Fast jag var där utan visum sista året och dom kan bötfälla dig 8 reais (32kr) om dagen i max 100 dagar.
Så även om du stannar över ditt visum två år så kan dom maximalt ge dig 3200kr i böter (som du inte behöver betala när du reser ut utan det går bra att betala nästa gång du kommer tillbaka).
Bygglov är inget du behöver oroa dig för (i alla fall inte ute på landet), det är inte som Sverige.
Väl marken är din så är den din, du får betala en mer symbolisk summa per år.
Min vän har en tunnland och betalar typ 300kr/år.

Brasilianska kulturen, jo Brassar är nog dom gladaste och dom mest festgalna människor jag stött på (Carnivalen är bara en manifestation, http://www.youtube.com/watch?v=-DXYMXvUjZA), samba, sex, fotboll (inte min grej men men), Bossa nova och Capoeira.
Mycket Afrikansk spiritistiska ritualer samt Indian-kultur där DNT innehållande te dricks för att komma i kontakt med andar och andra verkligheter.

Där jag vill köpa land ligger runt 11 timmar ifrån Salvador, en stad med 4 millioner människor där du finner ALLT.
Jag menar ALLT...

Grannar eller någon som vill vara med och bygga något annat...alla förslag är välkomna.

NWO är över hela världen, fast Brasilien har börjat ta avstånd då dom bad världsbanken att dra år helvete.
Också så bor 190 millioner människor i Brasilien (registrerade, säkerligen många fler), så lycka till att hålla koll på dom.
Det är inte direkt USA.

Posted on: 2011/2/9 11:22
FUCK THE POWER!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att vara oberoende i paradiset del.2
#20


See User information
Är också intresserad av folk som har förslag och ideer om ekobyar...

Posted on: 2011/2/11 13:35
FUCK THE POWER!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att vara oberoende i paradiset del.2
#21


See User information
Det här har lockat mg så länge, blev lagom sugen nu när du skrivit om detta BadSushi. Någon gång blir det förhoppningsvis min tur att få bo fritt.

Samhället i Beta stadium vi lever i är inget stället för mig. Sommaren för mig kommer att gå ut på att lära mig mer av att olda min egna mat och skaffa hönor et.c. :) Så en bit på vägen, skulle mer än ofta komma och hjälpa till att arbeta och bygga på en sådan by, har man inte pengar får man hjälpa till på annat vis. :D

Posted on: 2011/2/11 13:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att vara oberoende i paradiset del.2
#22


See User information
Bem vindo (Välkommen)

Posted on: 2011/2/11 13:55
FUCK THE POWER!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att vara oberoende i paradiset del.2
#23


See User information
Jag har lekt mycket med tanken efter att du startade tråden, men det känns fortfarande som ett stort steg och mycket som måste tas hänsyn till innan jag bestämmer mig för att flytta dit.

Men OM jag nu skulle flytta dit så är det nästan en förutsättning att vi jobbar tillsammans. Har svårt att tänka mig hur jag skulle lyckas göra allt själv. Och vill helst göra det med vakna människor.

Min ide är väl att vara så oberoende som möjligt inom det mesta. Är ju svårt att vara helt självförsörjande, men mat och el i alla fall skulle vara trevligt att kunna förse sig själv med. Och skulle gärna gå ihop för att lösa de här problemen. En liten "ekoby" låter väldigt trevligt.

En stor fråga är bara hur man tar sig dit, med flyg eller båt? Har nämligen en hund jag inte tror jag kan lämna kvar här och vet inte hur lätt det skulle vara att ta med honom...

Posted on: 2011/2/11 14:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att vara oberoende i paradiset del.2
#24


See User information

Är med på att nästan testa allt, som är bättre än det som människor "tvingas" till nu tro bara är möjligt.

Har länge samlat fröer (fix idé bara, som känns som ett måste), så något lantligt är att föredra.

Posted on: 2011/2/11 14:43

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
44 user(s) are online (44 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 44

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS