vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To PostTopic is Locked



Vaken.se hackat?
#1


See User information
På min framsida av vaken.se står det att vaken har blivit hackat, tog mig igenom via en länk på sökning av vaken.se på google.

Nånting som vet något?
Står så här:

Hacked by GHoST61

Eğer hayatta hep mutlu olursam, hayalini kuracak neyim kalır?
Bize Her Yer Trabzon!



Hackad av GHoST61

Om du är alltid glada i livet, om jag stannar jag fick bygga sin dröm?
Placering av Trabzon oss alla!



Posted on: 2011/2/23 23:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken.se hackat?
#2


See User information
samma här, tråkigt med folk som förstör. Måste vara någon "icke turkisk" eftersom det är grammatiskt fel eller kanske det som är meningen. Kan vara fel med översättning också då den ofta översätter ord för ord ( google translate ).

Posted on: 2011/2/23 23:06
"Sin has not been sent upon the Earth, but man of himself has created it."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken.se hackat?
#3


See User information
Quote:

Maze skrev:
Måste vara någon "icke turkisk" eftersom det är grammatiskt fel...


Jag vet inte vad du menar med grammatiskt fel då det är ett citat?

Posted on: 2011/2/24 1:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken.se hackat?
#4


See User information
Jag fick också ta mig in via bokmärken.

Det är inte helt tydligt; Eger hayatta hep mutlu olursam, hayalini kuracak neyim kalir? = Om du är alltid glada i livet, om jag fick bygga sin dröm förblir, enligt "Google översätt"!

Kan någon som är kunnig/född i språket ge en bättre översättning, det måste väl finnas i alla fall ett par stycken här!?

MahatmaWatcher kanske... Vad är det ett citat ifrån?

:Hej

Posted on: 2011/2/24 1:51

Edited by hej on 2011/2/24 2:19:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken.se hackat?
#5


See User information
Förslag till översättning från någon som inte kan Turkiska: Om du alltid älskar det du gör, då bygger du din egen dröm...!?

Ps2: Helt oförankrat, bara spekulativt! Men... jag älskar det, därför blir det nu min nya doktrin.

Om du alltid älskar det du gör, då bygger du din egen dröm!
Smaka på den...


...Hej

Posted on: 2011/2/24 2:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken.se hackat?
#6


See User information
Ja jag ger upp - kan inte bekräfta det, men "hej" det är något sådant - jag tror det är Fjordor M Dostojevskij.

Hackaren har totalt missuppfattat citatet isf - jävla idiot =) Så blir det när man rycker meningar ur sitt sammanhang. En liten nörd med cola-mage utan tillgång till fitta - nåja - vaken.se kan väl bjuda honom på detta? Om han inte kan tillämpa sin "talang" till nyttigare saker är det väl hans huvudvärk i slutändan.

Stackare.

Posted on: 2011/2/24 3:26
Most people seem to be ignorant of the fact that there are two sides to the illuminati. Our whole history is a story about the war between good versus evil.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken.se hackat?
#7


See User information
utan tillgång till fitta

är det vad han vill ha tror ni?

Posted on: 2011/2/24 7:24
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken.se hackat?
#8


See User information
Det finns en massa hackare i Turkiet, dom går in på alla möjliga hemsidor och förstör dom så att dom sprider diverse störningar. Förut opererade dom via MSN Messenger och vidarekopplade sig på det sättet men dom uppdaterade sin säkerhet så nu är det säkert Facebook som är invaderat.

Turkiet är ett land på väg nånstans, om nu inget fattat det förr så säger jag det nu:

"Dom är skarpare än ni tror! Dom är längre framme än dom sömniga EU-länderna i närheten. De skall alltså inte betraktas som lägre stående på en skala som börjar nånstans i töcknet sydöst om Polen och blir djupare ner över Rumänien och Bulgarien, utan det är bitvis förvånansvärt väl utvecklat. Vakna! Turkiet är på gång"!

Det finns flera städer i storlek som Göteborg som sjuder av energi och produktion än ni anar. Glöm turistorterna, dom är inte typiska. Och insnöade lantisar finns i Sverige också, för den delen! Stockholmarna tror att dom bor i en storstad, exempelvis. Jag säger: "Hoho!"

Det gäller att veta vad man gör om Turkiet skall in i EU, jag har en känsla av att man inte riktigt förstått att det är en stark och livskraftig stat som har vett att kräva en ställning som tillhör en stat i minst Tysklands eller Frankrikes klass. Däri ligger också konflikten angående denna sak inom EU. Vår inställning är mest att vi skall vara "goda" och "dela med oss". Sent skall dåren vakna...

Posted on: 2011/2/24 7:53
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken.se hackat?
#9


See User information
Ja du har rätt Asgeir.

Turkiet är på G att bli en supermakt.

Lol Vem i turkiet vet vad vaken är eller har intresse av vaken??

Flesta hackers hackar för att lära sig och vissa hackar mot betalning.

Basics.
Uplink Hacker pc game.

http://www.youtube.com/watch?v=3be57MENqXw&feature=related


Posted on: 2011/2/24 9:10

Edited by Shen on 2011/2/24 9:44:07
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken.se hackat?
#10


See User information
Det var inte bara Vaken.se som hade blivit hackat på servern hos leverantören, utan flera andra. Så det var absolut inget specifikt mot Vaken.

Dock är det flera inom svenska truther community:t som blivit attackerade på sistone har vi fått mail från nu.

Posted on: 2011/2/24 9:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken.se hackat?
#11


See User information
Det var kalle-anka hackare som hackade hemsidan i natt. Skulle det vara hackare på nationell/statlig nivå hade det inte varit möjligt att föra denna diskussionen vidare. Det är ganksa obvious att han/de inte är fiender till vaken.se, utan endast småbarn som inte har bättre för sig.

F.Ö. - jag vet inte vad jag ska tro om Turkarna. Om de nu är så vakna som Asgeir påstår så vill EU-regeringen INTE ha med dem i federationen. Vi får se om den muslimska revolten når upp till Turkiet - det verkar inte vara några tecken på det dock.

Annars ligger ryssarna bäst till när det gäller att ha vaknat upp - de ligger årtionden före vårt land, t ex.

Posted on: 2011/2/24 11:56
Most people seem to be ignorant of the fact that there are two sides to the illuminati. Our whole history is a story about the war between good versus evil.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken.se hackat?
#12


See User information
Asgeir har rätt jag känner flera turkar och jag får höra om hur lägget i deras land utvecklas.

Om du tänker nöden är uppfinningarnas fader så har du turkarna förklarade.
Driftiga men nationalistiska så det skriker om det.
Som det ser ut just nu skulle dom kunna gå i graven för sin ledare som e på g och lyfta dom ur fattigdom.
Vaken på vissa fronter sover på andra såsom det är i dem flesta nationer.
Och en stoooor arme har dom ochså.

Posted on: 2011/2/24 12:11
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken.se hackat?
#13


See User information
Jag fick upp ögonen för Turkiets kvaliteter när jag i samband med ett jobb som handikapp-assistent satt i flera månader och såg turkisk tv tillsammans med en turkisk brukare som förklarade för mig vad dom sade.

Ett stående inslag i nyhetsrapporteringen var hur företag som misstänktes för diverse fiffel med avgifter eller som förslösat bidrag på mutor utsattes för razzior. Dessa gick till så att militären omringade kontoret, sen gick skatteverket in och beslagtog bokföringen. Om någon försökte springa undan och gömma något blev dom skjutna på stället och drogs ut på gatan i fötterna.

Jämförelsen med den totala mesigheten i Sverige när det gäller diverse fallskärmshoppare, professionella fondförskingrare och lymlar i kommunala bolag särskilt i Göteborg är slående.

I Turkiet får skattebetalarna nåt för pengarna!

Dom har nåt parti i Turkiet som heter Dom Grå Vargarna, det lät som nåt jag skulle överväga att gå med i om det fanns ett med det namnet här.

OBS! Jag har aldrig varit i Turkiet, bara träffat turkar...

Posted on: 2011/2/24 12:19
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken.se hackat?
#14


See User information
Det är inget fel i att vara nationalistisk - tvärt om! - Man måste älska sig själv för att kunna älska andra. Det handlar om kärlekens riktning. Att älska sig själv in ifrån och ut, istället för att kräva kärlek av andra.

Nationalism blir fel när det blir ett egenintresse. När kärleken till den egna nationen går ut över andra nationer. Våra dagars sk "nationalister" är oftast inget annat än gruppegoister - precis som alla vi andra. Fråga vem som helst, varför de röstar på det parti som de lägger sin röst på - för att det ska gynna dem själva, och så får man ett land därefter. De fattiga röstar på kommunister, arbetarna röstar på socialdemokrati (och de nya moderaterna lol) företagare är oftast liberaler och konservativa osv - och så spelar vi dem rakt i nävarna. Jag känner ingen som röstar med motivet att "detta är bäst för mitt land just nu", tyvärr.

Posted on: 2011/2/24 12:21
Most people seem to be ignorant of the fact that there are two sides to the illuminati. Our whole history is a story about the war between good versus evil.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken.se hackat?
#15


See User information
Nation baseras på gränser , gränser dras av politiker.

Man förknippar det med kultur och kultur är inget annat än en en proodukt av anpassning till föda och klimat.

Allt är lånat av varandra.

Många människor har satt livet till i namnet av nation för ideal som gynnar rika människor kungar och andras ideal.
allt pga man inte inser att det man strider för är en produkt av anpassning.

Frågar du mig är det onödigt att ha kärlek till gränser.
Man ska plocka ut det som är bra i anpassningen och gå vidare.
Man bör ha kärlek till sin nästa.

And they call the nations after their own names.

Varför folk röstar på partier är pga dom inte kan se det självklara utan det självklara delats upp för folket till att tro man kan inte gynna en grupp utan att gynna en annan.

Och då är det precis som du säger folk röstar för att dom är egoister dvs dom röstar på andras bekostnad.

Därför kan aldrig ett system som styrs av en handfull över alla andra vara demokrati eftersom demokrati betyder för folket av folket med folket.
Alla dessa system har detta gemensamnt att sitta och rösta för en grupp och emot en annan och det är vad dom drar profit ur för egen del.
Genom att skapa lidande för vissa och utnyttja det och göra profit ur lidandet.
det finns inget som heter mitt land det finns något som heter dom ideal jag tycker är rätt, vilket ochså är en kunskapsfråga och anpassning.
Allt är till låns.
Människan är en produkt av sin anpassning.
Orsak och verkan.

Posted on: 2011/2/24 13:40
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken.se hackat?
#16


See User information
Hallå Shen.

Jag håller med dig till stora delar; nästan allt du säger är riktigt.

Det är dock en sak som jag inte kan köpa - och jag säger inte att du har fel, men jag kan inte tro att det du säger här är riktigt uppfattat:

Quote:
Nation baseras på gränser , gränser dras av politiker.


Du blandar ihop nation med stat, och det är vanligt att vi gör så.
"’Nations’ should be distinguished from ‘states’"
(Mansbach, R. W. (2010). Nationalism and Ethnicity in World Politics. In Issues in 21st Century World Politics (s. 111). Hampshire: Palgrave Macmillan.)

Nationer är naturliga grupperingar av människor i en större skala, precis som städer, byar och samhällen är i mindre skala.

Var går gränsen till "Östersund"? Ja politikerna har sin uppfattning och sätter ut skyltar efter denna. Men kanske finns det någon som har växt upp i en stuga strax utanför "Östersund"? Han kanske fortfarande tycker sig komma från Östersund trots att politikerna inte tycker det.

Jag tror inte heller kurderna tycker att det du säger är riktigt. De uppfattar sig som en nation med eget språk kultur osv, oavsett politikernas gränsdragningar, precis som den samiska nationen och alla andra nationer vilka inte får vara med på kartan.

Nyckeln är identitet, tillhörighet. Alla har rätt till identitet - det är en mänsklig rätt, och utan den blir det inte mycket människa av någon.

Och alla grupper av människor har okränkbar rätt till "sitt" - ingen grupp eller individ har rätt att respektlöst invadera någon annans territorium, oavsett hur politikerna har dragit gränserna.

Varma Hälsningar

//Patrique

Posted on: 2011/2/24 15:00
Most people seem to be ignorant of the fact that there are two sides to the illuminati. Our whole history is a story about the war between good versus evil.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken.se hackat?
#17


See User information
Angående Turkiet och vad som brukar diskuteras här på forumet, så kan jag rekommendera en titt på dokumentären Sibel Edmonds Documentary - Kill The Messenger.
Det pratas en hel del om Turkiet i filmen och ATC (American-Turkish Council) tas upp.

"Growing media scrutiny of the ATC is a result of allegations made by FBI whistleblower Sibel Edmonds regarding suspect activities of council members" - Wikipedia


Posted on: 2011/2/24 15:56
Första regeln för hur man handskas med en fanatiker: Låt bli!

-Michael A Gilbert, Handbok i argumentation
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken.se hackat?
#18


See User information
Så sant så sant.
Tillhörighet bygger ochså mycket på uppfattningar.
Men utan gemenskap finns ingen framgång.

Intressant film ,, ska ses på.

Posted on: 2011/2/24 16:06
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken.se hackat?
#19


See User information
Angreppet gjordes på servern och drabbade flertalet kunder. Ej riktat mot vaken.se

Håll topic! För att diskutera andra ämnen, se till att starta en ny tråd med det ni vill ta upp.

Tråd låst.

Posted on: 2011/2/24 16:19
Administrationsgruppen
www.vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 





  Register To PostTopic is Locked



dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
37 user(s) are online (37 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 37

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS