vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Vaken shop:en, Kläderna!?
Har någon handlat den gråa hood:en?
http://polyshop.se/vaken/

Jag vill få en uppfattning om hur stor en M är i förhållande till L innan jag bestämmer. Hatar Hood:ar som är för små på längden men bylsiga utåt. Jag är 190, men inte L bredden så att säga.

Hade du köpt en maggot?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Vaken shop:en, Kläderna!?
stämmer fint
oj jag är 177 ja återkommer med måten på tröjan elle va vill du att ja gör?

det är om man säger en "vanlig M"

ja bestälde M

fan den är skitsnygg alltså

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Är den lagom eller lite för stor på dig?

"vanlig M", låter som den lilla versionen av m. (min def).

Kan du mäta din från där huvan sluts vid halsen. I "V":et ned
till tröjans nedrekant är du snäll.

Anonym
Hejsan Void

tyvär!
jag lyckars rört bort min tumstock.
men på mig är den iaf inte för liten.

men ja gjorde såhär

det går att lägga tre ölburkar (50cl)
från halsen huvuans slut och då hade ja även kanske 6 cm till godo

harregud nu tror du väl ja är föröksutskriven

Anonym
Det var den absolut roligaste och sjukaste mätmetoden jag någonsin läst. Ditt inlägg blir en printscreen och sparas som en jpg i arkivet. Har inga 50 cl ölburkar hemma. Köper ett par folkisar när jag slutar så jag kan mäta min tröja. :)

Anonym
Man tager vad man haver

Anonym
Maggot!

Du är en naturbegåvning!

Skulle vilja veta hur du kom fram till att du är 177 cm?

Anonym
void behöver nog en large.

Anonym
"Maggot!

Du är en naturbegåvning!

Skulle vilja veta hur du kom fram till att du är 177 cm?"

hahaha
lustigt jo du vet i affärer har dom ju sådana där "måttband".

Du vet vid ingången/utgången

ja stog där och kom fram till att jag var 177

Anonym
Maggot!

Vadå kom fram till? Är du helt säker på att det var ett måttband vid ingången/utgången?

Det kan ju ha varit en stapel för den aktiekurser!

Fasen! Du kanske är under en meter egentligen... bäst att kolla innan du besöker Liseberg... det skulle vara hårt att inte få åka på vuxenattraktionerna där!

Anonym
jo det är sant men ja vill minas att min far sa 177 en gång o ja tycker det verkar rimligt.

fan nu snackar vi telepatiskt.

"LISEBERG"

ja var där igår med en vän (för första gången på kanske 6år)

jag är en sk fegis som inte vågar åka nästan någonting men ja hade lovat att åka lisebersbanan med henne.

fan jag var rätt skraj när ja åkte den o inte blev det bättre av att små barn skrattade hela "färden" igenom.

man nästan skämdes lite för sig själv .

men ja åkte även de där gamla bilarna bläckfisken hette den förr.

och någon mer

det var faktiskt rätt kul.

är du en våghals jaxtone?

Avsikt eller tabbe ?

See User information
Hallo

När jag tittar på bilderna av VAKEN-kläderna kan jag
inte låta bli att bli förvånad.

Texten är skriven så att man på avstånd eller även
med lite dålig syn kan läsa "NAKEN" istället för "VAKEN".

Är det bara så på bilderna eller även i verkligheten ?

Om man lätt läser fel även på de verkliga plaggen undrar
jag:

Var det avsikt att budskapet skulle kunna misstolkas ?

Var det kanske t.o.m. ett medvetet knep för att i vårt
sexistiska samhälle lättare fånga uppmärksamhet ?

Jag bara undrar - innan jag handlar en tröja och går runt
som en levande reklampelare vill jag först veta om många
som ser mig kommer att felaktigt läsa "NAKEN" istället.
Då tror de kanske att jag gör nudistreklam .....

MVH

Odin

Posted on: 2006/6/29 11:39

Anonym
Maggot!

Våghals jag? Absolut inte om det handlar om rena nöjestillfällen som att att för nöjes skull kasta sig ut från flygplan med fallskärm på ryggen, åka attraktioner på Liseberg eller bungyjumpa med en tveksam gummilina runt vristerna... det är en pina varje gång kidsen vill åka de grymmaste grejerna... och det är svårt att få mig att ens sitta upp på de löjligaste grejerna.

... men om det handlar om skarpa lägen så finns det liksom ingen återvändo! Jag sparar mig tills dess istället och låter andra som uppskattar det bättre roa sig!

PS

Det var modigt av dig att utsätta dig för attraktionskraften hos både en kvinna och åkturens pirr på en och samma gång!

Anonym
Odin: Du är rolig! Intressant observation. Men jag kan personligen garantera att micro inte har gjort något undermedvetet förfösök med att få det att se ut som "naken". Vaken och naken är ju iofs samma sak. Naken från alla påklistrade och inprogrammerade idéer. Ta det lugnare med the wacky-tobacco, du över-analyserar. :)

Maggot: Du är den förste jag mött som mäter saker i 50cl:s ölburkar. En väldigt sällsynt och uppskattad egenskap. Har du andra hemligheter du kan lämna till oss som lever i en värld bestående av standardiserade mått?

Hur seg och sovande är inte jag då. Klickar man på objektet man vill köpa i http://polyshop.se/vaken/ så får man ju upp exakta mått. Jävla slarvpelle man är ibland.

Nu ska jag köpa mig en Vaken.se hood modell L och en tjej-top, modell S. Vad jag ska med den sistnämnda till för projekt får ni se på vaken.se om några veckor. Kom då helst inte gnällande med att resultatet skulle vara något "sexistiskt". Se det vackra och sköna i det istället.

Tack void !

See User information
Hallo

Jag tror självklart inte att det där med en möjlig förväxling
av orden "vaken" och "naken" varit avsikt från någons sida.
Men man skall inte heller underskatta sådana risker, de kan
vara fallgropar och innebära att man - när man är ute med
sin tröja - helt plötsligt måste debattera om fel saker och
rätta till vad som faktiskt står och vad som menas med
ordet "vaken". Vi lägger ju här en speciell betydelse i detta
ord, en betydelse som närmast kan beskrivas med "upplyst"
eller "politiskt medveten". Risken är att folk som ser skriften
"vaken" på långt håll uppfattar vad de vill uppfatta. Vi är så
vana i dagens samhälle att folk vill provocera med secuella
budskap. Då kan det lätt hända att man läser första bokstaven
lite fel, i synnerhet då V-et på långt avständ har en viss likhet
med N-et.

MVH

Odin

Posted on: 2006/6/29 14:34

Anonym
Re: Tack void !
Odin: Right on buddy, helt rätt. Försiktighet och eftertänksamhet i diskussion med folk som spanar in tröjan.

Jag ska nog bära min hood och t-shirt med en ganska laidback-approach, för annars blir nog folk bortskrämda från vaken.

Någon: "VADÅ VAKEN. ÄR DU VAKEN ELLER?? (Menar att: Du ska inte tro att du vet mer än mig!, tänk på att vi alla faller under jante-lagen)"

Void: Come on in and join the fun @ vaken.se! Vi har saft och kakor till alla, oavsett höger, vänster, grön, nazi, afa, mormoner, katoliker, trippare, hiphopare, rastafaris, synthare, pop:are, överklass, underklass, bönder, stadsbor och tom göteborgare. ;P

Anonym
Re: Avsikt eller tabbe ?
Odin!

Jag säger inte att du har fel men undrar ett par saker...

... vilket av(stånd) anser du att det uppfattas som naken ifrån? Har du sett någon som burit den ute på allmän plats och kollat själv? Trodde inte att det fanns så mycket vaken (naken) tröjor att upptäcka ännu!

Om någon nu skulle läsa fel på avstånd kanske de blir intresserade och närmar sig tröjbäraren... efter det att detta missför(stånd) avklarats kan ju den vakne inleda ett samtal om andra grejer än sex om det är läge...

Anonym
Re: Avsikt eller tabbe ?
"
Maggot: Du är den förste jag mött som mäter saker i 50cl:s ölburkar. En väldigt sällsynt och uppskattad egenskap. Har du andra hemligheter du kan lämna till oss som lever i en värld bestående av standardiserade mått?"

det får tiden utvisa men vad ja kan minnas har ja alltid haft lite andra sätt en de andra grabbarna att "lösa" saker

ODIN:
äh fan ja tror ingen ser naken.se det får ju vara från ett jävla håll isf.
och man brukar ju inte glo på folk med kikare

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper