vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Vakengården. Ett projekt för vår framtid.
#1


See User information
Idag hade jag en vacker bild om en möjlig utveckling.

Tänk dig att vi går ihopp och skapar ett cooperativ. Alla får investera och för pengarna köper vi en gård. På gården arbetar många volentärer och odlar enligt permakulturtekniker. Vi har kanske lite höner mm. Vi bygger några jordskepp och hyr ut dessa till familjer som tar huvudansvar för gården. Sedan använder vi gården som kursgård, träffplats och aktivismbas. Vi raffinerar även produkter (sylt, salvor), lagrar mat och frön och säljer våra produkter. De som har investerat arbete och pengar får mat i retur samt annat som gården kan erbjuda. Vi kan ha ett nätverk av vakna återförsäljare i städerna. Så snart som möjligt så köper vi en till gård och gör samma sak igen.

Projektet skulle kunna generera en del pengar och erbjuda fler och fler att arbeta med en hållbar utveckling utanför systemet.

Vi har allt som vi behöver förutom ekonomin. Alla är nästan i samma situation. Därför uppmanar jag dig att investera i detta. Hör av dig till mig. micro@vaken.se.

Frid
Mikael Cromsjö
www.vaken.se









Posted on: 2011/2/13 23:09
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vakengården. Ett projekt för vår framtid.
#2


See User information
Jag skulle verkligen vilja börja att skapa. Jag vet att det är fler därute som också vill göra någonting nytt. Vi behöver varandra. Jag behöver er och ni behöver mig. Vänta inte på att det ska bli klart för det komer alldrig bli av alls om du inte hjälper till. Hallå! Vi behöver hjälp nu. Ta sparpengar och investera. Vill du flytta ut också? Sammla ihopp några hundra tusen och sätt igång. Vill du vara med och odla och få billiga ekologiska grönsager? Sammla ihopp några hundra i månaden och sattsa. Det handlar inte om att ge bidrag utan om att göra någonting vettigt. Mark och mat är det viktigate vi kan ha om vi skulle stöta på problem i framtiden och hur många här tror att vi kommer att klara oss utan problem? Så gå inte och vänta utan se över hur du kan sattsa allt på framtiden.

Jag kommer att sattsa allt jag har, men det räcker bara halvvägs. Vi behöver ett par miljoner i räntefria lån för att vårt projekt ska lyckas.

Frid

Posted on: 2011/2/15 12:39
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vakengården. Ett projekt för vår framtid.
#3


See User information
Det är intressant, men som vanligt som de flesta andra projekt handlar det om ekonomin. Jag tror inte jag bara talar för mig själv när jag säger att de flesta/många som vill engagera sig i såna hära projekt saknar ekonomin.
Själv klart finns det olika lössningar, försöka få EU bidrag, låna pengar från JAK, jobba och spara ihop pengar osv osv...

Men kan vi inte för en gångs skull skita i pengarna? Vi är människor (själar i människokroppar eller dylikt), vi har rätt att använda en del av denna planet för att försörja oss. Varför inte med denna rätt i högsta hugg bara göra anspråk på en bit oanvänd mark och bruka den? Det kommer själv klart bli en massa stå-hej, men jag tror vi kan göra det med stödj av FN's männskliga rättigheter.

Artikel 1.:
Alla människor är födda fria och lika i värde och rättigheter.

D.v.s. vi har alla lika stor rätt till marken i denna värld. Så varför inte bara dela upp sveriges area på antal invånare och om vi går ihop 10 st så kan vi göra anspråk på en area stor nog för 10 människor.

folkmängd (sept. 2010) 9 401 925 / 449 964 km² blir ca: 0.04786 km2 per människa, vilket är ca 4-5 hektar * 10 = 40-50 hektar. Och vi behöver kanske bara 1-2 hektar av den ytan för att odla mat åt 10 personer för 1 år (vegans kost). (Källa wikipedia)

Artikel 3
Var och en har rätt till liv, frihet och personlig säkerhet.

Vi är inte fria om vi tvingas jobba under slav förhållande och där vi i betalning för vårat arbete får värdelösa skuldsedlar och dessutom löner som inte motsvarar värdet av vårat arbete.

Artikel 4

Ingen får hållas i slaveri eller träldom; slaveri och slavhandel i alla dess former skall vara
förbjudna.


Vilket ger oss friheten att själva hitta ett sätt att leva i frihet där vi inte är slavar.

Artikel 13
1. Var och en har rätt att fritt förflytta sig och välja bostadsort inom varje stats gränser.

Vi kan välja vart som helst i landet =)

Artikel 22
Var och en har, i egenskap av samhällsmedlem, rätt till social trygghet, och är berättigad till att de ekonomiska, sociala och kulturella rättigheter som krävs för hävdandet av hans eller
hennes människovärde och utvecklingen av hans eller hennes personlighet, förverkligas genom nationella åtgärder och mellanfolkligt samarbete i enlighet med varje stats organisa-
tion och resurser.


Vi kan kräva att få mark från Sverige (AB).

Men det kan också bli ett problem med Artikel 30:

Ingenting i denna förklaring får tolkas som att det innebär en rätt för en stat, en grupp eller en enskild person att ägna sig åt en verksamhet eller att utföra en handling som syftar till
att omintetgöra någon av de rättigheter eller friheter som anges i förklaringen.


För enligt den så går det emot Artikel 17:
1. Var och en har rätt att äga egendom, både enskilt och tillsammans med andra.
2. Ingen får godtyckligt fråntas sin egendom.


Om vi bara tar någons egendom. Fast det går nog att undvika om vi tar offentligt ägd mark.

Och det här är bara vad jag lyckades skriva ihop på 10 min, om vi går ihop några stycken och ägnar oss 1 vecka - 2 månader på det här så kommer vi nog hitta fler lössningar och bättre metoder.

Jag har själv sett hur kommunen har avsatt en del mark för några som ville bo i skogen (Ex nackareservatet bor som fick sina hus nerbrända). Så de är inte omöjliga att ha och göra med. Om vi vill så kan vi.

FUCK T3H m000n333yyy!! Jag vill inte ha pengar, jag vill inte använda pengar, jag vill inte vara en slav under pengar! Jag är en människa och jag TAR MIG rätten att leva som en FRI människa och som en FRI människa har jag RÄTT att leva på det naturen ger mig och RÄTT att få bruka en del av den här planeten och naturen för att leva, utan att ta del av ett korrupt slav system!!!

Så skit i pengar, det är bara ett instrument som förslavar oss. Vi slössar bort våra själar, tid, energi i det här korrupta systemet för att bli fria, men istället sjunker vi bara djupare och djupare ner i kvick sanden. Om vi vill bli fria så måste vi TA våran frihet tillbaka.

Ps. Det är en fin vision du har och jag delar en del av den, här är det en som har skrivit ner en liknande vision Mamamaa , du vet säkert vem det är. Ds

OBS! Skrivet i delerium

Posted on: 2011/2/15 15:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vakengården. Ett projekt för vår framtid.
#4


See User information
Jag har också undersökt olika sätt att inte köpa mark, men kommer fram till att det inte är min vilja att vara så pass utanför systemet.

Posted on: 2011/2/16 9:09
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vakengården. Ett projekt för vår framtid.
#5


See User information
Vi hörs Micro, och ses också. Vi har mycket att snacka om.

Posted on: 2011/2/16 14:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vakengården. Ett projekt för vår framtid.
#6


See User information
Jag tänkte sätta upp en arbetsgrupp för att genomföra projektet. Jag är ganska säker på att vi ska köpa en gård/mark nu och all hjälp är viktig.

Jag vill att den skall vara belägen minst 150 m.ö.h och vara minst 1 hektar.

Jag har sökt i Växjötrakten och hittat några alternativ:

Hus, 1.500.000 kr, 146 m2, 3 ha
Hästård, 1.300.000 kr, 90 m2, 2 ha
Gammalt hus, 1.300.000 kr, 17 ha

Jag har tillsammans med vänner ca 1.000.000 kr så det behövs mer hjälp. Passa på att bli delaktiga i detta projekt då det kommer att vara en mycket välbehövlig tillflyktsort vid behov.

Maila mig på micro@vaken.se eller skicka pm.

Posted on: 2011/2/26 12:02
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vakengården. Ett projekt för vår framtid.
#7


See User information

Jag är absolut på. Är nästan på vad som... Bara det är "sundare" än vad vi har idag.

Posted on: 2011/2/26 13:07

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vakengården. Ett projekt för vår framtid.
#8


See User information
Hallå ??? Pengar är inte det stora problemet, det flödar av pengar ut och in på konton mm det man måste göra är att hitta verktygen för att fiska upp håva in pengarna, och det gör man det med uppriktighet utan dålda vinstintessen, micro jag är helt med på tåget, jag har ett företag och det rullar en del pengar och vi kan skapa sidoprojekt för att få in pengar för att skapa något stort TEX

detta som jag postat i andra länkar, vet inte om jag har gjort mig förstådd, men med detta system kan man nå ut till allmänheten och visa att det finns andra vägar att gå, ta bort de skygglappar som vi har i ekonomin och upplysa folk om hur värden fungerar och de möjligheter som finns i de grundläggande mänskliga värderingar som respekt godhet och medkänsla för varandra
, många ser det som en ouppnåbar utopi men jag tror inte det

Har en religiös bakgrund som jag lämnat bakom mig och ägnar mig inte åt organiserad religion längre för jag vet bättre, men det jag lärde mig va bla att om du ska vinna dina medmänniskor måste du "tala" deras språk och det är enkel affärspsykologi och mönster som marknaden och ledare använder, vi visar på problemen som finns och vi ger dom en lösning.....vad vill "svenska folket ha" det vet vi, och vi kommer ge det till dom genom bla den idèn jag och mina vänner har diskuterat

Posted on: 2011/2/26 14:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vakengården. Ett projekt för vår framtid.
#9


See User information
Har en helt sjuk idé som jag tror hade kunnat funka, det handlar inte bara om en företagsidé, den sträcker sig längre och handlar om
fundamentala förändringar i de skitsamhälle vi lever i !
Det handlar om platta organisationer utan vinstintresse för att eliminera och slå ut stora bolag genom de demokratiska rättigheter och de rättigheter vi fortfarande har......
tror i själ och hjärta på att vi kan förändra den situation vi lever i....

Detta gör man inte via de politiska system vi har i dag, utan vi spelar samma spel som de svinen som dagligen knullar oss i röven, vi använder de kanaler som finns för att skapa förändring, och det har med fri information och demokrati genom internett !?

Om man till exempel startar ett företag med en helt platt organisation, och platta löner, helt transparant ekonomi där alla har full insyn i
verksamheten från årsbokslut till rena dagliga banktransaktioner
och allt är "nonprofit", självklart kommer företaget tjäna pengar
på tex afilliates viket kommer att förklaras för ev medlemmar, men de pengar som går in i bolaget går oavkortat till förbättring
för våra Medlemmar, alla som styr sina webbtrafik via vårat företag, om man får många medlemmar så har man oerhört bra förhandlingsmöjligheter på marknaden, vi använder marknaden för att få in pengar till vår nonprofitorganisation/företag, ett slags robinhoddtänkande.

Och jag tror att något sånnt här skulle kunna fungera med tanke på hur vi blir pillade i röven dagligen av vinstdrivande företag som bara är ute efter höga bonusar och bokslut för sina aktsieägare....kör man nonproffit så blir våra kunder indirekt våra aktsieägare bara det att våra kunder "svenska folket" får tjänster till ett betydligt bättre pris till samma kvalitè och ingen är ute efter att skinna och förtrycka förslava.

Vill hitta folk att diskutera det här med, vi har facit i den information vi har om hur världen fungerar och hur den är uppbyggd......det är ett stort arbete och kräver tid och engagemang men min hjärna exploderar snart av all idioti i världen och VET att vi kan fan MYCKET bättre i dag.
Det är dags att sluta bete oss som neandertalare, det är fucking 2011, och de gröna skogar som vi blev lovade av kapitalisterna är nerbrända till grunden !

Posted on: 2011/2/26 14:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vakengården. Ett projekt för vår framtid.
#10


See User information
Jag vill ha en plats till sommaren så att jag kan börja bygga. Sedan tänker jag starta upp företag och tycker att en platt lösning vore toppen.

Jag tänkte att vi kan börja sälja överlevnindspaket. Mat, frön, kläder, vattenfilter, elektronik och lite verktyg. Ett paket för 10.000 kr kan vara en bra investering för alla.

Det behövs alltså pengar till att starta. Vi får se vad vi lyckas skrapa ihopp, men jag skulle vilja se 3 millar.


Posted on: 2011/2/26 16:47
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vakengården. Ett projekt för vår framtid.
#11


See User information
På hemnet.se finns många objekt som gårdar som går att komma undan med några hundra lax.

Sedan skulle det vara lägligt att avregistrera det (Ta tillbaka ögandeskapet, så att säga från AB Sverige) och spika upp en skylt vid tomtgränsen "Här upphör Sverige". Skulle nog fälla en tår av lycka vid att spika upp en sådan skylt.

Håller helt med Micro, mot sommaren skulle det vara nice att dra igång ett sådant projekt. Då har man tid att förbereda för den kallare årstiden.

Posted on: 2011/2/26 18:46

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vakengården. Ett projekt för vår framtid.
#12


See User information
Jag vill vara på 150 meters höjd eller mer. Det är inte så lätt att hitta. Gårdar ligger ju i allmänhet i dalar och inte på bergskanter.

Posted on: 2011/2/26 20:38
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vakengården. Ett projekt för vår framtid.
#13


See User information
Avatar skrev:

Sedan skulle det vara lägligt att avregistrera det (Ta tillbaka ögandeskapet, så att säga från AB Sverige) och spika upp en skylt vid tomtgränsen "Här upphör Sverige". Skulle nog fälla en tår av lycka vid att spika upp en sådan skylt.

Berätta mer. Hur går man praktiskt till väga?

Posted on: 2011/2/28 6:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vakengården. Ett projekt för vår framtid.
#14


See User information
Nu kommer du till demokratins grund... Här krävs mer än vara människa.

All form of registrering, är ÖVERLÅTELSE (Varesig ditt barn, din bil, din fria vilja, ditt hem, allt fysiskt, är avsägande till en förvaltning av den... tills du tar tillbaka den. Allt är saker inför lagen/avtal. ). Det är så vårt "system/sammanslutning" fungerar. Allt är efter ditt egna medgivande... Vi är "staten", men företag säger sig nu äga den... Men vi är idag villseledda... Tror på Sahlin, piratpartiet och Bildth... Vill inte yppa namnet på fraggeln som är vår VD (Ja vi har bolagsstämma vart 4e år) -Give me a break!

http://www.sec.gov/cgi-bin/browse-edg ... 13&owner=exclude&count=40

Allt är en sammanslutning, och handel med varor och tjänster!!! Även handeln mellan dig och din flickvän (som det ses av lagen)

Vad som är viktigt (och undanhålls så starkt, är att lagen och Dina rättigheter) är bara synonym, det är allt... Lagen som säger alla är lika, är selektiv... Allt är Ditt val... Men dom grundar ditt beslut på "registreringen" från dina föräldrar, du du skrek och var nyfödd...
Denna registrering har du fullt ÄRBARHET att säga upp, do Du säger att du är MOGEN nog...

Ärbarhet är bara ett märverktyg... Som "lagen" mäter människor med... via att vara personer (Se art 6 av dom mänskliga rättigheterna).

Sammanslutningen är AB Sverige Arst 20,par 2... Du är bunden med din vilja, av din vilja.

Undersök det själv, du är ALLT och du har din RÖST som DEMOKRATISK delaktig... Nämligen DIN PERSON!

Din person är MYCKET! EN Röst, En aktie, ETT SÄTT ATT LEVA UNDER SLAVERI!

Att Sammanställa Dina rättigheter med En (diktiv) sammanslutning, är DITT VAL! Och SÅ MÅSTE DET FÖRBLI!

Men ideer har ju inget värde idag (Pengar, stater, demokrati, kommunism, duktaturer (sista tidens människors val) har börjat finna sig själva). Märkligt styrkta av 3:e världen, med egna viljor av makt och kvarhållanden av den.

Du är UNIK, det finns INGEN som du... Du har en ASPEKT av din syn på allt... Detta är vad NWO egentligen handlar om...

Pyramiden med allseende ögat, är historiskt... För mig är det enbart en mätnings-skala... Sammanfaller med Chackra och Mayan medvetandepyramiden.... Detta om det nu finns en födelse... är vår, den du har själv försatt dig med via "våra" verktyg att mogna via... Öga, för öga, tand för tand... Karma... Är alltid ditt val...

Som jag tror på, är allt du gör och mot alla andra (Se potentialen hos dom istället), ditt val... då inte mot att döma andra, utan se dom som resurs.

Jag vet idag mer än jag vill säga idag... Försökte i början, men mognaden villen annat hos er.... Det finns ingen religion... Allt ni väljer att göra är Ett steg i Din mognad... Vi erfar något vackert, en möjlighet... Allt du behöver göra är att ge upp åsikter och programmerade ställningar... Detta är vad dom "dömda" vill at du skall tro... BRYT ERA GRÄNSER för ert MEDVETANDE!
Men gör det genom andra, inte för ert egna programmerade sätt... Jag är inte troende... Jag tror på alla religioner och kulturer, även ditt tankesätt... Men om jag får säga en sak... Så är du din "brothers keeper" i alla led. Handla inte i frustration eller hat. Allt du gör är mot dig själv och det kommer bara styrka dom få, som redan förberett sig för dig (Hint mot lagändringar (SWE/EU) mfl)

Och för min broder (Erik?) Vi är inte ensamma...(Kör inte Mayna-kommunism-snacket-tack) Snart kommer du även få insikt om det... Via fördömanden mm.





@ micro

Håller fortsatt möjligheten med att bara ta över "din" mark, då "du" är medlem... eller din PERSON, är det, i sammanslutningen... Om vi går samman kan inte fragglarna i stockholm säga ett skit, lagligt... Glöm ALDRIG varför "dom" behöver din "röst"... Säger "dom", allt är efter Dit fria vilja att ge bort den...

Knackar på min dörr...

Posted on: 2011/2/28 14:32

Edited by Avatar on 2011/2/28 14:58:19

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vakengården. Ett projekt för vår framtid.
#15


See User information
Nu kommer döden för "rasister", om ni har en möjlighet att se inom er själva! Rasism är egots ena uttryck för självhäldelse (din egna betydelse du är lärd)

Bara se att Du är inte din PERSON... Att med ditt egna medgivande, UNDRSTÄLLER du allt du blivit lärd...

Fundera nu genom (alla religioner, kulturer och stråk) vem du VERKLIGEN ÄR.

Vi är på väg genom "en" födelse.

Din uppgift är att fatta Vem/vad är Vem som tänker och ser ut genom Dina ögon...

Hur svårt kan det bli? Du är unik, inte bara ledd... av dom få... Fatta vinkeln, INGEN ÄR SOM DU så fantastisk, så mycket potential... Men Du väljer att neka den. Säg bara "Ja" till dig själv, ingen annan! Kommer aldrig krävas våld eller förtryck... Allt kommer enbart vara ditt val.

En sak har Bibeln rätt i...

Du är din egna fiende och frälsare... Som sagt, unik!

Gick jag för långt nu, för snabbt?

Posted on: 2011/2/28 14:46

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
33 user(s) are online (33 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 33

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS