Vakencorner
|
Re: Inflation
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
2010 har varit arbetarens år, sällan har arbetaren haft så mycket över i plånboken efter räkningarna betalats.
2011 blir året då vi kommer få smaka på inflationen som vi inte fick 2010. Detta säger erkända ekonomer. Dessa budskap har varit på nyheterna hela hösten.
Posted on: 2011/3/3 14:53
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Hur mycket kan du blanda ut farsans fina Whiskeysamling med vatten, tills han märker något? ![]() Tycker du borde visa dom filmerna "Moneymasters", "Debt as money" och "Debt as money II". Finns på video.google fritt. Blir nog även lättare än att du "prackar" på dom en åsikt... Om vi säger så, för det är väl så dom tar det?
Posted on: 2011/3/3 17:23
|
|||
|
FRI Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion. Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar. Bättring för alla! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Nja, hände väl kanske i början när jag kunde vara lite för ivrig att dela med mig mina åsikter. Upptäckte rätt fort att det var ett dåligt sätt att försöka nå fram..
Märker jag nu att någon inte är öppna för annat än Tv:s sanning försöker jag inte övertyga någon heller. Men med just ekonomi verkar det dock vara enklare att få fram en diskussion förutsatt att man verkligen har koll på vad man säger då nästan alla har åsikter i frågorna och är måna om sina plånböcker och tillgångar! Men jag är försiktig om det är något man inte har full koll på, skulle man göra bort sig och komma med felaktigheter är det nog väldigt svårt att bli tagen på allvar framöver. Därför tycker jag om siffror och fakta som är lätta att verifiera och får en att höja på ögonbrynen! Att det mesta vi behöver för att klara oss har blivit väldigt mycket dyrare medan inkomsterna är oförändrade tycks intressant men vill gärna förklaras bort med oroligheter i mellanöstern osv. Men jag tror att fler börjar se att den förklaringen inte riktigt håller hur länge som helst då det inte bara är bensinen som blir dyrare. Maten, bostaden, elen blir alla rejält dyrare samtidigt.
Posted on: 2011/3/3 18:53
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Som tur är blir annat billigare... exempelvis arbetskraft... tänk vad bra att vi har en regering som vill företagen det bästa... Billig arbetskraft => mer export => rikare elit => perfekta samhället! eller?
Posted on: 2011/3/3 20:04
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login