vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Nytt utseede på vaken.se

See User information
Vi ska uppdatera systemen på vaken under 2011 och önskar förslag på förstasidan.

Posta länkar till den absolut snyggase nyhetssidan som du tycker vaken ska ta inspiration av. Tänk både på att det ska vara snyggt samt att information lyfts fram på ett bra sätt.

Posted on: 2011/3/8 11:50
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Nytt utseede på vaken.se

See User information
Hej Micro!
Mitt länkförslag:
Illuminatijägaren och sanningskämpen från Canadas outback Alan Watt ska givetvis ha sin länk på vaken tycker jag.

http://www.cuttingthroughthematrix.com

Posted on: 2011/3/8 18:43
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
sliparn, du missuppfattade. En länk den som designar kan ta inspiration ifrån. Inte att vaken ska ha länk till t.ex. alan twatt.

Posted on: 2011/3/8 19:43

See User information
Pratar vi ren design tycker jag helt klart att The Guardian är vackraste tidningen på nätet: http://www.guardian.co.uk/ Snygg och orginell typografi, väldigt luftig. Att byta svart i rubriker mot ljusare färger ger en härlig svalhet, fast Vaken har ju i och för sig en del text i grönt redan...

Här är ett svenskt stilrent föredöme: http://www.faktiskt.se/ Ingen ren nyhetssida iofs, men ett exempel på att less is more. Ibland tycker jag Vaken kan bli lite plottrig, särskilt om man surfar på en mindre skärm.

EDIT: Mer, här riktigt vacker typografi:

http://www.nytimes.com/opinion/ Dags att plöja ner hela Vakens budget på ett eget designertypsnitt för rubriker...

Sen är ju Newsmill dumma, men de har lyckats fint med att hitta ett eget grafiskt uttryck, med fyra återkommande färger och sina bylinefoton i "widescreen", fast det är ju inget man kan sno rakt av, men ja, inspiration.

Tycker också http://www.rollingstone.com/ har lyckats bra med helheten, den är vilsam att läsa längre texter på med (passa på att läsa Alex Jones-repotaget som är på framsidan om ni inte ännu gjort, bland det mest nyanserade som skrivits om honom i msm, självklart hittar de hårdaste fansen något att klaga på, men men...)

Posted on: 2011/3/8 19:48

Edited by AladdinSane on 2011/3/8 20:29:15
Edited by AladdinSane on 2011/3/8 20:31:13

See User information
Plocka bort alla care bear. Annars tycker jag vaken.se är snygg och modern.

Lägg energi på mer artiklar istället...

Innehåll går före ständig förändring av utseende.

Rubrikerna kan vara lite tydligare/större på förstasidan...

Posted on: 2011/3/8 21:08

See User information
Håller med pingu.

Något enkelt man kan göra för att få förändring är att ha ljus och blå bakgrund på vintern som det finns nu. Och sedan invertera det vita så det blir blått, och tvärtom med blommorna på sommaren, alternativt ha grönt. Lagom uppdatering som håller sidan vid "liv".

Annars så är innehållet mer att satsa på, även om det redan är väldigt bra.

Posted on: 2011/3/8 21:14

See User information
Kom på en sak till. Vaken borde ha ett sånt där litet "hjul" som går runt nånstans högt upp på sidan med olika nyheter i en ruta, lite som på Infowars. Kanske inte lika stort, lite mer som det överst på dn.se, viktigt med såna där pilar med så man kan klicka sig vidare runt. Även om Vaken inte uppdaterar lika frekvent som Infowars så hittar jag många intressanta saker på Vakens förstasida nu när jag letar aktivt. Men de har kommit långt ner på sidan, de dagar de var högst upp besökte jag aldrig Vaken och sen är det lätt att missa dem. Jag tror att många besökare snabbt ögnar förstasidan någon minut och sen klickar sig vidare till forumet och fastnar där...

Posted on: 2011/3/9 0:01

See User information
En liten småsak som märks om man har lite högre upplösning är att bakgrundbilden inte täcker hela skärmen.. Det blir två kolumner i sidorna som ger ett lite hackigt intryck. Generellt tycker jag sidan är bra, men för att ge mer fokus på innehållet skulle jag föreslå en mer neutral bakgrund.

Posted on: 2011/5/18 14:42
Hjälper företag öppna e-handelsbutik med e-handelslösningar

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper