vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Imperialismen vs Libyen

See User information

Ser ut som en ny CIA kupp, är övertygad att det redan finns CIA och NATO inblandning. Är det nu NATO skall visa sig som världspolisen inför mänskligheten? Efter det, kommer nog AB Sverige även göra sig "offentligt" till medlem.

Nu verkar det vara i startgroparna för "NWO" att ha en möjlighet för ingrepp mot Libyen och det jobbas mot det...

(Saknar en artikel från AB, där det stog att NATO kunde tänkas sättas in)

"1 600 svenska soldater kan åka till Libyen"http://www.aftonbladet.se/nyheter/den ... /libyen/article8640537.ab

Posted on: 2011/3/2 13:09

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Imperialismen vs Libyen

See User information
Ghaddafy inledde sin bana med att slänga ut några oljebolag som vägrade att betala en chockhöjning av avgifterna till honom/libyska staten.

Då gick andra oljebolag in i stället och bland annat Sverige tecknade stora kontrakt med Libyen om leverans av "lågsvavlig olja". Alla tidningar skrev lydigt spaltkilometer om det farliga svavelnedfallet och betänkligheterna man kunde hysa över att sälja massor av vapen till och via Libyen tystades på så sätt ner.

Man utbildade "libyska poliser" i att handha vapnen, mest Robot 70, hos Telub (Televerkets Utbildningsenhet) i Jönköping.

Poliser som skulle träna sig i att skjuta ner flygplan? Nåväl, protesterna blev aldrig särskilt märkbara, fast folk i det kyrkliga Jönköping höjde på ögonbrynen ibland. Mest omtalat blev det när poliserna började våldta varandra!

Det skulle jag ha velat se! Tänk er en polis i uniform pulande en skrikande och gråtande manlig kollega med byxorna på knäna. Jag hade legat ner och bara rullat runt, jag lovar.

Nåväl, det talas om att CIA skulle vara insyltade i Libyen. Men jag är inte lika säker. Det kan lika gärna vara oljebolag som passar på tillfället att hämnas det som hände på sjuttiotalet.

Det vore verkligen ödets ironi om svensk militär skulle gå in för att näpsa Palmes gamle vän Ghaddafi!

Ännu värre vore det om brittiskt flyg skulle anfalla och bli nedskjutna med svenska luftvärnsraketer!

Ghadaffy verkar inte lika lätt att tas med som flera av de andra hövdingarna som fått maka på sig nyligen.

Posted on: 2011/3/2 15:01

Edited by Asgeir on 2011/3/2 15:22:02
Edited by Asgeir on 2011/3/2 15:23:05
Edited by Asgeir on 2011/3/2 15:26:21
Edited by Asgeir on 2011/3/2 15:26:42
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Som jag skrev;

"1 600 svenska soldater kan åka till Libyen"
http://www.aftonbladet.se/nyheter/den ... /libyen/article8640537.ab

Bli skjutna av "oss själva" igen?

Posted on: 2011/3/3 4:04

FRI

Bättring för alla!

See User information
Jag skall olycktvis passera över området i natt hoppas inte att man blir nerplaffad. Hörs vi inte mer så är det så illa.

Posted on: 2011/3/3 7:39
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information

Ord är överflödiga...

Posted on: 2011/3/19 17:17

FRI

Bättring för alla!

See User information
http://www.aftonbladet.se/nyheter/den ... libyen/article12755107.ab

Det e nåt som inte stämmer med det här kriget mot Libyen. Jag tror dom vill få ett världskrig. Det här har inget med att man bryr sig om det Libyska folket o göra.

Posted on: 2011/3/19 22:46

See User information

ja tears, nog luktar det illa...

Fars med oljan och bara "länderna" får hjälp som har olja, får hjälp... Allt snack om mänsklig hjälp är en fasad...

EU är enbart ett Moderbolag, som ser till sina egna intressen.

Men vänta bara, teatern/poläriteten kommer se till att ändringar sker... Se på vaken, det som händer i mellanöstern och så så många fler ställen vi inte får vetskap om (ägd Media)...

Hoppas vi bara löser detta fredligt... Brytet med mänsklighetens "Ego" och självhävdelse.

Posted on: 2011/3/20 0:33

FRI

Bättring för alla!

See User information
Quote:

Ser ut som en ny CIA kupp, är övertygad att det redan finns CIA och NATO inblandning. Är det nu NATO skall visa sig som världspolisen inför mänskligheten? Efter det, kommer nog AB Sverige även göra sig "offentligt" till medlem.

Tog inte lång tid efter detta som vi kunde läsa om i tidningar att AB Sverige skulle ha möjligheten att sätta in sina JAS plan...

Nu har det skett, nu skall EU/NATO visa sig eniga... För att visa sin sammanhållning...

Men glöm inte att dryga 3 månader sedan åkte Din president ner och fjäskade med diktatorn.... Hände inte detta med Irak med, gällande USA inför 9/11?

Detta är teater... Sverige skall vara i täten för demokratins utbredning... "Neutrala" Sverige, jaja...

USA tog steg 1. Nu kommer EU/NATO sammanfoga sina önskemål för en "gemenskap" under banker...

Liber... Uber alles, bara du har kontokort och betalar skatt (Till rätt mottagare)!

Posted on: 2011/3/20 0:43

FRI

Bättring för alla!

See User information
Kriget i Libyen kan mycket väl sluta med ett enormt krig.
Gaddafi sade så här innan bla.
– "Jag kallar på alla arabiska och muslimska länder, och alla fria länder i Afrika, Latinamerika och Asien att hjälpa det modiga libyska folket att stoppa anfallet."
Fria länder i Afrika den var ny, jag tror att om Libyen står på sig kan det locka andra att hjälpa till och kommer en kommer fler.
Detta kan mycket väl bli ett andra vietnam, irak, afghanistan krig.
Fast Gaddafi har ju inte kärnvapen han skrotade det när han höll på att förhandla med USA så dem kan ju inte skylla på det denna gången. Lite fegt att anfall under Libyens utfärdande om eld upphör och hur skall dem kunna införa demokrati i ett land där klan kultur är som starkast vilket medför att alla i klanen röstar samma.
Fredspristagaren Obama har säkert stora planer för Libyens olja *host* folk menar jag.

Posted on: 2011/3/20 0:47
"Sin has not been sent upon the Earth, but man of himself has created it."

See User information

Vad är det "ekonomin" behöver idag? Jo, som så många gånger... Krig... Se till ursprunget till WW1 och WW2... Bekräftar vad "barnen" vi valt till ledare väljer idag... Allt dom kan, med det "medvetandet" dom har... Skriver mycket i dubbelmening, då jag står i En utveckling i mig och jag ser detsamma i vad mänskligheten går igenom... Se bara välfärdsstaten som ett "Ego"... Folket som själen... Vädjandes vill bli åkallad...

Som många av oss.. genomgått.

Posted on: 2011/3/20 1:50

FRI

Bättring för alla!

See User information

Posted on: 2011/3/22 4:14

See User information
Naturligtvis. Nu har dom ett uppbåd efter sig och det brinner i knutarna. Dags att orkestrera plan 2012, "naturens uppror" och det totala kriget. "Utomjordingarna" kommer säkert också så småningom. De lever fortfarande ganska gott på folks okunskap, en okunskap som dock minskar timme för timme.

Posted on: 2011/3/22 6:07

See User information
Helt sant min min vän, allt fler får klart för sig vad som händer.

Posted on: 2011/3/22 6:14

See User information
Kanske en "sport" att ta så många civila som möjligt i krig?

MSNBC Is Lying About Libyan Civilian Casualities From "Allied" Airstrikes
http://www.youtube.com/user/Federaljacktube4#p/u/2/zWe2WDLx5f8

Om Gadaffis söner inte är muterade monster redan så kanske de blir det?

Up to the current time the French have attacked Libyan tanks with armour piercing weapons and for sure these would have contained depleted uranium. Since this time, US and UK Naval forces have, up to the current time, fired 112 Tomahawk Missiles, which carry around 360kg of depleted uranium in each missile.......this makes up to the current time a total of around 40,320 kg of depleted uranium (112 X 360) that has now entered the Libyan and World environment. It is also known that three US B2 Stealth Bombs dropped 40 bombs on a major Libyan air base with additional cruise Missiles fired from other coalition aircraft. One cannot imagine at this stage the total tonnage used in this crime against humanity
http://www.rense.com/general93/roth.htm

Posted on: 2011/3/22 19:54
"Earth is an insane asylum, to which the other planets deport their lunatics" -Voltaire (Memnon the Philosopher)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper