vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Anonym
Re: 2011 - Händelsernas år
Okej, alfred, novax. Jag ger dig en chans att försöka förklara vad allt detta handlar om då.

Ursäkta om jag inte hängt med i svängarna, men jag har inte suttit och lusläst trådar från 2005 eller 2007.
Mina funderingar och s.k. slutsatser är sådant som min egen intution gett mig, inte något som härstammar från någon NewAge agenda eller någon annan agenda heller för den delen.

Okej, vi kör på din linje att det inte kommer några onda skurkar farande på en planet i rymden. Att de redan finns här.

Vilka är de då?
Att det "bara" skulle handla om en maktgalen elit med för mycket pengar som iscensätter en plan för att ta över världen håller inte fullt ut. Whistleblowers eller människor som skulle försäga sig är ett oundvikligt faktum om det bara är människor bakom kulisserna.
Det finns ingen så vattentät plan i världen som skulle kunna delas av så många människor där locket har hållts på grytan i alla tider.

Om det handlar om satanism...så frågar jag mig såklart, vem är satan?

Så, utan att skriva i gåtor tack, förklara hur du tänker. Jag är nyfiken.
Och strunta i att referera till gamla inlägg. Vi kör detta från scratch här och nu.

Och attackera inte nu, jag är 100% vänligt sinnad

Fred.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: 2011 - Komaisternas år

See User information
Jag gillade texten... Bryr mig föga om satanism, kommunism eller andra saker... Finner inte riktigt dom gränserna, ser det enbart som "verktyg" som mänskligheten betar genom för en utveckling av sig själva... Bara aspekter för en gemensam utveckling. Så vad är symboler, om inte ett verktyg för beskrivande? Ta tex pyramiden med ögat... Den är långt mer än en Illuminati symbol... För mig är den sammankopplad med Mayans evolutions stege/pyramid... och chakra stegen... Alla tre hör samman, är aspekter och i var och ens del en pysselbit. Dom hör samman och står för del-sanningar själva, som skall ställas samman i precis denna tid, som vi går igenom.

Med andra ord, en stegning i en evolution vi genomgått, en almanacka... Så att säga. Tiden som är, är ögats tid... "cap stone"... Där mänskligheten i sig kommer till egen självkännedom (inkluderat själen som lullar runt och kommer ihåg sig själv i en kropp)...

Vad många ser pyramidögat som, är det enbart av ordo, för att den tagits som sin symbol av några självgoda typer...

Har genomgått en hel del, sett saker som jag inte kan beskriva, fått svar som jag inte kunnat veta innan mm...

Vad som är gott och ont är varandras polariteter ut Ett perspektiv, lika "nödvändiga" är dom för en vägs utveckling (Som vi tydligen valt).

Vi är bara så mycket mer än vi tror om oss själva idag och jag vet att vi kommer skratta åt oss själva som dom barn vi är idag.

"Vakenheten" vi kallar det idag, är bara ett steg av många. Ett kapitel, men processen måste ha sin gång... Hur öppna och flexibla vi än är, har vi inte en uns begrepp över vad en kommande tanke om oss själva kan inkludera, vi saknar begreppen av den vyn.

Jag tror på kärlek, fred och omtanke för min nästa... Jag vill hjälpa, vill ge för att få, utan eftergift. Utöver det, spelar det kanske lite roll?

Hur skulle ett samhälle se ut då, skulle människokontrollerade religioner vara nödvändiga? Skulle det vara nödvändigt med en regering? Pengar? Krig? svält?

Med handen på hjärtat, skiter jag i åsikter och dömanden... new age hit och dit, religionessnack... Nog finns det en sanning bakom religioner (inkl det du kallar new age), som alla religioner grundar sig på... Och allt har en tendens att hamna tillbaka i en själv... via verktyg vi brukar... Vad en människa gör är det han/hon står för, är inte det han/hon säger, utan det han/hon gör...

Posted on: 2011/3/19 23:42

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Patrik, jag har inte tid att skriva nu. Det om Satan har jag redan skrivit om hur jag ser på det, som "Smilia":

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... ct&order=ASC&type=&mode=0

Posted on: 2011/3/20 0:00

See User information
Quote:

alfred skrev:
Satan

Är ju ett tänk (Vilket du har all rätt till)... Ett sätt all leva... En förhållning... Poläritet...
Kom ihåg att en kamel har lättare att gå igenom nålsögat, än en rik för att komma in i himmelsriket... Vilket du har i dig självt... Eller som religioner säger... Alla "religioner har detta", därför gör munkar mfl avkast från materilialistiska(bla bla)... I alla "sanningssökanden", för att sanningen i människan är viktigare än en summa fiktiva saker...

Du har alltid varit själen, före Jaget, kroppen mm!

Jag är åter nyfiken Novax, vad du verkligen tycker... Vill inte x-reffa via dina alts... Bara beskriv din själ!?

Svaret på denna fråga flyr du som mörkret för ljuset...

Posted on: 2011/3/20 3:00

FRI

Bättring för alla!

See User information
Du kanske har rätt Patrik.

Posted on: 2011/3/20 10:25

See User information
Det Goda vinner Alltid, ljuset, och inte ljuset kopplat till kunskap, istället ren och skär kärlek. Själen (Du) vill inget annat än att må bra, när man älskar och blir älskad så mår man bra. Vägen till en trygg och säker framtid är ett själsligt levene, allt dömmande skall bort, ur sig själv om sig själv, men också om allt och alla andra. För att det skall bli verklighet så rensas världen på alla som vill skada, förtrycka och hata... Perfekt blir det aldrig, men väldigt mycket bättre än så här kan vi...

Peace

Edit: Det handlar dock inte bara om att slänga blommor på varandra, att dela ut kärlek är det samma som att respektera, acceptera våra unika liv och tro etc... Vi uppfattar världen så väldigt annorlunda, så länge man inte skadar någon är det väl ok att göra i stort sett vad man vill, bo i träd, sjunga falskt för fiskar, klä sig i strumpor och lingonsylt etc, vad som... Allt alla vill göra följer sällan en "Svensson" standard, men vad gör det?

Posted on: 2011/3/21 0:25
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

Anonym
Det goda vinner, ja.

Låt oss hoppas att elenin tar med sig alla illasinnade psykopater, och låter oss människor leva i fred under nästa cykel.

http://www.youtube.com/watch?v=Qi7wpEIGU0I&feature=player_embedded

Dags att börja hamstra överlevnadsutrustning, alla.
September, oktober, november.

I really wish this was a really really bad joke.

Spread the word.

We need to survive.
...och när vi väl gör det, så måste vi alla se till att dom inte lyckas dra slöjan över oss ännu en gång (när det är dags för nästa "varv") ...det är tillräckligt illa att vi levt hela denna vändan i mörker (blivit undanhållna från sanningen)

Fred alla!
Lev i nuet. Var kärleksfulla!
...och börja förberedelserna.

See User information
Den där lilla stjärnan förklarar ett o annat...

Posted on: 2011/3/21 15:59
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

Anonym
Lite att reflektera över...

http://www.youtube.com/watch?v=_Q1bWHD3UJQ&feature=player_embedded

och

http://www.youtube.com/watch?v=X7-I5P8UGOM&feature=player_embedded

Trots för många cigaretter och red bull verkar han genuin på något vis...
mm...kanske är dom inte alla "all bad", men det hade ju varit trevligt om någon av "dem" kunde stega fram och göra det rätta i så fall.

Fred & godnatt!

See User information

Tyck att jag är knäpp, "new age", (incert your own ignorance here)... Men jag "känner" en storm, så att säga på väg... Om ni har hundar, får jag fråga om dom "gnyat" en del den sista tiden, utan anledning? Nu menar jag inte att det slår till här, men min jycke visade tydligt innan Chile, Haiti... Med oro och "gnyanden".

Posted on: 2011/3/23 1:14

FRI

Bättring för alla!

Anonym
Du är inte ensam om att känna detta.
Oförklarliga saker sker just nu, och vi är inte den enda arten som känner det på sig. Man kan ju undra vad som händer med alla fiskar och fåglar världen över exempelvis.

Många av er har säkert sett denna,
http://www.youtube.com/watch?v=EHkJS0 ... ature=channel_video_title

Men den förklarar det hela ganska enkelt.
När dessa människor för länge länge sedan valde att skriva historien i sten så var det nog inte för att det var en fabel eller "rolig" historia att berätta för barnbarnen.
Förmodligen ansåg dom det så viktigt att det skulle förevigas.

Och med hur saker och ting utspelar sig just nu, förmodligen 100% sanning.

Let's kick some Annunaki butt when they dare to show their asses on this side of the universe! ...never forget that WE are strong ones!

See User information
Efter att ha läst en del om månen, och insett att den inte ens förekommer i skrift eller sägner äldre än några tusen år, undrar man ju vad den egentligen är...

Ett så stort och betydelsefullt objekt på himlen borde varit testamenterat i alla civilisationer sedan alla tider. Inte bara dom små fjuttiga stjärnorna.

Var var månen?!?

Märkligare saker har hänt tänkte jag säga...men hejdade mig.
Det vore ju väldigt obehagligt att föreställa sig den där lysande bollen där uppe...full med krypande reptiler, som bara väntar på att få stega ner här för en enda stor FEST!

http://www.youtube.com/watch?v=DeAfoiN5SDw&feature=related

Posted on: 2011/3/29 22:28

See User information
Undrar också över det, den står också still i bemärkelsen att samma sida alltid är vänd mot jorden, mig veterligen den enda planeten/månen som betér sig så, borde väcka allas intresse...

Må gott

Posted on: 2011/3/29 23:22

See User information
Quote:

iwarrior skrev:
Undrar också över det, den står också still i bemärkelsen att samma sida alltid är vänd mot jorden, mig veterligen den enda planeten/månen som betér sig så, borde väcka allas intresse...

Må gott

http://sv.wikipedia.org/wiki/Bunden_rotation

Posted on: 2011/3/29 23:35

See User information
Ahh, thanx

Posted on: 2011/3/30 0:42

See User information

Posted on: 2011/10/29 18:18

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper