vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

förändring börjar hemma!

See User information
ok, så min fredagskväll blev tråkigt lugn.
fick för mig att jag behövde vara lite mer aktiv i min aktivism och kom då på en ganska bra ide:

sätt upp en låne-dvd vid bokningstavlan i tvättstugan!

så, här har ni lite bilder av hur det kan se ut:

Resized Image

Posted on: 2006/6/30 23:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: förändring börjar hemma!
så här har jag blivit uppfostrad av morsan hela livet..

kvalitet börjar alltid hemma, hon berättta alltid om folk med höga jobb som alltid har problem hemma..

alla politiker, kändisar osv har ofta problem hemma, detta är ett bra bevis på att man inte klarar av sina uppdrag.

klarar man inte av att behålla sin familj, så borde man inte få behålla jobbet heller..

..

skysst ideé förresten!!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Jag ska göra exakt likadana som du. Så snyggt.

See User information
Mästerligt, Anti...

Posted on: 2006/7/1 10:44
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Helt grymt.

När jag talar med folk om förändringar och konspirationer. Så kommer frågan förr eller senare (ganske irriterat)
- Ja men gör nåt åt saken själv då!
Ungefär som att säga till en fånge som vil bli fri.
- Ja men gå ut då!
Är det bara jag som erfar detta?

Keep up the good spirit.

Posted on: 2006/7/1 11:38

Anonym
Klockren idé, gött....

Gör nåt åt det själv?... Ja, brukar höra det också, men om man tänker till lite så gjorde man något precis innan personen sa detta. Man spred infon, o nu är det upp till den som fick den nya infon, o också göra nåt...

Byn på Gotland kommer att göra mycket, o baktanken med det är att det är svårt att vidarebefodra infon ensam. I grupp kommer man så mycker längre, o snabbare...

Kör vidare...

Hare gött...

See User information
[quote]
cee skrev:
Klockren idé, gött....

Gör nåt åt det själv?... Ja, brukar höra det också, men om man tänker till lite så gjorde man något precis innan personen sa detta. Man spred infon, o nu är det upp till den som fick den nya infon, o också göra nåt..

Jag brukar nämna att. Jag försöker föra infon vidare och att jag inte har den hela lösningen på. Miljöfrågor, politik, oljan, energin och de ekonomiska lösningarna. Men att vi kanske skulle kunna göra nåt tillsammans. Men det är sällan energin flödar som den gör på vakenbyn.

Cee. Ska du lägga upp nåt mer om maya kalendern? Mitt intresse växer desto mer jag forskar.

Posted on: 2006/7/1 13:39

Anonym
Vilken iderikedom! ... med det hade varit kul att höra om någon av de andra som använder tvättstugan kommenterar detta på något sätt!

I Angered där jag bott i 14 år skulle inte många förstå vad det stod på lappen eftersom inte många hanterar svenska språket så bra... men de är ena jäklar på att starta gräl sinsemellan just i tvättstugan! Det finns nog de som skulle bli intresserade och det är dessa jag vill höra mer om!

Anonym
Juuuu, visst kan vi snacka lite mer Maya!!!...
Det finns till och med ett slutdatum på kriget, nomorewar... Det kommer snart, och det blir först lite värre, innan det blir bättre. Hur e en intressanta fråga, och varför.

Här kan man läsa om och när, om dom olika energibyten som sker med vårt medvetande just nu, och fram till 2011...
http://www.mayanmajix.com/lab_F1.html

För att förklara en viktig sak innan jag fortsätter, jag drar ett par jämförelser för att förenkla.

Om man har gul färg, så kan man måla sin omgivning gul. Om man också har blå färg, så kan man också måla blått, men även grönt genom att blanda de 2...

Samma sak gäller medvetandet, och det finns ingen back på det. En kunskap leder till utväckling, som i sin tur leder till en ny kunskap. Vi är som ett verktyg, som hela tiden uppgraderas. Ju mer vi lär oss, ju mer skapar vi, o kommer på...

Illuminati har iof satt stopp på utvecklingen, tillfälligt. Det går turligt nog inte att stoppa totalt.

Tänk Maya...
Hela tiden utvecklas vi nu, och det går fortare o fortare. Vi får fler o fler färger att blanda med. Värre smet blir det också :) ... Det är därför det är så jobbigt just nu, vårt undermedvetna vet vad som är i görningen, och våra celler/dna vet också vad som är på g.

Mayan talar om vad som hänt i historien, hur o varför, med både människor o djur samt natur... Hur o varför framöver blir att vi (människor) helt enkelt blir för intelligenta... Vi behöver snart ingen som styr oss, eller leder etc. Jag är ute i god tid med dessa förändringar som komma skall, vakenbyn på Gotland... Jag har dels satt samman detta för att kunna studera allt på en mer avkopplad nivå, men också för att få frid, o människor omkring mig med samma intresse... Energibytena framöver kommer att vara kraftigare än innan, jag har följt dessa i flera år, o kännt skillnad från gång till gång...

Maya för med sig info som att vi skall bli helt självständiga (byn), och att vi skall kunna tillverka vad vi än behöver, själva! (byn), samt att vi skall få nya funktioner, som människor o då behöver vi träna, o komma så fort fram som möjligt, (byn)... O så vidare... Är man intresserad av Maya så är Gotlandsbyn ett perfekt ställe, där tänker i alla fall jag åka med, o sitta på första parkett... Lite reklam igen :) ...

Jag sätter gärna ihop ett föredrag för dom som vill, jag har försökt fortsatt där Ian slöt i sina föredrag... Dyk ner till oss bara så snackar vi så länge vi orkar... O käka Tahini/chapati/honung, som e JETTEGOTT :) ...

>>>--------------------------------------------<<<

3rd "Day" Dec. 15th, 2002 - Dec. 9th, 2003
(The Truth rolls out - Like it or Not)
Skapandet av många sajter och communities, såsom vaken med flera.

3rd "Night" Dec. 10th, 2003 - Dec. 3nd, 2004
(Adjustments to the Truth - Don't Hold on, but Flow)
Många börjar genomgå förvandlingen, många åker med och utvecklas, andra stannar kvar och blir zombies, när det kommer till att använda hjärnan, hjärnhalvorna försöker balanseras sig, vare sig Du vill eller inte... (arbeta 50-50 typ)

4th "Day" Dec. 4th, 2004 - Nov. 28th, 2005
(New foundations of human relations)
Vakna människor börjar umgås på ny basis. Andra relationer går i kras, o nya bildas, på helt andra grunder som sagt...

4th "Night" Nov. 29th, 2005 - Nov. 23rd, 2006
(Ethical procedures are implemented)
Det är nu snaran dras åt, och det visar sig hur starkt det nya medvetandet är, och det kommer att vinna, för det finns ingen annan utväg, hmm jo, microchip och massvis med kemikalier o vaccin, samt en polistat som alla e rädda för...

5th "Day" Nov. 24th, 2006 - Nov. 18th, 2007
(We meet our Galactic neighbors)
Här möter vi våra galaktiska grannar, dom som kommer för att hjälpa. Dom som är här nu, vanligtvis över Mexico är här för att testa o skrämma o ställa till, they are manmade...
När det väl blir dags, o detta verkligen händer så vill man inte vara ensam, o bör heller inte vara det. Gruppera er i stora grupper, utav vapen e mitt tips... Beväpna Er bara med kunskap o stort hjörta, o kassta bort skugglapparna, totalt...

5th "Night" Nov. 19th, 2007 - Nov. 12th, 2008
(The end of manufactured lack)
Här slänger vi iväg det sista av vad denna civlilization har att erbjuda, från högre orter...

6th "Day" Nov. 13th, 2008 - Nov. 7th, 2009
(Consciousness surpasses technology)
Medvetandet blir ett nytt verktyg, utökat kan man säga, med råge. USA´s militär tränar redan på att stanna hjärtan, gå igenom väggar, böja skedar etc, read between the lines, förstå att något större e på G än väntat, mycke större...

6th "Night" Nov. 8th, 2009 - Nov. 2nd, 2010
(Bliss, we will need the practice)
Med tanke på vad vi skall kunna utförta om ett par få år, och vad det har för konsekvenser så behöver vi träna, tillsammans med våra galaktiska grannar, o med varandra...

7th "Day" Nov. 3rd, 2010 - Oct. 28th, 2011
(We evolve to conscious Co-Creation of
Jag har tjyvstartat här också, MMCC, MasterMindCoCreation heter en utvecklingsteknik man kan använda till vad som helst. Den funkar nu, men är bara 3% typ. När alla vet vad det är frågan om, i gruppen så händer dubbelt så mycket, vad vi har att vänta oss framöver är något annat, skall försöka dra ihop min ver av framtiden, i ett föredrag, men nu ere tedags för byborna...

Hare gott allihopa...

Cee o resten...

existence and experience)

See User information
Vart kan man skriva upp sig på den här byn? Förbereder mig också inför 2012.

Posted on: 2006/7/2 13:28

See User information
Nice Cee.
Tack för länken + info. Jag ska försöka få loss ett par dagar och besöka er på Vakenbyn. Meddelar i god tid dock.
Jag har kollat Ian Lungolds föredrag ett par gånger nu och det blir bara mer intressant. Kommer definitivt att gå in djupare i maya, Tzolkin, figurer och färger. Det är mycket info att svälja nu i början. Matematiken, historien och kalendern. men så är det ju med allt. Men sällan så intressant som detta. Fick reda på att jag är gul krigare 13. Vet inte exakt vad det betyder men det ska bli spännande att ta reda på.
Tack
Vi ses och hörs

Posted on: 2006/7/2 15:04

Anonym
Vi har plats för ca: 30-50 pers, om så skulle behövas. Men det ploppar upp fler o fler som joinar, och skall joina. Vi skall snacka om det i kväll, alla andra som är intresserade också, skrik till...

Vissa skall ha en tipi eller liknande, för att komma o hälsa på i, bo lite då o då. Själv skall jag säkert bo lite här o var, fast 90% av tiden hemma på ön... Har så många planer, o dom andra har osså kommit igång lite dom osså... Bässt o vara på plats där det händer mest tokiga saker :) ...

Hare gött så länge, jag återkommer...

Än så länge ere bara o dyka ner, skicka ett PM innan bara, i fall vi behöver förbereda eller hämta upp vid båten..

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper