vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Dont watch this film

See User information

Posted on: 2011/3/31 20:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Dont watch this film
både intressant och snyggt producerat.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
hmmmmm

Posted on: 2011/3/31 21:33
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Skulle vara en intressant dataspelsidé.

Man spelar utomjording och ska ta över världen. Jag skulle nog kört den actionfyllda vägen. Vara gud helt öppet och bränna böcker och krossa hårddiskar tills befolkningen avgudade mig.

Intressant religion som tar form där medlemmarna tror på reptiler som tar över världen. Intressant också att det finns så många filmer om reptiler som tar över världen och att reptiler fascinerat människan genom alla tider.

Den moderna varianten på reptilskräck är:
http://www.youtube.com/watch?v=6TkQODOkYxA&NR=1

Men så kan det faktiskt vara en mutation som korsat reptiler och däggdjur. Och de familjer som har dessa drag kanske visar sig vara överlägsna däggdjuren i framtiden... vem vet.

Men jag tror det är livlig fantasi. Väldigt underhållande måste jag tillägga!

Posted on: 2011/3/31 21:42

See User information
Det börjar likna lite apa, låter mer och mer som att någon försöker skrämma massan, och endast skrämma för att få alla att bli rädda och lydiga, på deras vis... Det håller inte ihop i slutändan, som ett ex, Bohemian Grove, skulle det vara sant att dom var så grymt grymma och att dom ville skada och allt det där, då skulle dom inte offra något som ser ut som en människa utan använda en riktig.

Det känns mer och mer som en skola för massan (The insider letters), vem är beredd att skada andra för egen vinnings skull, och vem är beredd att stanna på den "här" sidan om linjen. Visst finns det sjuka människor som konspirerar lite hit och dit, men den här stora farsen med allt det där som presenteras i filmen låter "way out there", för galet för att vara sant.

Skrämelpropaganda blir då också, "The individual is handicapped by coming face to face with a conspiracy so monstrous it cannot believe it exists" Om alla ryker som läcker, varför skulle inte han (J Edgar Hoover) ryka då också, och alla andra som läcker, många är dom, men ännu står dom upp...

Har växt upp med känslan att nåt är fel på denna värld, har inte blivit bättre nu...

Hmm

Tror det finns dom som vill skrämma sig till makt, och att dom har gjort vissa saker för att skrämma, men resten verkar vara nåt väldigt, hmm, konstigt....

Edit: lika sjukt som vissa socialtjänstemän, dom granskar en människans journaler, sen hittar dom några orosmoment, sen bygger dom ihop en historia av allt det där och tror att det är människan själv, men i själva fallet är det bara en del fakta som hör till en helt annan historia...

Posted on: 2011/3/31 22:53
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Filmen är hur som helst intressant, och absolut ett tänkbart scenario. Efter att precis har sett den nya hollywood-smörjan "Limitless" får man såklart lite funderingar om det här med "Monatomic Gold" ...kanske är det det som är hemligheten?
...Jag har länge funderat på vad "arken" egentligen innehöll/innehåller, och om jag inte missminner mig så är det någon scen i första Indy-filmen där man ser att det är "sand" i den... mmm...

Det skulle hur som helst ge en förklaring på väldigt många oklarheter...

Kanske borde skapat en ny tråd för detta, men jag tog mig friheten att citera några av er på www.god-morgon.se
Hojta till om det är någon som vill att jag tar bort det

Peace, fred, kärlek, enhet, vi är alla ett och följ era hjärtan!

Skål & trevlig helg!

Posted on: 2011/4/1 21:21

See User information
Jag gillade denna, tyckte dock den konspirerade iväg lite för mycket i slutet men det kan hända även den bäste. Detta med det "vita enatomsguldet" (korrekt översättning?) är mycket intressant och jag har som förväntat hittat både bra och dåliga recensioner så inget man beställer hem med nästa leverans protein direkt men fortfarande intressant.

Posted on: 2011/4/2 2:05
"Sin has not been sent upon the Earth, but man of himself has created it."

See User information
Skickar en lite vårhälsning från egypten!

http://www.god-morgon.se/greetings_from_egypt.jpg

Lev väl alla! ;-D

Posted on: 2011/4/28 22:26

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper