Vakencorner
|
D. Trump promised to capture oil in Muslim countries, if he became U.S. president
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
En del snack om Trump nu som ville se Obamas födelseattest men kommer man få se hans andra tal i mainstream media?
D. Trump promised to capture oil in Muslim countries, if he became U.S. president Billionaire Donald Trump said he would not hasty withdraw US troops from Iraq if he became US president. "I would act as in old days. If you go to a war and wins it, the country and its wealth belong to you. And what do we do? We spent hundreds of billions of dollars on this war, we lost thousands of soldiers, and we are leaving. We need to take the all Iraqi oil. Otherwise, Iran will take it. After that, Iran will capture a few more countries and will to be stronger than ever. The leaders of our country are just stupid", he said, speaking on Friday in Las Vegas. Trump promised that he would decide if he participates in the US presidential election late May - early June. He is leading in several polls among the participants of Republican primaries. According to the billionaire, if there is something he's interested in Libya, where NATO is conducting military operation against the government, then it is oil. "I'm interested in Libya if we seize oil", he said. Department of Monitoring Kavkaz Center http://www.kavkazcenter.com/eng/content/2011/04/30/14215.shtml
Posted on: 2011/5/1 13:36
|
|||
|
"Earth is an insane asylum, to which the other planets deport their lunatics" -Voltaire (Memnon the Philosopher)
|
||||
|
||||
|
Re: D. Trump promised to capture oil in Muslim countries, if he became U.S. president
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
http://feb17.info/media/video-donald- ... e-should-take-libyas-oil/
USA´s nästa president? Hur många i USA´s regering tänker som Trump? Alla?
Posted on: 2011/5/1 14:09
|
|||
|
"Earth is an insane asylum, to which the other planets deport their lunatics" -Voltaire (Memnon the Philosopher)
|
||||
|
||||
|
Re: D. Trump promised to capture oil in Muslim countries, if he became U.S. president
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Trump är en man i stil med Skara-Bert som har lätt att prata med folk och göra "dealar" till höger och vänster, en riktig "fixare" med andra ord. Han gör allt som politiker har svårt för men så lever han också i en helt annan värld.
Han är en av dem som drivit frågan om huruvida Obamas papper är autentiska hårdast. Han har också en klar blick för att säkra sig oljekällorna nu i dessa tider där det finns betydligt fler storkonsumenter av olja än för några år sedan. Svenskarna skall luras att stå och frysa på busshållplatserna medan kineser och indier susar förbi köerna i nyinköpta bilar. Svenskar och andra tredjevärldeninvånare. Svenskarnas smak för att testa svångremmar av olika slag är väl klassisk vid det här laget... Om man går förbi hans hus nästan uppe vid Central Park finns det en platta i trottoaren med hans namn på och hans kontor heter the Trump Tower. USA:s näste president? Kanske...
Posted on: 2011/5/1 14:30
|
|||
|
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Som jag tolkar det och som jag ser det, så är jag rätt övertygad om att USA inte kommer få någon ny presindent. "Unionen" kanske, men inte USA. Min tolkning grundar sig på mycket mer än ekonomin, politiska läget, människors vakenhet, bankernas monopolspel, genomgående lagändringar, simulerade t-ror påhitt och skrämselpropaganda och mycket, mycket mer...
Posted on: 2011/5/1 14:46
|
|||
|
FRI Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion. Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar. Bättring för alla! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Eller som Obama själv säger:
"“I’m only going to be president a little bit longer,” Obama said.” Obama speaks to Miami Dade College’s Class of 2011 http://www.miamiherald.com/2011/04/25 ... -miami-dade-colleges.html
Posted on: 2011/5/1 15:13
|
|||
|
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
/Benjamin Franklin |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
I natt ska ju skådespelaren göra ett viktigt uttal...
Krig? T-rorr? Eko-nomin? Annat skämt? Snart måste ju SÄPO häcka över min röv??? Se art 6, Human rights... Nej tack, se min footer!! Är fri. <3 vad God-morgon gick i genom... AB Polisen gick 0. Free man går på, ENLIGT "fiktiva" lagen!! God morgon med SIN broder, har visat (På sak) att DU står inte påverkad av lagen! Sakligt 1 vs 0.. ( Polisförhör/Jagande av pengar) WIN!
Posted on: 2011/5/2 2:57
Edited by Avatar on 2011/5/2 3:27:52
Edited by Avatar on 2011/5/2 3:28:42 Edited by Avatar on 2011/5/2 3:29:57 Edited by Avatar on 2011/5/2 3:32:43 |
|||
|
FRI Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion. Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar. Bättring för alla! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
VARFÖR, går ni på detta? SNÄLLA tänk till...
Posted on: 2011/5/2 3:35
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Posted on: 2011/5/2 3:38
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Suck... som "normalt sjuk" En... Do a ty again!
Posted on: 2011/5/2 4:10
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Trump säger åtminstone som det är utan en massa omsvep. Han har ju ett privatliv också, precis som Bush hade. Men hans tonårsdotter har ju faktiskt legat och pippat på DVD och haft en massa hyss för sig utan att han låtit nån sorts agenter släpa in henne på ett nunnekloster. Bush's döttrar var inte dåliga dom heller, när dom raidade herrklubbar och softdrinkbarer runtom i Washington. Men dom fraktades diskret iväg nånstans och skandalerna nådde aldrig den andäktiga och servila svenska "pressen".
(Rättare sagt, dom förmedlades aldrig. Dom skulle kunna förtiga vad som helst som dom antar misshagar sina hussar. Indrag av tjänstebil och liknande straff får dom att ögonblickligen anta valputseende och utstöta ömkliga pip.) Fördelen med tuffingar som president är kanske att om en kille som Trump får ordentligt mothugg så säger han kanske lika oförblommerat "Hoppsan! Det gick inte... ta det lugnt pojkar, vi drar oss ur...!" Han kanske kan ta en prestigeförlust lättare än en uppblåst narr som snurrar omkring med fredsmedaljer klirrande på bröstet. Han lär dock inte låta kineserna exportera ihjäl amerikansk industri utan lär safta på med rejäla skyddstullar, vilket nog inte amerikansk industri säger nej till men då drabbas vi svenskar också. Så vad de professionella rövslickarna än må tycka så tornar orosmolnen upp sig vid horisonten även för Sverige som kanske snart får ty sig till en ny husse... För självständigt tänkande har vi ju lagt av med för flera decennier sedan. Det skulle behövas en vaken regering rätt snart, tror jag... detta mästrar inte de ängsligt lyssnande servila fjantar som idag kallar sig regering.
Posted on: 2011/5/2 6:26
|
|||
|
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login