vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 »

Re: Obama Bin Laden

See User information
En sån kille som Bin Laden har minst 15 livvakter som jobbar i skift och dom måste ha blivit tagna samtidigt tycker man. Men det är ju typiskt att det förmodade tillslaget skett bara 500 meter från Pakistans militärakademi... men till skillnad mot vissa andra hade jag nog tittat där först och inte allra sist!

Posted on: 2011/5/2 15:26

Edited by Asgeir on 2011/5/2 15:59:50
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Han dog ju december 2001 enligt folk som närvarade på begravningen. Benazir Bhutto sa ju även innan hon blev mördad 2007 att "Omar Sheik" mördade Osama bin laden.
Se här:
http://www.youtube.com/watch?v=jpsvaTIa7Kc

Posted on: 2011/5/2 15:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Vafan ljuger alla så dåligt för? Vet dom inte hur man gör?? Man ställer sig bara i en korsväg och väntar tills Djävulen kommer förbi och ger en gåvan!!!

Amatörer!!!

Lyssna på det här och försök insupa lite kunskap

http://www.youtube.com/watch?v=qX4FY4GmEQ0&feature=related

Nästa gång jag hör en lögn VILL JAG TRO PÅ DEN!

Posted on: 2011/5/2 15:49
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
@Anti, den där bilden cirkulerade på ett antal amerikanska forum för ca en månad sen. Jag såg den på projectavalon.net, du kan leta där om du vill.

Posted on: 2011/5/2 16:05
Administratör

See User information
Hahaha, ska man skratta eller gråta, dom sjunger i kör:

Reinfeldt: "Viktigt att bin Ladin är borta"

Bildt: "Hans hat var ett hot mot oss alla"

Och sen uttalar sig TERROREXPERTEN NUMERO UNO, Magnus Norell:

Efterträdaren är mer omstridd som frontfigur
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/ ... -for-pakistan_6132915.svd

Kommentar: Nästa skygga figur presenteras som vi nu ska vara livrädda för, eventuellt behöver vi ge upp mer av våra redan utrotningshotade friheter och rättigheter.. Men vem vill inte vara skyddad av staten och känna sig trygg!!

Posted on: 2011/5/2 16:30
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Så lägligt att få flera flugor i en smäll:
1. Obama vinner prestige. Ganska lägligt, inte sant?
2. Man kan hota med den, av al qaida, utlovade kärnvapenattacken i europa. Glöm inte att undersåtar i skräck är lydiga.
3. Man kan få folk att återigen tro på, den inte så trovärdiga, historien om en jultomte och sju små dvärgar som raserar tre skyskrapor på en dag. Allt i en stund när allt fler vaknar upp till sanningen om den ödesdigra händelsen den 11/9 2001.

Men vet ni vad? Det går inte att stoppa nu. Folk vaknar upp, de som ska sova gör det, men alltför många inser att något är tokfel.
Det kommer att bli än tokigare, och göra mer ont. Men sanningen kommer till slut segra.

Posted on: 2011/5/2 16:41
Administratör

See User information
I och för sig förstår jag om dom skulle ha dumpat liket i havet! Jag kom hem en gång och upptäckte att jag råkat spela in första versionen av Khomeinis begravning på videon, för jag såg den i sin helhet där medan vissa scener var bortklippta i senare tv-sändningar.

En helikopter flög in med kroppen på en bår och sänkte den ner på taket till VW LT som stod mitt i en kollossal folkmassa av hoppande och ropande sörjande. Plötsligt började dom dra isär liket och gnida sig i ansiktet med köttslamsorna, det såg helt vanvettigt ut och gubbfan var i stort sett söndersliten när bilen väl kom igång och jag undrar om det var så mycket att begrava en bit längre fram.

Men denna scen visades aldrig mer än denna enda gång men jag hade den ju fast inte var det särskilt aptitligt. Men det visar hur känslig frågan om begravningen är, man får inte glömma att exempelvis Hitlers gravplats heller inte är känd... för att inte kunna bli utgångspunkt för demonstrationer och minneshögtider...

Posted on: 2011/5/2 17:16

See User information
Svd-chat.

Jag: Hej, Före detta chefen för pakistanska ISA, Hamid Gul, menar att bin Ladin dog redan 2005 och att rapporterna om hans död under 2011 är falska. Kan det röra sig om falska uppgifter USA sprider som propaganda? Speciellt med tanke på att kroppen saknas.

Kommendörkapten Marcus Mohlin.:
Svårt att veta, men vi får nog utgå från att bin Ladin faktiskt dödades i just den här attacken. Om något annat skulle komma ut skulle den amerikanska administrationen drabbas rätt hårt politiskt

Posted on: 2011/5/3 11:38

See User information
Jo men pakistanarnas officiella inställning är just nu:

OJ! VI VISSTE INGENTING! Så jätteförvånade vi blev!!!

Saken är nog helt klar, fanskapet satt och pillade på sina radband 500 meter från Pakistans Försvarshögskola.

Detta är skandalen OSKAR. Salman Rushdie har redan uttalat sig och han skräder inte orden...

Det är en beklämmande låg kvalitet på ledarskapet lite varstans i världen den saken är klar.

Posted on: 2011/5/3 11:43

See User information

Posted on: 2011/5/3 14:33

See User information
Quote:

Se där ja. Aftonbladet nämner infowars.com i sin artikel.

Undrar vem som planterar ut vad i denna " dokusåpa ". Ett är säkert. Pentagon och andra verkar arbeta för högtryck i dessa dagar, som vanligt så händer något annat mycket viktigt bakom kulisserna. Krigspropagandan kommer säkert att skruvas upp ännu mer så dom kan sprida ut ännu mer av sin förgiftade ammunition över Libyen och andra ställen . False Flag i kölvattnet ??

Samtidigt verkar det vara en kampanj mot Alternativ-media under stark uppsegling. Har det pågått en kartläggning av vaken.se, då besökarantalet tenderat att öka kraftigt när till exempel Mikael varit ute på intervjuer för att sedan sjunka till normala nivåer.

Strategin : Fortsatt förlöjligande ??

Posted on: 2011/5/3 17:37

See User information
Quote:

sparta88 skrev:
Quote:

Se där ja. Aftonbladet nämner infowars.com i sin artikel.

Undrar vem som planterar ut vad i denna " dokusåpa ". Ett är säkert. Pentagon och andra verkar arbeta för högtryck i dessa dagar, som vanligt så händer något annat mycket viktigt bakom kulisserna. Krigspropagandan kommer säkert att skruvas upp ännu mer så dom kan sprida ut ännu mer av sin förgiftade ammunition över Libyen och andra ställen . False Flag i kölvattnet ??

Samtidigt verkar det vara en kampanj mot Alternativ-media under stark uppsegling. Har det pågått en kartläggning av vaken.se, då besökarantalet tenderat att öka kraftigt när till exempel Mikael varit ute på intervjuer för att sedan sjunka till normala nivåer.

Strategin : Fortsatt förlöjligande ??

När det gäller kampanjer mot Alternativ-media gäller det att vara mycket uppmärksam eftersom det är lätt att måla ut en rörelse som Sanningsrörelsen som någon form av religiöst vanvett om man har fria händer inom de allt fåtaligare massmedia!

För några dagar sedan läste jag i den danska utgåvan av Illustrerad Vetenskap Historia om en återblick på den gången Scientology var det stora skrämmande exemplet och utmålades som en verklig samhällsfara.

Tidningarna var fulla av reportage om medlemmar som kidnappades och hölls fångna, och förtvivlade anhöriga till medlemmar i Scientology som ju beskrevs som en fullständigt fasansfull sekt framträdde i TV under gråt och skrik.

Eftersom jag själv samtidigt hade flera gamla vänner som gått med i Scientologerna kunde jag inte helt hålla med om den milt sagt våldsamma svartmålningen. Visst, dom var förändrade, men det var ju vitsen med att gå med i en rörelse som ville förändra världen tyckte jag.

Och dom talade om att det fanns värden i att gifta sig och sluta med droger, vilket väl knappast är särskilt upprörande.

Men deras ledare Ron Hubbard vars böcker jag sträckläst några år tidigare blev utsatt för rena förföljelsen av amerikanska skatteverket. Det är oftast dom som får stoppa motståndsgrupper i USA, Al Capone som egentligen bara ville ge vanligt folk möjlighet att höra trevlig musik och dricka vanlig pilsner under en tid när presidenterna satt i fez och det enda nöjet var offentliga föredrag i stora tält anordnat av diverse religiösa organisationer, målades ut som en ren och skär brottsling. En senare politisk motståndare till etablissemanget, Lyndon Larouche, har rönt samma öde och kan berätta om hur hans hem omringades av tusentals soldater och helikoptrar när det blev skatterazzia.

Till denna grupp räknades också Ron Hubbard, som ju drev sin rörelse som en kyrka och därför i likhet med andra församlingar ju också borde åtnjuta skattefrihet. Men till skillnad mot de andra gick han till ett intelligent motangrepp!

Scientologerna, som ju i media beskrevs som fullständigt vansinniga sektmedlemmar utan någon verklighetsförankring överhuvudtaget, var plötsligt inte mer avvikande än att de i massor sökte jobb inom försvaret, skatteverket, sociala myndigheter, domstolsverket och liknande instanser.

I deras arbete där rapporterade de direkt till Scientologys sk "Guardian Office" som snart var lika fruktat som Bin Ladens Al Quaida och misstänktes för än det ena än det andra.

"The Guardian Office" hade under ledning av Ron Hubbards fru Mary Sue Hubbard snart infiltrerat och delvis kontroll över hundratals myndigheter och skräcken för Scientology antog astronomiska proportioner.

Man hittade i all hast på att rörelsen var en fara för staten och FBI kastade sig över scientologerna och beslagtog allt som fanns av papper varpå hårda fängelsestaff dömdes ut.

Men alltihop egentligen på ganska lösa boliner. Dessutom trivdes scientologerna ofta ganska bra på sina nya arbetsplatser, NASA inte minst...

Nå, poängen!

Dels 1: Här ser man vad en rörelse som är sammansvuren och anonym kan ställa till med, det finns flera organisationer som är minst av scientologys kaliber (ingen nämnd men ingen glömd). Men 2: Man ser också hur media kan piska upp en stämning av skräck och avsky från människor som upplevs som avvikande trots att de egentligen kanske inte gör så förfärligt mycket annat än har en annan uppfattning i en del detaljfrågor än allmänheten!!!

Om journalisterna i mainstreammedia börjar kasta skit samordnat kan de mycket väl ställa till med nåt liknande, det gäller därför att bemöta alla angrepp sakligt och väl underbyggt.

Vi har tidigare talat om en sorts kunskapsbank för gemensamt vetande här på forumet. Egentligen är kanske idén inte så dum mot denna bakgrund. Nån sorts minsta gemensam nämnare...

Posted on: 2011/5/3 18:28

See User information
Jag tror Usama var död innan terrorattacken den elfte September. Han var en CIA-resurs som fick ett nytt syfte efter sin död helt enkelt.

Usama var en intelligent man, men med en aning förvrängd världsbild. Han hjälpte USA att bli av med den Sovjetiska ockupationen av Afghanistan.

Posted on: 2011/5/3 18:35

See User information
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kol ... ntwell/article12967894.ab

"Det är nog inte många som minns detta, men västvärldens närmast bisarra rädsla för den muslimska världen går tillbaka till 1990, då Sovjet bröt samman och Warszawapakten upplöstes.

Nato deklarerade då att organisationen behövdes även i den nya världsordningen, nu ”som skydd” mot islam."

Posted on: 2011/5/3 19:48

See User information
Huset bin laden sägs ha mördats i tillhörde militärhögskolan där pakistanska elitförband kunde öva på räddningsaktioner och liknande. Gisslansituationer och sånt. Det var därför inte telefoni eller annat var installerat i byggnaden.

Posted on: 2011/5/3 20:01

See User information
Vad skulle vara tillräckliga bevis för att du skulle godta att bin Laden dödades som det nu proklameras? Om de publicerade bilder på hans döda kropp? (Inte den fejkade bilden som publicerades i Pakistansk media). Hela eller delvis av filmen över operationen? DNA-test som har gjorts? Replikerade DNA-test av några andra än Amerikanarna?

Det är lite komiskt hur medierna försöker bräcka varandra:
Telefonsamtal blev bin Ladens fall
Till slut blev en vit Suzuki hans fall

Jag tror att det skulle vara en alldeles för stor förödmjukelse för Obama och USA om det skulle komma ut att de ljugit om att de dödat bin Laden. Sådande saker skulle läckas till slut. Det talar åtminstone för att bin Ladenens kropp ligger på botten till havs någonstans.

Posted on: 2011/5/3 20:15

See User information
Det är inte utan att man undrar vad som kan finnas inom 600 meters radie från Rosersberg!

Posted on: 2011/5/3 20:49

See User information
Den som på allvar ens funderar på att överväga denna media-fars om att Usama skulle åkt runt i en vit suzuki & handlat mjölk i 10 år som sann, bör ta sig en rejäl funderare.

Naturligtvis. Jag säger NATURLIGTVIS är Usama sedan länge död, begraven och förruttnad i en djup bottenlös håla någonstans.

Han var döende i cancer redan innan 9/11, och det var i sina sista andetag han tog på sig rollen som världsskurk, med pappa bin laden och pappa bush som verkställande direktörer. Lille Bush fick leka krigshjälte och det svarta fåret fick vara offret.

De riktiga offren slaktades senare i form av miljoner Irakier och Afghaner. (och några tusen amerikaner).

Att bin laden är på tapeten nu, handlar om nästa kort i leken som vi ännu inte sett. Kanske är det en utökad invasion i mellanöstern? Eller en smutsig atombomb i europa? ...eller något ännu värre?

För tro mig... hans "död" just nu är INTE en slump...

vi får se, vi får se...

Posted on: 2011/5/3 20:52

See User information
Aftonbladet vill skriva en ny artikel om Bin Laden och frågar mig om att vara med. Vad skulle ni vilja skriva i en sådan artikel?

Posted on: 2011/5/3 21:13
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Att bin Laden jobbade för CIA under 80- och 90-talen som Tim Osman.

Posted on: 2011/5/3 21:25

See User information
Hmm gräv fram fakta som påvisar att det ligger en hund begravd i fallet och pressentera det först offcam en tanke.

Posted on: 2011/5/3 21:26

See User information
Jag tror att dom dödat Bin Laden nu och skulle undvika spekulationer om just den biten, men en sak som är relativt väldokumenterad är ju den otroliga historien om familjen Bush's umgänge med hans familj! Här måtte en jättehund ligga begraven, det är bara för osannolikt!

Det är inte bara filmmakaren Moore som nämnt det i en bisats precis, det finns massor med tidningsskriverier. Googla på Bush Texas Bin Laden family och HÄPNA! Det här kan inte de mest fanatiska konspirationsförnekarna greppa... det bara finns inga vettiga förklaringar!

Posted on: 2011/5/3 21:41

See User information
Alex Jones räknade till 8 tidigare officiella annonseringar om Bin Ladens död vid olika tidpunkter. Om man nu accepterar denna gång, så måste man i samma andetag medge att samma källor ljugit 8 gånger tidigare, och det höjer knappast trovärdheten ;)

Jag är skeptisk.
Inte för att jag tror att han lever, men kanske dog den andra, fjärde eller sjunde gången.

Nåväl katten har ju 9 liv, så kanske var detta sista gången.

Posted on: 2011/5/3 22:42
Never believe anything until it has been officially denied

See User information
Vi får inte glömma en annan sak: Det är ljusår mellan västerländska tänkesätt och de sedvanor som är gängse i de muslimska kretsar som Bin Ladin tillhörde. Om man talar om "hans fru" är det bara en av åtskilliga dussin. Det kan vara en tillfälligt besökande kvinna som i såna här sammanhang då genast räknas som fru, som skjutits. Det vore väl inte första gången i världshistorien som en "lockfågel" använts, de dök upp redan i Gamla Testamentet och var ju orsak till att en stad som gjorde motstånd mot de kringvandrande israeliterna föll genom förräderi.

En annan sak är vad som kan ligga bakom Bushfamiljens ytterst egendomliga hysande av "Bin Ladins familj"!

Det har genom århundradena funnits ett sätt att genom att placera ut ömsesidig gisslan hos varandra binda kungahusens handlande. Om en kär liten prins skickats till en främmande kungs hov för uppfostran har han ju även fått rollen av slaktoffer om hans far skulle angripa det landet! Å andra sidan har ju sådana personer ju även kunnat fungera som tronpretendenter om det skulle bli inbördeskrig i deras hemland...

Förmodligen har Bin Ladins familj haft funktionen av att vara sådana spelbrickor. Och i så fall är banden mellan den saudiska traditionen och USA starkare än man kunnat ana. Vem månne sitter som gisslan hos Al Quaida från Bush's sida? Är hela konflikten kanske en fejd mellan två klaner med förgreningar upp i de högsta kvistarna inom de två kulturerna?

En intressant fortsättning av resonemanget vore att undersöka om Obama själv kan ha liknande kopplingar som försätter honom i nån sorts beroende till samma (eller kanske konkurrerande) kretsar.

Jag har aldrig sett någon som tagit upp denna aspekt på nyhetsplats. Men kanske en del av förklaringen måste sökas i historieböcker och etnografiska verk snarare än genom läsning av aktuella nyhetstelegram...

Posted on: 2011/5/4 7:35

Edited by Asgeir on 2011/5/4 8:04:57
Edited by Asgeir on 2011/5/4 8:05:34
Edited by Asgeir on 2011/5/4 8:08:53
Edited by Asgeir on 2011/5/4 8:10:25
Edited by Asgeir on 2011/5/4 8:11:18

« 1 (2) 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper