vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 »

Anonym
Re: Vaken i Agenda
den här typen av program skapar en spärr i folks medvetande där "sanningsrörelsen" och "vaken" hamnar i ett fack, för det är vad producenten vill. det hör man på speaker-rösten och ser på hela upplägget. dvs nästa gång någon hör talas om detta så har de redan sin åsikt klar, utan att ens gjort någon egen efterforskning.

jag anser att vaken ska sluta försöka profiliera sig som om det vore nån slags rörelse/community utan istället låta vad som fnns marknadsföra sig själv. eftersom det är först när ni sänder ut något genuint som det kan leda till ni får det samma i retur. om intention är att bara synas/komma fram i media, så kan man ju inte få ut mer än just det.

det är precis så här stora rörelser kontrollerar de små. dvs när ni vänder er till dem för att få bekräftelse, uppmärksamhet osv. vaken måste gå sin egen väg. man går väl inte till bagaren för att baka bröd, det är ju vad han gör på sin arbetsplats. du är bara där för att handla. och vare sig du vill eller ej så kommer du bara vara en kund, oavsett hur bra du är på att baka bröd själv.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Håller med dig hanuman, men jag tror oxo att massmedia är tvungna för egen förtroende-överlevnad börja ta upp dessa grejjer.. Eller så är det bara en demoniserings/svartmålningskampanj?

Men det är lite komiskt hur reporterna frågar Micro om det mothugg "vakenrörelsen" får i massmedia, hon vill få det till att vara ett ifrågasättande..

Detta blir ett cirkelresonemang när "vi" ifrågasätter massmedias beskrivning/förklaring och massmedia ifrågasätter vårt ifrågasättande? Snurrigt värre!

Posted on: 2011/5/3 13:20

Edited by TeBe on 2011/5/3 13:35:17
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
ja. de tar upp dessa ämnen för att kunna kontrollera dem.

en journalist får sin lön efter att denne producerat inslaget som kanalen vill ha. det är så det funkar nu för tiden och det var nog bra länge sen som media faktiskt behövde riktiga undersökande journalister. nu producerar man istället den nyhet som passar bäst efter situationen.

See User information
Det handlar bara om simpla felaktiga grundföreställningar hos journalister. De har redan en bild av vad de ska undersöka och hittar därmed enbart det de letar efter. Alla människor är sådana. Alla organisationer kämpar med att bryta igenom förutfattade meningar hos folket.

Posted on: 2011/5/3 18:12

See User information
Media förmedlar den bild som de tror publiken vill höra/läsa. Det tar ett tag för ett stort skepp som media att svänga.

Posted on: 2011/5/3 18:27

See User information
"Att associera antisemitism och teorier att judar ska ta över världen till mig, vaken.se samt de användare som besöker vaken.se är alla grova förtal. Det är även en direkt fara för mig och andra av vakens användare som riskerar att bli utsatt för våld från någon som tror att påståendet är korrekt."

Som en del säkert känner till så blev en person som höll till på vaken förut, nästan ihjälslagen av AFA:ister , just på grund av deras felsyn som dom fått genom MS-media och Expo.

Det kan vara dags för en Polisanmälan mot SVT samt andra för förtal och uppvigling.

Jag skriver på direkt om så blir fallet.

Har du fått några hot MICRO ???
Ta i så fall kontakt med HW och rådfråga honom.

Det verkar som om info-kriget kan gå in i en ny fas........

Posted on: 2011/5/4 22:45

See User information
Jag förstår din välmening sparta, men vi ska inte föda den tarmen på odjuret. Nu ska vi inte jaga upp oss med teorier om
Vänsterhuliganer.
Så länge det inte har hänt något dumt, så får vi väl hoppas att det finns folk med hjärna även i det lägret. Nån gång måste väl myntet ramla ner hos dem att de är lurade två gånger.

Posted on: 2011/5/4 23:03
Administratör

Anonym
vad har micro klippt bort tre sekunder in hans egen film?

länk: http://www.youtube.com/watch?v=RPyLiI8R7rw

See User information
"vad har micro klippt bort tre sekunder in hans film?"

Resized Image

Posted on: 2011/5/5 0:43

See User information
[quote]
pingubenji skrev:
Det handlar bara om simpla felaktiga grundföreställningar hos journalister. De har redan en bild av vad de ska undersöka och hittar därmed enbart det de letar efter. Alla människor är sådana. Alla organisationer kämpar med att bryta igenom förutfattade meningar hos folket.[/quote

Jag anser att den svenska debatten är mycket hårt styrd av en gruppering som starkt ogillar allt som inte luktar nyliberalism och kärnkraftspositivism kombinerat med EU-vänlighet. Den svenska journalistkåren är med få undantag hårt dresserad och osjälvständig. Om detta bottnar i en nationell egenskap att i alla lägen föredra konsensus eller om det beror enbart på manipulation är inte helt lätt att svara på.

Men jag har varit medlem i Centerpartiet i många år och upplevt det ena stormanloppet mot partiets linje efter det andra. Först splittrades vi genom att Miljöpartiet som borde ha varit vårt folk i städerna snabbt blev medias gunstlingar med en närmast otrolig överexponering jämfört med antalet röster. Detta naturligtvis för att splittra antikärnkraftrörelsen.

Sedan kom nästa attack som i stort sett gick ut på att varje intervju med en centerpartist i tjugo års tid gick ut på att fråga när vi skulle byta partiledare!

Slutligen manövrererades under påtryckningar nyliberalerna in i Centern ungefär som parasiter i en främmande kropp och fick oss gamla medlemmar att agera värddjur åt denna för de flesta ursprungliga "partister" främmande ideologi.

Idag står vi som resten av Sverige med skägget i brevlådan och röven i vädret och hoppas på hjälp!

I mitt fall hoppas jag på Vaken!

Posted on: 2011/5/5 4:39
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Quote:

Perennial skrev:
Jag förstår din välmening sparta, men vi ska inte föda den tarmen på odjuret. Nu ska vi inte jaga upp oss med teorier om
Vänsterhuliganer.
Så länge det inte har hänt något dumt, så får vi väl hoppas att det finns folk med hjärna även i det lägret. Nån gång måste väl myntet ramla ner hos dem att de är lurade två gånger.

Hmm...

Ja det är ju ingen teori att en person har blivit nedslagen och blivit medvetslös en kort stund. Det är flera av oss här som känner personen och det skedde vid en manifestation den 11:e september för snart 3 år sedan, då han gick iväg själv för att göra sina behov. Så med andra ord. Det har redan skett något dumt, en gång innan.

Personen i fråga hade fått just anti-semit och Nazist -stämpeln på sig, på grund av att han var orädd och pratade med alla grupper av människor. Även förvirrade inom extrem-högern. Och det tog AFA ( extrem-vänstern ) som bevis för att han var en av dom och sympatiserade med deras syn på Judar, bland annat.

Posted on: 2011/5/5 7:03

Edited by sparta88 on 2011/5/5 7:19:06

See User information
Det är flera saker som är bortklippta från filmen. Den börjar t.ex med 2 andra frågor som har mycket buller i bakgrunden. Sen de 3 sekunderna som jag klippt efter start säger jag typ. "Jag tycker att det är viktigt med... Ähhhmm.. Jag måste nog fundera ett tag..."

Posted on: 2011/5/5 8:36
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Sparta, jag är mycket väl informerad om det, sen tidigare. Men det finns ingen orsak att piska på stämningen i vårat läger heller. Händer det, så tar vi det då.
/Allt gott.

Posted on: 2011/5/5 16:57
Administratör

Anonym
okej micro, antog att det var något i din egen reaktion som du inte tyckte om och således raderat. visst är det bekvämt att redigera sin egen framtoning men samtidigt väldigt obehagligt när andra gör det? hur som helst tack för att du vill reda ut det.

sparta88, känns som du slätar över händelsen till fördel för den person som misshandlades. han var en uppviglare och rasist. värt att nämna även administratör och nära vän till många av de som fortfarande håller i trådarna på vaken. han älskade att generalisera kring folkgrupper och i princip alla hans inlägg hade en främlingsfientlig underton. är det konstigt att man får spö då?

det var vid denna period som vaken upplevde problem inte minst genom interna konflikter. folk som tidigare varit lojala mot vaken som IDELOGI blev snabbt utbytta. jag minns med obehag hur micro i princip var omringad av människor med väldigt dålig människosyn. visst skulle det vara skönt att bara glömma detta men samtidigt så viktigt eftersom alla måste få chans att lära sig vakens historia.

jag berättar gärna mer via pm (startar man topic om vaken blir det tyvärr raderat) eftersom det uppskattningsvis är max 10% av de som skriver i tråden som har en aning om vad som verkligen hände, eftersom de inte ens var medlemmar på den tiden.. men som sagt, många har ju dykt upp och fyllt upp tomrum på vaken utan att veta vems plats de har tagit. tänker väl främst på den armé av admins som micro började rekrytera i samband med det moraliska förfallet.

See User information
Quote:

Perennial skrev:
Sparta, jag är mycket väl informerad om det, sen tidigare. Men det finns ingen orsak att piska på stämningen i vårat läger heller. Händer det, så tar vi det då.
/Allt gott.

Var det inte det jag skrev ??

" om så blir fallet "

Allt Gott

Posted on: 2011/5/5 17:10

See User information
"sparta88, känns som du slätar över händelsen till fördel för den person som misshandlades. han var en uppviglare och rasist."

Vem var det som blev misshandlad ??

Har aldrig upplevt att denna person varit rasist och man bör nog träffa folk i verkligheten innan man sätter en stämpel på folk. Fördoms-fällan är det många som varit i och den har man själv varit i också. Det behöver inte betyda att man är Rasist i grund och botten.

För övrigt så får personen själv bemöta dina påståenden om han dyker upp.....

Posted on: 2011/5/5 17:34

Edited by sparta88 on 2011/5/5 17:49:11
Edited by sparta88 on 2011/5/5 17:50:33

Anonym
sparta88, du vet precis vem som blev misshandlad eftersom du nyligen skickat ett pm till mig om detta. vet inte om din avsikt är att du vill jag ska outa honom, men jag har ingen lust att nämna några namn, just nu iaf. dessutom enkelt att ta reda på själv för den som verkligen vill.

jag skulle hellre se att folk tänker igenom varför vaken i dess mest besvärade period rekryterade en kår av admins som sen censurerar forumet i en stil som får en att tänka på gruppvåldtäkt. finns det några paraleller här att dra mellan vakens administrativa beteende och hur en (polis)stat fungerar?

See User information
Jag läste någon artikel på newsmill där Mikael Cromsjö ansåg sig vara lurad av agenda. http://www.sourze.se/Vakense_utsatt_f ... v_SVT_Agenda_10751913.asp

Sanningen är ju den att denne Mikael knappast är hela sanningsrörelsen, vilket inte vaken.se är heller och det finns representanter inom sanningsrörelsen som tror på dessa saker reportern rapporterade om.

Posted on: 2011/5/5 18:05

See User information
Vi växer väl och mognar på vägen får man hoppas......

Gör vi inte det så är vi illa ute och Eliten kanske då har all rätt att styra oss...........

Posted on: 2011/5/5 18:06

See User information
Quote:
Sanningen är ju den att denne Mikael knappast är hela sanningsrörelsen, vilket inte vaken.se är heller och det finns representanter inom sanningsrörelsen som tror på dessa saker reportern rapporterade om

Vad är poängen med att nämna detta, det har inget med vad detta handlar om att göra, det var vaken som blev intervjuad och sades osanning om. Sedan stämmer inte det alls, det finns inga som tror på dessa saker som är representanter, det är väldigt få bloggare som skriver om sånt bara.

Posted on: 2011/5/5 18:22

See User information
Poängen med att nämna detta är uppenbar. Vaken.se och Mikael Cromsjö är knappast hela sanningsrörelsen. Fler än vad du säger tror på dessa teorier som reportern pratade om. Jag tyckte det gick fram av att Mikael fick säga allt inte representerade honom.
Ni ser ju på inslaget felaktigt. Inslaget handlade om sanningsrörelsen och konspirationsteorier. Klart som korvspat de mest tokiga lyfts fram. Mikael ställer ju upp som representant för sanningsrörelsen, då kan han ju inte bara ignorera de med tokigare teorier än just de han tror på. Det var ju inte Mikael som privatperson som intervjuades.

Sök på UFO Fukoshima och du får massor av träffar. knappast ett fåtal.

Posted on: 2011/5/5 18:28

Anonym
micro har i princip lurat svensk media och således sverige i allmänhet att han skulle vara någon slags representant för sanningen när han egentligen bara representerar sig själv. precis som alla andra. jag tror inte sanningsrörelsen behöver en ledare lika mycket som micro behöver sanningsrörelsen. dessutom finns det såna som gömmer sig bakom micro's ledarskap och tjänar småmakt och lillpondus på att han uppför sig som han gör. jag tycker du är en av dem, ThreeOfLiberty. vet egentligen inte varför jag uttrycker mig så blygsamt. kanske för att man blir bannad annars. men för mig är det självklart att sanningen inte behöver representanter.

See User information
Jag har varit medveten om konspirationer i säkert 10-12 år, men har först nu hittat till vakens forum trots att jag kanske ibland besökt sidan. Jag tycker vaken bara är en liten del av sanningsrörelsen och det finns en stor del även av sanningsrörelsen som är underground. Gamla stötar som delar med sig av information i bästa frimurarstil.
Jag tycker man inte ser skogen för alla träden i den här tråden, utan sättet att tänka är snävt och ni ser det som att Mikael intervjuades som privatperson. Ska han representera sanningsrörelsen får han nog släppa sargen, eller mer korrekt - jaget.

Posted on: 2011/5/5 18:32

See User information
En del har behov att tillhöra en grupp .

En del har det inte.

En del behöver en ledare, en del behöver det inte.

Är faran om man hamnar i ett statiskt tillstånd ??

Nu blev jag trött och tar en promenad i skogen.....

Posted on: 2011/5/5 18:49

« 1 (2) 3 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper