vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 3 4 5 (6) 7 »

Anonym
Re: Mångkultur
Hur kan du tro på sådan där smörja jaxtone? Välja sina föräldrar?? Tror du på slagruta och pendel också eller? Tror du kanske på all möjlig vidskepelse och humbug? Var det inte du som snackade om att man skall "vara här i verkligheten" som du utrycker det?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Nu är vi där igen! Din vana trogen blandar du äpplen och päron hej vilt... men vad i hela friden har slagrutor med adoptivföräldrar att göra!

Läs igen:
Quote:
De som kommit en bit i sin andliga utveckling brukar ju påstå att man kan välja sina föräldrar innan man föds! Nu är ju inte adoptivföräldrar ett naturligt förstaval men kanske tänkvärt ändå!

De som kommit en bit... är inte du eller jag! Det är "de"... d.v.s. en grov generalisering av människor som har en teori om att du eller jag skulle välja sina föräldrar därför att det finns en djupare andlig anledning till det. T.ex. att det finns saker jag, du eller de måste lära dig och som parterna inte hann med under föregående resa.

Och när man ser dina desperata försök att på alla sätt fånga min uppmärksamhet likt ett litet övergivet barn så kan man ju undra om det inte är på tiden att jag adopterar dig?

... det sista var givetvis ett litet skämt av Jaxtone alltså... jag tolkar din koppling mellan slagrutor och Jonas Gardell som adoptivförälder som ett svinbra skämt alltså

... helt ofattbart att ingen kommit på den kopplingen tidigare...???

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Lightsaber!

Hela din text om sk. "Jämförelser mellan hetero- och homosexuella föräldrar. är ju hämtatd från en Homoaktivist hemsida som ogenerat gör reklam för Pedofilbejakande Pridefestivalen och RFSL.

http://www.anrell.nu/homo/

Menar du att denna aktivist skulle vara objektiv eller!?

Du fortsätter att om och om bevisa för mig genom dina inlägg att du villa dig på vänsterliberala idéer.

Det spelar ingen roll om du inte anser det sjäkv när hela ditt handlande visar på motsatsen.

"Du lär känna trädet genom dess frukter"

eller ännu bättre

"Djävulen är en ulv i fårakläder"

Hela Illuminatis idé går ju ut på att vända upp och ned på alla värderingar som innehållet i t.ex. Sions Vises Protokoll och Orwells 1984 visar på.

Allt perverst och samhällsnedbrytande skall uppvisas i fin dager, i positiva ordalag och något eftersträvansvärt och det motsatta gäller så klart med allt naturligt och det som följer de universella lagarna som t.ex Heterosexualitet, Kärnfamiljer, Folkgemenskap och Nationalism osv.

Läs bl.a Satansbibeln av Lavey där alla Guds bud skall brytas och där han hyllar alla möjliga perversa beteenden som t.ex Homosexuella handlingar.

Posted on: 2006/6/29 12:41

See User information
Det blev fel webadress. Denna ska det vara: http://www.anrell.nu/homo.html

Posted on: 2006/6/29 12:47

Anonym
Kollade på Anrells site... intressant. Jag har ingenting emot att folk gillar folk av samma kön och har inga avsikter att svärta ner glädjen i denna reseberättelse... killen verkar ju livsglad och inte minst happy trots sina motgångar.

Bidrar med ett försök att definiera vad det egentligen handlar om när man skapar lagar där större delen av befolkningen hindras att säga vad de känner innerst inne så vill jag utföra ett litet ovetenskapligt och något ironiskt expriment och vända på steken... (... och nej jag vill inte att man är taskig mot folk med annat sexuellt beteende än normalfallet)!

Men vad skulle hända om man istället låter en 53 år gammal heteroman säga samma saker? Hur kommer man i folkmun döma när han precis som artikelförfattaren säger vad han gillar och tycker om?

Quote:

gay statement:
... där jag fick möjlighet att sola bada och flörta med snygga sexiga killar vid poolkanten...

Folkets röst:
(hmmm... straffbart att säga vad man tycker eftersom det skulle klassas som hets mot folkgrupp om man säger att man inte gillar beteendet).

hetero statement:
... ... där jag fick möjlighet att sola bada och flörta med snygga sexiga brudar vid poolkanten...

Folkets dom:
(Sicken gubbsjuk fan! Portförbjud honom vid alla offentliga badmiljöer och låt honom duscha själv resten av livet eller dö smutsig som den gris han är)!

gay statement:
Här upptäckte jag Amsterdams nöjesliv, där jag lyckades få en fisk på kroken...

Folkets röst:
(hmmm... straffbart att säga vad man tycker eftersom det skulle klassas som hets mot folkgrupp om man säger att man inte gillar beteendet).

hetero statement:
Här upptäckte jag Amsterdams nöjesliv, där jag lyckades få ett fnask på kroken...

Folkets dom:
(Vilket svin! Betala för sex med en stackars utnyttjad kvinna. In med detta manssvin i fängelse och låt terapeuterna göra sitt jobb. Omfattande akut omprogrammering krävs för att få denna man att tänka om)!

gay statement:
Festen har börjat och jag har fångat två gulliga gossar i mitt nät.

Folkets röst:

hetero statement:
Festen har börjat och jag har fångat två gulliga töser i mitt nät.

Folkets dom:
(Vilket mansgris! förmodligen både blottare, alkoholist och våldtäktsman)!

gay statement:
... självklart är pojkar också ett viktigt föremål för mig...

Folkets röst:

hetero statement:
... självklart är flickor också ett viktigt föremål för mig...

Folkets dom:
(Ahaaaaaa! Ett gubbslem! Att kalla kvinnor för föremål tyder på en matriarkalt indoktrinerad sjuk hjärna! Han är dessutom säkerligen pedofil också! Gå i fängelse direkt eller skicka FI och Bettan Andersson på honom)!

P.S.
Nu gillar jag varken torskverksamhet och tycker att ingen skulle behöva pröjsa för sex. Men vill uppmärksamma på att via de nya diskrimineringslagarna som införts i Sverige har större delen av befolkningen belagts med talförbud. Må vara att det HBT ppl under lång tid förföljts och utsatts för vidriga saker men det är mer än förvirrande att se hur man från statligt håll prioriterar vissa beteenden mer än andra.

See User information
Svar till Bennybear:

Tja, jag antar att den amerikanska undersökningen Anrell hänvisar till inte är gjord av honom själv. Men visst, vill du likställa alla homosexuella med pedofiler så kan du ju fortsätta med det om du tycker att det är intelligent och objektivt.

Förresten är alla de du brukar länka till objektiva?

Och som sagt, vi vet vid det här laget att du anser dem som positiva till vad olika rörelser gjort för att motverka ojämlikhet mellan könen och fördomar mot invandrare och homosexuella
vara vänsterliberala i djävulens tjänst.

Några frågor kvarstår dock:

Ska staten bestänmma hur folk ska ha sex?

Vad gör vi i så fall med de homosexuella som inte vill sluta upp med sitt "osunda leverne"?

Finns djävulen?

Och inte minst:

ÄR NATIONALISM EN UNIVERSELL LAG???

Fanns det stater redan i begynnelsen alltså?

Som dessutom var instiftade av Gud?

En Gud som enligt dig anser att homosexuella är perversa och samhällsnedbrytande?

Tillåt mig tvivla........

Posted on: 2006/7/2 22:45
Religion separerar - Andlighet förenar

See User information
Svar på maggots fråga till mig:

Det var väldigt intressant påstående: att vårat sammhälle är klasslöst.

Jag bor i Sockenplan i Stockholm, vilket jag har gjort nu i runt ett halvår. Men jag kommer inte bo här särskilt länge till för i slutet av den här månaden så rycker jag in i lumpen, planen är den att jag ska göra utlandstjänst.

I have crossed over to the dark-side

Jag har tidigare bott i Gullspång i Västergötland, Högdalen i Stockholm, Gustavsberg i Stockholm, Skogås/Trångsund i Stockholm, Kristinehamn i Värmland, Årsta i Stockholm, Orminge i Stockolm, Bullandö i Stockholm, Stureby i Stockholm, Gullmarplan i Stockholm.

/Sean

Posted on: 2006/7/3 3:43

Anonym
Hej Sean

ja har väl inte påståt "att vårat sammhälle är klasslöst"?

är något av dessa ställen i sthlm invandrartäta isf är det där du vill slå dig till ro

sen fick ja inte svar på frågan

om varför det inte finns någon krimminalitet i dalsland?

Anonym
Lightsaber

hur ser du på min lilla berätelse om transan i dalsland?

Anonym
Åh,...herregud,...vad är det för tomtar här på vaken egentligen? Det är väl klart att det inte finns några klasser, likaså inga gränser eller nationer. Allt sitter bara i skallen, allt är bara föreställningar och tankar.

Skall detta vara så svårt att fatta?

See User information
Quote:

maggot skrev:
Lightsaber

hur ser du på min lilla berätelse om transan i dalsland?

Tja, det är ju ett exempel på vad som sker i ett samhälle där vi dömer människor på förhand. Frågan är: Hade det gynnnat transans barn eller någon annan om vederbörande hade tagit livet av sig eller levt olycklig resten av sitt liv därför att hon inte fick vara den hon vill vara? Är det mer intressant hur en människa ser ut på utsidan än vad som finns i hennes hjärta?

En fråga infinner sig dock:

Hur kunde hon bli misshandlad 2 gånger av några som tyckte hon var äcklig och ful när det inte finns någon kriminalitet i Dalsland?

Posted on: 2006/7/3 8:52

Anonym
ja denna tomte fattar det inte iaf.

vi måste ju leva i verkligheten o det finns ju klasser.

är det ingen skilnad på hammarkullen o bildal?

Förestälningen jag ser är att när jag går o handlar i angered centrum ligger 4 alkisar på backen o sover.
storfamiljer slänger in sina lidelkassar bak i den gamla opeln.

hur är det på donsö vrångö bildal finns fan inga gamla opel eller 240s där?

det finns en styrande maktelit eller?
en klass och en som ligger under det.
platons stat.

(frimureriets grader)

sen kan man ju gå hur långt man vill.

.

sen detta med nationer .
visst är det som du säger .

ja har berättat för om detta humorprogram där en rasist skriker till en invandrarkärrir.
ÅK HEK JÄVLA INVANDRARE

då hon svarar: "jag är redan hemma i mitt hjärta var bor du?."

klokrent!

men vi får ju se hur verkligheten verkligen är här med.
israel palestina inte fan försvarar palestinera deras "ego" inte är det en illusion det gör ont där nere.

det finns ju socknar,städer,gårdar,öar.gator.städer nationer var börjar egot?

Anonym
ligtsaber

"Tja, det är ju ett exempel på vad som sker i ett samhälle där vi dömer människor på förhand"

svar:

Ja men människan har ju inte kommit längre vi måste ju respektera det o leva i den verkliget vi är mogna för.

demokration kan inte räddas genom odemokratiska utopiska medel.

sedan skrev du?

"Hur kunde hon bli misshandlad 2 gånger av några som tyckte hon var äcklig och ful när det inte finns någon kriminalitet i Dalsland?"

skojar du?

Det är klart det finns kriminalitet!
men det är väldigt lite och inte lika rått!
det som hände i just detta fall är väl det värsta ja varit med om där uppe.

ja var själv punkare på den tiden o fick en del skit för det.
man kan inte sticka ut för mycket..

men dalsland är ett sådan ställe man behöver inte låsa bilen eller huset när man ska handla osv.

See User information
Quote:

maggot skrev:
ligtsaber

skojar du?

Det är klart det finns kriminalitet!
men det är väldigt lite och inte lika rått!
det som hände i just detta fall är väl det värsta ja varit med om där uppe.

Det var ju du själv som påstod att det inte finns någon kriminalitet
i Dalsland.

En av anledningarna till att vi inte har kommit längre i vår utveckling är just för att vi har bestämt oss för att det är på ett visst sätt och att det inte går att göra något åt.

Vad ska folk säga?

Det är något som ständigt bekymrar oss och vi faller enkelt in i en konsensusverklighet där vi låter varandras fördomar diktera verkligheten.

Så länge vi låtar våra liv styras av vad andra tycker om oss så är vi deras fångar.

Hur ska vi någonsin bryta fördomar om inga vågar ta första stegen?

Posted on: 2006/7/3 9:14

Anonym
"Det var ju du själv som påstod att det inte finns någon kriminalitet
i Dalsland."

ja men ja trodde du fatta va ja mena.

"En av anledningarna till att vi inte har kommit längre i vår utveckling är just för att vi har bestämt oss för att det är på ett visst sätt och att det inte går att göra något åt."

håller med

"Så länge vi låtar våra liv styras av vad andra tycker om oss så är vi deras fångar.

Hur ska vi någonsin bryta fördomar om inga vågar ta första stegen?"

jo men vi backar lite då till detta med homosexuellas "rätt" till att adoptera är det så smart o låta barnen vara försökskanniner ta den första smällen?

Anonym
Så frågan är! Vem skall ta första smällen?

Förslagsvis kan man låta alla politiker:

... flytta med sina familjer till Rosengård, Rinkeby eller Angered...

... och deras ungar ungar någon gång bli utsatta för misshandel, rån, våldtäkt eller bötningar...

... smaka på hur det är att vänta med sjuka barn på en akutmottagning på ett svenskt sjukhus där ingen har tid att bry sig?

... och deras familjer smaka på hur det är att leva på socialbidrag eller A-kassa under låt oss säga fem år?

... hamna på långvården eller på ett hem för äldreboende där personalen inte har tid att torka skiten ur arslet på den gamla hjälplösa patienterna som faktiskt slet ut sig för att bygga Sverige!

Och sedan se hur lång tid det skulle ta innan saker började hända i vårt avlånga land. Med andra ord är det fel folk som tar besluten i detta land. Det borde ju istället vara de som lever och bor i verkligheten istället för de pellejönsar utan verklighetsförankring som nu beslutar om hur begränsat vi skall leva våra liv!

Anonym
ja tror faktiskt han Göran johanson elle vad han heter göteborgs kommunfullmöktige är bosatt o kortedala o det är ju isf rätt imponerande.

Anonym
Hå hå ja ja,...att man skall behöva förklara för alla dessa korkade tomtar som sover tungt. *suck*

Maggot,..."verkligheten" måste vi leva i säger du,...samt att det finns klasser. Trodde du var vaken, eller lite vaken i allafall.
Men,...jag hade visst fel,...för du sover tungt - fortfarande.

De gränser och nationer som du kallar "verklighet" är bara en manifestation av människors sinnen,...deras tankar, känslor och handlingar.

Om jag målade ett streck på asfalten, och vi står på varsin sida, och jag säger att: - detta är en gräns! Är det en gräns då?

Om jag målade in mig i ett hörn,...och sade att; - detta är en nation, MITT land,...är det en nation eller mitt land då?

Om, du myglar och jobbar svart och har mer i skattkistan än jag,...är du på en annan klass då?

Finns det ett värde i t ex en tusenlapp? Nej,...det finns det inte. VÄRDET är en TANKE,...en ÖVERRENSKOMMELSE.
Det är bara en papperslapp.

Verklighet (vardagligt kallat), är alltså bara en tanke, en överrenskommelse (med sig själv eller andra). Det finns vardagligt talat tre verklighetstillstånd, din, min och våran gemensamma verklighet. Men alla dessa tillstånd är blott en tanke och överrenskommelse, i ett sinne, i ett ego - som i sig självt är en illussion.

Hur djävla dum får man bli? Kanske dags att koka soppa så du kanske vaknar lite...eller?

Nationalism

See User information
Reagerade på en mening i trådens grundinlägg:
"Jag är inte rasist, jag är nationalist."

Senast vi såg utlevd nationalism i Europa var på Balkan med känt resultat.

Srebrenica anyone ?

Så om jag vore tok-höger skulle jag nog dämpa det "nationalistiska" tugget lite...

Posted on: 2006/7/3 10:50

Anonym
Re: Nationalism
Red Cloud!

Om Illuminati (dvs makteliten) skapat de imigrationsproblem som upståt i flera delar av världen pga att de vill söndra och härska så kan man försöka analysera vilka effekterna dom söker.

Ett mål kan vara att minska tryggheten och öka rädslor för att rätfärdiga en kontrollstat. Ökade klyftor mellan "svenskar" och invandrare mm.

Det betyder att uppmuntra de kriminella elementen bland invandrare samt att stödja de extrema elementen innom nationalism och nazistiska grupper för att orsaka maximal rädsla.

Man borde dvs försöka orsaka och överdriva de negativa konsekvenserna så att man kan rättfärdiga en kontrollstat.

Altenativt är målet att försöka minska nationalism/unik kultur för att ge väg för en världsstat för världsinvånare.

Detta genom att försöka göra alla länder likadana och smutskasta de som värnar om att behålla självständiga nationer.

För att motverka dessa så måste man se till agera på rätt sätt. Att anklaga invandrare för problemet är ju fel då det är Illuminaterna som är bovarna och invandrare spelpjäser. Det är lätt att all diskussion om negativa konsikvenser av invandring tas som ett personangrepp mot invandrare som individer, därför bör detta ske med mycket tydlig intention så ett detta inte missförstås.

Om invandrare blir arga så stärker man bara separation och uppdelning. Om man uppmuntrar till nationalism så kan det leda till extreminism med samma effekt.

Lösinngen borde vara att informera om Illuminati så att alla kan enas och förstå att det större hotet är Illuminati och att lösningen blir att sammarbeta med denna informationskampanj.

Citat Micro!

Jag skulle vilja tillägga en sak bara ang. vilka grupper som uppmuntras att starta problems... det finns ju även en autonom vänster som inte drar sig för att använda våld mot oliktänkande för att försöka tysta yttrandefriheten!

Sedan är det klart att brickorna i spelet sällan är ansvariga för planering av illdåd och inte heller har mycket att säga om utgången. Men lik förbannat kan man ju inte skapa skillnader som begreppet "dem och oss" bara för att några invandrare skulle bli arga om man slängde ut de som beter sig sjukligt våldsamt.

Jag upplever de flesta invandrare jag mött och lärt känna på djupet som ordinära människor med ett rättspatos som inte skiljer sig från den inhemska befolkningens. Men att de ofta blir mer förbannade för att svenskarna är så mesiga och inte skiljer agnarna från vetet så de slipper ta skit för sånt de inte gjort.

Anonym
tjennare maggic
okej dags att svara

"Maggot,..."verkligheten" måste vi leva i säger du,...samt att det finns klasser. Trodde du var vaken, eller lite vaken i allafall.
Men,...jag hade visst fel,...för du sover tungt - fortfarande."

svar: okej

"Om jag målade ett streck på asfalten, och vi står på varsin sida, och jag säger att: - detta är en gräns! Är det en gräns då?"

om ja ex fick stryk om ja passerade detta så hade det väl varit en gräns ja.
en krimminel sådan men men.

ja har ett staket här ja bor och där vill ja inte att någon går in för där går gränsen "privat område"

sedan skrev du.

Om, du myglar och jobbar svart och har mer i skattkistan än jag,...är du på en annan klass då?.

svar: nja det beror väl på man kan väl inte direkt som lastbilschafför jobba svart som VD för stena line

sedan kom detta

"Finns det ett värde i t ex en tusenlapp? Nej,...det finns det inte. VÄRDET är en TANKE,...en ÖVERRENSKOMMELSE.
Det är bara en papperslapp..

svar:
nästa gång du får dina tankar papperslappar kan väl jag få dom så kan vi kolla upp om det finns något värde i det värdelösa.
dessa papperslappar behövs faktiskt för att kunna leva.

"Verklighet (vardagligt kallat), är alltså bara en tanke, en överrenskommelse (med sig själv eller andra). Det finns vardagligt talat tre verklighetstillstånd, din, min och våran gemensamma verklighet. Men alla dessa tillstånd är blott en tanke och överrenskommelse, i ett sinne, i ett ego - som i sig självt är en illussion."

svar: för dessa världelösa papperslappar som du får har du köpt
mat tv och dator.mm

kan inte du slänga ut din dator och din tv. slänga all mat så får vi se om du blir hungrig .
efter det kan vi prata om illusion eller inte.
eller har du inte släppt dit ego?

och avslutningsvis

"
Hur djävla dum får man bli? Kanske dags att koka soppa så du kanske vaknar lite...eller?"

tror det blir grillat idag men tack för tipset.

"Det är inte de onda människornas ondska som är farlig utan de goda människornas tystnad"

hälsningar Masken

Anonym
Gränser kan ju vara en massa saker... men visst existerar de! Att inte vilja ha gränser är ju en helt annan sak än att förneka att de finns! Det finns gränser för allt... utom en sak och nu skriver jag inte detta för att vara elak men dumheten är faktiskt helt utan gränser!

Det finns ett gammalt fint talesätt om att:

Mellan genier och dårar är gränsen hårfin!

Så om man gör något riktigt korkat eller något riktigt intelligent kan man aldrig vara helt säker på om man kommer att få stor uppskattning eller svidande kritik för sitt handlande för omvärlden tolkar sällan det man gör på samma sätt som en själv.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,851199,00.html

Anonym
En gräns existerar för att vi har BESTÄMT att det skall vara en gräns. Gränsen i sig har ingen betydelse, det är vi själva som sätter betydelsen. Fortfarande är en sedel endast en pappersbit, och värdet är vi själva som satt det.

Anonym
En fråga man kan ställa är, vilket är som är lättast av:

... att dra en gräns eller att ta bort den?

Svält råder och det finns bara mat att föda din familj! Det står 10 andra familjer utanför tomtgränsen till ditt boende och bara väntar på att tillfället skall dyka upp då de kan ta maten från dina barns munnar för att deras egna skall slippa svälta till döds.

Vad gör du? Säger att det inte finns några gränser eller försvarar din egen?

I den värld jag och förmodar jag resten här på Vaken eftersträvar kommer inte svält att ens finnas i ordlistan, men just nu finns det en värld som inte alltid låter en vila på orden!

« 1 ... 3 4 5 (6) 7 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper