vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Free Man on the land 2.0 skype
#1


See User information
Anmäl intresse via PM, ny kula, ny info...

Posted on: 2011/7/26 19:11
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Free Man on the land 2.0 skype
#2


See User information
The truth shall set you free...

Maritime law omtalades i en annan tråd. Vissa påstod något i stil med att det är sjölag och att det endast gäller på sjön och har med båtar att göra.

Citizen"ship", Member"ship", Owner"ship"
Vad lastar en båt / rätten ( Case )

Duality
Person - Human

Ena fiktiv, finns ej, endast uppdiktad.
Den andra är Du, Din kropp och Din ande

"The individual is handicapped by coming face to face
with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists."
J. Edgar Hoover

Face to face with something that does not exist ?

Monstrous

Human being See MONSTER.
—Ballentine's Law Dictionary (1930)

"God has given you one face, and you make yourself another".
William Shakespeare

"All the world's a stage,
And all the men and women merely players;
They have their exits and their entrances;
And one man in his time plays many parts,
His acts being seven ages."
William Shakespeare

Slå upp person i Svenska akademins ordbok: http://g3.spraakdata.gu.se/saob/index.html
/ Slå upp fri på samma gång...

"No man is good enough to govern another man without that other's consent". / Abraham Lincoln

http://www.youtube.com/watch?v=yzjv20sC5CY

Posted on: 2011/7/27 21:39

Edited by iwarrior on 2011/7/27 22:00:27
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Free Man on the land 2.0 skype
#3


See User information
Mycket bra Iwarrior Mycket bra indeed.

Det självklara har blivigt något osynligt i dagens värld och folk söker det genom dess motsats.

För det är vad som presenteras för dem.

Alltid lätt och svälja det som presenteras.

Högmod och lättja går före förnuft och möda i ett sinne som inte inser belöningen i det senare pga oförstånd kan man nog säga.

Då blir det ganska lätt och styra och manipulera hur det behagar.

Paragrafer är tokens glasögon och den luriges karta.
Hjärtat är den trofastas kungliga tron och den vises fönster.






Posted on: 2011/7/28 0:49
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Free Man on the land 2.0 skype
#4


See User information
Många metaforer där ute!

Det finns många fler "nycklar" om man säger så, som påvisar vad vi egentligen lever i för sorts värld. Jag har dock svårt att skriva ner allt rakt och slätt, enklare att hålla en diskussion om det, trevligare också.

Peace

Posted on: 2011/7/28 7:13
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Free Man on the land 2.0 skype
#5


See User information
2 Mosebok 12
7 Och man skall taga av blodet och stryka på båda dörrposterna och på övre dörrträet i husen där man äter det.

Människa, i kött och blod

Alla som hade märkt sin dörrpost med blod kom undan, alla dom förstfödda överlevde!

På utsidan av den Bibel jag fick vid konfirmationen så är det intryckt ett vete, minns vi - skilja agnarna från vetet?

Vete = Du, Strawman = Person

Dags att måla dörrposten :)


Posted on: 2011/7/28 9:03
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Free Man on the land 2.0 skype
#6


See User information

Posted on: 2011/7/30 14:36
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Free Man on the land 2.0 skype
#7


See User information
Iworrior, Idag blev du min husgud. Fick otrolig inspiration till att mentalt verkligen förstå skillnaden mellan filen, datafilen, mappen, akten eller det som finns i register kring den person som enligt stat och makt skall vara kopplad till mig som människa. Man frågar ibland efter 'mitt' person nummer. Från och med nu svarar jag att jag inte har något personnummer. Det är något som maktstaten påstår att jag har. Personnummret är statens och inte mitt. Jag vill inte ha med det att göra. Jag säljer personen billigt. Däremot har jag ett födelsedatum som uttrycks som exempel: den 2 april 1969. De fyra siffrorna därefter är som att man är en bil som MÅSTE ha registreringsnummer, eller som en ko med taggat öra.

Kännde mig barnsligt fri en stund i inspirationens klarsynta töcken. Tack för länkarna till akademiens ordsajt. Coolt!

Posted on: 2011/7/30 17:55
Resized ImageChip HappensResized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Free Man on the land 2.0 skype
#8


See User information
Trevligt! Det är lite virrvarr att sätta sig in i, skam den som ger sig :) .. Må gott

Posted on: 2011/7/30 18:40
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Free Man on the land 2.0 skype
#9


See User information
Har ingen mic eller så, kan man vara med och bara lyssna, eller måste man ha all utrustning för att det skall funka?

Posted on: 2011/7/31 2:51
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Free Man on the land 2.0 skype
#10


See User information
Tjenna, det funkar att lyssna, sen går det samtidigt att chatta om man vill säga nåt utan mic...

Posted on: 2011/7/31 7:54
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Free Man on the land 2.0 skype
#11


See User information
det låter ju finnemang. jag är lätt på

Posted on: 2011/7/31 15:18
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Free Man on the land 2.0 skype
#12


See User information
Kommer även försöka medverka, dock utan en aktiv roll. Tycker detta är förträffligt att detta kommer från ett annans perspektiv, vilket ofta behövs för att skapa en bredare vy och en egen sammanställning av informationen.

Vi bör kunna stå ansvariga för alla våra handlingar, oavsätt tillfälle, oavsätt vem du är.
Även en icke-handling, ÄR en passiv handling!

Grymt initiativ iwarrior!
Bara tillsammans vi klarar en förändring till det bättre!




Posted on: 2011/7/31 15:52

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Free Man on the land 2.0 skype
#13


See User information
Artikel 6
Var och en har rätt att överallt erkännas som en person i lagens mening.

Rätt till och måste är 2 skillda saker. person och människa är också 2 helt olika saker, annars skulle dom inte ha var sitt ord med helt olika betydelser.

Artikel 4
Ingen får hållas i slaveri eller träldom; slaveri och slavhandel i alla dess former skall vara förbjudna.

Håll i sig nu:
Slaveri innebär att en människa (slav) kan ägas och behandlas som egendom. Det ger slavägaren rätt att använda slaven till tvångsarbete och att sälja slaven vidare.

I juridisk bemärkelse saknar slaven rättshandlingsförmåga.

Enkel fråga: Vad får man när man skall till rätten??? En Advokat!

Advokat: 1) sakförare; lagfaren person, som har till yrke att föra (l. i ett särskildt fall för) andras talan inför rätta l. i allm. att tillhandagå med råd o. dåd i rättssaker.

The truth shall set you free


Posted on: 2011/8/1 22:45
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Free Man on the land 2.0 skype
#14


See User information
Är det någon som har koll på metaforen om vampyrer?

Posted on: 2011/8/2 15:41
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Free Man on the land 2.0 skype
#15


See User information
Ett själsligt tillstånd där En skor sig på En annan(Via andra?).... Typ advokat, domare, politiker, ner till ens närhet med ork och energi? (Fundera vem som tröttar ut dig) Slänger gärna med synpunkten om dom understyrda... Poliser mfl... i ett lite större/högre perspektiv... Som nu mer bara gör handel, inte din sak (Så länge det inte är brottsmål, vilket dom även handlar med internt)...

Vi är alla lika, tills Du avger Din egna rätt, styrka och sannings rätt till dig inför dina egna val. Så vem fan e du? Kanske en sak som du avgett sin rätt via röster och annat tjaffs, eller skådespel/teater?c

Har aldrig funnigts någon mer, eller viktigare än Du! Ingen Står-Över(Du för-står) dig, så länge Du inte väljer det...
Du är en RESURS! Inte en LAST! DU hade inte varit här, om du inte var viktig i nuet!

Ge er nu... Vi kan bara göra detta tillsammans! För våra barn och vår framtid...

Ska vi även trilskas att säga att dom får makten över dig, genom att få sätta tänderna i dig... Sedan måste dom be om lov att gå igenom "dörren"? Vi är lärda tydligt att gå på varandra än den som styr...

Gott nog för def. Vamp broder?

Posted on: 2011/8/2 21:04

Edited by Avatar on 2011/8/2 21:28:00

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Free Man on the land 2.0 skype
#16


See User information
Ja visst ere så, "the authorities" har funnits där i några hundra år, vissa några tusen, dom är väldigt gamla och byter bara skepnad bakom som styr dessa. Människan är ju människa, advokat är något man aggerar som, som har funnits väldigt längre. Det blir dock skoj när man tänker på dess egenskaper, den måste bli inbjuden :) ... Man måste tillåta den att regera över en. Den kan också dyka upp lite här o där, i samma form, men med olik förare om man säger så.

Dom tål heller inte ljus, = sanning! Dom kan inte synas i en spegel, hmm, en fiktiv person syns inte i en spegel.

Dom är döda, ja, en advokat är egentligen död, men den som står bakom lever i form av människa, som utför business, busy = upptagen.

Just business, hej, jag skall i mänsklig form ta en paus och låta något annat styra, utan mänsklig moral.

osv

Personen är ett dött ting, fiktiv person, som endast kan röra på sig när man agenterar denne, agentera betyder ju sätta i rullning. Därför är man agent för. När vidre agenterar för sitt citizenship, så är man kapten enligt sjölagen :)

Sköj...

Man skall bara se till att få styra den där båten helt själv, ingen annan skall ha rätt att ratta ens egen båt. Pekar samtigit på egyptens alla avbildningar med båtar, månne detta ha vissa betydelser som vi nu är inne på.

Dom var ju också kända för att spela teater med en mask framför ansiktet. No your history, know the true meaning, and the truth shall set you free... Trevligt.

Peace

Posted on: 2011/8/3 0:39
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Free Man on the land 2.0 skype
#17


See User information
Hej mina vänner, Jag och några till har planerat att skapa ett nytt land. Där vi ska leva i harmoni och med omtanke för varandra. Vi är just nu inne i planeringsstadiet alla som vill vara med och leva FRIA är jättevälkommna att registrera sig på vårat forum: http://detnyalandet.forum24.se/detnyalandet.html

Vi har även en hemsida där vi kommer ha som en nyhetslista vad vi har kommit fram till allesammans sidan ser ut så här : http://sjuda.se/

För mer info om hur vi har tänk driva det "nya landet"
Kolla forumet jag länkade och : https://www.flashback.org/t1614189

Som sagt alla är jättevälkomna att komma in och diskutera och registrera sig

Fridens :)

Posted on: 2011/8/4 0:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
82 user(s) are online (82 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 82

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS