vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Att väcka många fler och göra det snabbt

See User information
:)

The individual is handicapped by coming face to face with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists.
/ J Edgar Hoover

Vad var det Mr Hoover menade med detta?, vaken.se

Posted on: 2011/7/31 23:51
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
För det första: Vill folk bli väckta? Väldigt blandad kompott där...

För det andra: Den som levererar sanningen (eller delar av den), är den på något sätt sakägare i målet?

Jag ber att ni lyssnar på detta:

http://www.redicecreations.com/radio/2011/07/RIR-110712.php

Posted on: 2011/8/1 12:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Jag tror folk helldre vill bli underhållna än väckta. Helldre det än att besvära sig med det obehagliga om hur världen egentligen ser ut. Det är bara att titta på till exempel wikipedia där man skriver om artiklar som upprör. Allt ska vara strömlinjeformat.

Vi har kommit in i ett tid där underhållarnas fantasi tagit slut och de baserar sina verk på sanningar. En annan gren gör remakes på gamla filmer och vänder på varje sten för nya manus. Nu gör man filmer om seriefigurer och även dataspel.

See User information
Quote:

Tjoffsson skrev:
Jag tror folk helldre vill bli underhållna än väckta.

Det är samma problem som vetenskapen har. Istället för att ta sig tid och lära sig något så föredrar människor att lägga sin tid på underhållning.

Alla grupper i samhället står inför samma problem, ett problem som främst medieindustrin skapat.

Posted on: 2011/8/1 14:24

See User information
Ja allmänt vill många nog mest bli underhållna,men vi behöver inte väcka intresse hos alla. Det räcker med en minoritet som växer. För att kickstarta kan man annonsera och det är faktiskt några stycken per tusen som blir intresserade. Prova själv tex på facebook som ger direkt återkoppling om hur många i målgruppen som klickar på annonsen.

Posted on: 2011/8/1 15:04

See User information
Jag brukar klicka på den reklam jag hatar mest för att det ska kosta annonsören mer att visa skitreklamen samtidigt som jag sponsrar sajtägaren. Så det där med antal klick funkar nog inte som riktmärke fullt ut.

Posted on: 2011/8/1 15:16

See User information
Detta är underhållande tänkvärdheter som får reaktioner.

http://www.youtube.com/watch?v=rmrvI_qbRRk

Posted on: 2011/8/1 15:29

See User information
Hoppsan, Alex Jones hemsida på facebook har nu i semestertider inte längre 1 000 nya personer om dagen som gillar sidan. Rätt ska vara rätt.

Affischpelare fylls på hela tiden med nya affischer som täcker vad man sätter upp. Annonser fungerar bättre.

Posted on: 2011/8/1 20:48

See User information
Det vore intressant att få veta vad ni tror skulle ge mest uppvaknande hos allmänheten för pengarna om man antar att samma belopp satsas på olika marknadsföring:

Annonsering

Flygblad i brevlådan

Affischer

Med uppvaknande menar jag antal personer som läser/hör informationen.

Posted on: 2011/8/12 22:21

See User information
Hur mycket vakenhet man får för pengarna är frågan:

Annonsering på facebook har hittills kostat ca 7 kr - 15 kr per klick som leder målpersonen till hemsidan jag annonserat för. Som jämförelse ger 900 kr 60-128 annonsklickningar.

Annonsering i morgontidning/tidskrift?

Flygblad som delas ut gratis till brevlådor: 900 kr ger 2400 flygblad från vaken.se och sedan är frågan hur många som läser.

Affischer: 900 kr ger hur många affischer? Kanske 1800 st om man har en egen skrivare? Jag tror att affischer är mycket ineffektivt eftersom jag själv har gått förbi flera affischpelare hundratals gånger utan att ens notera att de existerar.

Med uppvaknande menar jag antalet personer som läser informationen, men proffs skiljer på antalet som observerar annonsen, antalet som åtminstone delvis läser annonsen och antalet som agerar på infon i annonsen. Annonsklickningar på annonser på nätet blir någon extra kategori eftersom folk dels läser annonsen åtminstone delvis och även agerar på infon genom att klicka på den, men hur övertygade folk blir av hemsidan/filmen man länkar till är svårt att säga.

Första gången någon hör om att elfte september omöjligt kan ha gått till som den amerikanska staten påstår och att mycket pekar på att det var terror under falsk flagg kan reaktionen bli att det är ett skogstokigt påstående. Andra gången man hör det från någon annan kan det vara bara tokigt. Tredje gången kanske man tar del av info...

Det är riktigt roligt och uppiggande att sprida kunskap om NWO!

Posted on: 2011/8/13 8:08

See User information
Jag funderar vad man lägger mest märke till av dom valen.

Tror det är flygblad i brevlådor eftersom man fysiskt går och tar posten i händerna och glor igenom.

Bara ha en text som får upp intresset och en internet adress för vidare undersökning av ämnet som folk vill studera av.

Texten måste vara något som drar till sig uppmärksamhet och det kan vara självklara argument som.

Är du trött på att inte få den sjukvård du behöver, undrar du varför vi har en ekonomisk kris. visste du att man gav flour till fångar vet du dess effekter? Visste du att mindre än 1% av jordens invånare äger marken på jorden osv osv osv osv aktuella saker som folk berörs av och undrar över och saker som konsumenten inte vet som får en att tänka ahhhaaa ofan är detta sant , det måste jag kolla upp osv osv.

Posted on: 2011/8/13 8:33
Resized Image

See User information
Ja jag tror också att flygblad är effektiva så länge mottagaren tar det i handen och därmed kastar en snabb blick på det. Om det däremot är gömt i en hög med direktreklam, då är risken stor att väldigt få ser det. Det betyder att vi får själva lägga flygblad i brevlådor.

Det var en bra idé till flygblad!

Vaken.se har också två bra flygblad och efter mycket funderande lutar jag åt att 9/11 bladet är bäst att börja med. Att genomskåda elfte september tror jag för många blir en så stor chock att de bara fortsätter för egen maskin att undersöka andra ämnen.

Posted on: 2011/8/13 18:22

See User information
Brukar lägga flygblad i brevlådor, på bussar, tåg, i böcker på bokhandlar och bibliotek och på andra ställen.

Flygblad kan beställas till en låg kostnad här: http://vaken.se/modules/wiwimod/index ... ge=InfokampanjSverige2010

Posted on: 2011/8/14 21:26

See User information
I ett verkligt krisläge tror jag att man skall titta på exvis Metro's smarta sätt att nå aktiva människor på väg nånstans genom att placera laminerade flygblad försedda med en uppmaning att skicka budskapet vidare på pendeltåg, spårvagnar, tunnelbanor och bussar.

Posted on: 2011/8/15 5:20
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Menar Asgeir att lägga laminerade flygblad på sätena?

Posted on: 2011/8/15 7:27

See User information
Nä då skräpar man ju ner jag tänkte mer som en gammeldags hederlig budkavle.

Man får ju tänka sig en situation som skulle uppstå om hemsidan stängdes permanent eller hela internet rasade, det är ju inte särskilt otroligt egentligen med tanke på att det ju inte funkar utan el, exempelvis. (Det behöver faktiskt inte röra sig om medvetet sabotage!).

Man ler helt enkelt sitt vänligaste leende och bara ger folk den direkt i näven med en fast och vänlig blick.

Det gäller att utforma det hela utan pekpinnar och vi-vet-bäst-moralism så att folk inte direkt tror att det är nån andlig rörelse som är på krigsstriden... vi är ju bara ute på att väcka folk och få dom att tänka själva - inte att styra dom!

Lite filmaffischaktigt är bäst. Dom är gjorda för att locka folk att se en film och liksom bullar upp med spännande upptäckter och lockande bekantskaper, "kolla oss, vi har kul och det är spännande, det här"! Godmorgon-Sverige-likt alltså, jag tyckte att den var skitbra. Det låg en annan bra bild på ettan ett tag också med medlemmar samlade med banderoller.

Inga ideer måste vara unika, tänk på det. Dom bästa ideerna kan ha kläckts för hundratals år sedan och budkavlen var en av dem...

Posted on: 2011/8/15 10:26
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
"Enligt flera undersökningar är reklam på de sociala nätverken mycket effektivare än i traditionella medier. Användarna kommer ihåg reklamen bättre och köplusten ökar markant." Svenska Dagbladet näringsliv sidan 19, 24/8.

Posted on: 2011/8/24 8:41

See User information
Sänd in dina tankgångar om något aktuellt ämne till "ordet fritt" i din lokala morgontidning. Dessa insändare läses av väldigt många och borde fungera bra att få fram informationen. Givetvis måste man vara väldigt noggrann med vad man skriver så redaktionen tar med det i tidningen, skriv så det låter väldigt PK, men sätt frågetecken och passa även på att på något vis få läsarna att ta reda på mer på nätet, tex : "vill du veta mer sök "Bisphenol A" på youtube" De första sökträffarna de kommer att få leder då till Alex Jones och Alan Watt. Eller varför inte skriva lite lätt ifrågasättande om Libyenkriget, be dom söka green partys "Cynthia Mc Kinney" på youtube. Men vad du än gör, skriv inte ilsket och hotfullt, sådana insändare hamnar bara i papperskorgen på redaktionen, (om det inte gäller grannens skällande hund förståss).

Underskatta inte de små morgontidningarnas genomslag, det är här "svensson" läser om politik mm.

Posted on: 2011/8/24 12:26
Never believe anything until it has been officially denied

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper