vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Är detta fejkat?
#1


See User information
Intressant iaktagelse,

<iframe width="425" height="349" src="http://www.youtube.com/embed/cV4QFLhfw-c" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Vinkeln är identiskt och personerna står stilla på samma plats som fotot. Frågan är, varför skulle man skapa en fejkad bombvideo?

Posted on: 2011/8/10 22:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Är detta fejkat?
#2


See User information
Bra att folk synar saker och ting i sömmarna, speciellt i mediaåldern vi lever i, men sensationshysterin som råder är vad inslaget i denna video visar på enligt min åsikt. Media är "fucked up" och inslaget är från ett mediabolag! Det är svaret på frågan som ställs sist, typ.. Sen är frågan varför media tillåts hålla på som de gör.

Vad gäller punkterna som visas i filmen är de långsökta. Min syn på dem en efter en:

1) Till skillnad från 7/7 så är polisövningen i videon inte ens i närheten av vad som hände på riktigt och inte på samma plats som det skedde. Det råkar vara en övning för poliser, vilket säkert sker titt som tätt. Hur ofta vet jag inte. Det är hur som helst ljusår mellan 9/11, 7/7 och Oslo på denna punkt. Framför allt 7/7!

2) Håller till stor del med om denna punkt, men det tyder inte på false flag utan snarare på ett sjukt mediaklimat och kanske ett led i att hålla fårflocken (populationen) rädd. Angiverisamhälle.

3) Vem är denne snubbe som talar och vart kommer inspelningen ifrån? Vilka publicerade denna "report"? Ska man tro på varje random person som påstår sig sett något? Kan ju lika gärna vara inspelat i en källare av en finnig fjortis som tycker sådant är hysteriskt roligt. Jag kanske har missat något inslag där detta sändes?

4) Nog för att free masons & co står för en hel del, men varför skulle de hjärntvätta någon på detta vis, bara för att själva stå utpekade direkt i ett manifest? Cui bono?

5) Tror ni Norge är piggare på att bomba i Libyen efter detta? Jag kan ju ha fel, självklart, men jag får känslan av att det borde sända motsatt signal till folket i Norge. Signalen är: satsa resurser på hemmaplan innan vi bombar andra. Det finns liksom ingen att hämnas på i Libyen. Libyen är inte en del av det fejkade evighetskriget mot terrorn, väl?

Tycker snarare effekten blivit att etablissemanget tar tillfället i akt för att göra sig av med frågor de inte kan hantera och som de därför inte vill ska synas på agendan, som invandringsfrågan och yttrandefriheten till exempel.

Sanningsrörelsen kommer snart stå i skottlinjen eftersom den enligt det nya synsättet främjar hat och polarisering. Internet kommer censureras hårdare. Vaken.se kommer vara ett skällsord. Var på er vakt för yttrandefriheten.

Den som knåpat ihop videon ovan är lika sensationskåt som bolaget som publicerat den fejkade videon, och den ger inte direkt någon trovärdighet till vaken.se eller sanningsrörelsen.

Just my two cents.

Posted on: 2011/8/10 23:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Är detta fejkat?
#3


See User information
Cupio!
"Tror ni Norge är piggare på att bomba i Libyen efter detta? Jag kan ju ha fel, självklart, men jag får känslan av att det borde sända motsatt signal till folket i Norge. Signalen är: satsa resurser på hemmaplan innan vi bombar andra. Det finns liksom ingen att hämnas på i Libyen. Libyen är inte en del av det fejkade evighetskriget mot terrorn, väl?"




Jag håller med dej att detta ger helt andra signaler till Norska folket, men ett hot mot beslutsfattarna med avsikt att få Norge att fortsätter bomba Libyen skulle det mycket väl kunna vara. okej, Libyen utgör knappast något hot mot Norge, men de som beodrar bombningarna utgör kanske det. Titta bara på faktumet att det inte var en turbanprydd terrorist denna gång. för det hade ju knappast fungerat med en terroriist i turban i detta fall, det skulle i så fall givit signalen : "nu ska vi straffa er för att ni slutat bomba oss" Nepp, uteslutet, det krävs en helt annan typ av terrorist om denna plan skulle kunna genomföras, egentligen behöver denne terrorists ideologier inte ha något alls med saken att göra, bara dåden blev utförda och av en utan turban. Bomben skulle då vara hotet, och massmorden straffet.

vi får väl se om Norge återupptar bombningarna, då blir jag mörkrädd(are)

Posted on: 2011/8/11 2:34
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Är detta fejkat?
#4


See User information
Om man gör ett tankeexperiment med anledning av att det mer och mer är samma bolag som producerar krigsfilmer och spel och äger nyhetskanalerna så är ju slutsatsen att det egentligen bara är en intern omflyttning av resurserna dit publikens intresse är störst - om man flyttar krigs- och actionfilmerna till nyhetssändningarna!

En bekant till mig hade en granne som var oerhört lättrogen på grund av ett osynligt psykiskt handikapp. I övrigt var han trevlig och smårolig. Men han trodde på Stålmannen.

"Fantastisk att han finns egentligen" brukade han säga. "Han har ju en egen tidning också, som kommer var fjortonde dag och som man kan köpa här i stan, översatt till svenska. Vad skulle vi göra om inte Stålmannen fanns?"

En dag gav min granne honom en torshammare att hänga om halsen och sade till honom att om han bar den så blev han osårbar. Han strålade av lycka och gick ut på stan och muckade och blev ihjälslagen samma kväll.

Måste vi vara lika godtrogna?????

Om man loggar in på de spel barnen spelar idag sker inloggningen oftast så här:

"What's your name, soldier?"

Posted on: 2011/8/11 7:38
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Är detta fejkat?
#5


See User information
på punkt 3, så är det från en intervju hos Alex Jones.

Posted on: 2011/8/11 8:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Är detta fejkat?
#6


See User information
Ser fejkat ut.

Posted on: 2011/8/11 9:27
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Är detta fejkat?
#7


See User information
Det allra första som dök upp på Youtube var just detta inslag som visade kraftig rök från taket på husen. Men ABB:s bil exploderade ju på gatan! Det fanns en tre fyra versioner av en filmsekvens som visar rök från taket.

Min första tanke var att det var disinfo av något slag. Men om det varit nån sorts övning dan innan kan det ju förklara att det finns två parallella sceniarion.

ABB skulle ju kunnat vara informerad om att polisen faktiskt tränat nån sorts antiterrorinsats på något sätt.

I så fall är oslopolisen den mest olämpade organisationen att utreda massakern i hela Europa! Förmodligen har utredningen tagits över av en annan organisation, det är inte otänkbart och har tydliga paralleller till palmemordet. De vanliga mordutredarna ersattes ju snabbt av Hans Holmér som genast riktade misstankarna åt andra håll än de ursprungliga.

Vittnena som uttalade sig om vad de sett i samband med mordet ersattes ju snabbt med helt andra vittnen, inget av dom var med i rättegången mot Christer Pettersson. Undra på det, förresten. Det var ju inte honom dom sett!

Nu är det Norges tur att få sin barnatro på de demokratiska organisationerna nedsmutsad.

Idag är vi alla "svenskar" säger jag till norrmännen.

Välkomna i smeten!

Posted on: 2011/8/11 12:31
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Är detta fejkat?
#8


See User information
Våningen brann inte direkt efter smällen iaf: http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=177886#forumpost177886

Posted on: 2011/8/11 16:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Är detta fejkat?
#9


See User information
Ska man bedöma rökmängden och storleken på molnet så borde halva byggnaden stå i brand lol.

Det roligaste är ju att det är exakt samma bilder vilket syns på människorna, speciellt på gatan nedanför.

Posted on: 2011/8/11 17:24
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Är detta fejkat?
#10


See User information
Den video ni talar om kom från en tysk källa. Det kan betyda att den första kommentaren via Youtube kommer från samma ställe som den första kommentaren till palmemordet (wir kriegen auch der nächste, sade någon som sade sig representera RAF).

I båda fallen tydligen desinformation.

Posted on: 2011/8/11 19:10
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Är detta fejkat?
#11


See User information
Något tycks hända i Oslo, det verkar som om den norska polisen ställts delvis åt sidan och att en internationell 22-juli-kommission nu har kallats in för att överta utredningen.

Åtminstone nämnde de danska nyheterna i kväll att det utsetts en dansk representant till denna 10-mannakommission.

Kanske sossarna som ju faktiskt är regeringsparti anat nån form av förkunskap och infiltration och reagerat på detta genom att inkalla kommissionen.

I så fall visar detta att vår verksamhet faktiskt inte är meningslös!

Posted on: 2011/8/12 21:46
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Är detta fejkat?
#12


See User information
"Cia" (al-qaida) = betyder toalettstol (Arabiska).

Lustigt att man anklagar en toalettstol för terrorism.

Posted on: 2011/10/22 21:42
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Är detta fejkat?
#13
Al-qaida betyder 'basen'. såsom 'databasen' där dessa motståndare är registrerade i USA. Var ryktet att det skulle betyda 'toalett' kommer ifrån har jag ingen aning om, men detta förnekas av samtliga araber jag frågat om detta.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Är detta fejkat?
#14


See User information
Toalettstol = Nya politiken.biz

Tolkningen stämmer nog det skulle inte förvåna mig med tanke på vilka som hittade på det.

Posted on: 2011/10/22 21:49
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Är detta fejkat?
#15


See User information
Appropå fejka:

Det går att fejka rätt snyggt

Då undrar man bara vilka otroliga möjligheter personer eller organisationer har som, så att säga, lever på fejk.

Posted on: 2011/10/24 0:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Är detta fejkat?
#16
Men nu är det ju så att det inte alls stämmer. Det är kanske en miss i översättning någonstans. Jag förlitar mig mer på vad flera araber säger än en finne.
Det blir ju inte mer sanning bara för att man skulle vilja det är sanning. Tänker man så bryr man sig inte mycket om sanningen.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
37 user(s) are online (37 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 37

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS