Vakencorner

Daniel Estulin om Bilderbergarnas krig i Kosovo
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Ett kapitel ur boken Shadow Masters.
k6.pdf - Normal storlek - 100 dpi (9.5Mb) http://www.mediafire.com/?q958gnwtbwqh4bv http://www.filedropper.com/k6 http://www.filehosting.org/file/details/256180/k6.pdf http://www.easy-share.com/1917337640/k6.pdf k2.pdf - Högupplöst version - 300 dpi (81Mb) http://www.mediafire.com/?sdcbeq9g4cg2o58 http://www.easy-share.com/1917337733/k2.pdf Sammanfattning. Milosevic var bankiren som blev president. En gång i tiden "västs man" på Balkan. Han var beredd att genomföra "ekonomiska reformer" i linje med kraven från IMF, Världsbanken och EU. Men han var inte beredd att ge upp suveräniteten över sitt land. Imperiet förväntar sig inget mindre... Under Bilderbergkonferensen 1996 beslutade man sig därför att göra sig av med Milosevic när tiden var mogen. Läs PDF:en för en häpnadsväckande berättelse om svek, vilseledning och ett konvenansäktenskap mellan västländerna och en terroristorganisation; UCK/KLA. Det mest skrämmande med historien är att den är sann.
Posted on: 2011/8/12 20:48
|
|||
|
Re: Daniel Estulin om Bilderbergarnas krig i Kosovo
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Relaterad läsning: McMafia av Misha Glenny.
Recension och sammanfattning av boken (t.ex.) här: http://www.guardian.co.uk/books/2008/apr/06/society Det är skrämmande vilken makt maffian börjar få i Europa och i resten av världen.. Och som Estulin påpekar är Bilderbergarna inte sena att utnyttja detta.
Posted on: 2011/8/12 22:18
|
|||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Är egentligen inte så insatt i detta krig, har inte heller tagit del av filerna än, men några intressanta iaktagelser jag gjort:
En polare som som tjänstgjorde som FN soldat i detta krig, skakade bara på huvudet när nyheterna ständigt svartmålade serberna, "dom var ju offret, inte tvärt om". En annan iaktagelse: När vi reste till Montenegro för ca 8 år sedan (med det första charterflyget från sverige efter kriget förövrigt) så satt vi brevid en man vars hustru jobbade med att införa moms i serbien/montenegro (behöver jag säja att det var ett FN projekt) Efter införandet så har jag hört av serber och montenegriner att allt har blivit svindyrt där nere. Jag ska ta och printa ut filerna, kanske några bekanta från länderna kan intressera sej för innehållet (jag med)
Posted on: 2011/8/12 22:41
|
|||
Never believe anything until it has been officially denied
|
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Klart man inte kan ha muslimer och kristna levandes tillsammans mitt i Europa under en tid man vill starta krig mot islam och driva igenom en terroragenda där man lägger skulden på muslimer.
Man kan ju inte ge folk bilden av att muslimer är fiender när man har dem levandes tillsammans i frid och blandats med kristna mitt framför ögonen på folket i Europa. Tony Blair och hans inhyrda kriminella rebeller står bakom kriget. Yugoslaverna har ochså en extremt stark familjekärna och det vet vi ju alla att det är ju inte speciellt poppis i ögonen på eliten för då blir man svårmanipulerad. Mina vänner bekräftar ochså det du säger sliparn dom vill både korrumpera ekonomin kärnfamiljen och den moraliska gemenskapen. Samma sak som dom gör överallt. (Splittra utnyttja och härska)
Posted on: 2011/8/13 11:02
|
|||
![]() |
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Jag e nerifrån, brukar åka ner dit ibland och hälsa på släkt och vänner. Helt rätt om priserna som du tog upp, mat priserna e ungefär lika som i Sverige vissa saker e dyrare. Alkohol och cigaretter e billigt. Du får en limpa för 80 kr och en bira ute på krogen kostar 10 kr. Sen som du nämner Shen det e en stark familjekärna där nere inte bara inom familjen utan allmänt tex när man går ut och äter eller dricker så betalar inte alla för sig, en bjuder alla sen nästa gång bjuder man igen. Eller om nån tex bakar en paj så knackar man gärna på hos grannen och bjuder osv. Det jag vill säga e att folk e mer sociala och ser efter varann där nere, inte lika mycket egoistiskt tänkande som här.
Posted on: 2011/8/13 14:29
|
|||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Jag tror inte kriget beror på familjekänslan. Snarare är det så att både serber och albaner blivit utnyttjade som spelbrickor i ett större geopolitiskt supermaktsspel. Västra Balkan är en nyckelregion för att kontrollera randstaterna mellan forna Sovjet och Västeuropa. Det handlar om att ringa in Ryssland och få över randstaterna (Balkan, Ukraina, Vitryssland, Baltstaterna, Georgien, Polen, Bulgarien, Rumänien osv) på sin sida för att försvaga Ryssland.
Precis som John Pilger skrev så var Milosevic visserligen villig att reformera ekonomin enligt västmakternas (NWO:s) önskemål, men han var inte villig att ge upp landets självständighet. Det var den verkliga orsaken till kriget. 1999 var imperiet blodtörstigt, expansivt och övertygade om sin egen oövervinnlighet. Idag är imperiet försvagat. Kosovokriget hade aldrig kunnat inträffa idag. Följande citat från USA:s dåvarande utrikesminister Madeleine Albright belyser hur imperiet såg på sig själva 1999: Quote: Om vi behöver använda våld så gör vi det. Vi behöver inte följa internationella överenskommelser. Vi är Amerika. Den oumbärliga nationen. Vi står högresta. Vi ser längre in i framtiden. Inget avtal kan begränsa presidentens makt. Citatet är från ett tal om Kosovokriget. En serbisk journalist kommenterade talet så här: Quote: The ancient Greeks had a saying: "Those whom the gods wish to destroy they first make mad." They named such madness hubris, and the subsequent destruction nemesis. Läs citatet från Albright igen. Det är ett skolboksexempel på Hybris och nu, drygt 10 år senare, befinner vi oss i fasen nemesis... PS Imperiet är alltså en synonym för det som Alex Jones m.fl. kallar NWO. DS
Posted on: 2011/8/14 10:59
Edited by Winterface on 2011/8/14 11:15:57
|
|||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Tror inte det är en slump att man startade kriget direkt efter 911.
För det finns ingen slump.
Posted on: 2011/8/14 12:01
|
|||
![]() |
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Kriget direkt efter 911 var mot Afghanistan. Det bisarra i sammanhanget är att vissa av elementen i Afghanistan hade ett finger med i spelet under kriget 1999, två år före 911. Fast den här gången ställde sig USA på andra sidan.
Tittar man på det s.k. Al-Qaida så fick de först stöd av USA under 1980-talets krig mot Sovjet. Under 90-talet fick Al-Qaida stöd från USA på Balkan (Al-Qaida var inblandade i både Bosnien- och Kosovokrigen). Sedan 2001 gick USA i krig MOT Al-Qaida i först Afghanistan och nu även i Pakistan. En organisation som USA (CIA) själva varit med och skapat... Det finns gott om bevis för att det faktiskt var CIA som skapade Al-Qaida på 1980-talet med syfte att bekämpa Sovjet.
Posted on: 2011/8/14 12:08
|
|||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Afghanistan - Iraq och Balkan.
Dom var i afghanistan långt innan 911 som du säger redan på 80 talet. Dom gick inte i krig mot al-quida dom gick i krig mot fårherdar och en lögn som dom tutade i folk. Pakistan är ett gränsland där mujahedin rekryterar folk för att stödja kriget mot usa i afghanistan som inte hade existerat i första hand om inte eliten hade lurat folk från början. Lol Afghanerna behöver inte skydd från Al quida dom behöver skydd från sin egna korrumperade poliser.
Posted on: 2011/8/14 12:11
|
|||
![]() |
||||
|
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login