vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Stöd inte NWO! UPPSKATTA de som kämpar för DIG!
Som det står i filmen jag fick hem här om dagen i brevlådan "The antichrist conspiracy" m david icke, alex jones anthony hilder mfl...

filmen avbryts med ett litet avbrott där det står ngt i stil med:

by copying this movie you support the new world order because the filmmakers who make this movie are dependent on the money it generates, without it, they can not continue their work.

jag tycker att de har SÅ RÄTT.

Jag kan inte tycka annat än att det är 100% fel att piratkpopiera dessa i mina ögon hjältars verk. KÖP DET DU VILL SE SOM INTE ÄR UTTALAT GRATIS!

BBC dör inte av om du drar hem en dokumentär, men jag lovar dig att 95% av alla independent-filmmakare verkligen behöver pengarna. KÖP om du gillar filmen.

Det ger bra karma, det "rättar in dig i det kosmiska ledet" av positiv orsak och verkan, du kan inte förlora.

Jag är inte perfekt alls, men känslan att ha filmen i original (som för övrigt är VÄLDIGT VÄLDIGT BRA!!!) slår en fattig divx med hästlängder och jag tänker fortsätta i samma spår, det jag gillar köper jag och jag hoppas att ni gör det samma.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Stöd inte NWO! UPPSKATTA de som kämpar för DIG!
Min syn på det hela är att Alex Jones, David Icke, et al, utnyttjar svaga lättlurade människor för att sko sig själva...

Ungefär som kvacksalvare som lurar sjuka personer genom att sälja värdelösa behandlingar.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

zpz skrev:
Min syn på det hela är att Alex Jones, David Icke, et al, utnyttjar svaga lättlurade människor för att sko sig själva...

Ungefär som kvacksalvare som lurar sjuka personer genom att sälja värdelösa behandlingar.

Finns det andra som utnytjar svaga och lättlurade människor för att sko sig själva?
En bra bok:http://www.amazon.com/gp/product/1576 ... ng=UTF8&v=glance&n=283155

Posted on: 2006/7/5 20:05

Anonym
hur tänker du nu?

håller du med om att det pågår ett systematiskt dödande av människor idag? (det dör 24000 barn om dagen), att det blir mer och mer jävulskap? mindre frihet, mer krig, mindre medmänsklighet o.s.v.

om du inte håller med om detta har du bott i en skokartong senaste seklet.

om du håller med om det:

håller du då med om att det är en företeelse som måste stoppas med alla medel för att vi ska kunna bli fria och lyckliga?

om du inte gör det blir jag glad om jag slipper se ett enda till inlägg från dig.

om du håller med svara på detta:

varför ska man inte stödja dem som avslöjar fulingarna och kämpar för att DU ska slippa leva i en framtida väldigt jobbig situation?

Anonym
Quote:

CosmicSerpent skrev:
hur tänker du nu?

håller du med om att det pågår ett systematiskt dödande av människor idag? (det dör 24000 barn om dagen), att det blir mer och mer jävulskap? mindre frihet, mer krig, mindre medmänsklighet o.s.v.

om du inte håller med om detta har du bott i en skokartong senaste seklet.

om du håller med om det:

håller du då med om att det är en företeelse som måste stoppas med alla medel för att vi ska kunna bli fria och lyckliga?

om du inte gör det blir jag glad om jag slipper se ett enda till inlägg från dig.

om du håller med svara på detta:

varför ska man inte stödja dem som avslöjar fulingarna och kämpar för att DU ska slippa leva i en framtida väldigt jobbig situation?

Visst är det tragiskt att en stor del av jordens befolkning lever i misär, men det är inget som blir bättre med den saken av att man stödjer pajasar som Alex Jones. Det kommer mest skitsnack och desinformation från den typen anser jag. Han tjänar pengar på påhittade lögner.

Vill du hjälpa barn som lever i misär ska du ge dina pengar till UNICEF.

Anonym
han har visserligen bara 2 minuter röst i filmen och syns inte ens på bild... du bör se denna film innan du säger ngt mer, jag blev väldigt imponerad av upplägget, min mamma hade kunnat hänga med utan att få fartränder i ansiktet.

jag respekterar alex jones för det han gör, absolut, men han
verkar ju leva i det berömda äggskalet om ska gå efter vad hans hemsida och filmer visar...utan spår av multidimensionell
medvetenhet, han öppnar inte folks sinnen för den illusoriska verkligheten vilket är bra mycket viktigare än den politik han sysslar med.

men UNICEF tillhör FN, say no more, say no more...

nej tack.

ger redan pengar till santo daime och plantering av regnskog

Anonym

Underbart att se dina inlägg zpz....

Det stärker mig ännu mer i Kampen mot dom Mörka Krafterna.

Så blind som du är ingen om man inte går i någons Ledband.

Det luktar " Svavel " lång väg !

Anonym
pengar, stödjer alltid nwo....

pengarna i sig har inget värde i sig era DÖDA JÄVLAR!! Illuminati är bara intresserade av dess flöde, eller som dagens motsvarighet den "personliga" produktiviteten av just dig...

pengarna var gårdagens verktyg för att konrollera floderna, idag gör datorn det alla materiellt förslavde genarationer knappt kunde drömma om..

information är ovärderligt och har alltid varit, vi idag upplever det till fullo med en oändlig kraft som vi fortfarande inte förstår oss på men bemästrar redan..

all egendom är stöldgods.. vad är då video filmer och plast skivor med Kod..??

Försmutsande av moder jord..
ladda hem, bränn ut, mindre pengar som cirkulerar. bättre för moder jord..

Anonym
Internet... hmmm.

Massor av info... jaha!

Ännu mer info... aj!

Det kan ju bli förvirrande med all information också... eller som en person uttryckte det i mitten av 80-talet.

I framtidens informationssamhälle kommer det inte att vara några problem att få massor av information. Det stora problemet kommer att vara hur man skyddar sig mot den!

Jaxtone

Anonym
man lär sig att sålla kanske?

Anonym
Någon som inte har tilräckligt med mod för att rakryggat stå upp och erkänna sina misstag har tagit över hela forumet Vaken.se och garvar förmodligen käken ur led under tiden som hela förtroendet för Vaken sänks ner i avloppet!

Detta är tredje gången under detta dygn som mitt användarnamn stängts av... Vid ett av tillfällena vet väl de flesta nu att en av Vakens admins använt sin makt för att IP Banna mig under tre veckor för att oemotsagd kunna presentera sin bild av verkligheten. De andra tillfällena kan jag inte presentera några självklara bevis för vem som ligger bakom men det är väl inte omöjligt att någon som känt sig förorättad och som har tillräckligt med kunskap ser detta som ett gyllene tillfälle att sänka hela forumet i graven!

Lika bra att erkänna! Idiotin har segrat ännu en gång! Jag drar härifrån tills någon med vett i skallen tagit kontroll över sidan! Tröttsamt att tillbringa tid på en lekstuga där man låter representater fyllda av hat hålla på att styra och ställa för att få igenom sina åsikter... Sorgligt men sant!

Efekto! Jag påstår inte att du är skyldig till det kaos som råder nu men kan bara önska dig lycka till med Vaken.se. Det är ditt forum nu! ... och glöm inte det jag sa om att det var modigare att sträcka ut en hand i försoning än att knyta den av hat. Du tackade nej till min fredstrevare för forumets överlevnads skull och det var väl inte så smart egentligen!

Jaxtone

Anonym
Efekto: ända tills vi slipper använda pengar har de ett värde!

Testa själv att säga upp dig från jobb/csn/bidrag och vägra använda pengar och se hur bra du klarar dig. Säger inte att det inte går, absolut inte, men du resonerar som en 15-åring just nu.

See User information
Quote:
men du resonerar som en 15-åring just nu.

NU ?!
Sluta och jämför DefEKTo med 15-åringar, min kusin som snart fyller 15 blir väldigt förnärmad.

CosmicSerpent, Exakt hur hade du tänkt att en värld utan pengar skulle fungera ?

Posted on: 2006/7/6 7:17

Anonym
Ok, förlåt mig. Borde väl skrivt omogen 15-åring eller nåt.
Blev trött på resonemanget att eftersom att pengar är en illusion så kan man helt och hållet strunta i effekterna av att ignorera
pengars nuvarande roll i samhället.

Jag tror absolut att en värld utan pengar är möjlig.

Det finns idag samhällen som fungerar utan pengar (rainbow gatherings m.fl.)

En värld utan pengar är möjligt när vi åter igen lever i ett enhetsmedvetande.

Pengar är en rädslobaserad uppfinning som yttrar sig som en försäkring för att man är rädd för att inte få någonting tillbaka.

Tacksamhet kommer att vara betalning nog. "Betalning" kan komma från helt andra håll än det håll du riktade din energi mot.

En del har väldigt svårt för detta koncept (oftast de som har svårt för tillit till andra och kosmos), men det är dit vi är på väg.

men resonemanget "det är ju bara ettor och nollor och det kan man inte äga"..... hallå...ungefär som att säga att en författare inte har upphovsrätt till sin bok eller en uppfinnare har upphovsrätt till sin uppfinning för att den består av en ide och en ide består bara av vibrationer i ett stort energifält vi alla är del av, och aum bom shiva hela dagen lång, oj hoppsan nu kan inte den människan äta mat längre och blev utkastad från sin lägenhet...

så länge systemet ser ut som det gör anser jag att man ska stödja de som gör saker som tillför bra saker i ens liv med att ge dem den betalning som dagens system består av, pengar. Det funkar ju inte riktigt att alla arbetsgivare skulle börja säga till alla anställda, "var tacksamma för att ni får jobba här" och sen ska samhället ändå fungera med pengar. Det är antingen eller my friends. Tills vidare hoppas jag att ni förstår de karmalagar som omkretsar detta ämne och vilken innebörd insikten av orsak och verkan inom detta ämne har på ditt liv.

Ju mer du ger, desto mer får du tillbaka.

Det är helt och hållet omöjligt att förlora genom att vara generös.

fred på jord och på vaken.se

See User information
Det är en vacker tanke, om än väldigt naiv...

Tyvär en utopi som jag inte tror på. Förmodligen kan väldigt små samhälle i viss mån fungera på detta viset om alla kör efter samma regler. Men i det större perspektivet är pengar en nödvändighet.

Visst kan man vända pch vrida på det och se kapitalismen som bara något ont, men kan också se det från det precis motasatta hållet. Sanningen torde ligga någonstans i mitten.

Posted on: 2006/7/6 9:19

Anonym
Du ser begränsningar där jag ser möjligheter, kort och gott.

Ingenting är omöjligt.

Fred, lycka, harmoni, hälsa för ALLA är möjligt, men inte genom kapialism. I ett system där höjd profit varje kvartal är högsta prioritet kommer människan alltid att komma i andra (eller femtionde) hand.

Systemet måste bygga på att människors välfärd är högsta prioritet - inte aktieägarnas glädje över kvartalsrapporter, vilket storkapitalismen bygger på (och även om det bara är ett enmansföretag, profit är alltid nr1 i kapitalism.

Kapitalism bygger inte på kärlek, Altivt deltagande och med-skapande i kosmos bygger på kärlek till andra individer, raser och naturen, därför kommer det aldrig att fungera i längden med massutnyttjande av natur och mänskliga resurser och därför går vi emot en global ekonomisk kollaps. = evolution.

Storstädning på gång.

Anonym
du kom på dig själv va...

jag lever genom att hjälpa och gjort så ett bra tag, har man snurrat runt i pengar karusellen tillräckligt länge så vet man att det enda som skiljer monopol pengarna (spelet) och dom riktiga är vår programering.

rolig tråd grabbar..

Anonym
Efekto: bara för att förtydliga mig själv, mina 2 senaste inlägg var ingenting personligt riktat mot dig, den enda kommentaren till dig var i det första inlägget om att bidra till sitt eget "lag", för allas bästa.

Resten var bara allmänt filosoferande, ett försök till ett svar på frågan.

*kram* :)

Anonym
Bara för att klargöra endel..

Alex Jones har material som folk kan köpa men uppmanar också dom som kan att tanka ner och sprida informationen som du vill.

Anledning till varför han har skivor och sånt som folk kan köpa är för att vissa gillar att kunna köpa saker och kunna ha fodral etc och slippa göra egna skivor eller helt enkelt inte har kunskapen att se video från dator etc.

Tycker att de som påstår att Alex Jones m.m. inte klarar sig om dom inte får betalt..haha nu får ni skärpa er.

Vi behöver inga diktatorer, så det är bättre att såmånga människor som möjligt kan ta till sig information oavsett källa.

See User information
Check out the films on torrents etc, if you have the money buy them.

I believe the whole NWO has like many pointed out here, a very weak spot, MONEY.

Jones has HIMSELF on many occassions insisted people copy and spread the word, him and Icke make a great living at what they do, nonetheless, purchasing a film or two (your favourites) is easy-peasy at their websites.

We need to avoid buying stuff and trade and create more in order to avoid supporting the NWO.

I propose a bytesring på vaken?

Hmmm... I can already hear the top echelons of the NWO shaking at the thought...

Oh and do they EVER understand the power of the people....

Posted on: 2006/7/8 8:32

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper