Vakencorner
|
Re: Inköpsförslag till bibliotek
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Ok! Vilken bra idea...
Kan man oxå DONERA böcker? Om det fins censur skulle vore intressant!
Posted on: 2008/10/3 15:01
|
|||
|
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious. Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..." |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Brandon Bays - Resan
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9177112881 Samt alla böcker av: Hmm, knappen länk funkar inte: http://www.adlibris.com/se/searchresu ... brunton&fromproduct=False frid |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Det borde gå att donera böcker. Är väl bara att fråga på närmaste bibliotek. Kanske man kan låna ut böcker till biblioteket :) ... Så kan de läsa genom dem och bestämma om de vill köpa in dem.
Posted on: 2008/10/3 15:11
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Att få biblioteken att köpa böcker inbillar jag mig är ganska svårt, då ska den nog efterfrågas av många. Att få biblioteken att köpa in böcker på engelska är nog ännu svårare.
Ett tips i sammanhanget är att om en bok man vill låna inte finns hos det egna biblioteket så kanske boken finns nån annanstans i Sverige. Då kan man låna boken genom fjärrlån, det har jag själg gjort. Att söka igenom samtliga bibliotek är enkelt: http://www.bibliotek.se/servlet/session.Search?form=simple
Posted on: 2008/10/3 20:08
|
|||
|
"Det är bara fusk om man åker fast."
- Al Bundy |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Tror också att det är svårt men inte omöjligt att påverka dem, om väldigt många efterfrågar en viss bok så kanske de går att påverka. Hittade bara en bok av Carroll Quigley på svenska bibliotek trots att hans verk är så viktiga.
Varken Tragedy and Hope eller The Anglo-American Establishment fanns, i alla fall i de databaser som jag letat samt sidan som Onslow tipsade om. Hittade hans THE EVOLUTION OF CIVILIZATIONS via fjärrlån ;)
Posted on: 2008/10/3 20:50
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Undermining Science - Seth Shulman
Läser den fortfarande...
Posted on: 2008/10/3 21:13
|
|||
|
Bruna skjortor och hakkors tillhör 40-talet. Dagens nazister har slips och kavaj...
http://www.peakoil.com/ http://technocracy.org/ |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Har inte ditt bibliotek 9/11 Synthetic terror: made in USA av Tarpley, då är det en bra idé att be biblioteket att köpa ett exemplar. Det är en grundlig bok om terror under falsk flagg.
Skolungdomar som ska skriva en uppsats kan hitta den. Dito studenter på universitet. Du kan läsa den med förstås!
Posted on: 2011/9/6 18:54
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Ett stort problem med biblioteken är att de rensat ut och eldat upp gamla böcker som inte lånats ut så mycket, detta verkar vad jag hört skett globalt. När rensningen började var det många bibliotikarier mf som protesterade och menade att mycket historia kommer att försvinna för evigt. (Det känns nästan som rensningen var en order från eliten för att radera historia.)
Förresten! Biblioteken har väl inte bara böcker, utan även bla film, Varför inte ge dom lite inköpsförslag på dokumentärer, Obama Deception, Endgame, Terrorstate osv, filmer som folk borde se.
Posted on: 2011/9/7 6:10
|
|||
|
Never believe anything until it has been officially denied
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Javisst sliparn, förutom att be bibliotek att köpa hem intressanta böcker som "9/11 synthetic terror" av Tarpley, så är det en bra idé att låna och läsa böcker.
I en bok om terrorismens historia läste jag om den första svenska terroristen. Det var en uppfinnare som av sina affärskollegor kallades ungefär världens ondaste människa. Han utförde attentat i Sverige mot investerare som inte ville satse på hans uppfinningar och försökte få andra att verkar vara skyldiga, men arresterades i London där han hade charmat etablissemanget.
Posted on: 2011/9/7 18:35
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
De gör inte så längre.
De går via bibliotekstjänst, btj.se som recenserar och köper in och sedan följer biblioteken efter. Centralisering...
Posted on: 2011/9/8 13:04
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
De bibliotek jag känner till välkomnar förslag på böcker att köpa in. Världens enklaste aktivism.
Posted on: 2011/9/8 17:22
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login