vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Inköpsförslag till bibliotek

See User information
Om man saknar någon bok på sitt bibliotek så kan man göra ett inköpsförslag.

Jag hittade t ex inte Tragedy and Hope av Carroll Quigley.

Ett inköpsförslag tog ungefär en minut att fylla i och jag gjorde det via internet till Malmö stadsbibliotek.

Kan vara bra om man har kollat upp ISBN-nummer.

Finns det andra böcker som kan vara värda att beställa in som inte finns på landets bibliotek? Tänker själv börja skicka in inköpsförslag när jag inte kan finna böcker på biblioteken, hoppas bara att det inte finns någon slags censur mot vissa "känsliga" böcker.

"Tragedy and Hope"
by Dr. Carroll Quigley
ISBN 0913022-14-4, GSG Books and Associates, Box 590, San Pedro, Ca. 90733

Posted on: 2008/10/3 14:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Inköpsförslag till bibliotek

See User information
Ok! Vilken bra idea...

Kan man oxå DONERA böcker?

Om det fins censur skulle vore intressant!

Posted on: 2008/10/3 15:01
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym

See User information
Det borde gå att donera böcker. Är väl bara att fråga på närmaste bibliotek. Kanske man kan låna ut böcker till biblioteket :) ... Så kan de läsa genom dem och bestämma om de vill köpa in dem.

Posted on: 2008/10/3 15:11

See User information
Att få biblioteken att köpa böcker inbillar jag mig är ganska svårt, då ska den nog efterfrågas av många. Att få biblioteken att köpa in böcker på engelska är nog ännu svårare.

Ett tips i sammanhanget är att om en bok man vill låna inte finns hos det egna biblioteket så kanske boken finns nån annanstans i Sverige. Då kan man låna boken genom fjärrlån, det har jag själg gjort. Att söka igenom samtliga bibliotek är enkelt:
http://www.bibliotek.se/servlet/session.Search?form=simple

Posted on: 2008/10/3 20:08
"Det är bara fusk om man åker fast."

- Al Bundy

See User information
Tror också att det är svårt men inte omöjligt att påverka dem, om väldigt många efterfrågar en viss bok så kanske de går att påverka. Hittade bara en bok av Carroll Quigley på svenska bibliotek trots att hans verk är så viktiga.

Varken Tragedy and Hope eller The Anglo-American Establishment fanns, i alla fall i de databaser som jag letat samt sidan som Onslow tipsade om.

Hittade hans THE EVOLUTION OF CIVILIZATIONS via fjärrlån ;)

Posted on: 2008/10/3 20:50

See User information
Undermining Science - Seth Shulman

Läser den fortfarande...

Posted on: 2008/10/3 21:13
Bruna skjortor och hakkors tillhör 40-talet. Dagens nazister har slips och kavaj...
http://www.peakoil.com/
http://technocracy.org/

See User information
Har inte ditt bibliotek 9/11 Synthetic terror: made in USA av Tarpley, då är det en bra idé att be biblioteket att köpa ett exemplar. Det är en grundlig bok om terror under falsk flagg.

Skolungdomar som ska skriva en uppsats kan hitta den. Dito studenter på universitet. Du kan läsa den med förstås!

Posted on: 2011/9/6 18:54

See User information
Ett stort problem med biblioteken är att de rensat ut och eldat upp gamla böcker som inte lånats ut så mycket, detta verkar vad jag hört skett globalt. När rensningen började var det många bibliotikarier mf som protesterade och menade att mycket historia kommer att försvinna för evigt. (Det känns nästan som rensningen var en order från eliten för att radera historia.)

Förresten! Biblioteken har väl inte bara böcker, utan även bla film, Varför inte ge dom lite inköpsförslag på dokumentärer, Obama Deception, Endgame, Terrorstate osv, filmer som folk borde se.

Posted on: 2011/9/7 6:10
Never believe anything until it has been officially denied

See User information
Javisst sliparn, förutom att be bibliotek att köpa hem intressanta böcker som "9/11 synthetic terror" av Tarpley, så är det en bra idé att låna och läsa böcker.

I en bok om terrorismens historia läste jag om den första svenska terroristen. Det var en uppfinnare som av sina affärskollegor kallades ungefär världens ondaste människa. Han utförde attentat i Sverige mot investerare som inte ville satse på hans uppfinningar och försökte få andra att verkar vara skyldiga, men arresterades i London där han hade charmat etablissemanget.

Posted on: 2011/9/7 18:35

See User information
De gör inte så längre.

De går via bibliotekstjänst, btj.se som recenserar och köper in och sedan följer biblioteken efter.

Centralisering...

Posted on: 2011/9/8 13:04

See User information
De bibliotek jag känner till välkomnar förslag på böcker att köpa in. Världens enklaste aktivism.

Posted on: 2011/9/8 17:22

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper