vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Bildts inblandning i Etiopien?
#1


See User information
Jag vaknade en morgon för någon vecka sedan, slog på TV´n och tittade lite slött på morgonsoffan i SVT. Man intervjuade en representant från svenska UD angående de terrormisstänkta journalisterna i Etiopien, Martin Schibbye och Johan Persson.
Dåsig och nyvaken som jag var så hörde jag inte allt men reagerade när en av intervjuarna frågade om gripandena hade något och göra med Carl Bildts inblanding i Etiopien och om journalisternas verkliga agenda hade varit att just avslöja Bildts affärer i landet. UD-tjänstemannen svarade bara med att han var inte kallad till programmet för att svara på detta.

Jag tänkte inte mer på det och trodde att man säkert skulle få läsa/höra mer om detta unde dagen men där kom inget mer. Nu har det gått ett par veckor och inte ett knyst har jag hört nämnas.

Någon som såg detta eller känner till något om det?

Det känns annars fullt möjligt att detta är en coverup av Bildts affärer i Afrika och hans inflytande i utlandspolitiken gör det relativt enkelt för honom att kuva en sådan här upprorisk handling genom sina kontakter inom både frimureriet men framförallt inom UD.

What say you?

Posted on: 2011/9/24 9:24
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bildts inblandning i Etiopien?
#2


See User information
Har du missat detta kanske?

http://stockholm.etc.se/nyhet/f%C3%A4 ... listerna-granskade-lundin

Utöver det har jag nog inte hört något mer, än.
Tar väl lite tid att gräva fram ny info. Svårt när de sitter fängslade.

Posted on: 2011/9/24 10:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bildts inblandning i Etiopien?
#3


See User information
Det har jag missat även om kopplingen mellan Lundin och Bildt är allmänt känd.
Då faller bitarna på plats lite mer.
Tur att man inte är ensam i sökandet på information.
Tackar för infon.

Posted on: 2011/9/24 10:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bildts inblandning i Etiopien?
#4


See User information


Ja, detta är en i raden av händelser som visar att vårt pengarsystem och levene satt och kvarhåller dessa stackars människor i sin misär. WHO, WTO, Bildt, Lundin mfl har en del att stå för. Skulle inte bilja vara i deras skor...

Tack för att ni delar med er!

Posted on: 2011/9/24 11:07

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bildts inblandning i Etiopien?
#5


See User information
Reinfeldt försvarar Bildt genom att påstå att det är en konspirationsteori haha. http://www.aftonbladet.se/senastenytt ... nrikes/article13691637.ab

Posted on: 2011/9/27 16:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bildts inblandning i Etiopien?
#6


See User information

Posted on: 2011/9/27 17:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bildts inblandning i Etiopien?
#7


See User information
Frimurare som de är bägge två så ser de klart efter varandra i första hand och arbetsuppgifterna kommer i andra hand. Någon som vet om de tillhör samma log?

Posted on: 2011/9/27 19:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bildts inblandning i Etiopien?
#8


See User information
Ussshh vilka skitstövlar till människor det finns.


Och det finns så himmla många av dem ochså.

Vart ligger skitstövelfabriken vars band dom rullar ut ur jag undrar?

Posted on: 2011/9/28 5:46
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bildts inblandning i Etiopien?
#9


See User information
Det är nåt lurt med Bildts inblandning i Ethiopien. Alla regeringarna i området mörkar nämligen vad som försiggår. Normalt sett brukar dom ju skrika som barn i en sandlåda om någon hittar olja eller intressanta mineraler i ett område och i vilket fall som helst så blir dom helt blåa av upphetsning om det finns ouppklarade gränskonflikter - och det gör det mellan Ethiopien, Sydsudan och Kenya!

När det gäller Sydsudan så har ju Lundin redan fotfäste i andra delar av det forna Sudan, som faktiskt har en bit av landet under egyptisk kontroll i norr vid kusten mot Röda havet.

Men man har länge bråkat om den sk Ilemitriangeln som är ett synnerligen torrt och trist nästan obefolkat område upp vid "treriksröset". Området ser plötsligt ut att ha hamnat i Sydsudan - utan att ett skott lossats eller några som helst kommentarer i Kenya.

Sydsudan har alltså någon vecka efter bildandet lyckats rycka till sig både Kenyas flagga (den sydsudanska flaggan är samma som Kenyas med en triangel i EU-blått med en gul stjärna inlagd!) och tiotusentals kvadratkilometer obebott land!

Helt osannolikt, tycker jag, som jämför med det våldsamma grälet om en holme i Victoriasjön som är på storlek med en fotbollsplan som Uganda lagt beslag på med hänvisning till att ön är kenyansk "men ligger på ugandiskt vatten".

Och i Ethiopien skjuter man på och fängslar svenska journalister utan att svenska regeringen reagerar nämnvärt när de besöker närliggande områden.

Tystnaden om vad som egentligen händer i detta som är världens geografiska mittpunkt (detta markeras av att flygplatsen i Kisumu nyligen är nyinvigd - i toppklass numera!) är mycket underlig...

Om nån miljardär vill haka på trenden genom att exempelvis bygga ett jättehotell i Kisumu (det finns nada) och läser dessa rader, så skriv gärna till mig.

Carl Bildt är onekligen utrikesminister, men det borde betyda att han skall manövrera för att stärka Sveriges position här i världen.

Man kunde därför onekligen önska lite mer öppenhet!

När det gäller flygplatsen i Kisumu håller alla knarkhandlare i kikuyostammen redan på att packa sina väskor inför etableringen i den nya knutpunkten för allsköns transittrafik... Kronflyg som är svenska flygvapnets bolag har varit inblandade åtminstone tidigare.

Posted on: 2011/9/28 10:21
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bildts inblandning i Etiopien?
#10


See User information
Vi tänker vilka barbarer.

Dom tänker vilka bortskämda människor som inte kan värdet av mat.

Den som tänder på tänker fan vad min far hatade mig .

http://www.nationell.nu/2011/07/05/ne ... -negrer-som-stal-potatis/

Galet .

Posted on: 2011/9/28 12:36
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
28 user(s) are online (28 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 28

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS