Vakencorner
|
Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
En intressant serie att reflektera över... Hoppas ni tar er denna tid. ![]() http://www.youtube.com/watch?v=HtExkh ... wze3w1hSn1JBRV1Q&index=14
Posted on: 2011/9/18 11:50
|
|||
|
FRI Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion. Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar. Bättring för alla! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Intressant filmklipp avatar. Samma dag du postade den här så dök han upp på andra ställen oxå. Vad handlar det om?!? :)
Santos Bonacci Reclaiming Dominion http://www.in5d.com/santos-bonacci-reclaiming-dominion.html Know Thyself: Whistleblower Santos Bonacci Talks About 2012, Ascension, Religion, Elenin and Much More! http://www.in5d.com/know-thyself-2012-ascension-and-elenin.html NASA kommer ut och säger att allt är lugnt.. vad tror ni? :) Comet Elenin and Planet Nibiru's Collision with Earth in 2012
Posted on: 2011/9/20 21:25
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Intressanta snuttar och tankar, tackar för dessa. Ska se den "know thy self", så snart jag får tid över.
![]() Som jag tidigare sagt har själv inte "sett" någon komet, däremot är solen/solar(Sirius?) det som står i focus för vad som sker, från "det" perspektivet... Naturligtvis kan jag ha "fel", men i det stora har det lite relevans. I den närstående skedet, där harmonin håller på att återställas. Precis som du när "ryggsäcken" skall tömmas, skall även naturen rensa sitt "bagage", liksom mänskligheten i stort måste lösa sin poläritet i fördomar, trångsynthet och förtryck. Däremot får vi inte glömma att även dessa är en del av hela spektrat och har även sin "motpol" i dualiteten. Allt är sammanbundet och har influens till och av varandra. Så vem är solen och hur står du i relatet till den/dom? Hur står sig universum inom En själv i relation till vad som är ovan, så också nedan/Microcosmos som reflekteras i macrocosmos? Ledsen om det blev lite extra "andligt" snack, eget perspektiv och djuphet som säkert får fler att tycka min syn är flummig och helt "out there"... But I like it! ![]() På samma sätt, finns det en känsla att vi står väldans nära en "tröskel", vilket kanske inte är så svårt att se, om En öppnar ögonen... Hur det än blir, är största delen upp till oss och valet är ditt.
Posted on: 2011/9/22 11:16
|
|||
|
FRI Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion. Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar. Bättring för alla! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
NASA EMPLOYEE SPEAKS OUT ABOUT NIBIRU, PLANET X AND ELENIN
http://www.youtube.com/watch?v=2eRaE-pWltA&feature=player_embedded
Posted on: 2011/9/23 10:57
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Intressant filmsnutt, tack för den. Även om jag förljer min väg, betyder det inte att detta inte har någon sanning. ![]() Skapade tråden för att ge en vy om att det finns en sammankopplande mönster med chemtrails, ekonomin, politiken, jordbävningarna, skitmaten, radiomaster, solens beteende, människors uppvaknande osv osv... Försökte hålla den så vid som möjligt, för egna tolkningar och pysselbitar. Däremot "såg" jag inte någon komet. Däremot vatten... En hel del vatten. Sedan om det hör samman med denna Elenin eller något annat, återstår att se. Gällande detta med vatten, har jag själv samtalat med över dussinet andra som inte har någon anknytning till mig eller någon jag samtalat om detta innan med. Vad vet jag, kanske denna Elening smäller på andra sidan moder jord och vattnet i sådant fall kommer skvättande. Dags att ha tvålen färdig om så sker. Älskar att bada... ![]() Däremot blev jag inte "våt". ![]() För mig och min inre "sanningsnerv" är det något som inte riktigt stämmer med detta jag hört om Elening. Vilket absolut inte behöver betyda att detta är sanningen jag talar om, jag erfor den bara inte i min "närhet"/vy. Däremot var jag här när med vattnet och efter "händelseförloppet", där människor vandra de runt i en kärlek som inte riktigt kan förklaras idag... Och det spelade inte någon roll vem du var eller såg ut som... ![]() Jag har sett en "bruten" värld, men det kan väl vår befintliga tolkas som? Inget är väl direkt rätt, som vi har det idag? Allt händer av orsak, precis i denna stund... Och nej, jag är inte religiös... Däremot tror jag på er/dig... ![]() Vad som än sker eller hur det kommer att uttrycka sig, kan vi enbart göra detta tillsammans. Att sitta på ett forum och skvätta galla på en annan hjälper inget allt, det enbart reflekterar (Min vy) en egen lärdom för den som uttrycker detta mot andra. Det är varken rätt eller fel, enbart olika långa vägar.
Posted on: 2011/9/24 8:37
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Avatar, härligt att du är tillbaka. Jag har läst många inlägg ifrån dig och är så nyfiken på vad du exakt tror kommer hända. Min engelska är inte den bästa så många gånger är det inte någon idé för mig att se på engelska inlägg/filmer som du hänvisar till.
Har förstått att du vill att vi ska tänka själva men jag får bara pusselbitar och har ännu inte lagt mitt pussel. Det känns som att något är på gång men vad? Det är mycket som händer på olika områden och jag undrar hur jag kan skydda familjen? De betyder mest av allt och jag vill att vi ska ha det bra. Vi har börjat äta ekologiskt, odlar lite, har lite mat i skafferiet, har blivit tveksamma till mediciner/vacciner, litar inte längre på det som media skriver. Tyvärr fastnar familjen för mycket vid dator och tv. Jag blir frustrerad över GMO odling, mobilmaster. Det finns mycket mer att skriva. Ha det bra! Kram
Posted on: 2011/9/24 17:43
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Vilka spännande tider vi lever i. Känner på mig att något vackert kommer inträffa snart, Väldigt snart. Om det är i morgon, en månad, ett år. Vet jag inte men förändring väntar runt hörnet.
Vi kan inte VETA vad som kommer hända vi kan bara tro och gå efter egna uppfattningar och upplevelser. Det gäller bara att vara redo, och förvänta sig något. Det kan bli så att absolut inte något händer, och då kommer jag förklara mig som en hjärntvättad idiot. Men jag tror till 99,9 procent att något väntar runt hörnet. Jag kommer fortsätta göra det som jag tycker är roligt och nödvändigt. Allt som händer mig är menat att hända. Ur allt negativt måste vi se det positiva, det är så man går framåt. One love me bredas :)
Posted on: 2011/9/24 22:30
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Vi kommer aldrig veta vad vi gör för oss själva och för varandra... Vilket är sant om vi "låser" oss i aspekter och vyer. Vi måste vara accepterande mot vem som, finns inget val, mot vad vi är lärda som. Lärdomen som vi är uppväxta är att pracka på "vår" lärdom till en annan, men vi missar att enbart vår insikt är EN del av en helhet (En mänsklighet). Tråkiga nu är att jag kan inte förklara mig... Min väg är min... Jag går och "glömmer"... Jag ser bara mitt perspektiv, då vi har en helhet... Vi kan bara göra detta tillsammans, inte var för sig... Vad gäller framtiden... är den inte satt i "sten".. Men jag såg ekonomin, förra året, den verkan ske i år... Men ta mig inte på ordet, då tiden bara är ett verktyg.
Posted on: 2011/9/24 23:39
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Ljusfenomen förbryllar:
http://www.sn.se/nyheter/oxelosund/1.1198157 Flera stora lysande sken som såg ut som bollar syntes över Oxelösund vid 23.30-tiden på söndagskvällen, rapporterar en läsare. Synd att det bara var en läsare. Bor inte så långt ifrån Oxelösunds kommun men observerade själv ingenting igår. Läste tidigare i år om ett annat ljusfenomen som jag själv såg. Blixtrade och lyste upp himlen och marken på ett "syntetiskt" sätt. Hade läst någonstans att man skulle kunna se "Elenin" igår. Take Care
Posted on: 2011/9/26 9:27
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Ju närmare himmlakropparna kommer desstå synligare helt klart.
Vi ska få lära oss en läxa för att ha glömt bort att vi alla är en. Förändring är framgång sägs det.
Posted on: 2011/9/26 11:03
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Lustigt.
http://www.youtube.com/watch?v=3PTzUKWuylg&feature=related Håller fortfarande tummarna att allt bara är en dålig dröm ett skämt eller en false flag kalle anka hokus pokus fjanteri bluebeam teater. Men men man har sett ett och annat i livet.
Posted on: 2011/9/26 19:15
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Du har inget val, det har du redan gjort... MEN, din VY av allt har EN betydelse, som en punkt I ett fraktal. Nu har du en annan VY? Vart leder du din tanke (ursprung)?
(Djuphetsvarning) Nu lyser jag för dåligt, kanske det finns fler skikt i texterna jag skriver... Upp till läsaren. Har dock glömt nu hur jag var då i världen i mina första decenier.Ekonomi... Redan körd... (Roborat? redan det ett härlig ursäkt och förslag för ursäkt) 70/tillväxfaktort=dubblingsår Plotta en kurs över "vår" statistik... och du läser snabbt att ÄVEN ekonomin följer "evologin"/jordbävningarna osv... Gällande ekonomin är oktober.... (Psssst... Sista 4 har ju skett 19-26 Oktober av stjärn struktur, vilket egentänkarna i ordrarna bestämmer!) - Last I! I fred och <3! P.S. Lite trött är En av okunskap... och speciellt ovilja att veta vem Du verkligen är... ![]() Peace! PS: ALLT HANDLAR VERKLIGEN OM DIG!!!! (Skit i annat, det är verkligen ett krig om att du inte skall veta vem du är(Non-harmoni))
Posted on: 2011/9/28 22:37
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Posted on: 2011/9/29 15:19
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Som det står skrivet då Tears.
Satanister är ju rätt så korkade människor. Det är ju lätt och välja en sida som inte ens existerar men så är det ju lätt och begå handlingar om saker man inte vet något om. För ingen av dessa satanister har varit i döden. Dom må tro det finns en belöning i att tjäna vilsna demoner men lura sig själv är det enda dom gör och degraderar sin själ. Ingen av dem får ett evigt liv och ingen av dem får bibehålla sina minnen från tidigare liv. låt mupparna lura sig själva, synd bara att dom ska försöka dra ner alla andra i sitt dårskap.
Posted on: 2011/9/29 18:35
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Ja inte tror jag det kommer nåt positivt för dom efter detta liv :P
Posted on: 2011/9/29 19:14
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Tänkte posta en liten snutt om hur jag ser på vad "vakenhet" verkligen handlar om, inte om kunskapen om hur världen har finulat dårskap och gäckat bedrägerier för att hålla dig frånvarande/upptagen från att se inåt. Jag blir berörd av att se tjejen i filmen ta första steget "ut".
Detta är ur mitt perspektiv det dom försöker göra allt för att du inte skall erfara genom alla verktyg i deras arsenal... Från gifter i din mat, chemtrails, ekonomin, TVn, Mobilmaster osv osv. Märk väl att det finns inga "boxar" här och det finns inget annat än Ens sanning. Med "box" menar jag inga religioner, politiska intressen, "new ageri", separation eller annat som vi enbart är lärda att tro på... Det är enbart lärdomar, som vi genom skolgångar och annat blivit itutade för att kunna styras och hur vi ser efter varandra. När frånvaron av begränsningar uppkommer, står enbart Ens sanningshalt "naken". När allt fler upptäcker sig själva, kan dessa inte längre "styras", vilket är självnämda ledarnas största problem/rädsla. Du kommer inte kunna bli ledd, styrd eller ha en uns om rädsla för något dom är redå att slänga åt ditt håll. Du blir obevekligt sann mot dig själv och andra. Vad denna filmsnutt verkligen handlar om, är vad religioner grundar sina lärdomar från... Allt kommer förr eller senare tillbaka till en själv, du väljer enbart vilka verktyg du brukar för att nå Ditt verkliga mål och detta "mål" är allt du tar med dig, inget annat spelar verkligen roll. Och detta är bara En början... Och dessa "ledande" barn i regeringar har redan "förlorat", utan att ett slag har uppkommit. Detta är det verkliga fenomenet dessa "Skull and bones" tomtar försöker efterlikna med sina begravningsriter, vilket bara är en "efterapning"... Jag har själv genomgått detta bryt med mitt "jag", vilket är det absolut svåraste jag någonsin gjort. Det var i detta tillstånd jag "såg" mina saker vilket jag försökt beskriva. Detta är vad jag ser är det verkliga i frasen "Det är lättare för en kamel att gå genom ett nålsöga, är för den rike att komma in i himmelen". Detta är vad jag ser det som, då allt materiellt du håller kärt blir sekundärt. Detta är orsaken till varför det materiella förkastas i så många religioner... Och kloster och andra tillhåll försöker skapa.
Posted on: 2011/10/1 11:01
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Vakenhet enkelt förklarat.
Att ha sin fokus i hjärtat. Varför? Utvecklar känslomässig intelligens. Nyckeln till andlighet. I nuet. Att känna och leva därefter. Det är en askpekt. Det andra är meditations aspekten. Intuitionens flöde kyler kroppen från hetta. Det är andens vita ljus som sköljer ner i kroppen genom huvudets meridianer som löper genom ögonbryn och händernas insida till hjärtat sedan ner genom benens insida genom roten ner i marken genom dom centrala kanalerna. Vit Gnistrande Kylande Tungt och Svalkande som vatten och faller med dess hastighet.Elden är som man säger flickering till sin rörelse men intensiv reser sig rensar ur drar till sig ljuset och drar ihop vävnaden medans andens och hjärtats ljus är motsatsen. Gör kroppen mottagligare och känsligare för energi och initierar din intention och intuition Ex förmågan att koppla sig till ett träd känna av folk på avstånd svetsa ihop din aura med din käraste (Andligt giftermål).Sätta sig i känslor och tankar av andra människor och även djur.Och i princip den första grunden till astralt resande . Fast innan astral resande så väcker man mer eld i andra meridianer(Ida & Pingela)eller om du så vill dom 2 drakarna osv vidare till tinningarna från dom yttre kanalerna tills att den esoteriska kroppen laddar maximalt och tomheten träder plats för förd i vald direktion . Bra i lotus ställning. Healing genom hjärtats ljus och dess verktyg händerna med andingen med downward pushing breath (Tröttande). Det är fördelen med hjärtat. Där det heligaste bor. Dom andra healing aspekterna är lättare dvs med anden genom utsidan av kroppens aura och ner i marken istället för kanalerna vilket aktiveras ändå till att suga ut sjukdomen genom dig men du tar inte smällen till skillnad från hjärthealingen därför bättra och använda hjärtljuset med andingen endast till att heala ett område med ljus och inte föra vidare blockeringen genom armarna. Healing från jord med elden, finns såna ögonblick ochså tar längre tid att känna av dvs mer träning då elden har anann vibration som är lite mer subtle som man säger på engelska... Healing med jord och ljus dvs mixa yin och yang genom magen och njurarna. Tar långre tid att meditera stark att få stark, så svårt att utveckla i våra konsument besatta världsdel där stress bryter alla narutliga rytmer och eliten gör allt dom kan för att stjäla din heliga ande (Din krona ifrån dig)... Människans trefaldiga natur sammansätts av själens element som till jorden hör och har sina elementar andar = (drakar) som i sin tur styrs av ditt högre jag dvs du som i sin tur är en del av något än högre osv , Den som åkallas genom hjärtat i den öppne att ta plats i sin boning så koppen fylls och töms så man inte går tom likt ett död skal eller en eldvarelse. Vad gäller elden så har den olika effekter beroende på i vilken kanal den tillämpas och med vilket arketyps språk som används spiraler bollar osv osv och i vilket organ elelr kanal den agerar genom eller i .. Men med enkla drag ju närmare hjärtat man har sin fokus ju närmare jorden desstå mer personlig karaktär och känslomässig intelligens därav ochså egen integritet som ochså medför moralisk aspekt som har en känslomässig grund av barmhärtighet till motsats som vissa som har en steril penaltistisk syn hämtad från konsumentanpassningens fobier. Dvs motsatsen till "The woman in red i matrixen" lol. En del av hjärtats natur är att dela med sig. Men mycket beror på ens egna förmågor och inse sambandet mellan eldens verkan och hur den väcker tanken genom den 8 faldiga vägen när den börjar agera genom aggregaten känsla smak lukt hörsel osv. Att lära sig hantera elden är ochså en lång väg som en resa eller äventyr för allt har en tid och inget kommer utan själuppoffring eller självdiciplin. http://www.youtube.com/watch?v=oRFzxvYXaJY&feature http://www.youtube.com/watch?v=Ug-oWE6B-DA Men det finns andra flöden ochså som inte behöver använda sig av elden eftersom man styr energin med sitt sinne. Som john changs elev säger = Sifu has a strong mind. http://www.youtube.com/watch?v=Aos0hnwiHt8 Trots allt det är ju vad meditation utvecklar. Därför vi påverkar materia med tankarna. http://www.youtube.com/watch?v=tAvzsjcBtx8 Därför alla organ som öron njurar ögon mun osv har en eld kanal och en sk tripple varmer. Meridianerna ser lite olika ut överallt men i regel finns det gömmda meridianer ochså dvs esoteriska kanaler som bara hör till andens sfär men det är ett annat kapitel. Chillevippen.
Posted on: 2011/10/1 11:29
Edited by Shen on 2011/10/1 11:51:09
Edited by Shen on 2011/10/1 11:54:03 Edited by Shen on 2011/10/1 11:58:13 |
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Nog är det så Shen, men hur detta än blir får våra val visa.
Däremot kanske en del inte riktigt är redå att ta ett så långt kliv på en gång, utan efter eget väg vandra. Så måste det även förbli, ingen annan kan ju ta steget. ![]() Vilket som är än solklart och orsaken till tråden, är att det är något stort på väg. Naturen är på väg att harmonisera sig, liksom vi med den... Och lite till... ![]() Om vi tror det enbart är "vi" som vaknar upp utan att det är något "mer" som "sparkar" på oss blir allt mer klart. Det är inte så svårt att se redan nu att det börjar bli allt lättare att bli "medveten" och "insiktsfull", hur "sanningar" i allt större form manifesterar sig allt mer öppet? Se bara på vaken, hur bara för ett år sedan svängningarna i medvetandet uttryckt sig. Det som tidigare var förunnat få, efter väldigt långa meditationsstunder i ensamhet, kommer allt lättare fram till en allt växande massa, med allt mindre prestation? Nog verkar det som vi "behöver" lite fler "gupp" på vägen, för att allt fler skall "kvickna" till. Hur det än blir, är det allas våra val (vägledd, om ni ursäktar ordvalet). Jag kan efter egen erfarenhet av att ha rest runt se ett enormt "mörkertal" av medmänniskor som har koll utöver forum och medier, oavsätt ålder, kön, social status, ursprung, yrkesgrupp osv. Lycka till med att kartlägga dom "Storebror". ![]() Spelar nästan ingen roll vart eller läge, aspekten finns där, även om det kommer upp i lite varierande perspektiv. ![]() Från "rövarna" via sina egna kanaler... Reuters... Är detta ett nytt trick för manipulation eller börjar dom se händelsernas utgång bli allt färre och entydiga? http://www.reuters.com/article/2011/08/17/idUS269735214920110817
Posted on: 2011/10/1 13:10
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Att vara i hjärtat är naturligt.
Andlig kunskap är att vara naturlig. All energy has intellect. (Thomas Edison)
Posted on: 2011/10/1 13:19
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
En "liten" edit gällande texten ovan om alla saker i sitt arsenal... (Gäller första biten, skulle GÄRNA villja se hela om någon har den länken + deltagarna).
Jisses! Om detta är sant återstår att se, tekniskt sett kan jag nog se att det är möjligt... Vad skulle i så fall komma sen? Foilvax? (Foilhatvax?) ![]() BTW Shen, allt är precis som det skall vara! Tack för att du är min broder och den du är! ![]()
Posted on: 2011/10/1 16:16
Edited by Avatar on 2011/10/1 16:34:01
Edited by Avatar on 2011/10/1 16:34:45 |
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Detta är del 2 i en serie, men ville bara ge er lite att reflektera över början på denna...
Och att dessa försöker göra allt för att du inte skall fatta galoppen... ![]() Så varför? Nu en spekulation, vilken är lite "out there": "Gud hjälper den, som hjälper sig själva" Så om dessa nissar vill ha detta för sig själva, på din bekostnad? Som bara efter mänsklig natur försöker hålla försprånget för egen och de sinas skull? Dessa gör ju bekant allt som står i deras makt, för att du inte skall veta vem du är, via smoke screens, lögner, fiktiva ekonomisystem, organiserade religioner, gifter och andra medel för att skall hållas i en oharmoniskt tillstånd, allt du inte skall se inåt och veta vem du är? För mig syns detta relativt tydligt, men orsaken är fortsatt lite oklar. Antingen bara att vi som gudar kör på level 10, i denna "illlusion" vi kallar livet, eller "sandlådan" vi själva väljer att erfara i... Jag säger detta för att jag vet att vi är eviga, men detta är min sanning.
Posted on: 2011/10/5 13:08
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Läste precis en bok av Dr Paul Brunton, orginalet kom ut 1935. Boken heter "Till Egypten" (På eng. "A search in secret Egypt")
Jag rekommenderar speciellt dom sista kapitlerna av denna, från och med kapitlet "Ett oväntat möte". Den jag har framför mig och fick till låns av an fantastisk broder var trycket 1978 av Dala-offset AB, Falun. ISBN 91-514-0065-0 Vill bara påminna om att första utgåvan skrevs 1935... Mycket som står i den sista kapitlerna, är vad hela tråden grundar sig på... Vilket jag försökt förmedla i tråden. Tar inte många minuter att läsa om du har vägarna förbi Bibban. Han har gjort fler börcker, men har självt enbart läst denna. Finns en del på nätet och här är ett YT klipp:
Posted on: 2011/10/6 17:35
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Kan starkt rekommendera alla Paul Brunton böcker.
www.advaita.se/
Posted on: 2011/10/7 8:29
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login