vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 13 14 15 (16) 17 18 19 ... 23 »

Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?

See User information
MM för att tysta sinnet måste man förstå dig på dess processer hjärtat känslor och naturen och strävandet.

8 faldiga vägen.

9 faldiga om man ska räkna med att utöva den sm inom kungfu eller likt former av yoga elelr chikung öppna kroppen styra intention osv.

Posted on: 2011/10/7 9:03
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Ja Shen. Verktygen varierar lite, men målet är den samma.
Gäller bara att tillämpa det verktyget som passar En bäst.

Paul Brunton delger 7,7,7.

7 Vägar, 7 trappsteg och 7 lärdomar.

Ett annat verktyg, som går att nyttja är;

http://www.kabbalah.info/se/images/st ... ntroduktion_i_kabbala.pdf

Här är en liten annan aspekt, presenteras av Dr. Bruce Lipton. Kanske lite skrikig, men annars tänkvärt.

Posted on: 2011/10/13 11:59

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Om världens ände kommer den 21.12.2012 så lovar jag bjuda alla Vaken-medlemmar på en 7 rätters middag på Operakällaren

Utförlig lista över tidigare profeterade domedagar:

http://hem.passagen.se/robbano/domedag/

Posted on: 2011/10/13 12:15
"I have had dreams and I have had nightmares, but I have conquered my nightmares because of my dreams." -Jonas Salk

See User information
EB: Fan va du är barnslig och försöker vara nedsättande. Det är så billigt av dig att generalisera alla användare av detta forum som anhängare av 2012-idéer.

Dina generaliseringar är så jävla pinsamma, väx upp.

Antar att tyngre fakta är för jobbig att sätta sig in i, så då blir det mycket forumtramsande för dig.

Posted on: 2011/10/13 12:48

See User information
Ledsen att du uppfattar det så. Det var inte meningen förlåt. Jag tror inte alls att alla på Vaken är 2012-troende. Mitt löfte om Operakällaren gäller också alla 2012-icke-troende. Om domedagen kommer 21.12 nästa år återstår att se. Tidigare förutspådda domedagar har inte inträffat.

Posted on: 2011/10/13 12:59

See User information
Lär ju bli en riktigt tung tung fest överallt då isåfall.

Ångest release 190 typ.

Posted on: 2011/10/13 19:20
Resized Image

See User information
Vi överlever nog

Posted on: 2011/10/13 19:23

See User information
Quote:

EnlightedBeacon skrev:
Om världens ände kommer den 21.12.2012 så lovar jag bjuda alla Vaken-medlemmar på en 7 rätters middag på Operakällaren

En win-win situation... Hur det än blir, skulle jag då inte vilja sitta i Operakällaren om det skulle ske...

Skulle däremot vilja säga att detta är inte direkt relaterat till listan med tidigare end of the world grejerna. Ur synvinkeln jag ser, beror det helt på oss, hur vi väljer att hantera detta.

Har själv inte sagt att världen kommer gå helt till fanders och smälla som en balong, däremot finns det möjlighet att effekterna blir relaterade till hur vi väljer att agera. Harmonin kommer balanceras, sedan hur vi väljer att anpassa oss är helt upp till oss. Vad jag däremot påstår, är att ju mer vi håller emot (Bibehåller oharmonin), ju starkare blir harmoniceringen till slut. Precis som en kemisk process, som i sig bara är en harmonicering av naturen.

Vad som står i centrum är du, En del av "vi" som en helhet, som en del av det vi kallar Moder Jord... osv.

Vad jag däremot förespråkar är att det sker saker redan, vilker för min vy, jag ser ett mönster som genomgår det som pågår. Och det handlar om dig och din väg till ett mer medvetet förhållningssätt mot dig själv och din omvärld.
Nog kommer vi att klara oss, frågan är bara hur jobbigt vi behöver göra det för oss, innan vi fattar vinkeln.

Här är lite mer att reflektera runt.

Posted on: 2011/10/14 10:57

FRI

Bättring för alla!

See User information
Jag tror inte heller att "människans undergång" kommer inträffa och speciellt då jag inte riktigt tror på världens ände om universum är oändligt som Einstein säger ;)
skämt åsido skulle jag aldrig förlöjliga någon för att dem inte tror på samma saker som mig alla har vi olika erfarenheter, upplever allting olika och tolkar på våra egna sätt samt låter oss påverkas av olika ting beroende på människan. Fast jag tror vi kommer se många olika händelser 2012 som vi inte kan förvänta och som vi kan förvänta oss nu, både positiva och negativa i olika sammanhang.

Fast jag måste säga att ifall någon undergång skulle inträffa på det datumet kan det vara värt en sväng till Operakällaren enbart för att se EnlightedBeacon diska ihop till krognotan efteråt medan hans sista stund på jorden närmar sig

Posted on: 2011/10/14 11:50
"Sin has not been sent upon the Earth, but man of himself has created it."

See User information
Allt går i cykler och cirklar.

Posted on: 2011/10/14 14:49
Resized Image

See User information
Hittade nåt intressant den här killen höll ett tal sen hittades han mördad.

Philip Schneider was an ex-government structural engineer who was involved in building underground military bases around the United States , and to be one of only three people to survive an incident that occurred in 1979 between Grey aliens and U.S. military forces at the Dulce underground base .
For the last two years of his life, Schneider gave lectures about government cover-ups, black budgets, and UFOs. Schneider was never able or willing to prove his allegations (e.g. showing the entrance to Dulce Base). His claims received little mainstream notice, but caused quite a buzz in UFO enthusiast circles.
Schneider was found dead in his apartment on January 17 1996 Some suggest Schneider was murdered .

Hans tal på sju avsnitt.

http://www.apfn.org/apfn/phil.htm

Posted on: 2011/10/14 15:08

See User information

Dessa grå och och vad dom gjort... Några rapporter om dom det senaste åren du hört talas om?

Kanske jag sträcker ut det lite nu, men det har ankommit lite av ett högre medvetande, även dessa grå inte motstår den del de själva understår. Kontrollen är kanske bruten?
Om det inte var så, hur skulle det inte då stå att allt mer sanningar kommer fram? Varför står våra "ledare" då allt mer handfallna och bara åtar sig allt mer "gamla" resurser?
Som ser sig allt mer simpla och uttrycker sig som panikåtgärder?

Om vi är ensamma i universum, är bara en aspekt, som vi börjar se oss som En mänsklighet.

Vad filmen visar och beskrivs av en, verkar det även som det kunde ha handlat om självförsvar. Då den grå (vilket han beskrev, "sköt" efter att han drog efter sitt vapen. Jag var då inte där, så jag vet inte. Men vad jag sökt, finns inga rapporter av grå och berövade på flera år... Så kanske dom är bortkörda av en annan del av universum? Vad vet jag...

Kanske en sak att undra över?

Posted on: 2011/10/15 0:43

FRI

Bättring för alla!

See User information
Flera woowoos som har egna datum för domedagen. LOL!

http://www.dailymail.co.uk/news/artic ... g-Rapture-OCTOBER-21.html

Posted on: 2011/10/16 17:50

See User information
Baserat på elenins datum.

Posted on: 2011/10/16 18:03
Resized Image

See User information

Det är gått om åsikter och tolkningar, men nog borde svaret ligga någonstans mellan max och minimum? Kanske vi inte har vett att riktigt se sanningen riktigt än? Finns gott om medmänniskor som vill trycka in sina egna årikter och vyer på andra, för att tex leda osv. Var det inte så vårt system/land och andra fabler kom till över huvud taget?

Lite gulli gull, men tänkvärt.

Posted on: 2011/10/17 14:00

FRI

Bättring för alla!

See User information

Här är en annan grunka att finula runt... Finns ca 15 delar på denna, för den som är sugen att reflektera runt.

Posted on: 2011/10/17 16:36

FRI

Bättring för alla!

See User information

Posted on: 2011/10/23 21:57

FRI

Bättring för alla!

See User information

Posted on: 2011/10/24 4:25

See User information
röst.Quote:
Här är en annan grunka att finula runt... Finns ca 15 delar på denna, för den som är sugen att reflektera runt.

I part4 så får man reda på varför hon har så manlig röst. Väldigt bra information i det stora hela i alla fall.

Posted on: 2011/10/24 14:36

See User information

Quote:

FreedomX skrev:
I part4 så får man reda på varför hon har så manlig röst. Väldigt bra information i det stora hela i alla fall.

Spelar det någon roll? Om hon/han var enbent eller mörkhyad till på köpet, spelar det någon roll?

För mig är alla lika, men det står för mig. Däremot informationen som delges är och har betydelse, inte budbäraren. Tyvärr är ofta sådant här som sker, till och med på detta forumet. Informationen förkastas och budbäraren blir mål för dömanden. Lite tråkigt...

Posted on: 2011/10/25 9:12

FRI

Bättring för alla!

See User information
är den nu den 28:e maya kalendern tar slut enligt calleman?

Såg ett stort grönt norrsken natten till idag. Sjukt mätkigt att se ett så stort så här långt söderut (södermanland)

Posted on: 2011/10/25 9:58

Edited by nanosapiens on 2011/10/25 10:18:26

See User information
Ja, enligt Calleman. Maya mfl, säger att det är en övergång och tidpunkten är ej fixerad och datumet ej satt i sten. Dom säger själv det kan hända när som och fram till 2016. Detta är Callemans tolkning, vilket flera teorier pekar ut lite olika tidpunkter via gregorianska kalendern. Således en tolkning, via en annan tolkning...

Att något händer redan nu, är inte så svårt att se och allt fler känner att något är på "G".

Vad som kommer ske, både vill jag inte och kan inte uttala mig om, då jag saknar medvetandenivån att fullt återge vad allt i sin helhet det är och hur det kommer utspela sig som.
Jag vill helt enkelt inte "sia" om vad som kommer och hur det blir, men att vi kommer till en kulm där "Darwinismen" får en lite annan betydelse.
Vad jag vet, är att vi har lite "gupp på vägen", sedan blir det helt "andra bullar"... Och efter alla "gupp", skulle var och en se tillbaka på oss själva och skratta över vårt egna dårskap och säga -"Hur i all världen kunde vi göra så mot varandra och oss själva?".

Att sedan dom verkligt "styrande", redan känner till detta, är ingen hemlighet. Vad dom däremot gör är att försöka motsätta sig detta på alla sätt, intill det sista, är även detta uppenbart. Men det finns ingen bergstopp hög nog, eller en bunker djup nog, för vad som komma skall. Som jag uppfattar detta som, tror sig dom styrande veta, men saknar insikterna fullt ut om den vetskapen och skeendet.

För detta har jag absolut ingen rädsla, däremot önskar jag detta sker så snart som möjligt, med så få "gupp" som möjligt.

Norrskenet i natt gick att se hela vägen ner till södra England.

Posted on: 2011/10/25 10:28

FRI

Bättring för alla!

See User information
Tänkte posta lite vids om detta med Mayas, då detta kom upp med Calleman.

Här är en guide som berättas själv om betydelsen med 2012 osv... Och han förklarar att det kommer stora förändringar, vilket vi redan börjat se lite var stans runt om. Vi har redan haft närmare 200 6.0+ jordbävningar i år på jorden.
Jag vill även binda in detta med Illuminati och hur dom enbart snott gammal visdom och gjort den till sin egen... Inget mer, bara stölder igen som dom gjort till sin egen, av gamla symboler osv... Guiden berättar om betydelsen med örnen, vilket även den visas på dollarsedeln...

Liten spellista med guiden.
http://www.youtube.com/watch?v=mDBcgt ... 1&list=PL1B33DDC5F12C2792

Det finns redan många vids, som tar upp andra delar med dollarsedeln som dessa självgoda små barn snott och gjort till sin egen och för sin egen räkning. Ta tex. Orment betydelse runt om i världen...

Här är en lite snutt av en som fått tag på en Bibel och lustigt nog innehåller den Egyptiska delar som inte finns i den "vanliga".

Precis som Hitler som snodde en gammal symbol och gjorde sin egen... Detta är inget ovanligt, har hänt med hela religioner och böcker likt symboler... Bara ett gammalt trick för att skapa sig makt över andra.

Nu menar jag inte att jorden kommer gå under, utan att förändringar kommer ske.

Så jag hoppas ni tänker lite längre innan ni dömer symboler som endra tagit till sin egen, likt pyramiden med ögat osv...

Good times ahead, får bara hoppas "guppen" dit inte blir så stora.

Nog blir det en "New world order" alltid, men kanske inte riktigt som dessa barn förbereder och jobbar så hårt mot att skapa... Vad dom däremot försöker göra, är att göra allt för att bibehålla dig ur balans och trycka i dig alla möjliga gifter och spraya skit för att bibehålla den makten över dig... Men naturen kommer att harmoniseras, var så säkra.

Posted on: 2011/10/27 9:24

Edited by Avatar on 2011/10/27 9:41:14
Edited by Avatar on 2011/10/27 9:42:02
Edited by Avatar on 2011/10/27 9:57:13

FRI

Bättring för alla!

See User information

Då var det igång igen, trumman bara går på... Suck!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13847857.ab

Kan ingen lite försiktigt peka mot samtliga andra planeter i vårt solsystem?

Man, do you have to fart in a planeraty direction?

Posted on: 2011/10/27 17:54

FRI

Bättring för alla!

« 1 ... 13 14 15 (16) 17 18 19 ... 23 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper