vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 4 5 6 (7) 8 »

Re: Chemtrails?

See User information
Läsa på, lmao, jag var nog den första här på Vaken som skrev om chemtrails.

hehe

Posted on: 2012/1/24 6:15
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag var hos doktorn i dag för att fråga om orsaken till min ständiga småsnuva och passade på att fråga om det kunde ligga nåt i chemtrailsteorierna.

Min läkare sa då att han inte trodde att någon med vilje sprider föroreningar men att antalet allergiframkallande ämnen i luften faktiskt ökar. Fast han anser att dålig diesel bär skulden i stor utsträckning och nämnde särskilt Ungern och Rumänien som länder med stora utsläpp och då kan man väl anta att han menar att den ökade långtradartrafiken med öststatsfordon kan vara en del av förklaringen.

På min fråga om jag kunde få ett barium- och aluminiumtest svarade han att dom inte ingår i sjukförsäkringen. De kostar 120.000 och det får man betala själv och dessutom skall proverna skickas till USA.

Posted on: 2012/1/24 11:18
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Barium Test

http://www.nmslab.com/tests/Barium--Blood/0519B

Inget pris dock, men det kan ju aldrig kosta 120 papp.

Posted on: 2012/1/24 11:33
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”

See User information

Posted on: 2012/1/24 11:36

See User information
Höga halter av aluminium är ett stort problem för jordbruket, dessa förekommer i våta marker/mossmarker, och löses ut av låga pH värden. Orsaken säjs vara försurning orsakad av "nedfall av svavel och kväve "

http://www.lansstyrelsen.se/blekinge/ ... jon/luft/Pages/index.aspx

"•Nedfall av svavel och kväve leder till försurning och övergödning av mark och vatten. Försurningen är ett allvarligt miljöproblem eftersom det leder till sjunkande pH-värden och förhöjda aluminiumhalter i sjöar och vattendrag. Detta ger negativa effekter på ekosystemet, vilket resulterar i att den biologiska mångfalden minskar."

Finns det någon kemist här som kan förklara hur aluminiumhalten kan stiga i en jord eller vatten som ändrar Ph värde? Eller vänd på det: Kan aluminiumnedfall leda till sjunkande pH värde?

Att få bukt på lågt pH fixar man med kalk för övrigt, om aluminiumhalten då sjunker vet dock jag ej. (får kolla med sambon, detta är hennes expertis)

Posted on: 2012/1/24 11:53
Never believe anything until it has been officially denied

See User information
Jag bara relaterar samtalet, jag är inte kund på testerna hur som haver...

Posted on: 2012/1/24 12:46
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Verkar finns flera här som inte skiljer på helt olika fenomen när de pratar om "chemtrails". Som jag ser det är "chemtrails" de vita (kvardröjande) strimmorna av gas som flygplan lämnar efter sig på himlen. Teorin är att detta är onormalt och att flygplanen sprider någon typ av ämne i luften, därav kvardröjandet.

Observera att detta inte alls är samma sak som de fakta som läggs fram om geoengineering. Att påverka väder och klimat är något många håller på att forska på just nu och något det pratas mkt om. Ryssarna höll på med en variant av detta i ganska stor skala under Sovjettiden då man försökte öka mängden nederbörd över fälten i b.la. Ukraina genom att sprida små saltpartiklar från luften som skulle agera kondensationskärnor och tvinga fram regn. Detta projekt lades dock ner då det kostade betydligt mer än vad det smakade. Kopplingen till det vi kallar "chemtrails" finns dock inte.

En andra "mix-up" som inte heller har med "chemtrails" att göra rör militärens metod att, både lokalt och tillfälligt, försvåra för fiendens radar genom att sprida små partiklar av metall i luften. Det är exempelvis detta väderkillen i ett populärt "bevis-klipp" för "chemtrails" egentligen talar om och visar hur det stört ut hans väderradar. Detta har såldes heller inget med "chemtrails" att göra.

Att SAS flyg SKxxx från Stockholm till London lämnar en vit strimma efter sig under vägen kan man inte förklara genom att säga att "geoengineering existerar", eftersom det knappast handlar om samma sak.

Att se detta och kunna konstaterar att det inte finns något som tyder på att teorierna kring "chemtrails" stämmer är inte att "stå kvar på första trappsteget" eller vara notorisk skeptisk. Det finns helt enkelt ingen anledning att tro att teorierna skulle stämma.

När man tittar på "chemtrails" tycker jag man ska titta till själva kärnan från vilken teorierna härstammar, strimmorna. Några saker att fundera på skulle kunna vara dessa:
1) Varför skulle vattenånga från flygets avgaser ligga kvar längre för att det fanns ytterligare ett ämne i avgaserna? (Här antar vi att det som "sprutas" har blandats i flygets bränsle, eftersom det står klart att många av de plan som lämnar "chemtrails" är vanliga plan i linjetrafik).
2)Varför skulle aluminium eller barium ge den effekten?
3)Hur stor massa har en "chemtrail" i jämförelse med ett flygplans lastkapacitet?
4)Hur påverkar utvecklandet av effektivare flygmotorer andelen vattenånga i flygens avgaser?

Posted on: 2012/1/24 14:39

See User information
Om man tillsätter tillsatser i bränslet kan man kalla det Geo engineering. Det är syftet som avgör, vad det skall kallas, jag kallar det Mindcontrol inte geo engineering. Eftersom det värmer jorden, inte kyler, som skulle vara avsikten enligt de som pratar om global warming hoaxet.

Det verkar vara prioriterat att bespruta över befolkningscentra, därför tror jag det är fråga om Mindcontrol, eftersom man kan studsa Haarp ELF mot dessa speglar, över städerna.

Israel gick ut och gapade om kontaminerat bränsle för några år sedan. Förmodligen blackmail. Dom ville väl ha mer pengar eller bomber, och hotade avslöja konspirationen.

Chemtrail finns i alla länder som skrivit under Open Skies Treaty

http://www.youtube.com/watch?v=Peb5hPas0Lk

Posted on: 2012/1/24 14:59

See User information
Här är en intressant sida:

http://www.microsofttranslator.com/bv ... %2Fwww.tankerenemy.com%2F

[img width=400]http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTnhxB7J3O5X3rygLRIpcZjWFRT_7JYJmzmPrCF-QIR6edAHDDm[/img]

Posted on: 2012/1/24 15:14

See User information
Det finns en molnsamling nere i en källare inte så långt från min bostad. Dom ligger i täta plastsäckar och har insamlats på hög höjd under flera år, för att forskare i framtiden skall kunna göra jämförande studier på luftens sammansättning vid olika tidspunkter. Insamlandet av molnen har skett i samarbete med forskning vid universitet och avsikten har varit att dokumentera atmosfären inför klimatförändringarna.

Men naturligtvis skulle i givet fall även olika andra ingredienser kunna analyseras fram!

Jag tror att jag skall smyga förbi nån dag och se om det finns några rapporter om sådant...

Om det finns några rapporter som tyder på sådan forskning "skvallrar" jag genast, så att Vaken's läsare blir superuppdaterade (som vanligt!)

Posted on: 2012/1/24 15:19

See User information
Det är nog bäst att du stannar i källaren ett tag tills du har funderat ut nåt vettigt att säga.

[img width=300]http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT7MGKsL3ZrIEHKUAk5hU14LO5DfwC4odMu0O6t0nqp7H-d4b_Arg[/img]

Posted on: 2012/1/24 15:24

See User information
Här har du tester:

http://www.carnicominstitute.org/articles/flame1.htm

Skriv ut, och ner i källarn

Posted on: 2012/1/24 15:28

See User information
Jag har faktiskt frågat en person jag känner som borde veta allt om det här och han förnekar existensen av chemtrails. (Om jag kunde få honom att läsa de här länkarna skulle jag kanske få ett klyftigt svar).

Jag säger som det står i Koranen:

"Du behöver inte själv veta allt, för det finns en som vet allt och säger dig vad du skall göra...!"

Återkommer!

Posted on: 2012/1/24 15:42

See User information
Ja då är det bara att lita på andra om man inte förstår själv.

[img width=300]http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRK-928q3T02oNI8ZPJHfc5ULiXi0pf3MNvWucQL5NqXRIVhhJKCw[/img]

Posted on: 2012/1/24 16:14

See User information
Det var ungefär det svaret Muhammed fick av Gabriel när han frågade om vem det var som gav honom de meddelanden han återgav för Muhammed i grottan. Gabriel sa då att han bara var en ängel, det var inte sina egna åsikter han återgav och han visste faktiskt inte riktigt vem det var som skickade honom. Det kunde vara både den Ene och den Andre...

Posted on: 2012/1/24 16:59

See User information
Quote:

sliparn skrev:

Att få bukt på lågt pH fixar man med kalk för övrigt, om aluminiumhalten då sjunker vet dock jag ej. (får kolla med sambon, detta är hennes expertis)

Då har jag frågat experten:
Tydligen är det så att aluminium fäller ut i sura marker, och då visar jordprov på höga aluminium halter, (grödan kan då bli aluminiumförgitad) men kalkar man så sjunker pH och jordprov visar då lägre aluminiumhalt, trots att aluminiumhalten egentligen är den samma i marken som före kalkning, men utgör ingen risk för grödan.

Så de prover som jordbruket gör, visar eventuellt utfällt aluminium, inte mängden i marken i sej.

Posted on: 2012/1/24 18:27

See User information
Quote:

Asgeir skrev:
Det var ungefär det svaret Muhammed fick av Gabriel när han frågade om vem det var som gav honom de meddelanden han återgav för Muhammed i grottan. Gabriel sa då att han bara var en ängel, det var inte sina egna åsikter han återgav och han visste faktiskt inte riktigt vem det var som skickade honom. Det kunde vara både den Ene och den Andre...

Vem är Muhammed?

[img width=300]http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRTTz11FMDCunKHElLqbpMFGQbh6xZ3r8Q85KtKnRFCyHjGyBF4[/img]

Posted on: 2012/1/24 18:51

See User information
Quote:

Sven_Eriksson skrev:

Några saker att fundera på skulle kunna vara dessa:
1) Varför skulle vattenånga från flygets avgaser ligga kvar längre för att det fanns ytterligare ett ämne i avgaserna? (Här antar vi att det som "sprutas" har blandats i flygets bränsle, eftersom det står klart att många av de plan som lämnar "chemtrails" är vanliga plan i linjetrafik).
2)Varför skulle aluminium eller barium ge den effekten?
3)Hur stor massa har en "chemtrail" i jämförelse med ett flygplans lastkapacitet?
4)Hur påverkar utvecklandet av effektivare flygmotorer andelen vattenånga i flygens avgaser?

Dessa frågor hittar du faktiskt svar på om du läser lite på de institut som sysslar med detta, tex PAZI2, och alla de andra (sök i någon c-t tråd, så hittar du ett tiotal till)

Lite från mitt (mycket begränsade) minne.
1: Höjer man tex svavelhalten, så skapas Sotpartiklar som har lättare att bilda cirrusmoln, men många fler metoder finnes.
2: Den informationen kan du säkert hitta antingen på instituten, eller patenten.
3: Här hittade jag faktiskt info på ett institut, de kom fram till att det var bättre att tillsätta svavel, än svaveldioxid (eller om det var tvärt om), då räckte 100kg till ca 8-10 mil. så det behövs verkligen inget "tankplan" för att utöva "geoengineering".
4: Har läst att större rotordiameter ger mer trails/cirrus, men misstänker att det var mer eller mindre bortförklaring, då även plan med små motorer ger exakt samma trails. (lätt att kolla upp på flightradar24.com förövrigt)

Man kan säkert hitta massvis med intressant info på instituten som förklarar allt, men man orkar liksom inte, alla vetenskapliga termer och massiva pdf:er blir för mycket.

Posted on: 2012/1/24 18:55

See User information
Jag gjorde mig faktiskt besväret att be en riktig utbildad expert titta på de senaste fem länkarna, alltså ingen "tyckare" utan en person som verkligen vet vad det är frågan om. Här är svaret:

"Allt kan påverka vädret i små mängder men man fick inget riktigt kontrollerat
väder med de små mängder det gjordes försök med!
Allt kan tillsättas som test men att lyckas kontrollera det är svårt!"

Kort och gott... processen är givetvis i full gång.

Slutdiskuterat!

För ett tag sedan läste jag något som sedan blivit en av mina älsklingsliknelser här på forumet, det gällde hur alla var upptagna med att gräla och diskutera om småsaker, men ingen vågade prata om elefanten som stod i rummet...

Posted on: 2012/1/25 6:45

See User information
Quote:

Asgeir skrev:
Jag gjorde mig faktiskt besväret att be en riktig utbildad expert titta på de senaste fem länkarna

Jo jo, utbildad och allt, jag hoppas du skämtar nu.

Vad säger experten och du om elefanten i rummet då?

Vem är elefanten?

[img width=300]http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRbqc9uwtTeesqK9g2h9DGygBlLgHh-pyFA7HvuXyg8iKOEuHLu2i_w1Izn[/img]

Posted on: 2012/1/25 7:04

See User information
Det är inte alltid lika smart att ange sina källor men det finns en värld utanför internet också... Jag väljer den blå elefanten

Posted on: 2012/1/25 15:25

See User information
Typisk killfärg, en tjej skulle ha tagit den Rosa.

Posted on: 2012/1/25 15:50

See User information
Rent frånsett om plan sprutar ut nåt eller inte, så är det jättelika utskrotningar(?) av flygplan på gång den närmaste tiden.

I USA har det nyligen tecknats en jätteorder på 500 nya plan och nu följer Norwegian efter med den största flygordern nånsin i Europa, man beställer 222 nya plan på ett bräde med option på 100 till...

Posted on: 2012/1/28 16:33

See User information
Strange Blue Spheres Fall Over England 2012

Haglen blandas upp med nåt i england.

<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/gsSrqi0MMug" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Posted on: 2012/1/28 17:19

« 1 ... 4 5 6 (7) 8 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper