vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

14:e Februari: Ödesdatum valt för dagens toppmöte!

See User information
Herman van Rompuy är idag i Beijing och träffar de kinesiska ledarna, det anmärkningsvärda är valet av datum!

Detta måste betyda nåt. Kineser är väldigt ovilliga att ha något att göra med saker som har något med 14 att göra. Folk vill inte tala om att dom bor på 14:e våningen, så där är det ovanligt lätt att få lägenhet. Dom vägrar att köpa simkort till sina mobiler med nummer 1 och 4 i samma rad och svarar inte på samtal om dom blir uppringda från såna nummer.

Jag har faktiskt skrivit på van Rompuys blogg och frågat honom direkt om han är medveten om detta faktum...

Men i förmiddags eller i morse träffades dom och satt vid ett långt bord med van Rompuy i mitten.

Låt oss hoppas att han kan hålla masken, kineserna är nog inte alltid lika lätta att tas med.

Förhoppningsvis svarar han med en liten tvetydig haiku-dikt om han blir åtsatt.

Skall bli mycket intressant att höra vad detta möte som då sannerligen inte utbasunerats i onödan har fört med sig i dessa ytterligt nervösa tider...

Posted on: 2012/2/14 11:27
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: 14:e Februari: Ödesdatum valt för dagens toppmöte!

See User information
Jag lägger in en länk till hans blogg, jag gillar killen, han är faktiskt annorlunda och sympatisk på nåt sätt... nåt så ovanligt som en blyg och försynt toppolitiker

https://www.facebook.com/hermanvanrompuy

Kanske är han bättre än vi förtjänar?

Posted on: 2012/2/14 11:40
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Sätt ihop nr 1 och nr 4 men se först 1 och 4 för sig.

Rätt så passande.

Prova sen plusa ihop dem och kolla på nr 5

http://www.youtube.com/watch?v=10pRbBIiN7I&feature=related

Posted on: 2012/2/14 11:52
Resized Image

See User information
Respekten för nummer 14 eller talserier med både 1 och 4 i har spritt sig våldsamt i världen, kanske under kinesiskt inflytande.

Tänk bara på Polisens olika telefonnummer som nyligen bytts ut till ett nytt huvudnummer för allt:

114 14

För övrigt går det inte att ringa till det från utlandet, så om jag skulle se Björnligan skrattande komma springande ner från färjan i Helsingör med Farbror Joakims pengapåsar skulle jag inte kunna ringa över till Helsingborg och säga att jag sett dom i Danmark.

Men rent allmänt för att återknyta till trådens egentliga syfte måste man anta att valet av dag återspeglar vad kineserna tycker om Europa.

Van Rompuy har ju fått det trista uppdraget att åka och tigga pengar av de hårt arbetande kineserna för att försörja de osysselsatta massorna i Europa. Synnerligen oinspirerande uppdrag... han diktar säkert en liten haiku om detta, den som vill kan kolla allteftersom, han släpper en liten pärla då och då, se på http://www.hermanvanrompuy.be/haiku/

Posted on: 2012/2/14 12:22

See User information
Rätt kul ändå!
Vet du Shen eller Asgeir mer om det här med numerologi?
Hur man räknar fram vilket nummer man själv tillhör t.ex.
På klippet ovan så kunde jag identifiera mig mer med ett nummer än dom andra, skulle vara kul att testa om man verkligen enligt den läran också tillhör det nummret!

Såg ett klipp som Shen länkade till tidigare med numerologi och där såg jag bl.a att alla bokstäver motsvarade en siffra och att man adderade ihop dessa tills man fick ner det till en enda siffra, var det ungefär rätt uppfattat?
Men ska man använda alla givna namn eller ska man utöver det lägga till komplett personnummer eller är det enbart namnet som gäller?
Klippet jag nämnde handlade dock mest om hur nummren användes som kod för att varna för produkter eller annat för dom som är inbegripna men var ganska intressant men numerologi behöver väl inte vara en kunskap som används till onda ting? Jag har ingen aning och har inte studerat detta tidigare så prata gärna med mig som om jag vore ett barn. =)

Posted on: 2012/2/14 13:14

See User information
Det finns väldigt laddade nummer för den som exempelvis är flitig bibelläsare, där siffrorna leder till vissa textställen och böcker. Sen finns det många som har vänt på resonemanget och gett "otrevliga" nummer till inrättningar och saker.

Ett typiskt sådan finns i Danmark där många nummer till polisen slutar med 14 48, det leder till nåt bibelställe med anknytning till detta.

Men det finns eller har funnits flera numerologiska trådar på forumet, och många har skrivit om det.

Själv skrev du ju in ditt inlägg 14.14, det hade fått en kines att rygga tillbaka i fasa.

Ämnet är förmodligen outtömligt... matematik är värre än man tror... andra laddade tal är 7-9-13 och 666 och 88, för att inte tala om 1-2-3.

Men det värsta talet i alla kategorier är nog 5!

Det finns ofta Wikipedia-artiklar om enskilda tal, där kan du hitta en del.

Posted on: 2012/2/14 14:05

See User information
Personummret dom första siffrorna ger vilket nummer man tillhör.

Ta person nummer och plusa ihop.

exempel. 19730415 = 1+9+7+3+0+4+1+5 = 30 = 3+0 = 3

Så personen är en Trea.

Plusa ihop personummer så får du vilket tal du är.

Ta ditt tal och plusa ihop med summan av året så vet du i vilket år du är i.

2+0+1+2 = 5 + 3 = 8

Så personen är en trea som befinner sig i år åtta.

Åren går från 1-9 i cirklar och börjar om och varje år har sin mening.

Posted on: 2012/2/14 14:15
Resized Image

See User information
Hmm, då blev det inte det nummer jag "önskade" utan det blev en nia vilket jag tycker låter som en väldigt våldsam och farlig människa, inte direkt vad man vill identifiera sig med. Men många egenskaper stämmer bra, väldigt bra t.o.m!
Fast det kanske så såna här saker är upplagda, att alla ska hitta nåt som stämmer överens oavsett?
Nåja, men då vet jag vilket nummer jag tillhör och tydligen ska jag vara i det femte året i cykeln.
Lägger man till dom sista fyra siffrorna till personnummret blev jag en femma vilka absolut inte ska komma överens med nior, uppbyggt för inre konflikt! =)

Posted on: 2012/2/14 14:52

See User information

Posted on: 2012/2/14 15:49
Resized Image

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper