vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 »

Re: Reinfeldt föreslår höjd pensionsålder till 75 år

See User information
Särskilt behöver vi tekniskt kunnigt folk, ingenjörer men även folk med erfarenhet av skogs- och lantbruk. Medicinskt kunnigt folk också, gärna alternativterapeuter.

Posted on: 2012/2/9 10:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Det har redan börjat flytta ut folk till området, inte bara vi. Tyvärr är det lite mycket svenssonvarning och global warming-tänk. Så, skärpning. Ni är för värdefulla för att förvandlas till radioaktiv aska...

Posted on: 2012/2/9 10:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information

Posted on: 2012/2/9 13:05

Anonym
Åh Asgeir..

Saluterar Network med förehavanden! Jag kanske kommer och gästar. Har samtidigt förutsättningar för liv i Norrbotten, om någon har vägarna förbi.

När vi talar om detta: Vad tror ni blir slagfälten, eller om man så vill annihileringsområden? Network anar Göteborg. Jag tänkte nyss för min del att Stockholm kanske klarar sig med tanke på regeringsbyggnader och sådant. Sedan kan man ju inte veta i stridens hetta, men, det är ju goda skäl. Tänker att Norr kanske klarar sig?

See User information
Jag tror det går mycket snabbt. Det smäller i antingen Syrien eller Iran, sen går det av bara farten.

Ryssarna går på Europa, Kineserna tar USAs västkust.
Här i Sverige ryker Gbg, Trollhättan (Volvo Aero) Sthlm, Karlskrona, Örebro och natobaser i Dalarna och Norrland
Möjligen HAARP-installationerna i Skåne också...

Taktiska kärnvapen typ Iskander.

Om nu inte som det beskrivits "interna krafter" inom USA/EU, NATO och FN samt Rys & Kina lyckas förhindra det hela... det får vi fan hålla tummarna hårt för. Även om vi på landsbygden bor utanför stridzoner påverkas vi av radioaktivt nedfall och inte minst flyktingar, det kan bli mycket hårda tider, rena Mad Max...

Posted on: 2012/2/10 20:26

See User information
Då är det inte heller många överhuvudtaget som blir 75 år...

Posted on: 2012/2/10 20:27

See User information
Stanley Kubrick visste alldeles på tok för mycket för sitt eget bästa...

Resized Image

Dr Strangelove (i Peter Sellers gestaltning)

Resized Image

Henry Kissinger

Den senare, en ful fisk, är mentor åt vår statsminister och har lärt honom allt han kan. Statsminister Carl Bildt alltså, 1991-94, 2006-

Vaddå, vad snackar den där Network nu då?

Jamen snälla, ni tror väl inte pajasen Reinfeldt är den som styr och ställer? Det är en liten gosse i sammanhanget som bara sprattlar med. Den som nog tyckt att folk ska jobba till de är 75 vet vi nog, det är Dr Strangeloves lille lärjunge. Herregud, JAS-plan är dyra och sen kostar det att dricka vin på fin restaurang också, eller hur?

Se filmen om ni inte gjort det. Den är högaktuell...

Posted on: 2012/2/10 21:26

Anonym
Stanley Kubrick var en regissör!

Vad är det för filmer du tänker på som visar vad han vet?
"Eyes Wide Shut" är skriven av Arthur Schnitzler. Kubrick har endast adapterat boken för vita duken.

Dr. Strangelove är baserad på en bok som heter "Red Alert" och är skriven av Peter George.

"2001" är skriven av Arthur C. Clarke. Men det sägs ju i och för sig om den filmen att det bara var en konceptfilm för att visa att han kunde övertyga publiken i ett rymdäventyr och därmed kunde lura dom med månlandningarna.

Ska jag vara helt ärlig är inte månlandningarna intressanta längre, utan är bara prestige i dagsläget. Att man inte vill avslöja att man fuskat för att vinna en kapplöpning som enbart handlade om att vinna det kalla kriget vilken månlandningen resulterade i.

Ryssarna fortsatte med sin rymdforskning medan amerikanarna satsade på ARPA vilket utvecklats till Internet. Kryptering avkodas i real-tid på NSA med hjälp av Echelon och Internet är det perfekta övervakningsverktyget. Alla är lurade att tro man kan vara anonym och dölja det som sägs.

Sattellit övervakning är inte ens intressant. Folket kommer att få tillgång till satellitbilder i real-tid längre fram i stil med google earth.

Samtidigt skapas profiler om oss baserade på vad vi skriver på Internet och vilka sidor vi tittar på och så vidare.

Det folket får är verktyg att avslöja oss själva.

Strunta i världshändelser! Maktövertagandet sker hos var och en. Studera din vardag i stället.

See User information
...och Anthony Burgess skrev A Clockwork Orange. Han var också mycket vaken.

En radiointervju: http://www.redicecreations.com/radio/2011/03/RIR-110306.php

Jag struntar inte i världshändelserna, det går från den högsta och yttersta nivån till den minsta och innersta.
Din vardag vore intressant att studera, jag vet hur min egen ser ut - inte som många andras...

Posted on: 2012/2/11 17:57

See User information
Ja, jo, angående vad jag skrev tidigare måste jag förtydliga och förklara så att det inte blir missförstånd...

Jag bor med familjen på en fastighet på ca 2000 m2, sedan sju år tillbaka ute i skogen som man förstår om man kollar på webbsidan. En extremt eftersatt gammal gård som vi börjat bygga upp. Innan 1976 var det en större gårdsfastighet med mark, denna tillhör idag grannfastigheten och däri ligger en akilleshäl. Fantastiska omgivningar, otroligt resursrika och ett guldläge. Ganska fientligt inställd lokalbefolkning, dock är merparten av äldre årgång... och inte vid god vigör.

Det har alltså i och med tidigare inlägg i denna tråd hört av sig folk och velat flytta ut och jag tackar - det är initialt precis vad vi tänker oss men det är tyvärr inte möjligt i nuläget.

Vi har inte marken till det, helt enkelt. Mycket talar för att vi får chans till att införskaffa den i en inte alltför avlägsen framtid. Det finns andra också som väntar förutom oss på det, t o m har byssjor inköpts...

Vad som däremot är möjligt just nu är följande:

1. Finna en fastighet/hus att köpa/hyra i området dvs alltså inte intill oss men inom en radie av 2-4 mil. Det är vad jag beskrev att vissa har gjort. Nackdel är att fastigheterna i och med närheten till Göteborg är dyra. Men det kan förmedlas en del via kontakter, och det kan vara äldre hus och sommarstugor främst, eller uthus på gårdar och ja, att hyra då främst.

2. Komma till oss och bo en kortare tid såsom volontär och arbeta, främst på bygget men även med annat, mot mat och husrum. Folk från hela världen har gjort det i många år både genom WWOOF och på andra sätt. Det vanligaste är att folk stannar allt från en vecka upp till en månad.

3. Komma på någon av de workshops och träffar som kommer att anordnas under vår och sommar, två är inplanerade i Maj och Juli, golv i Papier Mache och yttre väggputsning (finputs, kräver vana med putsning) och fler är på gång.

Så, ja, den långsiktiga planeringen finns för att bygga någon slags gemenskap men en del om man säger "patrull" har stötts på, så där är var vi står nu.

För all del, i all sin fruktansvärdhet kommer, alltså inte kan utan kommer, säkerligen endera den eventuellt kommande globala ekonomiska depressionen eller det eventuellt kommande tredje världskriget att hastigt påskynda processen... och det jag menar är att då gäller det att vara beredd, vi anser oss inte ha råd att såsa och flumma runt.
Sådana scenarier kommer också att ha med många oönskade moment som ni förstår.

Vi vill ha det som står på hemsidan:
Mångfald, tolerans, kreativitet, samarbete och gemensamma mål. Inte djungelns lag, inte Jonestown, inte Mad Max.

Jag kommer också att under våren dra iväg på olika kurser och studiebesök, det är en högst väsentlig del av det hela och det kan vara till gagn att fler följer med, meddela ert intresse.

Men som sagt, det går dessvärre inte att flytta ut till oss nu. Men tack för att ni hört av er.

Posted on: 2012/2/11 20:03

Anonym
Du, network lever mer off-grid än vad jag gör, men du möter säkerligen på väldigt många indoktinerade saker ändå.

Isolerar man ett barn och lär det att det är ren artighet att spotta folk i ansiktet och ge dom en spark på smalbenet kommer de inte förstå när de kommer ut i den verkliga världen hur det inte uppskattas.

Vänd på det så förstår du mitt resonemang.

See User information
Ska iväg om en timme till en plats i närheten, vänner vi lärt känna. De lever on-grid och sätter sina barn vid TVn eller TV-spelet. De får i övrigt knappt gå utanför dörren fastän de lever på landet.

Vi har ingen TV så därför sätter jag barnen mycket framför den närhelst vi stöter på en. De brukar bli illamående efter ett tag och då glor de ändå bara på barnprogram.

Ett tips, släpp schablonbilderna. Vi isolerar inget, om sedan andra väljer att försöka isolera oss är det en annan sak.

Annars tänker jag inte be varken dig eller någon annan att sluta tro på samhällsmodellen. Kan bara påpeka att det är ingen idé, den tror inte på er bara så ni vet.

Ni/vi är en resurs tills dess att ni/vi utplånas, det är allt som finns. Den högre agendan är det viktigaste och i den ingår ingen av oss så man har inget för att jamsa med och tro sig få smulor från de härskandes bord. Om man bryr sig om de stora händelserna och ser historien och bl a då figurer som Robespierre förstår man det.

Posted on: 2012/2/12 13:07

See User information
Tjoffson, eller vem som helst härinne. Ett förslag:

Ni går in på www.alternativ.nu och reggar er. Sedan, i forumet under kategorin "barn" startar ni en ny tråd.

Döp den till: Aldrig i livet jag sätter ungarna i kommunal skola!

Text sedan att inleda med:

En gång tänkte vi oss att barnen skulle hemundervisas, men av praktiska skäl gick det inte. Sedan kom übergruppenführer Jan Björklund och förbjöd hemundervisning.
Barnen går i Waldorf idag. Visserligen kan man tvingas leva med att erns åttaåring kommer hem och kallar brorsan för kuksugare för han lärt sig det av ett annat barn som lever i en alternativ familj som bor mitt inne i stan, har storbildsTV och hemmabio, Iphone och Facebookkonto och får se på vad han vill på TVn, men det är ok i jämförelse med att ungarna går den kommunala skolan pga min egen rädsla för att de ska sticka ut.

Den kommunala skolan är skapad endast för att prägla och formstöpa populasen till elitens slavar, hjärntvätta dem med en förfalskad historieskrivning, den bekväma officiella versionen/lögnen av verkligheten som är status ou, världens sämsta ursäkt för matematik etc till de allra helst går ur nian som analfabeter och det är dags att sätta sig i skuld för att "studera" ännu mer smörja i den akademiska skyddade verkstaden.

Men dit kanske de aldrig kommer, för om de så bara stuckit ut en centimeter från det allmänt verdertagna har skoltiden inneburit stryk, toalettdöpning och mobbning både irl och online, att behöva flytta mellan skolor kanske (som knappast hjälpt) ja inte fan har det kunnat studerats mycket... på gott och ont då får man säga.

Så jag anser att alla de/ni som i vuxen ålder leker att ni är "alternativa", "udda" eller vad ni nu kan komma på och gärna odlar skägg, sätter hackan i jorden eller klär ut er till Shamaner men sedan gärna sätter mobilen i näven på ert barn, sätter dom framför TVn och propsar på att de MÅSTE gå kommunal skola och spela fotboll och umgås med de andra svenssonbarnen annars blir de utstötta, isolerade och "könstiga" - Ni bär ansvaret!

Ingen snöflinga i en lavin har någonsin känt sig skyldig eller hur var det...?

Posted on: 2012/2/12 13:32

See User information
.. och se vad de svarar...

Posted on: 2012/2/12 13:33

Anonym
Jag orkar inte försvara mina val jag gör längre, eftersom folk i allmänhet ser det som ett hot om jag inte tycker och gör som dom.

Kanske är det för att korthuset så lätt faller samman om man petar lite på det och de inte klarar att förändra allt.

Hur avskyvärt det än kan verka går mitt barn på en friskola där sånt språk och respekt inte tolereras, men tyvärr måste ju även den följa läroplanen.

Hela samhället är uppbyggt på penalism och så är det även här på forumet. Tycker man inte som alla andra angrips man även här.

Jag låter så långt det är möjligt mitt barn leva som alla andra barn, men jag pratar med hen om saker och ting så hen kan göra sina egna val när hen växer upp.

Jag har hållt på att råka väldigt illa ut för att jag inte följt med strömmen.

See User information
Citat: Kanske är det för att korthuset så lätt faller samman om man petar lite på det och de inte klarar att förändra allt.

Huvudet på spiken där.

Jag har stött på två kategorier av de som är utanför, om man så säger:

1. De som medvetet ställer sig utanför
2. De som handgripligen kastas ut, vad de än tycker om det.

Vi tillhör båda. Särskilt kategori två är intressant, jag talar om miljöflyktingar, de elöverkänsliga och kemikalieöverkänsliga. Folk som bokstavligen blir sjuka av
det gängse sättet att leva. En av oss är det.
Där finns inget val, man hamnar utanför hur man än vrider och blir såklart mobbad, allra mest av organiserade sammanslutningar såsom VoF...

Annars, vad du skriver - jag klandrar dig inte.

De jag klandrar är de som tycker det är ok. Det fria livet enligt dem som bara är bara en gimmick, och när det blir surt i stövlarna far vi hem till mor och far i den fjärrvärmda villan i Saltis.
Småskalighet, rättvisa och fri jord. Och sedan en röst på Reinfeldt och en Alvedon vid sängdags. Fluor? Det är bra för tänderna.

Det är skillnad mellan det och att vilja kunna flyga fritt men vara förhindrad till det... eller inte orka.

Posted on: 2012/2/12 18:12

Anonym
(Ur "The Rock" av T.S. Eliot:)

Men! polish your teeth on rising and retiring;
Women! polish your fingernails:
You polish the tooth of the dog and the talon of the cat.

-

O Lord, deliver me from the man of excellent intention and impure heart: for the heart is deceitful above all things, and desperately wicked.
...
Preserve me from the enemy who has something to gain: and from the friend who has something to lose.

-

So they built as men must build
With the sword in one hand and the trowel in the other.

See User information
Network, kul ide om en tråd om "skolans" värde, för den med fri tillgång till sprit eller andra beprövade bedövningsmedel kan ju kanske starta en tråd på lämpligt forum med texten" 10 goda skäl till varför man inte vill ha ett jobb"

Det finns väl egentligen inte rätt och fel utan bara erfarenheter och den ständiga brottningsmatchen med ens eget samvete/ego, fast lite kul är det ändå HeHe

ps. om en genomsnittsförälder fick 9 år på heltid med sitt barn skulle den klara av att "lära" det barnet nåt av värde? ds

Posted on: 2012/2/13 7:42

Anonym
Om de har fria, valda, värdiga yrken så kan de lära sina barn dessa yrken. Och tänk vad barnet kan lära sig självt.

Dessa är steg mot större ansvarsfullhet hos människorna, vilket är av godo. Och mot att lämna sitt öde i andras - främmande, skrämmande - händer.

See User information
Jag fick i varje fall tag i en rörtång med 75% rabbat, kostade 165:- fick den nu för 41:-, alltid något.

Westerlund förstår vad jag babblar om..

Posted on: 2012/2/14 18:23

See User information
Så här går tongångarna i EU just nu. Såvitt jag kan bedöma blir det rena slakten som väntar. Undra på att dom sprayar chemtrails för glatta livet, se här:

http://www.europaportalen.se/2012/02/ ... pensionsaldern-till-80-ar

LÄS NU DENNA LÄNK FÖR FAN OCH KOM INTE OCH SÄG ATT JAG SNACKAR SKIT OCH SPRÄNG DIG I LUFTEN "HISTORIEGEIR"

Man skall knega tills man är 80! Detta sagt på fullt allvar. De frågor som varje normalt funtad människa ställer sig viftas bara myndigt åt sidan...

Givetvis inser dom själva att det hela är stuprätt åt helvete, det är bara nån gallimatias dom vräker ur sig medan dom i själva verket är igång med en helt annan agenda. Det här beskedet passar bra ihop med van Rompuys resa med svansen mellan benen till Kina härom dagen.

van Rompuy är ju lite torr och lägger orden diplomatiskt. Han sa ungefär att nu är det så att vad som händer i Kina och vad som händer i Europa påverkar vartannat i den globala arkitekturen. Ja, så skulle man ju kunna säga. När jag var i Kina fick jag reda på att alla hade rätt till en skål ris om dagen i sin hemby, det är Kinas socialpolitik och den kallas "en risgryta av järn". Överallt vajar små röda flaggor och där står pensionärerna och "vakar" eller sysslar med nån sorts plockning eller nåt. På kvällarna sitter gamlingar på stolar mellan bilarna på parkeringsplatserna och håller ett vakande öga. Det är väl den sortens jobb och en gryta ris som blir de svenska pensionärernas lott nu när vi fått nya hussar.

"Nomenklaturan" alltså sånt folk som de arvodesuppbärande klasserna typ riksdagsmännen får ju sina nådegåvor för sin support åt detta system.

Demokrati kommer att vara ett lika okänt begrepp som namnet på en vilken som helst bondby i Sibirien.

Kört, alltså!

Dags att dra till nån ö i södra ishavet...

Posted on: 2012/2/17 8:39

Edited by Asgeir on 2012/2/17 8:58:57
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Såg för några dagar sen chemtrails.

2 st plan flög paralellt.

Man såg exakt vart det ena planet hade börjat slå på sina kranar så att säga.

Vidrigt sjukt.

Posted on: 2012/2/17 8:57
Resized Image

Anonym
Vi kommer att behöva söka friheten. Om allmänt samhälleligt kaos uppstår kommer vi väl ändå mest springa kring i ruiner, och kan då förhoppningsvis reda oss utan vidare. Om det inte gör det, blir vi desto mer kontroversiella. Skolplikten måste undvikas. Alla förpliktelser egentligen, och därmed måste vi begränsa eller helt avsäga oss alla förbindelser. En uppenbar början skulle vara att avsäga sig medborgarskapet. Samtidigt som man kanske inte vill börja med det, då det kan uppfattas som fientligt och avskärmande.

Vi får hoppas att så att säga flourskallarna klarar av friheten. Flyktingläger och sådant är så fruktansvärt deprimerande och improduktiva. Om man hamnar där borde man försöka organisera byggen och odling. Om man är i närheten och kan borde man springa förbi med gröda med mera.

För den som behöver friska upp sinnet: Thoreau. Kan vara värt att samla exemplar att dela ut.
http://www.bokus.com/bok/9780553212464/walden-and-other-writings/
Jag har ännu inte läst om civil olydnad, men hört gott om skriften. Walden är ju fantastisk. Han byggde sig ett hus på månader. För mindre än en årshyra. Låt oss.

Läser just nu
http://www.bokus.com/bok/9789187952098/linjen/
som jag uppmanar alla att göra. Är ännu bara på Jüngers skrift. Fantastisk. Hör bara: "Det egendomliga är visserligen att dylika cykloper och titaner uppstiger ur en värld där försiktigheten är utomordentligt utvuxen och där man till och med vill undvika drag. Mitt i välfärdsstaten med dess försäkringar, sjukkassor, socialvård och smärtfria bedövningar ser man typer dyka upp, vilkas hud tycks ha garvats till läder och revbenen vara smidda av järn. Det kan handla om komplementfigurer i färglärans mening; den allmänna nervsvagheten kräver dem."

Och du nämner chemtrailsen, Shen. Det stämmer, jag har också sett dubbelflygarna. En dag över Stockholmsområdet var det, lovar jag, ett tvåsiffrigt antal spår kors och tvärs över himlen. Då reagerar väl även den som inte vill veta.

Böcker värda att köpa bara för priset skull är Swami Vivekanandas samlade verk. Tesla tog intryck av honom.
http://www.advaitaashrama.org/Book/Detail/365
En dikt har titeln:

Hold on yet a while, brave heart

See User information
"Böcker värda att köpa bara för priset skull är Swami Vivekanandas samlade verk. Tesla tog intryck av honom.
http://www.advaitaashrama.org/Book/Detail/365
En dikt har titeln:

Hold on yet a while, brave heart"

http://www.advaita.se/
http://www.charita.se/?page_id=101

Posted on: 2012/2/17 16:00

« 1 (2) 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper