vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



En fråga om försiktighet!
#1


See User information
Jag har blivit kontaktad av en gammal kompis om att vara återhållsam på nätet att inte skriva så mycket om konspirationer. Fick frågan om jag har min familj kär och mitt liv är mig kärt. Blev också uppmanad att ringa Polisen om jag sprang på information som kunde riskera landets säkerhet, vad det nu kan menas vara? Vad göra? Jag är bara en observativ ifrågasättande kille som vill ta reda på sanningen och hela sanningen. Min gamla kompis påpekade att det fans en risk för att jag skulle bli mördad. Är min vän bara nojig eller kan det ligga någon sanning bakom? Mitt liv är mig kärt men som jag ser det så är sanningen mig mer kär än ett liv i lögn och förnekelse. Alla som läser detta ta min info. Är det så att jag inte skriver på forumet något mer detta året så ta reda på vad som hänt mig. Björn Månsson 1978 0312 Född i Borås uppväxt i Berghem på Ullbergsvägen 13 eller senare kallad Hajomsvägen i Marks kommun gick på högstadieskolan Ängskolan. Är det här bara Skitsnack fån min barndomsvän så bortse från detta inlägg. Min barndomsvän´s morbror är polis om det kan ha med saken att göra? MVH oso1978.

Posted on: 2012/2/20 19:02
Kommentera men gärna med respekt och faktagrundade påståenden!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: En fråga om försiktighet!
#2
Jag tror din vän uppfattar dig som en paranoid foliehatt och vill ha lite kul på din bekostnad genom att skrämmas lite.

Du behöver knappast vara orolig.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En fråga om försiktighet!
#3


See User information
Min vän är inte den typen som skojar om saker på det viset och vi har inte umgåtts på många år. Så jag blev förvånad av hans samtal som var lite oväntat.

Posted on: 2012/2/20 19:17
Kommentera men gärna med respekt och faktagrundade påståenden!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En fråga om försiktighet!
#4


See User information
Håller ett öga då på dig.

Skulle frågat han hur han visste detta .

Om det inte är så att polisen/sadisterna i smyg mördar frispråkiga.

Du borde verkligen fråga han , (gör gärna det) för det finns nog en hel del människor som känner människor som skulle kunna göra detsamma med dem om så är fallet.

Trots allt dom gör ju det i andra fashiststater.

Men just nu tänker jag .

Var är denna snubbe ?

Eftersom han är i förvar borde det inte vara något problem att söka upp han för en intervju eller vad säger ni?

http://www.unfictional.com/joseph-mos ... wine-flu-vaccine-westwood


Posted on: 2012/2/20 19:24
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En fråga om försiktighet!
#5


See User information
Han ville inte avslöja vad han hade för källa, vi skall träffas snart så jag hoppas kunna få mer ur honom. Han upprepade fler gånger att jag skall radera mina internetkonton och att inte skriva mer.

Posted on: 2012/2/20 19:34
Kommentera men gärna med respekt och faktagrundade påståenden!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En fråga om försiktighet!
#6


See User information
Mr Larsson ?

Posted on: 2012/2/20 19:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En fråga om försiktighet!
#7


See User information
Hej bror det stämmer vad skulle du säga?

Posted on: 2012/2/20 20:02
Kommentera men gärna med respekt och faktagrundade påståenden!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En fråga om försiktighet!
#8


See User information
Han har skitkul nu !

Posted on: 2012/2/20 20:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: En fråga om försiktighet!
#9
Inte för att vara otrevlig nu oso1978, men jag tycker inte du avslöjat någonting, så du behöver knappast vara orolig.

Nu spekulerar jag bara, men jag tror som sagt att antingen vill din kompis, som jag sagt tidigare, skrämma dig, eller så vill du skapa lite drama.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En fråga om försiktighet!
#10


See User information
Vad menar du bror? Skulle han bar driva med mig för att han tycker att det är kul? Ja skit samma i sådana fall, men ja jag får väl fråga honom själv. Jag hoppas att dom jag känner och dom på det här forumet inte är folk som driver med en? Jag skulle inte säga något sådant på skoj till någon jag känner. Hoppas inte jag är den sista någorlunda ärliga mänskan på jorden.

Posted on: 2012/2/20 20:23
Kommentera men gärna med respekt och faktagrundade påståenden!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En fråga om försiktighet!
#11


See User information
Han har själv sagt att han inbillar sig saker och inte alltid kan skilja på verklighet och fantasier. Det vad ett tag sedan jag snackade med han. Jag har inte fått tag på han.
Ring upp igen.

Posted on: 2012/2/20 20:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En fråga om försiktighet!
#12


See User information
du finns ju inte att få tag på. har inte ditt nr sen jag bytte telefonnr för en månad sedan. ring mig på mitt gamla nr 073154------

Posted on: 2012/2/20 20:42
Kommentera men gärna med respekt och faktagrundade påståenden!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En fråga om försiktighet!
#13


See User information
oso1978 Har pratat med lite folk, och känt av läget........och de senaste åren har jag börjat lita mer och mer på min magkänsla......saker som sammanträffar och händer och börjat analysera....det kanske vore bra att ta det lugnt och se saker från andra perspektiv.....börjar någon viss person säga konstiga saker som överraskar dig (inte MR Larsson) utan vänner som plötsligt förändras och försöker "FISKA" extrema åsikter. Jag kanske har "fel" men jag litar på min magkänsla. Jag skulle inte bli förvånad om MR Larsson har rätt.

Hörde detta på SR i dag.

Även i Dalarna tvingas polisen nu avbryta underrättelseprojekt. Där har uppgifter behandlats under lång tid i direkt strid med polisdatalagen. I ett projekt har polisen registrerat personer utan att det funnits nån koppling till brottslig verksamhet överhuvudtaget.

http://sverigesradio.se/sida/gruppsid ... upp=10974&artikel=4989998

Posted on: 2012/2/29 22:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En fråga om försiktighet!
#14


See User information
Det vore intressant att få veta på vilka grunder man kan bli införd i polisens register. Man kan tänka sig att någon hittar en kofot på en nattvandring och senare blir iakttagen av en polispatrull.

Då är det nära till hands att personen blir utfrågad om sin identitet och vart han är på väg.

Inträffar det senare ett inbrott längs färdvägen blir han ju automatiskt misstänkt.

Men finns det inga bevis i form av fingeravtryck eller stöldgods blir han ju släppt efter förhör.

Misstanken kvarstår dock.

Därför vore det intressant att veta på vilken nivå folk är registrerade i såna här register (ovan beskrivna situation är ju inte särskilt upphetsande!)

En gång utbröt det bränder varje fredag 21.30 i en angränsande stadsdel. Jag brukade sitta med en dry Martini vid fönstret och vänta och sen gå ner och titta.

Varje gång såg jag en kille utklädd i damkläder med kortkort kjol, högklackat och stora Pippi Långstrumpflätor bland åskådarna.

Antagligen var det han som anlade bränderna för att få flasha lite bland folk.

Men jag sa inget, jag har förståelse för minoriteter och polisen missade honom varje gång...

Posted on: 2012/3/1 7:33
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En fråga om försiktighet!
#15


See User information
Oso: Din barndomsvän pratar strunt. Kanske för att han har sett för mycket på amerikanska tv-serier, eller så försöker driva med dig lite. :)

Om han själv tror på det han säger så har han en mycket naiv och barnslig uppfattning om världen. Det blir speciellt barnsligt och uppenbart när han ber dig passa sig, då är han inte speciellt torr bakom öronen. Jag gissar dock att han tramsar med dig. Tramsa tillbaka!






Posted on: 2012/3/1 10:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En fråga om försiktighet!
#16


See User information
Jag kan inte avgöra om det min vän har sagt är struntprat men som världspolitiken ser ut i dag så skulle det inte förvåna mig om de börjar spana efter oliktänkande människor, och sätter dem på så kallad omskolning för samhällets bästa.

Snart är man tillbaks till de totalitära styrena vi hade under andra världskriget.


Posted on: 2012/3/2 1:15
Kommentera men gärna med respekt och faktagrundade påståenden!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
69 user(s) are online (69 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 69

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS