vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Wikileaks: Carl Bildt är USA-informatör
#1


See User information
Läs:
http://www.expressen.se/nyheter/wikil ... -bildt-ar-usa-informator/

Från artikeln:

Quote:
I ett internt Wikileaks-dokument som Expressen tagit del av hotar Wikileaks att offentliggöra en hittills okänd amerikansk diplomatrapport där utrikesminister Carl Bildt pekas ut som informatör för USA sedan 1970-talet.
- Han kommer att tvingas avgå. Det kan innebära slutet på hans politiska karriär, hävdar en person med insyn i Wikileaks material och planering.


Kommer NWO vända Bildt ryggen nu? Risken finns.

Posted on: 2012/2/22 8:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Wikileaks: Carl Bildt är USA-informatör
#2


See User information
Han jobbar åt Cia mossad och henry kissinger.

Nyttig idiot (mördare).

Hans fru tycker han är charmig.

Ja gillar man maskar så.

Posted on: 2012/2/22 8:12
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Wikileaks: Carl Bildt är USA-informatör
#3


See User information
Jamen helledudanedå!

Det "avslöjandet" har ju varit en offentlig sanning i alla år, kom med nåt nytt, Wiki!

Carl Bildt är inte den ende som stått på utländsk makts avlöningslista.

Den av någon anledning väldigt populäre Göran Johansson i Göteborg började sin bana som fackbas. Som fackbas blev han flera gånger avslöjad för att utlämna listor på fackliga medlemmar som var kommunister eller kunde misstänkas för att vara detta.

Oavsett om man tycker att detta var bra eller inte så behövde jänkarna naturligtvis dom här listorna för att kunna ha underlag för bedömning av visumansökningar.

Ryssarna lär ju haft lättare att kontrollera om inresande var kommunister eller ej, dom hade direkt tillgång till Vpk:s medlemsregister. Lustigt nog släppte dom in moderater utan att blinka, vilket egentligen inte tyder på att Sovjet var så enögt som man gärna vill göra det till.

Men inte får detta mitt piss att koka precis, det skall mera till!

Posted on: 2012/2/22 12:28
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Wikileaks: Carl Bildt är USA-informatör
#4


See User information
Jag är medveten om att folk här inne vet att makten är korrupt. Men inse att det är när sådana här händelser inträffar som ni verkligen kan hjälpa till. Luska reda på komprometterande fakta och posta. Om det är riktigt bra, skicka det även till wikileaks. Det är säkraste vägen att nå ut till massmedia med upptäckterna.

Jag pushar även för att gräva fram mer fakta om silc. Återkommer med mer info i det ärendet senare.

Posted on: 2012/2/22 16:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Wikileaks: Carl Bildt är USA-informatör
#5


See User information
I en av avsnitten av Uppdrag Granskning som handlade om U-båtarna på 80-talet, så nämde ju nån minister i USA att Bildt hade varit där och pratat med representanter.

Och Kalle var ju bombsäker på att det var illrar eller ryssar..

Posted on: 2012/2/22 21:35
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Wikileaks: Carl Bildt är USA-informatör
#6


See User information
Bra tänkt TeBe!

Notera att killen från försvarshögskolan i klippet nedan är inne på samma linje:

http://sverigesradio.se/sida/artikel. ... 784849&playtype=Ljudklipp

Att det är i u-båtsfrågan som Bildt gjort bort sig mest och indirekt säger han ju att om man ska hitta något komprometterande så är det där man ska leta..

Posted on: 2012/2/22 22:11
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Wikileaks: Carl Bildt är USA-informatör
#7


See User information
Carl Bildt har vid flera tillfällen varit OSANNOLIKT SNABB med att trumpeta ut vad som senare blivit officiell förklaring.


1. 911-attentaten

11 september 2001 satt Bildt i TV och sa att det bara fanns en person som hade medel och motiv att utföra attentaten - Usama Bin Laden.

Dagen efter publicerades Bildts teorier:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article36315.ab

"jag har svårt att se någon annan organisation än Usama bin-Ladins nätverk som skulle ha fanatismen, finanserna och förmågan att göra detta."

Observera utläggning om Usama i artikeln. Inte särskilt nervös att breda på för mycket om någon som kanske inte hade något med saken att göra...

Några bevis för Usamas skuld i 911-attentaten har aldrig presenterats.


2. Estonias förlisning

Efter Estonias förlisning var Bildt tydligen väldigt snabb med att peka ut vad som senare blev den officiella förklaringen till förlisningen.

(Hwitte har skrivit om det, och jag skulle gärna vilja ha fler detaljer om det. Vilka ord Bildt använde och när.)


3. Självmordbombaren i Stockholm

Bildt var snabbt ute med tweeten -

"Most worrying attempt at terrorist attack in crowded part of central Stockholm. Failed – but could have been truly catastrophic.."

http://www.expressen.se/nyheter/carl- ... vit-en-verklig-katastrof/

http://politikerbloggen.nyheterna.se/2010/12/31/41097/

Hur kunde Bildt så snabbt fastslå att explosionen var ett misslyckande? Kunde inte mannen ha sprängt sig precis där han ville? Kunde inte bomben ha fjärrutlösts av någon annan?

Posted on: 2012/2/23 2:14
Första regeln för hur man handskas med en fanatiker: Låt bli!

-Michael A Gilbert, Handbok i argumentation
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Wikileaks: Carl Bildt är USA-informatör
#8


See User information
*Applåder

Där kom så bäret på grädden på moset.

Nu vet vi 100% att Wikileaks är en CIA-front, som vissa tidigare har påstått.

Nyligen inte bet men väl gnagde herr Bildt lite på den hand som föder honom då han motsatte sig, eller tyckte rättare sagt, att det inte var någon bra idé att gå i krig mot Iran. Så nu blir det nog pension för herr Bildt.

Det fanns en gång en annan politiker med lika många siffror i namnet som har bott i samma hus, hade lika många barn och var gift även han två gånger. Han bet också den hand som födde honom.

Det blev en hårdare reprimand, PANG sa det.

Jag talar om Olof Palme.


Posted on: 2012/2/23 7:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Wikileaks: Carl Bildt är USA-informatör
#9


See User information
Han grät på Estoniaoffrens minnestuind ihop med Ingvar Carlsson. Det var skickligt.

Posted on: 2012/2/23 7:11
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Wikileaks: Carl Bildt är USA-informatör
#10


See User information
"Dagen efter publicerades Bildts teorier:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article36315.ab

"jag har svårt att se någon annan organisation än Usama bin-Ladins nätverk som skulle ha fanatismen, finanserna och förmågan att göra detta."

Observera utläggning om Usama i artikeln. Inte särskilt nervös att breda på för mycket om någon som kanske inte hade något med saken att göra...

Några bevis för Usamas skuld i 911-attentaten har aldrig presenterats."

----------------------------------------------------------

Nätverk är Ordet!

Vem är med i vems nätverk egentligen????

Är det i själva verket annorlunda med oss här?

Det har förekommit antydningar på Bush den äldres tid om att han var insyltad i knarkmaffians nätverk genom att ha åkt fast för personligt bruk (han blev ju haffad utanför langarens dörr i Washington i funktion som vicepresident om jag inte missminner mig och visade flera gånger tydliga abstinenssymptom, stackarn!).

Så om det är Bin Laden som varit med i USA:s nätverk eller tvärtom är verkligen en öppen fråga.

Du som läser vad jag skriver: du är ju med i mitt (Asgeirs) nätverk. Om jag läser vad du skriver (exvis Historiegeir) är jag ju med i ditt nätverk!

Det gäller att både ta och ge om man vill vara med i ett nätverk! Det gäller mig, det gäller dig, det gäller Carl Bildt.

Är nu detta något "nytt"???

Knappast. Vi är födda in i det.

Posted on: 2012/2/23 7:54
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Wikileaks: Carl Bildt är USA-informatör
#11


See User information
Carl Bildt Vilken rappakalja snubben pratar om .

Nu är vi i ett nytt krig.

Ja inte så konstigt när du och dina kumpaner dagligen bombar hjälparbetare sörjande människor och fåraherdar.


Sen lägger skulden på osama.

Första klassens orm.

Ormen som ville dra oskyldiga svenskar i krig mot ryssarna genom att delta i icensättandet av dom falska ubåtskränkningarna.

Dendär mannen ger mig kräk känslor.

Vad han gör ute i det fria är fortfarande en gåta för mig.

Guantanamo som gäller för såna som han inte för fårherdar turister och lärare mm.

Posted on: 2012/2/23 10:33

Edited by Shen on 2012/2/23 11:05:30
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Wikileaks: Carl Bildt är USA-informatör
#12


See User information
Det har gått så långt att de är totalt maktfullkomliga.
Lundion Oil vart ju inget problem, ingen avgång där.
Han avgår när hans bossar vill det.

Posted on: 2012/2/23 11:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Wikileaks: Carl Bildt är USA-informatör
#13


See User information
Dom väntar på innbördeskrig så som kan använda sig av sina lagar dom så fint skräddarsytt mot folket.Därför dom gör allt dom kan nu öppet för att spotta svenska folket i ansiktet. Men vad som händer istället är att 30 pers stormar deras kåk plockar barn familj och hela bunten och dumpar dem i någon sjö.


Of topic men intressant om det stämmer.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=tDLc3cMyppc

Posted on: 2012/2/23 11:56
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
43 user(s) are online (43 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 43

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS