vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Vetenskap, WTC faller.

See User information
Svara tack! Du tror alltså att man kan demolera en 110 våningar hög byggnad så att den faller rakt ner på 10-12 sekunder genom att spränga 6-8 våningar? (Och hur stor tror du chansen är att detta skulle lyckas två gånger i rad?)

Du kan ju leka galen professor hur mycket du vill med uträkningar som du gjort när du var hög eller nåt, det var ingen pannkakskollaps, tror du det så är ditt svar ja på frågan jag ställde, och det säger mycket.

Posted on: 2006/7/12 15:58

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

Zaaki skrev:
inte så insatt som ni dårar, men var det verkligen HELA våningarna som brann och inte bara ca: 1/4?

ta en titt på mitt föregående inlägg så ni får stopp på den här vansinnesdebatten

Här diskuterar vi raset och dess tid, ditt inlägg är ett sabotage mot debatten.

Byt tråd!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Oj med dårar menar jag självklart inget negativt
Men när du ändå är inne på området så anser jag tråden är ett sabotage mot communityn då du uppenbarligen stöder hela Illuminati konceptet genom att endast disskutera oväsentligeheter.

Posted on: 2006/7/12 16:01

See User information
911 står inte och faller med den här frågan.

Posted on: 2006/7/12 16:02
Religion separerar - Andlighet förenar

Anonym
Quote:

seraphim skrev:
Svara tack! Du tror alltså att man kan demolera en 110 våningar hög byggnad så att den faller rakt ner på 10-12 sekunder genom att spränga 6-8 våningar? (Och hur stor tror du chansen är att detta skulle lyckas två gånger i rad?)

Du kan ju leka galen professor hur mycket du vill med uträkningar som du gjort när du var hög eller nåt, det var ingen pannkakskollaps, tror du det så är ditt svar ja på frågan jag ställde, och det säger mycket.

Hur svårt kan det vara att hålla sig till ämnet i tråden.
Tydligen lika svårt som att ta tag i fysikboken från årskurs 8 och få det förklarat för sig att vikten är av STOR betydelse för fall tiden!!!

Alla icke-svar från din sida bevisar bara att du inte har en aning om vad du snackar om.

Du får mig inte och svara på frågor som är ställda med ett svar redan.

Klart som fan att jag tror att det som beskrivits i ALLA officiella rapporter stämmer då det gäller fall tiden på WTC 1 och 2.
Det är detta DU skall diskutera i denna tråd!

Anonym
Quote:

Zaaki skrev:
Oj med dårar menar jag självklart inget negativt
Men när du ändå är inne på området så anser jag tråden är ett sabotage mot communityn då du uppenbarligen stöder hela Illuminati konceptet genom att endast disskutera oväsentligeheter.

Ett nytt sabotage.

Anonym
Quote:

Lightsaber skrev:
911 står inte och faller med den här frågan.

Inte denna fråga heller.

Sabotage mot trådens ämne!

See User information
OSPA

Har du sökt dig ända hit för att pracka på oss din ignorans? Är det inte ett faktum att bush administrationen är onda nog för att genomdriva eller hjälpa till på ett eller annat sätt i "katastrofen"?

Posted on: 2006/7/12 16:06

Anonym
Quote:

Zaaki skrev:
OSPA

Har du sökt dig ända hit för att pracka på oss din ignorans? Är det inte ett faktum att bush administrationen är onda nog för att genomdriva eller hjälpa till på ett eller annat sätt i "katastrofen"?

Fortfarande så håller du inte dig till ämnet!

Sabotage!

Fast du kanske inte kan natrulagarna heller, det verkar vara en genomgående trend här.

See User information
Quote:

OSPA skrev:
Quote:

Zaaki skrev:
OSPA

Fortfarande så håller du inte dig till ämnet!

Sabotage!

Fast du kanske inte kan natrulagarna heller, det verkar vara en genomgående trend här.

Nix vi kan inte NATRULAGARNA. Vad är det?

Posted on: 2006/7/12 16:27
Religion separerar - Andlighet förenar

See User information
nu blev det tyst

Posted on: 2006/7/12 17:05

See User information
Varför kan ni inte försöka vara seriösa i en tråd där fakta och vetenskap är det seriösa ämnet?

Vill ni ha lekstuga så starta en egen tråd med det!

Så om någon av er nu kan, så bemöt OSPA på ett seriöst sätt, och motargumentera med riktiga och väl underbyggda fakta och beräkningar enligt de fysikens lagar vi männsikor har använt i hundratals år nu, och som måste gälla även för 9/11. Men saxa inte in allehanda påståenden från era favoritsidor utan att först ha kontrollerat att det som där påstås verkligen stämmer.

Vi begär inte mer än så.

Posted on: 2006/7/12 18:38

Anonym
" OSPA "

Är dessa Professorer Frimurare ?

Vilken Grad har dom i så fall ?

I och för sig helt Off Topic men Ordensbrröder skyddar varandra.

Vad tror du skulle hända om den " Alternativa Sanningen " kom till allmänhetens kännedom och det blev en debatt i MS-media.

Dom uppgifter som finns och klart och tydligt talar för att något är väldigt skumt med den Officiella Storyn och att det inte näms något om det i Ms-media , talar sitt tydliga språk.

Locket måste läggas på och 911-sajter får inte växa sig för stora.

Studera Ägarförhållanden i Dagens Ms-media i väst och dess Kopplingar till Försvarsindustrin ( USA ) och andra organ och du kommer att upptäcka ett Dubbelspel över vanliga Medborgares Huvuden.

Sätt igång den andra Hjärnhalvan oxo så kanske du med Vaknar upp och börjar ifrågasätta.

Ha det

See User information
Bäste A73.

Hallå, vi har båda hjärnhalvorna igång på maxvarv!!

Och ja, vi ifrågasätter, det ni påstår!! Ska inte detta få ifrågasättas och krävas att det styrks med riktiga hållbara bevis, precis som allt annat??

Ja eller nej räcker som svar.

Posted on: 2006/7/12 19:22

See User information
Quote:
Du får mig inte och svara på frågor som är ställda med ett svar redan.

Du har inte svarat på frågan, men nu tar jag det som att ditt svar på min fråga är ja, du tror att det går att demolera 110 våningar höga byggnader så att de faller rakt ner på 10-12 sekunder genom att spränga 6-8 våningar.

Tack.

Posted on: 2006/7/12 20:22

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

See User information
Nu är det ju faktiskt så här att en del fysiker säger att den officiella förklaringen av kollapserna går emot fysikens lagar medan en del säger att den följer fysikens lagar.

Och man måste fan undra, om nu NIST är så säkra på sina slutsatser, varför har de då sagt att de aldrig någonsin tänker diskutera dessa slutsatser med andra experter? Det förstärker ju bara folks misstankar att deras slutsatser är felaktiga, och de har ju faktiskt aldrig lyckats återskapa en pannkakskollaps.

Posted on: 2006/7/12 20:28

See User information
Quote:
av seraphim den 06-07-12 22:28:45

Nu är det ju faktiskt så här att en del fysiker säger att den officiella förklaringen av kollapserna går emot fysikens lagar medan en del säger att den följer fysikens lagar.

Och man måste fan undra, om nu NIST är så säkra på sina slutsatser, varför har de då sagt att de aldrig någonsin tänker diskutera dessa slutsatser med andra experter? Det förstärker ju bara folks misstankar att deras slutsatser är felaktiga, och de har ju faktiskt aldrig lyckats återskapa en pannkakskollaps.

Om nu vissa fysiker säger att OF inte stämmer med fysikens lagar, och andra fysiker säger att det gör det. Ja då har vi förvisso ett dilemma.

Vad kan då vara vettigt att göra för att utröna vilka som har rätt?

Ja varför då inte börja med att kolla upp vilka fysiker som verkligen är fysiker? Det händer ju att folk kallas för professor eller annat som låter märkvärdigt, med det sen visar sig att de inte alls är professor. Eller att de kanske är professor i teologi istället för fysik eller teknik som saken kanske handlar om. Då kan man ju undra hur mycket en professorstitel i teologi väger i en sak som handlar om helt annat än just teologi....?

När man så har sållat ut vilka som är vad de påstås vara, så kan det ju då vara dags att själv kolla upp vilka av dem som säger saker som verkligen stämmer, genom att kolla upp vissa saker mot fysikens lagar och annat själv. Det är inte så svårt det brukar gå att hitta svar hos t ex. svenska universitetsavhandlingar, KTH, Chalmers, BoVerket, Räddningtjänsten, SBI med flera.

Det har jag gjort många gånger nu och just därför så håller jag mig till den officiella förklaringen hittills.

Posted on: 2006/7/12 22:23

See User information
För det första handlar det inte bara om att "spränga" 6-8 våningar.
Läs denna, http://www.911myths.com/WTCREPORT.pdf
Här har du svaren du söker.
Intressant är även mängden energi vid kollapsen. Som bekant försvinner bara inte energin utan den ger en ansenlig mängd värme...

Posted on: 2006/7/12 22:41
"You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe" - Carl Sagan

See User information
Debunking 9/11 Myths DRAFT:
http://911physics.atspace.com/Pages/Debunking911Myths.htm

Har själv inte läst vad som står på siten, skall göra det när jag har tid.
verkligen, tänkte att du kanske skulle finna det intressant?

Posted on: 2006/7/12 23:33

See User information
Har ni inte insett fram till nu att ni inte kan ändra varandras åsikter, så pretty please, with sugar on top, inse det vid det här laget. Jag får magsår av att läsa tråden, och skulle jag läsa alla länkar hade det förmodligen tagit ett bra tag!

Vi är alla här av olika anledningar, men frågan vad gäller 911 är nog den egna övertygelsen stark. Är man nyfiken gör man sin egen research och drar sin slutsats utifrån det man hittat/sökt... Att trycka sin åsikt i ansiktet på någon funkar aldrig!

Ni i tråden som kommer med dessa ständiga bevis - lägg ner och försök övertyga skeptikerna (ni vet vilka jag syftar på) på sidan, för det funkar inte. Den kunskap ni besitter (911, NWO and the bigger picture...) är helig, så förvalta den väl och välj med omsorg de ni vill arbeta på att väka!

Ni i tråden som kommer med dessa ständiga motbevis -
lägg ner och försök övertyga för det funkar heller inte. Rök en gås och slappna av - förutom att ni är i minoritet på sidan har ni dessutom en svårare uppgift framför er!

I slutändan handlar det om vad man väljer att tro på!

Posted on: 2006/7/13 0:27
The answer to 1984 is 1776

newworldsheep.com

Anonym
Quote:

seraphim skrev:

Fler begåvade slutsatser från en som tror att föremål med olika vikter kommer falla samtidigt till marken om dom släpps från samma höjd!

Att du skriver att det inte stämmer, kommer aldrig att få folk att lyssna. Inte själv tänkande folk i alla fall.
Du måste komma med "hard facts".
I denna tråd som jag skapat på Voids inrådan så har du chansen att göra detta.
har du tagit chansen? NEJ!

Bara rena sabotage inlägg om och om igen.
Din tystnad hade i detta fall förtjänat vår respekt. Men inte nu!

Sen när du säger att en del fysiker tror på detta en del gör det inte. Så försöker du uppnå någon sorts balans mellan dessa läger.
Kan meddela dig att denna balans inte råder.

Du kan väl fråga Steven E Jones kollegor på Brigham Young University vad dom tycker!
Där han HAR jobbat, med "cold fusion".

Så 99.999999% av alla vetenskapsmän håller INTE med dig!

See User information
Quote:
av neo den 06-07-13 01:33:54
Debunking 9/11 Myths DRAFT:
http://911physics.atspace.com/Pages/Debunking911Myths.htm

Har själv inte läst vad som står på siten, skall göra det när jag har tid.
verkligen, tänkte att du kanske skulle finna det intressant?

Nej, du skulle nog läst igenom INNAN du postade länken. Otroligt dåliga kommentarer utan egentligen någon som helst information.
Det är som vanligt referenser och bilder till saker som inte hör hit, kombinerat med de klassiska:

"-Är det inte konstigt att..."
"- Ser det inte ut som..."
"- Borde det inte...."

och avslutas med en konspirationsteoretikers mantra:

"Tillräckligt många tillfälligheter blir bevis"

Posted on: 2006/7/13 7:20
"You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe" - Carl Sagan

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper