vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Lugn i stormen på vaken.se

See User information
Hej micro här,

Jag sitter i norrland 5 mil från närmaste affär och jobbar med att översätta filmer och skriva material till mitt nästa projekt (mer om det någon annan gång).

Medans jag har varit borta har det varit en hel del problem med bråk och administrerare. Nu verkar dock stormen blåst över och det är lugn och ro ett tag.

Att administrera ett stort forum är ingen lätt uppgift och vaken.se har ingen tidigare erfarenhet av detta. Vi lär oss av våra misstag och när jag återkommer till stockholm ska jag göra tydliga riktinjer för hur moderering skall ske. Hittills har jag stått för all moderering och jag har endast gett andra adminrättigetet för att kunna göra akuta insattser.

Det finns ingen anledning att frukta att vaken.se skall riskera att försvinna eller förstöras, vaken.se kommer att bli bättra med tiden att hantera nya problem.

Hoppas att alla har haft en bra sommar hittills.

Posted on: 2006/7/12 16:52
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Lugn i stormen på vaken.se

See User information
skönt att höra.

Det ska nog bli bra så fort vi lyckas fokusera på rätt saker..

Koppla av och njut av din semester!

Posted on: 2006/7/12 17:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Ju, o stormvädret e över.... me pm o mail :) ... De ordnar sig alltid, ta av hatten o håll en go sommar/semester... Hare gott..

See User information
Nej, det ordnar sig INTE.

Vaken.se är ett stort skämt som forumet har skötts.
Är man konspirationsteoretiker kan man uppföra sig i princip hur som helst, den som vågar knysta något om att Illuminati inte styr allt från fotosyntesen till gravitationen på månen blir avstängd.

zpz är avstängd, förmodligen sannigen_svider också.
På vilka grunder ?!? Jämför gärna nivån på deras inlägg jämfört med resten.

Men visst, det är DITT forum som DU sköter exakt som DU vill.
NI väljer själva vilken kunskap och fakta NI tar hänsyn till.
Jag hoppas ni får ut det ni eftersträvar genom ett forum där alla klappar varandra på kinden...

Posted on: 2006/7/12 21:50
"You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe" - Carl Sagan

Anonym
När någon hoppar på mig dumdristiskt, o med väldigt lite respekt så hajjar jag till och aggerar (bannar), samt att jag blir bombad med mail o pm, om att göra så... Samtidigt som pollen på indexet visade att något skulle göras...

Jag kommer att aggera annorlunda i nästa situation, för att jag lärde mig nåt...

Om Du är arg o tror att jag sågar info o bestämmer vad som får postas o inte, skäll på bara, vad kan jag göra åt det?...

Illuminati styr eller inte... I min värld så styr dom MYCKET mer än vad somliga tror. Det fick jag uppleva efter några års studier inom ämnet...

I min värld finns det också personer som mer än gärna, o planerat går in på vaken o skriver en del saker, bara för att förstöra... De tycker inte ja e så bra, vad tycker Du?...

o så vidare...

Hare gott...

PS, koppla inte ihop mig med vaken.se, ja e bara en simpel admin här, ibland andra admins... jag hjälper gärna till så mycket jag kan, så länge jag får. Vill majoriteten inte ha mig som admin längre, säg till, inge probs...

Funktionen att banna någon skulle kanske finnas hos alla users... De e mitt tips... Man röstar anonymt...

Får man för många röster imot sig får man vila i 24 eller 48 timmar, eller att man kan få reda på det igenom ett PM eller nåt. Alla dom jag känner vill bli omtyckta, och aggerar där efter. Om man kör ett race, ofta så blir man bannad ofta... Hmm, eller nåt... Dumt att lägga ansvaret på admins när det kommer till banning....

Hare igen :) ...

See User information
Quote:
I min värld finns det också personer som mer än gärna, o planerat går in på vaken o skriver en del saker, bara för att förstöra... De tycker inte ja e så bra, vad tycker Du?...

Nej, de ska bort, jag håller med. zpz var raka motsatsen.
DefeKTO had härjat i månader med att smäda folk, skillnaden var att han gav sig på oss som tror att det finns gravitation på månen.

Quote:
PS, koppla inte ihop mig med vaken.se, ja e bara en simpel admin här, ibland andra admins... jag hjälper gärna till så mycket jag kan, så länge jag får. Vill majoriteten inte ha mig som admin längre, säg till, inge probs...

Majoriteten vill att såna som jag, OSPA, zpz m.fl försvinner. Därför blir "banningar" majoritetsbeslut.
Som du vet så är det inte första gången oliktänkande "avrättas"...

Men som jag skrev innan, det är ERT forum....

Posted on: 2006/7/13 7:33
"You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe" - Carl Sagan

Anonym
Nu skriver Du en grej till som skapar negativa saker, Efekto stavade han sitt Nick, o Du vill väl bli tilltalad som verkligen, eller skall jag säga veklingen, hur känns det?... Dumt eller hur...

Vårt forum?... Jag tycker inte att man kan äga nåt, vem skall man betala till, moder jord, hej morsan, här haru en tjuga för trädet, eller ett par tusen för marken????,... Nää, går inte...

Jag har ett önskemål om att pajkastning helt o hållet skall upphöra, vi skapar själva allt det vi lever i, hur många vill vara med o skapa en sida för vakna, som man kan surfa på o säga vad man vill, utan att någon slår ner på en, vad man tycker, heter, ser ut etc?...

Eller, hur många vill skapa o surfa på ett forum, där man kan bli mer eller mindre utmobbad, kallad för konstiga saker, andra säger till en att man är wierd, dum, idiot mm, bara för att man har en annorlunda bild av världen, samhället etc??... Inte så svårt o välja...

Oliktänkande?... Har inte med det o göra, attetyden bryr jag mig om, o vad man sprider omkring sig...

o till sist, o jag skriver inte om det en gång till, 911 :) ...

Jag säger så här, 911 är en kryptiskt liten händelse, om man jämför med den STORA bilden. Men, väldigt viktig... För att få koll på den stora bilden behöver man kontrollera andra saker, än bara 911....

911 är ett av många drag, i gamet för att få total kontroll på människan, alltså så är det inget vidare att bara koncentrera sig på ett drag, o då 911, men den e som sagt viktig...

Vad är viktigt?... Vem gjorde det, o varför, o vad kommer härnäst, det är vår verklighet som berör oss....

Tänk Dig att en skog ska falla samman, o Du e mitt inne i den. När ett träd faller, försöker Du då in i minsta detalj räkna ut hur o varför det föll, eller räcker det med att veta om vilken person eller kraft som fällde det första trädet?... Med den vetskapen kan Du sen ducka för resten av alla träd som faller, för Du vet varför....

Hur det gick av, hur det föll, hur länge det tog, hur det lät etc, vad spelar det för roll?... Lokalisera problemet, håll Dig undan...

911 är orkistrerat från första parkett, o dom som håller i trådarna vill gärna att Du sitter o vänder på alla trådar o fakta, i åratal, då hinner dom med så mycket annat... i samma genre....

911 är som The Oklahoma bombing, (murra building), Waco insidenten, K(C)obar towers (mellanöstern), JFK, Londonbombningarna, Spanien o så vidare... Ett av många drag, inkl även Diana, Anna Lind, Palme osv...

Vi behöver veta vem som ligger bakom, för att kunna få bort problemet... 50% av problemet e dom, 50% är Du själv... Rensa på insidan, sen på utsidan...

Slänger nån ut ett ben o Du ramlar o slår Dig, går Du då igenom hur Du föll, hur ont det gjorde, hur lång tid det tog, hur det lät???.... Eller riktar Du slangbällan åt det håll som orsakade problemet?.... Vi vet redan vad 911 är, hur det gick till, i tillräckligt stora drag. Dom som tar händelsen till rättsalen ordnar upp resten av detaljerna. VIll man o är intresserad av detta arbete så tar man sig an det, o då MÅSTE man studera ALLT som finns tillgängligt, helt själv, o sen skapa sig en HELT egen uppfattning.... Andras uppfattning gäller inte i någon rättsal, eller någon annan stans heller... Din uppfattning o verklighet äger Du, andras kan hjälpa Dig på vägen....

O så vidare...

hare gott....

See User information
Quote:
attetyden bryr jag mig om

Jo, det var just det som efekto hade överlägset mer problem med än någon annan här, ändå fick han vara kvara månad efter månad...
Förstår du min poäng ?

Ja, ändra nicket är löjligt, gick av bara farten.
Han själv gjorde ju det till "sin grej", utan att bli avstängd !

Nog diskuterat om detta fråm mig

Posted on: 2006/7/13 8:43

See User information
OK, good to hear, err look forward to meeting Micke as soon as poss oh and anyone ELSE who wants to DO something! ; )

Posted on: 2006/7/15 18:43

Anonym
I don't wanna do something, I'm doing something :) ...

Have a nice one..

See User information
Quote:

verkligen skrev:

zpz är avstängd, förmodligen sannigen_svider också.
På vilka grunder ?!? Jämför gärna nivån på deras inlägg jämfört med resten.

Är "verkligen" och "zpz" inte samma preson?
Jag tror nog det.

Posted on: 2006/7/16 20:42

Anonym
neo
nej det är de inte de har åtminste inte samma ip

nu räcker det med detta tack

MVH Amin MR maggot som ser alla ip nummer

See User information
Quote:

maggot skrev:
neo
nej det är de inte de har åtminste inte samma ip

maggot, Web proxy, du vet!?
"Free web proxy, free proxy lists, surf anonymously with ease"

Jag har sett att "verkligen" och "zpz" uttrycker sig väldigt lika.

Posted on: 2006/7/16 20:52

Anonym
vi vet ju inte, så då behöver vi inte skriva det öppet på forumet.

för att respektera "han" eller "de"
vad det nu är?

See User information
Quote:

maggot skrev:
vi vet ju inte, så då behöver vi inte skriva det öppet på forumet.

för att respektera "han" eller "de"
vad det nu är?

Okej maggot.

Posted on: 2006/7/16 20:59

See User information
Ett enkelt sätt för de som har tillgång till ipnumret, är att surfa till det / anvnda det som proxy och på så sätt se ifall det är en webproxy som står där. Alternativt göra en sökning efter ip-numret och se ifall det dyker upp i någon lista på (anonymitets)-proxylistor. Då går i alla fall de att ta's bort från listan på "misstänkta". Det täcker inte alla fall, men säkert en del iaf.

Posted on: 2006/7/16 21:17

See User information

Att spåra folk som postar på forumet via IP-adresser det trodde jag var Bodströms jobb!!!

Posted on: 2006/7/17 8:28

See User information
Quote:
Jag har sett att "verkligen" och "zpz" uttrycker sig väldigt lika.

Ja, det är ju i princip den bevisbörda som krävs här...

Inte för jag bryr mig en sekund om om du tror att vi är samma person, i mina ögon sjunker du bara djupare när diskussionen hamnar på denna nivån.

- We have found a witch. May we burn her?

-- Burn her! Burn! Burn her! Burn her!

- How do you know she is a witch?

-- She looks like one.

Posted on: 2006/7/17 22:01

Anonym
/// Ett väldigt aber för konspirationsteoretikerna är varför man skulle göra sig besväret att göra en kontrollerad rivning om man ville få WTC byggnaderna att kollapsa. ///

Snälla, kan Du vara snäll o förklara vad det är Du säger där? har funderat en stund, o sen kommer tanken, ehh, VA?...

Hare...

See User information
copy från tråden: http://www.vaken.se/modules/newbb/vie ... =flat&order=DESC&start=30

Quote:
Ett väldigt aber för konspirationsteoretikerna är varför man skulle göra sig besväret att göra en kontrollerad rivning om man ville få byggnaderna att kollapsa.
Det hade räckt att rigga sprängämnen så att byggnaderna kollapsar. Det fanns ingen som helst anledning att de skulle kollapsa kontrollerat, snarare tvärtom för att slippa spekulationer.
Det hade varit SÅ mycket enklare att bara spränga så pass mycket att byggnaderna garanterat kollapsade fritt än att göra en kontrollerad rivning och riskera att det skulle synas utifrån, som de gör enligt somliga..

Posted on: 2006/7/17 22:30

Anonym
Se vad som fanns i WTC 1 o 2, samt 7, o sen... Tillräckligt med pang pang, o de e dåligt med bevis, och bevisen går fort att transportera bort, lagom stora bitar...

Underskatta inte deras planer/intelligens, o så mitt framför hela världen, o allt gick som smort... I stort sett.. Programmen håller också i bra, för många fattar inte info, än...

Tänk också på, ju mer skador på annans egendom, ju mer pengar looser nån, kan innebära fler "investigation i frågan... Precision kallas det...

/

See User information
Quote:
av cee den 06-07-18 00:35:02
Se vad som fanns i WTC 1 o 2, samt 7, o sen... Tillräckligt med pang pang, o de e dåligt med bevis, och bevisen går fort att transportera bort, lagom stora bitar...

Underskatta inte deras planer/intelligens, o så mitt framför hela världen, o allt gick som smort... I stort sett.. Programmen håller också i bra, för många fattar inte info, än...

Förstår du fortfarande inte frågan ?!?

Varför en "controlled demolition" ?

Posted on: 2006/7/17 22:42

See User information

[/quote]
Förstår du fortfarande inte frågan ?!?

Varför en "controlled demolition" ?[/quote]

När du ställer en sådan fråga så är det ganska uppenbart vad som pågår. Speciell efter all den tid du lägger ner här.

Natta

Posted on: 2006/7/18 0:07

Anonym
Du förstår inte mina svar, inte någon annans heller.... Köp en bok, conspiracy for dummies o börja där, det här spårar ur allt mer o mer....

Med tanke på frågeställningen, o så vidare så kan jag inte får det till annat än...
Resized Image

Hare gött...

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper