vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


Gör en intervju med Peter Mangs åt Vaken
#1


See User information
Det finns en del frågetecken i Mangs-affären. Jag har redan skrivit om dom. Till att börja med har endast en här sagt att han träffat honom. Men sen är det en del som "inte stämmer"

Genast när det hände gick jag på Hitta.se och Eniro.se och tittade på namnet. I den ena stod han på en adress på Ramels väg och inte på den som stod i tidningen. Det syntes också redigeringsförsök i texten.

Ramels väg ligger på Rosengård, jag känner väl till adressen eftersom min bror har bott där, det man kan säga är att den är mest känd för det Stora Zigenarintegrationsprojektet för många år sedan.

Sen har vi det med pistolklubben. Jag googlade på pistolklubbarna som alla tycktes ha adress vid banorna ute vid Spillepengen (tippen i Malmö). Flera av dom verkade inte ha nån hemsida. Så plötsligt dök Limhamns Pistolklubb upp efter att ha blivit omnämnd i media, men med ny fin hemsida och massor av verksamhet. Lite väl timat, kanske?

Sen har vi hans "yrke" som i början sades vara "tandtekniker" där hans arbetskamrater sade att han höll sig för sig själv på rasterna och ondgjorde sig varje gång det stod nåt om utlänningar i KvällsPosten.

Må vara hur det vill med det, jag känner åtminstone två tandtekniker i Malmö och båda är kvinnor. Jag har varit på flera tandkliniker och det är ett mycket utpräglad kvinnojobb. Att se en dystert bligande Mangs sitta och muttra bland alla de käcka tjejerna... nä den är långt ute och verkar påhittad. Dessutom är det inga stora arbetsplatser, det brukar röra sig om en eller ett par stycken.

Sen har vi släkten som i stort sett verkar ha utvandrat till Florida där dom uppenbarligen driver eller åtminstone skriver mycket i en lokal nättidning.

Sammantaget ger det en rätt ofattbar bild av Peter Mangs, enstöringen utan kontakt med omvärlden fast han jobbar med en massa fräscha unga människor omkring, skjuter pistol med poliserna som också har gett honom vapenlicens och så den med den fejkade(?) adressen på Rosengård istället för Kronborgsgatan...

För att inte tala om bilderna av honom i pressen där han ser rent ut sagt för jävlig ut, dom är helt klart dataredigerade om man jämför med de senare bilderna där han ju ser ganska normal ut.

En väldig färgrik isolerad enstöring, det enda tråkiga är att han springar omkring med mask och enligt uppgift lustmördar folk på nätterna!

Om han nu verkligen sympatiserat med Vaken och läst innantill på forumreglerna borde han ju ge sin första riktiga och ärliga intervju med just Vaken!

Han har gjort fyra inlägg under namnet "Roomy" under tiden 2009-11-15 fram till 2010-06-15, jag kommer faktiskt inte ihåg dom men det kunde vara intressant om någon kunde lägga fram dom för kommentar, vi har ju den unika möjligheten att så att säga se det hela inifrån och göra kanske värdefulla iakttagelser inför framtiden och både lära oss, andra och PM något. Han greps den 7/11 2010 men måste ha varit förvarnad eftersom han blev uppringd av polisen ett par dagar i förväg, något jag tycker verkar ytterst anmärkningsvärt, jag trodde alltid att dom kom på hembesök oanmälda, så var det i alla fall förr...

Men låt oss inte missa denna chansen att göra ett bra jobb och visa våra ambitioner

Posted on: 2012/5/16 23:14
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gör en intervju med Peter Mangs åt Vaken
#2


See User information
Asgeir, kan du leta reda på lite nyhetsartiklar som bevisar motsägelserna och dom skumma detaljerna kring Mangs så vore det ju bra..

Det är nåt som inte stämmer i denna historia, kan bara inte sätta fingret på det. Påminner mycket om en del liknande händelser i USA.. Där nån myndighetsperson har varit spindeln i nätet och kontrollerat situationen på ett eller annat sätt.

Posted on: 2012/5/17 22:38
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gör en intervju med Peter Mangs åt Vaken
#3


See User information
Asgeir har rätt. Det är hårda konkreta bevis som bör tryckas upp i ansiktet på rasistiska organisationer som Expo när de börjar gagga, vilket har skett.

Detta har Mangs gjort här och detta var vad Mangs ville göra här. Vaken har inget att dölja. De som säger så snackar skit och då uppkommer den mycket obekväma frågan de inte vill ska ställas:

Varför då?????

Posted on: 2012/5/18 8:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gör en intervju med Peter Mangs åt Vaken
#4


See User information
"Så plötsligt dök Limhamns Pistolklubb upp efter att ha blivit omnämnd i media, men med ny fin hemsida och massor av verksamhet. Lite väl timat, kanske?"

Är du seriös?. Orkar inte bemöta resten av inlägget. Men du borde skaffa dig en mindre paranoid hobby. det finns inga konstigheter här, och ingen har visat något annorlunda.

Posted on: 2012/5/18 10:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gör en intervju med Peter Mangs åt Vaken
#5


See User information
Det här handlar faktiskt om att göra en intervju med Peter Mangs och mediabilden stämmer inte i alla avseenden överens med verkligheten.

Det skall den nämligen göra. Min favorit bland tv-deckarna den gången jag såg på tv var "Columbo". Han gick också och rotade tills han förstod allt. Allt skall stämma, nämligen.

Om du skall jobba med utredningar så skall allt stämma annars har du inte jobbat färdigt med utredningen.

Det skall bevisas utan rimligt tvivel att någon är skyldig...

Ibland kan folk till och med erkänna saker de inte gjort, en riktig utredare måste tänka på sådant också.

Att erkänna saker man inte gjort kan naturligtvis bero på att man vill synas i tidningen, men det händer också att någon erkänner för att få en slant eller för att skydda någon eller något.

Eller till och med skada någon genom att utge sig för att vara knuten till en rörelse som man på det sättet hjälper till att misskreditera.

Därför, en intervju med Mangs skulle vara ytterst intressant att genomföra.

Hur kan du tycka att något som helst är ointressant i en sådan här rättegång?????

Antingen sover du eller också är du ett troll!

Själv sover jag lika gott på natten vare sig Peter Mangs är skyldig eller ej, jag vill bara vara säker på att det hela går rätt till. Jag har inga intressen i det här utöver att den tvivelsamma äran att först ha förknippast med ABB och nu PM i massmedia bara för att jag tittar på hemsidor som Snaphanen eller Vaken.

Så tag dig en ordentlig funderare på var du står själv egentligen.

En intervju går under alla omständigheter inte att genomföra förrän efter rättegången, så det gäller att bevara fokus!

Posted on: 2012/5/18 11:31

Edited by Asgeir on 2012/5/18 11:50:29
Edited by Asgeir on 2012/5/18 11:53:45
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gör en intervju med Peter Mangs åt Vaken
#6


See User information
Jag sovier inte för att jag ifrågar sätter paronida ideer.

"Det här handlar faktiskt om att göra en intervju med Peter Mangs"

Det är väl ädnå en mycket dum ide. Vad fan ska du få ut från en psykopat som är konspiratoriskt lagd, ska du försöka övertala honom att han är tankestyrd och få honom att tro på det?.

"mediabilden stämmer inte i alla avseenden överens med verkligheten."

Den stämmer 100%. Du har ingen fakta som säger något annat.

Posted on: 2012/5/18 12:46

Edited by TreeOfLiberty on 2012/5/18 13:06:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gör en intervju med Peter Mangs åt Vaken
#7


See User information
Den nakna sanningen om vad han gjorde på Vakens forum kanske?
Istället för lögn, antaganden och insinuationer som mainstreammedia & israellobbyn sysslar med.

Vad han än svarar så visar det på att han är tokig.
Mainstreammedia har gjort så många gånger, låtit olika dömda eller starkt misstänka psykopater tala ut. Vad som behöver visas är hursomhelst att Vaken inte kan hjälpa att en dåre som Mangs loggar in här. Det kunde hänt varsomhelst och vad dåren står för är fjärran från vad Vaken står för.

Annars får Vaken räkna med fortsatta lögner, antaganden och insinuationer som mainstreammedia & israellobbyn sysslar med.

Posted on: 2012/5/18 13:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gör en intervju med Peter Mangs åt Vaken
#8


See User information
Räkna med fortsatta lögner?. Ingen ljuser, och ingen har ljugit om vad han gjorde på forumet. Ta och ge er.

Posted on: 2012/5/18 14:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gör en intervju med Peter Mangs åt Vaken
#9


See User information
Han har suttit i 583 dagar utan att erkanna.

Posted on: 2012/5/18 14:36
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gör en intervju med Peter Mangs åt Vaken
#10


See User information
Oj vad hemskt. Det finns ju inga bevis mot honom alls. Det finns en anledning varför han trivs där och finner ro, som han själv sagt.

Posted on: 2012/5/18 14:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Gör en intervju med Peter Mangs åt Vaken
#11
Han har erkänt för häktespersonal och psykolog. Han hade inte åkt fast heller om han inte erkänt för sina vänner.

Varifrån har ni fått informationen att han varit på vakens forum? Vilket var hans användarnamn?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gör en intervju med Peter Mangs åt Vaken
#12


See User information
Det finns en 'vakenhatargrupp' pa Facebook, det stod dar. Jag minns att jag sett inlaggen men minns ocksa att jag inte tyckte om dom. Om det gar att para ip-adresserna med andra som syns runt forumet vore ju bingo!

Posted on: 2012/5/18 18:19
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gör en intervju med Peter Mangs åt Vaken
#13


See User information
Han star i registret som medlem under namnet Roomy och gjorde fyra inlagg under tiden alldeles fore gripandet

Posted on: 2012/5/18 18:30
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Gör en intervju med Peter Mangs åt Vaken
#14
Quote:

Asgeir skrev:
Han star i registret som medlem under namnet Roomy och gjorde fyra inlagg under tiden alldeles fore gripandet

Ok. Jag såg det stod i din trådstart.

Men egentligen. Ta dig en funderare på om du vill Peter Mangs på något sätt ska representera vaken.

Klart saker och ting inte verkar stämma med en person som håller för öronen och sjunger i rätten under åklagarens förhör. Jag ser inget konstigt alls med att en åklagad persons historia inte stämmer med åklagarens.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gör en intervju med Peter Mangs åt Vaken
#15


See User information
Givetvis är det inte som representant för Vaken han skall intervjuas. Men hela stan är full av dårar, mentalsjukhusen är stängda sedan tjugo år om du inte visste det. Det är ingen konst att hitta en lämplig person som utstöter läten, dreglar på dina skor och sen säger nåt illa om utlänningar.

Låt mig ta dig i handen och leda runt dig en stund nånstans vid nåt förortstorg så skall jag visa dig.

Men Peter Mangs beskrivs ju inte så, han har varit ute och rest, varit medlem av en skytteförening och tränat i deras lokaler med ett vapen som han fått licens för av polisen och fått fylla i en massa papper i det sammanhanget och han verkar inte straffad förut.

Han sägs ju också ha varit tandtekniker, något jag antar är en utbildning med gymnasium och yrkeserfarenhet i botten.

Det är Vaken som skall intervjua honom, inte tvärtom.

Sen måste jag säga att jag tycker att flera av inläggen på tråden har varit praktexempel på förutfattade meningar utan skuggan av bevisvärde, typ "han har erkänt för häktespersonalen". När började dom förhöra insatta? Dom är inte ens poliser utan anställda via en annan instans.

En gång för alla: Eftersom jag av media jämställs med killen så vill jag veta vad det hela är frågan om, jag är inte ute på att gifta bort min dotter eller nåt liknande.

Är ni inte det minsta nyfikna? Har ni redan all kunskap som behövs i målet? Varför inte skjuta folk direkt, det hade jag gjort med ABB, och det har jag också skrivit i bloggar. Men i fallet PM tycks polisen inte ha helt hållbara bevis, det borde väl vara betydligt mer spännande då!

Det myckna snacket om "psykopater" är också ren förföljelse av de personer som när de kommer in på ett sjukhus skall följa pilen mot "Bipolära Sjukdomar"! Det är faktiskt dom du pratar om... vågar du ställa dig och skrika sånt i entrén till Mölndals Sjukhus?

Posted on: 2012/5/18 22:35
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Gör en intervju med Peter Mangs åt Vaken
#16
Häktespersonalen har naturligtvis inte förhört honom, utan de är i stort sett de enda en häktad möter förutom en förhörsledare ibland och en advokat i bland. Mangs har också naturligtvis haft restriktioner, vilket gör han inte får träffa andra intagna heller.

Mangs lär ju ha erkänt för vänner och säger det varit för att testa reaktioner. Samma sak säger han sig ju ha gjort för häktespersonalen.

Ett "erkännande" är inte endast något förknippat med förhör.

Häktespersonal har en viss del i förundersökningen och den intagnas rutiner skrivs noggrant in. Ingenting är gällande i rättegång, men är en fingervisning för förhörsledaren. Man brukar säga att om en häktad sover gott om natten är han sannolikt skyldig, då en oskyldig skulle oroa sig mer.

Ingenting håller som sagt i en rättegång.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gör en intervju med Peter Mangs åt Vaken
#17


See User information
Den som har skrivit inläggen som tillskrivs Peter Mangs är fortfarande aktiv på forumet, det är alltså inte han.

Det finns ingen koppling mellan Vaken och Peter Mangs!

Det är en ren lögn, hör ni det allihop?

EN REN LÖGN!

Posted on: 2012/5/18 23:27
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Gör en intervju med Peter Mangs åt Vaken
#18
Va?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gör en intervju med Peter Mangs åt Vaken
#19


See User information
Jo, mainstreammedia ljuger. Vinklar kallas den typen av lögn.

Posted on: 2012/5/19 9:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gör en intervju med Peter Mangs åt Vaken
#20


See User information
Hmm, Roomy's senast inloggning var 2010-06-15

Posted on: 2012/5/19 9:58
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gör en intervju med Peter Mangs åt Vaken
#21


See User information
"Den som har skrivit inläggen som tillskrivs Peter Mangs är fortfarande aktiv på forumet, det är alltså inte han."

Som en regel läser jag aldrig dina inlägg i detta forumet. Men kunde inte låta bli i denna tråden.

Hur kom du fram till detta?, ska bli intressant att höra. För du är väl inte en mytoman Asgeir?!.

Posted on: 2012/5/19 12:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gör en intervju med Peter Mangs åt Vaken
#22


See User information
"Jo, mainstreammedia ljuger. Vinklar kallas den typen av lögn."

Network, det känns som att du VILL ha en konspiration. Var exakt har dom ljugit?, du kan inte visa det ju.

Posted on: 2012/5/19 12:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gör en intervju med Peter Mangs åt Vaken
#23


See User information
Quote:

Asgeir skrev:
Den som har skrivit inläggen som tillskrivs Peter Mangs är fortfarande aktiv på forumet, det är alltså inte han.

Det finns ingen koppling mellan Vaken och Peter Mangs!

Det är en ren lögn, hör ni det allihop?

EN REN LÖGN!


För det första vart kommer informationen ifrån att Mangs är den andvändaren du pekar ut ?

Två


Roomy var senast inloggad 2010-06-15 (Peter mangs häktades 2010-11-09)
http://vaken.se/userinfo.php?uid=3466

Tre
Peter Mangs är 40 år gammal andvändaren roomy låter betydligt yngre i sina formulleringar här kommer några exempel

"Typ om du säger att du skall skada någon och jag följer efter dej och när du kastar en brandbomb mot hans hus så ställer jag mej bakom dej och skjuter grovpistol mot honom när han springer ut för att släcka"

"Jag använder google, youtube, piratebay. Wake up or Waco!"

Dock heter Roomy peter !





Posted on: 2012/5/19 15:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gör en intervju med Peter Mangs åt Vaken
#24


See User information
Quote:

TreeOfLiberty skrev:
."

Som en regel läser jag aldrig dina inlägg i detta forumet. Men kunde inte låta bli i denna tråden.

Hur kom du fram till detta?, ska bli intressant att höra. För du är väl inte en mytoman Asgeir?!.


Hahaha!
Ne det är bara Network och Tjoffson som tror på hans lögner

Posted on: 2012/5/19 15:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
38 user(s) are online (38 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 38

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS