vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Islam vs New "secular" world order

See User information
En bror skickade denna youtube serie till mig som heter "The light reloaded" och jag tycker den vore utmärkt för alla ni på vaken att kolla på och reflektera över.

Jag kan kort säga att väldigt många unga muslimer är medvetna om att den officiella förklaringen till 9/11, jämföresevis med ickemuslimer, är en stor lögn och jag tror att det är delvis därför att youtube serier som "The Arrivals" och nu denna "The light Reloaded" blivit väldigt populära.

Jag vittnar om att Islam är den sanna religionen och därmed anser jag att Islam är den enda lösningen till den korruptionen och tyranni som dominerar världen idag. Jag tror att ni vaken användare kan börja på att inse, oavsett om ni tror eller ej, att den enda konkurrenten till dagens tyranniska styre är Islam, åtminstone efter ni sett denna serie.

Denna serie visar på att det förr eller senare kommer bli ett tredje världskrig mellan Islam och Kufr (icke tro) och vilket styre ni vaken användare vill leva under kan vara bra att börja fundera över.

Men om ni inte vill fundera över detta så kan ni ändå se serien bara för att få en större inblick i vad som händer just nu mellan den västerländska och muslimska världen. Du kommer, om Allah vill, bli mer medveten om dagens konflikter och politik i mellanöstern, bland annat i Syrien, Egypten, Palestina, och Turkiet. Ni kommer även kunna få en förståelse om vad Jihad innebär och hur viktigt den är för oss alla.

Serien är för nuvarande bara 10 st delar, 10 min vardera men kan nog komma att bli fler avsnitt senare. Här är part 1:

http://www.youtube.com/watch?v=ptb6c-KC08o

Season 2 Of The Light Series: The Illuminati Are Plotting A New World Order, The Elite Are Plotting A 3rd World War, The Ummah Is Struggling To Re-Establish The Khilafa, Is This The End Of Times The Great Prophets (pbut) Warned Us About?

Här hittar ni användaren och hela serien:

http://www.youtube.com/user/EnterTheTruth

Posted on: 2012/5/31 20:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Islam vs New "secular" world order

See User information
Quote:

Revoltnu skrev:

Jag vittnar om att Islam är den sanna religionen och därmed anser jag att Islam är den enda lösningen till den korruptionen och tyranni som dominerar världen idag. Jag tror att ni vaken användare kan börja på att inse, oavsett om ni tror eller ej, att den enda konkurrenten till dagens tyranniska styre är Islam, åtminstone efter ni sett denna serie.

Ska se denna serie vid en tid, men skulle vilja ge ett litet urklipp ur denna bok.

Ur denna Koran;
Quote:

[2:139] Säg [till judarna och de kristna]: "Vill ni tvista med oss om Gud, Han som är vår Herre likaväl som er Herre? Våra handlingar är våra och era handlingar är era. Vi tillber Honom med uppriktig tro."

Jag "drömde" för två år sedan att det skulle komma en tid när en "rusning" till dagens religioner inför tiden vi står i, men efter ett tag kommer inte religionerna som rusningen gicks efter att ge dessa svar som själen verkligen ville ställa. Läste i Aftonblaskan att även Kristendomen nu fått ett uppsving av nya följeslagare...

Är absolut inte emot en religion, men låt den tala till dig på vilket sätt det en gång var menad. Jag stödjer alla former av religioner, så länge det inte kommer att användas att vända en broder mot en annan broder...

[ Fred över allt och alla ]

Posted on: 2012/5/31 21:31

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Islam som är fredens religion är väldigt konstig enligt mig.
Man ska skära huvudet av dom otrogna.
Man ska ljuga för dom otrogna eller fienden.
Man får slå sin fru och hon ska tycka om det.
Lyssna på denna snubbe han heter Walid Shoebat.
http://www.youtube.com/watch?v=9OxKMxds-P8&feature=related

Posted on: 2012/6/1 3:29

See User information
Revoltnu
Jag såg del av 1 den video du posta:
"The Light Reloaded Pt. 1 (The Jerusalem Caliphate)"

Snacka om Hadith propaganda!
Du borde hålla dig enbart till Koranen
annars är du ännu en annan Hycklare med Hadith nonsens!

Jag ska ta och svara din långa inlägg i tråden "Koranen"[L]

Posted on: 2012/6/1 12:33

See User information
Bismillah!

Jag vill klargöra om Islam, att dess rörelse är det enda som kan bjuda på ett motstånd mot den nya världsordningen och deras korrupta makthierarki. Islam är det starkaste motgiftet mot den sjukdom vi upplever i världen idag

Många hävdar att Islam är något bakåtsträvade och inte bör hemma i ett ”humant” och demokratisk samhälle. Det hävdar att det inte vill tillbaka till ett avskyvärt levnadssätt, likt det i Europa under medeltiden. Europa under medeltiden var en tid av orättvisor, utbredd ignorans och förtryck, men att tro att den Islamiska civilisationen var lik den Europeiska tyder på bristande kunskap i dess historia.

Det sjätte århundradet var en av de mörkaste tiderna i mänsklighetens historia. De två mäktigaste civilisationerna var det Persiska riket och det Bysantinska Romerska riket, som båda hade stort moraliskt förfall, utbredd korruption och ett ”legitimerat” förtyck från de styrande klasserna.
Araberna civilisation på den arabiska halvön under den förIslamiska tiden var inte bättre, kvinnorna och de svaga hade ingen rätt, araberna drack stora mängder alkohol, otukt var vanligt och det var ständiga konflikter mellan de olika klanerna. Men en man lyckades under bara 23 år, tack vare Allahs nåd och barmhärtighet, ta folket på den Arabiska halvön, araber och icke araber, från ett mörker av ignorans till ljuset av Islam.
Folket förändrades från detta mörker till att bli fromma dyrkare av Allah som fruktade och hoppades på hans belöning. De visste med säkerhet att de en dag skulle stå framför Allah på domedagen, där de kommer stå till svars för allt de hade gjort i detta världsliga liv. Detta fick dem att tävla med varandra i att göra gott och följa Allahs vägledning så gott de kunde. Denna förändring tog sig sedan ut i resten av världen och fortsatte att sprida sig efter Mohammeds död (fred över honom). Bara några år senare kunde det Islamiska imperiet säkra sig som den starkaste i världen.

Vars fick, den Islamiska nationen, en sån makt och styrka ifrån?

Den var ifrån Allah, för att de underkasta sig hans vilja och lagar. Om man följer Allahs raka väg med uppriktig och sann tro, så belönar Allah inte bara en i nästa liv utan även i detta världsliga liv.

[5:15-16] Efterföljare av äldre tiders uppenbarelser! Ett Sändebud från Oss har kommit till er [med budskap] som klargör för er mycket av det som ni har dolt [för er själva] i Skriften; mycket [annat] har förbigåtts. Gud har skänkt er ett [nytt] ljus och en klar Skrift; med den visar Han dem som söker Hans välbehag till räddningens vägar och leder dem enligt Sin vilja ut ur mörkret till ljuset och till en rak väg.

Men Allah belönar inte muslimer i detta liv genom att låta dem segra, ge dem makt och andra världsliga förmåner på ett mirakulöst och övernaturligt sätt, fast det kan självklart hända för Allah är allsmäktigt och gör precis vad han vill med sin skapelse.
Allah belönar muslimer i det världsliga livet efter att ha skapat förutsättningar för att det ska kunna ske på ett ”naturligt” sätt. Efter att människan har genomgått en förändring från ignoransens mörker till Islams ljus genom Allahs vilja och vägledning, så kan muslimen uppnå ett tillstånd där han endast fruktar Allah och endast vill göra Allah nöjd, utan att bry sig om vad andra människor vill. Det är ett tillstånd där man har sinnes frid, man fruktar inte vad som kan hända i denna värld och sörjer inte för vad som har varit eller ha kunnat vara. Man inser att det som har hänt är Allahs vilja och inte kunnat ske på ett annat sätt, så lika bra att acceptera det. Allah säger:

[2:112] Nej, så förhåller det sig inte! De som med hela sitt väsen underkastar sig Guds vilja och som gör det goda och det rätta skall få sin fulla lön av sin Herre och de skall inte känna fruktan och ingen sorg skall tynga dem.

[2:38] ...Men vägledning skall helt visst komma er till del, och de som följer Min vägledning skall inte känna fruktan och ingen sorg skall tynga dem.

Detta blir resultatet av för den individ som underkastar sig och dyrkar Allah. Dyrkan är alla de handlingar som gör Allah nöjd som bönen, fasta, vara ärlig, hålla sina ord, påbjuda det som är gott, förbjuda det som är ont, behandla ens föräldrar bra, knyta band med sin släkt, behandla ens grannar bra, Jihad och mycket mer.
Begreppen dyrkan inom Islam innefattar även att man ska ha rätt tro på Allah och hans religion. Utan den rätta tron på Allah, så kan människan inte uppnå sin sanna potentiella.

Ett av Koranens huvudsakliga mål är att lära ut om Allahs enhet, som innebär att det finns inge gudom värdig att dyrka förutom Allah, att han är vår skapare och inget händer utan hans tillåtelse. En vanlig missförstånd mot de monoteistiska religionerna är att de lär ut att Gud är en skäggig gammal gubbe som lever i himlen men Allah lär oss med Koranen om hans sanna natur;

[112:1-4] SÄG: "Han är Gud - En, Gud, den Evige, den av skapelsen Oberoende, av vilken alla beror. Han har inte avlat och inte blivit avlad, och inget finns som kan liknas vid Honom."

Allah är skaparen och något helt utanför skapelsen. Allah skapade universum och är där, som ateister säger ”ingenting” var. Muslimer tror vanligtvis att Allah skapade Big bang och inte ”ingenting”. Vår skapare är inte lik något i skapelsen ”inget finns som kan liknas vid Honom” och därför kan inte vårat sinne uppfatta honom. Vi kan inse utav att beskåda skapelsen att det måste finnas en Gud, en skapare men vi kan inte lära oss något om skaparens natur, förutom det han har uppenbarat för hans profeter (fred över dom alla).
Denna kunskap, att Allah är en och något utanför skapelsen, vars storhet vårt mänskliga sinne ej kan förstå, är det viktigaste inom Islam. Att lära ut om Allahs enhet var alla profeternas uppgift för Allah säger:

[21:25] Vi har aldrig sänt en profet före dig utan att uppenbara för honom: "Det finns ingen annan gud än Jag - tillbe Mig!"

Allah blir nöjd med oss och belönar oss i detta liv och nästa, om vi dyrkar honom som han vill och det är just precis därför han skapade oss.

[51:56] Jag har skapat de osynliga väsendena och människorna enbart för att de skall dyrka Mig.

Vi är alla Allahs egendom oavsett om vi vill eller inte. Det finns inge makt eller styrka förutom Allah, och vi människor är inte förmögna att göra något om det inte är hans vilja.
På detta synsätt är vi alla Allahs slavar, men till skillnad från andra skapelser så gav Allah oss människor en stor och bördig gåva, han gav oss den fria viljan att följa vår skapares vägledning eller inte. De som accepterar och följer vägledningen lyckas och de som vägrar misslyckas. Det är en av Guds ”naturlagar” som inte kan ändras. Därför mår vi dåligt om vi inte dyrkar vår herre eftersom det är just det vi är skapade för. Allahs ”naturlagar” gäller på vår kropp, den mår inte bra utan bra kost och träning, och på samma sätt mår inte vårt hjärta bra om vi inte dyrkar Allah.
Allah har skapat livet och döden för att testa oss, för att låta oss visa vilka som följer hans vägledning på bäst sätt och vilka det är som helt vägrar. Allah säger.

[67:2] Han som har skapat döden och livet för att sätta er på prov [och låta er visa] vem av er som i sitt handlande är den bäste. Han är den Mäktige, Den som ständigt förlåter.

Allah skapade inte livet för att vi ska döda all tid med meningslös underhållning som film, musik och droger (det finns dock rum för underhållning inom Islam, men inte på bekostnad av viktigare saker.)

[23:115] Trodde ni att Vi skapade er för nöjes skull och att ni inte skulle föras tillbaka till Oss?"

Vad är det vårt ”demokratiska” samhälle lär ut idag?

Nästan alla institutioner i väst lär ut samma sak. Skolorna, media, (sekulära) föräldrar och populär kulturen lär ut att det här livet är den enda livet och att det är det vi bör satsa på. Man ska ”leva livet” och leva det fullt ut, man ska följa sitt hjärta och sina begär och på detta sätt kan man ”lyckas”. Hur många stora stjärnor har inte berättat om sina liv, om vad dom gjorde för att ”lyckas”. Om man begär att hjälpa andra människor, så kan det kanske komma något gott från det. Men de flesta ungdomarna vill ha högt status, vara rik och att människor ska se upp till dom. De vill vara ”något”. Förutom det så vill de bara ägna sitt liv åt att stilla sina begär med meningslös underhållning och tidsfördriv, det är sällan de har några högre och ädla mål.
Ett resultat av detta tankesätt är ofta, att de som ”lyckas” att få status och bli ”något”, blir högmodiga och arroganta, och de som ”misslyckas” blir avundsjuka och fulla av hat.

Det är precis det här dom på toppen av pyramiden vill. De som styr i denna korrupta värld vill ha makt och gör allt för att få mer och behålla den. Därför vill dom att folket ska jaga sina världsliga begär och inte bry sig om att göra viktigare saker som kan vara ett hot mot deras makt. De har inget emot de ideologier, religioner och tankesätt som inte är ett hot mot deras sätt att leva, mot makthierarkins ”status que”.

Därför Islam är det största hotet mot dessa förtryckare för de är raka motsatsen till vad dom indoktrinerar folket med. Och det är vad muslimer runt om i världen nu börjar inse. För första gången på säkert 600 år, så har det börjat ske en global uppvakning bland världens muslimer. Överallt så börjar muslimer att vända sig helhjärtat till Islam när världen börjat inse att det demokratiska systemet som är det dominerade styrelseskicket idag har misslyckats.
Det muslimska folket inser att de förtryck de upplevt den senaste tiden inte beror på Islam, utan att på grund av att de har vänt sig ifrån Islam och slutat följa Allahs vägledning.

Om vi vill vinna mot de styrande klassernas förtryck och bedrägerier, så krävs det att vi ska offra våra bekväma liv med alla dess flyktiga begär.
Hur många är beredda att offra sitt bekväma liv för något högre syfte, när de tror att det här livet är det enda? Inte många, bara de som tror på ett liv efter detta och att en stor belöning väntar är beredda att göra denna uppoffring helhjärtat. Därför har Allah föreskrivit Jihad som en av de bästa handlingarna en muslim kan göra. Jihad är att sträva med sitt liv och sin egendom för Allahs skull.

[61:10-11] TROENDE! Skall Jag berätta för er om en byteshandel som kommer att rädda er från ett svårt lidande? [Den består för er del i att] ni tror på Gud och Hans Sändebud och strävar och kämpar för Guds sak med er egendom och ert liv som insats; detta är för er det bästa - om ni bara visste!

[49:15] Inga andra än de som tror på Gud och Hans Sändebud och som inte vacklar i tron och de som kämpar för Guds sak med sina ägodelar och med livet som insats är [verkliga] troende; det är de som är uppriktiga [i sin bekännelse av tron].

Jihad innebär inte att man bara kan kasta sig ut och skjuta vilt omkring sig eller spränga sig själv, målet med Jihad är få Allahs ord högst, att sprida Islam och att bilda ett samhälle som styrs av Allahs lag. Det finns alltså Jihad med sina ägodelar, att ge för sånt som är bra för Islam, ge till fattiga, för att stödja islamiska institutioner, sponsra soldater, spridning av kunskap osv.
Det finns Jihad genom tal, att man säger sanningen oavsett konsekvenserna, Allahs budbärare Mohammad (fred över honom) sa i en fin hadifh:

”Den bästa Jihad är att tala sanning till en tyrannisk härskare”

Det finns även Jihad i form att kriga, utan den formen av Jihad skulle det vara fritt fram för de korrupta att slakta muslimska barn, kvinnor och försvarslösa. Men alla har inte möjlighet att delta i detta, men en form av jihad alla kan göra, när dom vill, är Jihad Al-nafs som innebär att kämpa mot egot begär.

Dagens styrande klass vill verkligen inte ha en islamisk stat som aldrig någonsin kommer förhandla med dom på deras villkor. Islam förbjuder strängt deras bedrägliga metoder för att behålla sin makt. De flesta här på vaken känner nog till hur bankerna använder sig av sitt främsta vapen som är ränta, för att lura in länder och dess folk i en skuld de inte kan ta sig ur, och därmed bli tvungna att underkasta sig deras villkor. De monoteistiska religionerna talar emot ränta men ingen religion klargör att det är totalförbjudet som Islam. Allah säger:

[2:278-279] Troende! Frukta Gud och avstå, om ni är [sanna] troende, från utestående ockervins(ränta). Gör ni inte det skall ni veta att ni befinner er i krig med Gud och Hans Sändebud...

Det är till och med förbjudet i Islam att äta ränta, alltså, att bland annat ta eget lån som det är en ränteavgift på.

[2:275] DE SOM livnär sig på ocker skall uppstå [till Domen] lika ostadiga på benen som den som Djävulen med sin beröring slagit med vansinne. De säger nämligen: "Handel är inte annorlunda än ocker." Men Gud har förklarat handel lovlig och förbjudit ocker(ränta). Den som efter att ha fått kunskap om Guds allvarliga varning upphör att bedriva ocker får behålla vad han dessförinnan vunnit, men Gud skall fälla den slutliga domen över honom. Och de som faller tillbaka i denna synd har Elden till arvedel och där skall de förbli till evig tid.

Jabir Abdullah berättade att profeten förbannade mottagaren av intresse och den som betalar, den som registrerar den och de två som vittnar till detta. Varav han (profeten) sade: "De är alla lika [i skuld].

Den Islamiska staten är på väg tillbaka och den kan aldrig acceptera att riba (ränta) används och den kommer aldrig, om Allah vill, att acceptera Israeliternas förtyck av palestinier eller den västerländska maktens förtyck av muslimer. Den islamiska staten kan aldrig någonsin underkasta sig människor och deras korrupta lagar, och passivt stå och kolla på när muslimer blir terroriserade.
Jag tror och många andra, att de israelitiska makthavarna aldrig kommer att lämna ifrån sig makten, utan istället slåss med allt de har mot den Islamiska nationen, och andra länder kommer att välja sida vilket kommer leda till en nytt världskrig.
Detta är vad youtube serien ”the light reloaded” visar, att muslimer vänder sig tillbaka till Islam och fler och fler inser att det finns ingen annan utväg än att sträva och kämpa för Allahs skull med sitt liv och sin egendom, om de någonsin vill se rättvisa och fred i världen.

Posted on: 2012/6/7 15:10

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper