vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Solen och planeterna roterar inte!
#1


See User information
http://www.youtube.com/watch?v=7drRJRHJS-E&feature=g-u-u

Såg detta och tykte det va intresant, vad tror ni?

Posted on: 2012/6/17 7:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Solen och planeterna roterar inte!
#2


See User information
Ska titta ordentligt senare, men titta på denna http://www.youtube.com/watch?v=8cw6iI ... ture=youtube_gdata_player

Nu har jag tittat hela, och ja. Det är lite konstigt. Det han påpekar.
Man lär sig i skolan att planeterna är ovala osv, men på bilder så ser de helt runda ut. Kan det vara så att bilden ändras till rund, eller nått?
Att venus verkar svänga lite upp och ner var oxå konstigt, kanske beror på hur jorden rör sig i samband med venus och solen. Om den nu rör sig som jag tror, likt nassim, i en spiral bakom solen om man kan säga så.

Men helt klart intressanta frågor han ställer, ska fundera lite mer.. :)

Posted on: 2012/6/17 19:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Solen och planeterna roterar inte!
#3


See User information
Coolt som fan att man har rest varje dag av sitt liv utan att veta om det :)

Posted on: 2012/6/17 21:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Solen och planeterna roterar inte!
#4
Planeternas omloppsbana har ytterligare en dimension som aldrig lyfts fram. Sen har vi även hela solsystemet som också är i omloppsbana.

Hur planeter avbildas ser jag som en ganska irrelevant fråga utan att vara otrevlig mot ts.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Solen och planeterna roterar inte!
#5
Texterna på den här videon är lite missvisande, men grafiken är ganska förklarande. (Jag har bara tittat till 1.51 i filmen, så jag kan inte garantera resten stämmer)





edit: HA! wtf. I princip samma video Nu får jag väl titta på hela videona innan jag avslöjar något annat ganska intressant.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Solen och planeterna roterar inte!
#6


See User information

Posted on: 2012/6/17 23:18
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Solen och planeterna roterar inte!
#7


See User information
Jag tror att man kan dra den här teorin ännu längre, men vad vi ser är vad vi kanske kan förstå, mig veterligen så far inte solen rakt ram i utkanten av våran galax utan upp och ner i förhållande till galaxens axel och så färdas galaxen framåt igenom universum. Så skall man se till hans beskrivning så är det han lär lika platt som den vi får lära oss i skolan. Man kan bara undervisa simpliciteter till barn men kompliciteter till kunskapstörstande idioter som vi är.

Posted on: 2012/6/18 22:34
Kommentera men gärna med respekt och faktagrundade påståenden!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Solen och planeterna roterar inte!
#8


See User information
Det finns en annan intressant teori om jorden och planeterna har expanderat från att ha varit mindre planeter. kika på den här länken.. http://www.youtube.com/watch?v=7kL7qDeI05U

Posted on: 2012/6/20 21:11
Kommentera men gärna med respekt och faktagrundade påståenden!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Solen och planeterna roterar inte!
#9


See User information
Kolla in wikipedia och läs hur deformerad jorden egentligen påstås vara av rotationen. Radien skiljer 0,335% mellan ekvator-radien och pol-radien. Det tror jag inte någon kan mäta på en bild av jordklotet eller i bilder på andra planeter (det skiljer alltså ungefär två pixlar på en vanlig medelstor datorskärm, en pixel på en laptopskärm). Bilder ser helt enkelt cirkulära ut eftersom det är så liten skillnad...
http://en.wikipedia.org/wiki/Flattening


Och solens rotation räknas inte i relation till cirkulerande planeter. Den räknas i relation till exempelvis andra solar i samma system av solar. Rotationen på "system av solar" räknas i relation till andra "system av solar".
http://sv.wikipedia.org/wiki/Vintergatan

En rotation kräver en referenspunkt varifrån man observerar rotationen. Att använda en planet som cirkulerar runt solen är inte en fast referenspunkt. Det är helt enkelt inte så man definierar rotation. Exempel: Om solen roterade med samma hastighet som en planet cirkulerade runt solen i samma riktning skulle solen alltid ha samma sida mot planeten, solen skulle upplevas vara ickeroterande. Men om man väljer en fast punkt i rymden och tittar på solen så skulle den rotera i samma exempel. Och det väljs alltid en fast punkt i det system som man vill studera. (Sedan kan systemet i sig rotera relativt ett större system, men detta ska nog anses som överkurs som ett första steg)

Posted on: 2012/6/23 3:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
42 user(s) are online (42 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 42

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS