vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 »


Anonym
Re: 9/11 was an insida job - Interview with Egyptian General Muhammad.Khalaf (2005)
#49
Quote:
Ska jag vara ärlig så tycker jag vaken börjar tappa kurage. Så fort ni stänger av någon pgr personangrepp så kommer personen ifråga tillbax under annat nick och slänger ur sig saker som. Ja där ser man vilken nivå ni har på vaken. Ni saknar trovärdighet och grund.

VAKNA för f-n. De är uppenbara sabotörer som vänder och vrider på allt för att sabba för de likasinnade på vaken. Ok om de hade hållit med om NÅGOT på vaken, eller ens försökt kicka på ideer och lösningar så hade det varit helt ok. Hur uppenbart ska det behöva bli? Skärp er.


Vänta lite nu!

Vilka är det som är "likasinnade" på Vaken? Är det någon sekt eller? Likasinnad betyder väl att man tycker likadant och är överens principiellt. Jag har fortfarande under hela mitt långa liv inte träffat två sanningssökande personer som är helt överrens i allt. En argumentation som skall leda till nya kunskaper för alla för diskussionen framåt till kompromisser, medgivanden eller nya ställningstaganden.

Om det kommer in en människa som inte vet nånting om ämnet lär den ju knappast bli övertygad om vare sig det ena eller det andra om diskussionen ligger under ankelhöjd.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 9/11 was an insida job - Interview with Egyptian General Muhammad.Khalaf (2005)
#50


See User information
Sorry för ordet likasinnade. Det va inte alls menat att det skulle tolkas som en liknelse med en sekt. Jag kanske skulle sagt sanningssökare eller nåt. Om nya människor kommer in här så tror jag att de flesta klarar av att lista ut om det förkommer en seriös diskussion eller pajkastning. man ska inte behöva behandla nyinkomna på dagisnivå med silkeshandskar.
Jag tror jag har sagt "full av skit" en gång på vaken. kanske 2.
Det finns vissa saker som är uppenbara för mig här på vaken. Och jag kan bara tala för mig. Och det är att skilja på en som vill ha information eller en som vilseleder information. Vem av dom tror du att jag är Jaxtone?

Posted on: 2006/7/15 17:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 9/11 was an insida job - Interview with Egyptian General Muhammad.Khalaf (2005)
#51


See User information
OSPA!

Menar du/din syssling, piloten på Brittish Airways, att det inte krävs några omfattande pilotkunskaper för att dyka 7000f på två minuter i en stark 270 graders sväng?

Jävligt dålig reklam för Brittish Airways måste jag säga. Jag flyger aldrig mer med dom.

Här är vad en fd, USAF pilot med 35 års erfarenhet av Boeing plan för Pan Am och United har att säga:

Knowing the flight characteristics of the “big birds” like the back of his hand, Wittenberg convincingly argued there was absolutely no possibility that Flight 77could have “descended 7,000 feet in two minutes, all the while performing a steep 270 degree banked turn before crashing into the Pentagon’s first floor wall without touching the lawn.”


Wittenberg claimed the high speed maneuver would have surely stalled the jetliner sending it into a nose dive, adding it was “totally impossible for an amateur who couldn’t even fly a Cessna to maneuver the jetliner in such a highly professional manner, something Wittenberg said he couldn’t do with 35 years of commercial jetliner experience.


“For a guy to just jump into the cockpit and fly like an ace is impossible – there is not one chance in a thousand,” said Wittenberg, recalling that when he made the jump from Boeing 727’s to the highly sophisticated computerized characteristics of the 737’s through 767’s it took him considerable time to feel comfortable flying.


“I had to be trained to use the new, computerized systems. I just couldn’t jump in and fly one,” he added.

http://www.lewisnews.com/article.asp?ID=106623

Dina svar kan enklast beskrivas som undanflyende kvasivetenskapligt babbel.


Posted on: 2006/7/16 8:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: 9/11 was an insida job - Interview with Egyptian General Muhammad.Khalaf (2005)
#52
"There was no fooling former Air Force and commercial pilot Russ Wittenberg the morning of 9/11. He knew it was an inside job from the get-go, knowing the ‘big boys’ were up to the same dirty tricks they played in the Kennedy assassination and Pearl Harbor."


Inte illa att ha bilden klart för sig redan på morgonen.
Där har vi en trovärdig källa....

Inte någonstans påstås det att denna sväng görs samtidigt som dykningen.
Ingenstans står det hur stor radien är på denna 270° sväng.

Kanske dags att sluta svälja allt som stoppas ner i käften på dig.
Tänk själv, en nyttig upplevelse.
Och framför allt kunskap är ingen last att bära med sig.

Du kanske skulle fråga denna pilot om han slagit av sattelitnavigationen på sitt flygplan någon gång..

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 9/11 was an insida job - Interview with Egyptian General Muhammad.Khalaf (2005)
#53


See User information
Du kanske kan hjälpa till och räkna ut hur det kan ha gått till!?

Det påstås att det tog två minuter att sjunka från 7000f ner till mark nivå och in i Pentagon! Någonstans måste han ha gjort den 270 graders starka svängen. Och vi vet att det inte var i markhöjd eftersom vingarna då skulle ha slått i marken.
Det påstås också att svängen skulle ha kommit under eller efter nedstigningen eftersom man söger att svängen skedde precis innan inflygningen mot byggnaden och under radarns syn.

Rätta mig om jag har fel jag bara funderar högt.

Så denna otränade pilot måste då alltså först ha slagit av färddatorns navigeringssystem som hindrar dylika manövrar.
Sen skall han manuellt dyka 7000f, troligtvis i en hastighet av 400mph eftersom det var den hastigheten man påstår att han haft när han slagit in i byggnaden. Han skall plana ut på lagom höjd för att göra en 270 graders sväng utan att riskera att krascha på fel ställe.

Kan du då redogöra för mig vad en sannolik 270 graders sväng skulle ta i tid om vi utgår från att den görs i en relativt stark sväng eller en relativt mild sväng, horisontalt?

1 min, 30 sek? Är det rimligt att anta att man kan sjunka 7000f och hinna svänga 270 grader på två minuter?

Jag är genuint intresserad av att veta detta! Och skulle jag ha fel i att anta att det är orimligt skall jag vara den första att erkänna det.

Posted on: 2006/7/16 10:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: 9/11 was an insida job - Interview with Egyptian General Muhammad.Khalaf (2005)
#54
" Tagit bort då det var för personligt "


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: 9/11 was an insida job - Interview with Egyptian General Muhammad.Khalaf (2005)
#55
Quote:
1 min, 30 sek? Är det rimligt att anta att man kan sjunka 7000f och hinna svänga 270 grader på två minuter?

Jag är genuint intresserad av att veta detta!


Som sagt. Enligt vad som rapporterats så sjönk planet från 7000 fot under det att det svängde 270 grader. Detta skedde under loppet av 2.5 minut. Jag har redan visat att det krävs en mindre brant sväng än vanligt för att göra detta och att det kan göras utan att överskrida maxhastigheten. Har du mig på "ignore" eller?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: 9/11 was an insida job - Interview with Egyptian General Muhammad.Khalaf (2005)
#56
En dag fylld av föreläsningar...

Nu åter till dina frågor.


Jag rekommenderar dig starkt att läsa på om hur det fungerar i en cockpit.
För det du nu skriver är ren fantasia från din sida.

Det finns inget "färddator navigationssystem"!

Lär dig vad det heter innan du skall verka så duktig av dig, det blir något pinsamt att försöka förklara något för någon som inte vill få det förklarat för sig.

Global Air Traffic Management (GATM)

Sen till dina siffror som inte är korrekta och som saknar grund.

Alla rapporter som är officiella säger att det tog 2,5 minuter inte 2 som du påstår.
Eller som du väljer att skriva "Det påstås att det tog två minuter" Där har vi en starkt underbyggd siffra. NOT

Det skiljer alltså 25 % längre tid som det tog mot vad du påstår.

Sen saknar du radien på svängen DVS det som du vägrat svara på hittills, hur stor var radien, det är omöjligt att räkna ut om man inte vet radien.

Jag vet, men det vore intressant och se om du överhuvudtaget har ett intresse och ta reda på detta!

Du påstår ju att du är intresserad av detta, då är det dags för dig att plocka fram fakta då innan du skriver dina något undermåliga inlägg.

Detta har jocce redan visat och ni har låtit bli att svara, så att upprepa en lögn gör den inte sann.

http://www.vaken.se/modules/newbb/vie ... e=flat&order=ASC&start=50

Tack för den jocce, ett bra jobb.

/Gert


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 9/11 was an insida job - Interview with Egyptian General Muhammad.Khalaf (2005)
#57


See User information
Ospa. Du har även gått under nicket zapata och zapata2? Ser du brukar signera med /Gert. Du skriver att man ska hålla sig till fakta. Såg ett inlägg av zapata/gerd där du påstår att golvplanen i wtc tornen var gjorda av 10cm lättbetong och ingenting mer. Hittar inte tråden nu. Varför nämner du inte att det var kraftiga stålbalkar under betongen? Sen så är det inte lättbetong som används till golv. Det är betongelement som är 10 cm tjocka som man lyfter på plats och som sedan armeras. Sen gjuter man en fetare klack på den. Håll dig till fakta. Var det inte du som påstog att du arbetar med konstruktioner innom bygg? isf borde du veta bättre om du jobbar med det. 10cm lättbetong. lol
Nu ska jag iväg och jobba. ha en bra dag. vi ses ikväll.

Posted on: 2006/7/17 10:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: 9/11 was an insida job - Interview with Egyptian General Muhammad.Khalaf (2005)
#58
Quote:

NoMoreWar skrev:
Ospa. Du har även gått under nicket zapata och zapata2? Ser du brukar signera med /Gert. Du skriver att man ska hålla sig till fakta. Såg ett inlägg av zapata/gerd där du påstår att golvplanen i wtc tornen var gjorda av 10cm lättbetong och ingenting mer. Hittar inte tråden nu. Varför nämner du inte att det var kraftiga stålbalkar under betongen? Sen så är det inte lättbetong som används till golv. Det är betongelement som är 10 cm tjocka som man lyfter på plats och som sedan armeras. Sen gjuter man en fetare klack på den. Håll dig till fakta. Var det inte du som påstog att du arbetar med konstruktioner innom bygg? isf borde du veta bättre om du jobbar med det. 10cm lättbetong. lol
Nu ska jag iväg och jobba. ha en bra dag. vi ses ikväll.


Moderatorn har bett er och sluta blanda ihop användare. Nicklas drog med svansen mellan benen men han var dock karl nog att be om ursäkt.

Sen får du nog ta och bestämma dig om det är Gert eller Gerd jag heter.

Läs och lär dig något.

http://www.nyteknik.se/art/17356

Jag påstod att materialet i golvet var lättbetong, visst kunde varit mer noggrann, förlåt, men det viktiga i det inlägget var vikten.

/Gert

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 9/11 was an insida job - Interview with Egyptian General Muhammad.Khalaf (2005)
#59


See User information
Visst. Jag ber om ursäkt att jag tog fel på Gert/gerd. sorry. Blandade nog bara ihop er.
Vikten skulle ha haft med det att göra när du beskrev det som du gjorde. Men din teori faller ganska grovt när du påstår att golven bara var konstruerade av lättbetong. Vilket dom inte ens var. Med andra ord så höll du dig inte till fakta. Gör det i farmtiden.

Posted on: 2006/7/17 10:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 9/11 was an insida job - Interview with Egyptian General Muhammad.Khalaf (2005)
#60


See User information
Quote:

Lightsaber skrev:
Hur det kommer sig aldrig tidigare eller senare har byggnader med stålkonstruktioner kollapsat av bränder?


Jasså? Spana lite på ett relativt nytt exempel med Windsor Tower i Madrid. Rasade inte helt, men kolla på hur stålkonstruktionen såg ut efter en vanlig brand.

Quote:

Lightsaber skrev:
Hur byggnad 7 kunde kollapsa trots att den inte träffades av något plan?


Brand?

Quote:

Lightsaber skrev:
Varför ingen av de 19 kaparna fanns med på passagerarlistorna?

Hur man kunde identifiera alla 19 kapare 2 dagar efter atacken?

Hur fler av de så kallade kaparna dykt upp levande efteråt?


Ja. Du svarar ju nästa själv på dina egna frågor. Dom uppgifterna som kom ut 2 dagar efter 9/11 var felaktiga. Dessutom så finns kaparnas namn med på passagerarlistrona. Dock inte på listorna med offer (av naturliga skäl). Konspirationisterna vill gärna blanda ihop dessa två listor av någon anledning.

Sen till sist
Quote:

Lightsaber skrev:
Hur USA:s flotta "råkade" ligga utanför Afghanistans kust vid tiden för 911?


Har du kollat på en världskarta någon gång?

/J


Posted on: 2006/7/17 10:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: 9/11 was an insida job - Interview with Egyptian General Muhammad.Khalaf (2005)
#61
Materialet i golven , skrev jag.

Stålet försvagades av branden och förstördes av kraschen så något utelämnande finns inte.

Sen var dom gorda av lättbetong.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: 9/11 was an insida job - Interview with Egyptian General Muhammad.Khalaf (2005)
#62
Quote:

Lightsaber skrev:

Hur USA:s flotta "råkade" ligga utanför Afghanistans kust vid tiden för 911?

En 12-åring skulle kunna räkna ut att 911 var ett inside job





Och detta förväntar du dig ett seriöst svar på?

Felet här är att du inte läser vad du klistrar in från andra sidor.

Jag tror att det gått till så här.

Någon klantskalle ( inte du ) har översatt något som stått på nätet ( för då är det ju sant) sen inte översat ordet US Marines utan tagit för givet att detta betyder flottan, vilket är helt galet.

För en 12 åring vet att Afghanistans inte har någon kust linje.

/Gert

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 9/11 was an insida job - Interview with Egyptian General Muhammad.Khalaf (2005)
#63


See User information
OSPA: Läs och lär dig något.
http://www.nyteknik.se/art/17356

Det här blir ju bara roligare och roligare. En stursk förstårsigpåare länkar till en artikel om en ogrundad teori ;)

Det finns åtminstånne ett tiotal andra professorer inom arkitektur som "påstår" (teori) att konstruktionen omöjligt kan ha kollapsat innifrån. Jag har postat hela artikeln här tidigare.

Men det är skönt att veta att vi båda förlitar oss på andrahanduppgifter, teorier och i övrigt ovetenskapliga spekulationer. Jag kan åtminstånne erkänna det.

Apropå Flight 77:
Visst finns det uppgifter som hävdar att han sjunker 7000f och svänger 270 grader samtidigt på två (och en halv) minuter.

En professionell pilot med 35 års erfarenhet från liknande plan påstår att det inte är möjligt. En annan att det är lungna puckar.

Frågan är bara vem jag skall lita på. Det vore förmätet av mig (eller någon annan med andrahandsuppgifter) att påstå att vi vet.

Jag tycker fortfarande att det låter orimligt att en kapare med nästan obefintliga kunskaper om hur man manövrerar ett plan kan sätta sig i en Boeing 757 och styra som ett proffs.

9:29 a.m.: Autopilot on Flight 77 Disengaged Flight 77’s autopilot is disengaged. The plane is flying at 7,000 feet and is about 38 miles west of the Pentagon. [9/11 Commission, 7/24/2004, pp. 9] Information from the plane’s recovered flight data recorder (see September 13-14, 2001) later will indicate the pilot had entered autopilot instructions for a course to Ronald Reagan Washington National Airport (which is nearby the Pentagon). [9/11 Commission, 1/27/2004]

(9:33-9:37 a.m.): Eyewitness Reports Indicate There Was No Loss of Control on Flight 77 Radar data shows Flight 77 crossing the Capitol Beltway and headed toward the Pentagon. However, the plane, flying more than 400 mph, is too high when it nears the Pentagon at 9:35 a.m., crossing the Pentagon at about 7,000 feet up. [CBS News, 9/21/2001; Boston Globe, 11/23/2001] The plane then makes a difficult high-speed descending turn. It makes a “downward spiral, turning almost a complete circle and dropping the last 7,000 feet in two-and-a-half minutes. The steep turn is so smooth, the sources say, it’s clear there [is] no fight for control going on.” [CBS News, 9/21/2001] It gets very near the White House during this turn. “Sources say the hijacked jet ... [flies] several miles south of the restricted airspace around the White House.” [CBS News, 9/21/2001] The Daily Telegraph later writes, “If the airliner had approached much nearer to the White House it might have been shot down by the Secret Service, who are believed to have a battery of ground-to-air Stinger missiles ready to defend the president’s home. The Pentagon is not similarly defended.” [Daily Telegraph, 9/16/2001] White House spokesman Ari Fleischer suggests the plane goes even closer to the White House, saying, “That is not the radar data that we have seen. The plane was headed toward the White House.” [CBS News, 9/21/2001 Sources: Ari Fleischer]
Entity Tags: Pentagon, Secret Service

http://www.cooperativeresearch.org/ti ... timeline&day_of_9/11=aa77

Men oavsett om jag skulle ha fel i mina antagande. Och det skulle kunna vara en epeleptisk apa som gjorde denna manöver med bravur så har det bara bevisat just det.

Jag kan se rubrikerna framför mig:
Brittish Airways anställer piloter utan erfarenhet. ERfarenhet visar att vilken j-a idiot som helst kan hantera en Boeing. Även epeleptiska apor kan komma på tal.



Posted on: 2006/7/17 11:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 9/11 was an insida job - Interview with Egyptian General Muhammad.Khalaf (2005)
#64


See User information
Att dyka 7000fot på 2,5minuter innebär ca 11-12m/s eller ca 43km/h nedåt. Borde inte vara något större problem för dom flesta passagerarflygplan. Att man svänger samtidigt gör det ju bara lättare.

Posted on: 2006/7/17 11:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 9/11 was an insida job - Interview with Egyptian General Muhammad.Khalaf (2005)
#65


See User information
Pseudovetenskap, (pseudo- från grekiskan, falsk), även kvasivetenskap, är en lära som hävdar sig vara vetenskaplig men som inte uppfyller alla de kriterier som normalt krävs av en vetenskap. Till exempel ska resultat av en vetenskap kunna testas och vara upprepbara - det vill säga att samma resultat kan återskapas med samma utgångspunkt vid en annan tidpunkt eller plats. Teorin får inte heller innehålla inre motsägelser och resultaten får inte stå i konflikt med väletablerad vetenskap och kända experimentella resultat.

Det är detta OSPA m.fl sysslar med. Man lutar sig uteslutande mot fakta och teorier som inte går att bevisa och som i tidigare erfarenheter visat sig oriktiga.

Inga stålkonstruktioner har tidigare kollapsat p.g.a. brand. Flygbränsle kan inte smälta eller försvaga stål så att dom tappar bärkraft. En konstruktion som wtc tappar inte sin hela bärkraft p.g.a. att enstaka sektioner falerar o.s.v.

Det är helt OK att komma med alternativa teorier helt om dom har någon vetenskaplig teori.

Men vetenskapligt bevisat blir det bara om det går att rekonstruera. Annars är och förblir det ogrundade spekulationer och i det fall det presenteras som bevis bara nonsens.


Posted on: 2006/7/17 11:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 9/11 was an insida job - Interview with Egyptian General Muhammad.Khalaf (2005)
#66


See User information
Quote:

dre skrev:
Att dyka 7000fot på 2,5minuter innebär ca 11-12m/s eller ca 43km/h nedåt. Borde inte vara något större problem för dom flesta passagerarflygplan. Att man svänger samtidigt gör det ju bara lättare.


Vad är detta för skitsnack! Borde inte vara några problem!? Om man svänger borde det vara lättare!? För en professionell pilot kanske inte, jag vet inte, men flera piloter säger att det är mycket svårt och dom skulle inte vilja prova.

Pseudovetenskap misslyckas på en eller flera punkter när det gäller att följa de principer som anges av den vetenskapliga metoden. Typiskt är t.ex.

Auktoritetstro - man värderar en särskild persons uttalanden och skrifter över alla andra. (Ex: L. Ron Hubbard och dianetiken)
Bristande upprepbarhet - man påstår saker utan att det kan upprepas av andra i experimentella resultat.
Handplockade exempel - att välja ut de exempel som talar för en teori samtidigt som man bortser från andra exempel som talar mot den (t.ex sanndrömmar).
Likgiltighet inför motsägande fakta - att man vidhåller sin teori trots att den motsäger experimentellt fastställda resultat.
Ofalsifierbarhet - när det inte finns någon möjlighet att vare sig bekräfta (verifiera) eller motsäga (falsifiera) påståenden genom upprepbara experiment. (Ex: astrologi, där alla observationer kan tolkas för att passa in i teorin)
Ovilja till prövning - Man vägrar pröva teorin mot verkligheten trots att det vore möjligt. (t.ex slagrutemän som vägrar undersöka vetenskapligt om deras metoder fungerar).
Bristande förklaringsvärde - många pseudovetenskapliga teorier överger hållbara förklaringar utan att ersätta dem med något annat så att de lämnar mer oförklarat än de gamla (t.ex kreationism som lämnar det mesta oförklarat av det som evolutionsteorin förklarar).
Komplexitet - man bryter mot principen för Ockhams rakkniv som säger att om flera förklaringar finns så ska man välja den enklaste. Istället väljer man den "häftigaste", mest "spektakulära", eller som stämmer bäst med ens tro.

Posted on: 2006/7/17 12:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: 9/11 was an insida job - Interview with Egyptian General Muhammad.Khalaf (2005)
#67
Du behöver inte fundera, du har fel.

Att du inte svarar på frågan om radien på svängen visar bara att du inte vill förstå.

Detta med radien är viktigast av allt just nu.

Du kan inte utelämna vissa fakta då du skall göra en beräkning.

Vore lika dumt som att be någon räkna på en medelhastighet och inte tala om sträckan.

Så antingen läser du jocce´s inlägg eller så hostar du själv upp lite fler siffror så det går att göra en uträkning.

Sen behöver vi inte blanda in piloter i detta, ge oss alla siffror så är det bara att fråga Boeing som tillverkar planen så vet vi.
Vi behöver inte då fundera på vilka siffror som presenterats för "piloterna" du nämner.


/Gert

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: 9/11 was an insida job - Interview with Egyptian General Muhammad.Khalaf (2005)
#68
Quote:

cicero skrev:

Det är detta OSPA m.fl sysslar med. Man lutar sig uteslutande mot fakta och teorier som inte går att bevisa och som i tidigare erfarenheter visat sig oriktiga.

Men vetenskapligt bevisat blir det bara om det går att rekonstruera. Annars är och förblir det ogrundade spekulationer och i det fall det presenteras som bevis bara nonsens.



Vilket BS.

Hört talas om beräkningar baserad på grundforskning?

Jag har bevisat mina fakta och teorier i en särskild tråd som du hållt dig ifrån, att du nu skriver i denna tråd att jag inte gjort detta bevisar "NADA"

Men jag bjuder in dig till denna tråd så får du gärna visa vad jag räknat fel på!

Välkommen!

http://www.vaken.se/modules/newbb/vie ... php?topic_id=2875&forum=4

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 9/11 was an insida job - Interview with Egyptian General Muhammad.Khalaf (2005)
#69


See User information
Jag har ingen aning om radien, har aldrig påstått att jag har det eller att jag ens vet hur man skulle kunna räkna ut det med dom givna parametrarna.

Du däremot och din pyssling har påstått att det är en cykel tur på bakgatan utan att ta hänsyn till pilotens oerfarenhet, tidsaspekten, hastigheten eller radien för den delen. Större radie torde kräva mer tid.

Jag anser att det är orimligt. Du menar att det inte är det. Jag kan inte påstå att jag har någon bevisbörda inför dina påståenden.

Jag lutar mig kanske lite för mycket på andras påståenden om att en dylik sväng skulle göra att planet blev näst intil omöjlig att kontrollera. Men vad vet jag. Jag har aldrig flygit en Boeing och kommer antagligen aldrig att erbjudas tillfälle att göra det heller.

Jag skulle gärna ta del av en simulator och testa detta under realistiska omständigheter. Men tills dess vidhåller jag att det är orealistiskt att påstå att en outbildad pilot som aldrig flugit ett Boeing plan i realiten kan göra det.

Angående Boeing så har vi alla parametrar vi behöver. Fallhöjd tid, grad på sväng och hastighet. Kan vi räkna ut att det är möjligt att göra det på denna tid oavsett radie kan vi stämma av och se om det är trovärdigt utifrån geografi och övriga tidsaspekter såsom var planet sågs innan och efter. Två och en halv minut är ingen lång tid alls.

Glöm inte heller att Boeing största kund är... Pentagon.
Men du får gärna be Boeing redogöra för tidsapekten i relation till fallhöjd och sväng. Det kanske ger oss något vi kan be andra titta på!?

Posted on: 2006/7/17 12:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 9/11 was an insida job - Interview with Egyptian General Muhammad.Khalaf (2005)
#70


See User information
OSPA: Jag har bevisat mina fakta och teorier i en särskild tråd som du hållt dig ifrån, att du nu skriver i denna tråd att jag inte gjort detta bevisar "NADA"


Vad jag i denna tråd påstår är att dina sk. fakta och teorier är precis det. Enstaka fakta sammanvävda för att bevisa din teori.

Jag uppskattar som jag tidigare sagt att du har alternativa teorier.
Men jag har läst spaltkilometer med dylika påståenden sedan 2001. Men alla har baserat på teorier som inte prövats i realistiska experiment.

Jag vill att du inser att dina teorier är precis lika ogrundade som många andras här på forumet. Många kollapsteorier utgår från omständigheter som inte går att bevisa. Brandskyddslagret runt bultarna hade skadats. Hur vet vi det - det gör vi inte. Och om det skulle vara så? So what, det är forfarande stålbultar och flygbränsle.

Det verkar som dessa teorier, precis som många konspirationteorier bara är konstruerade för att stödja en redan övertygad grupps teorier.

Det spelar ingen roll hur många om och men man väver in i sina fakta puzzel dom är lik för bannat bara teorier. Och är till dags dato ogrundade eftersom ingen har tillåtits granska WTC kollapsen vetenskapligt.


Posted on: 2006/7/17 12:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: 9/11 was an insida job - Interview with Egyptian General Muhammad.Khalaf (2005)
#71
Men herregud, skall du vederlägga något så skall du i din avhandling använda dig av beräkningar och kända fakta.

Om du inte är överens med dessa fakta så skall du motbevisa dessa och få dom granskade av en grupp forskare.

Så fungerar det i den vanliga världen.

DVS, det finns en officiell vederlagd historia, att ifrågasätta den är bara bra, men snu skiljer sig ni er mot normala företeelser.
Det är nu upp till er att bevisa detta.
Jag har inte fått ett enda bevis på något sådant.


Tills dess....

/Gert

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 9/11 was an insida job - Interview with Egyptian General Muhammad.Khalaf (2005)
#72


See User information
Quote:

OSPA skrev:
Quote:

Lightsaber skrev:

Hur USA:s flotta "råkade" ligga utanför Afghanistans kust vid tiden för 911?

En 12-åring skulle kunna räkna ut att 911 var ett inside job





Och detta förväntar du dig ett seriöst svar på?

Felet här är att du inte läser vad du klistrar in från andra sidor.

Jag tror att det gått till så här.

Någon klantskalle ( inte du ) har översatt något som stått på nätet ( för då är det ju sant) sen inte översat ordet US Marines utan tagit för givet att detta betyder flottan, vilket är helt galet.

För en 12 åring vet att Afghanistans inte har någon kust linje.

/Gert




Krigsfartyget USS Enterprise anses vara världens främsta fartyg för bärare av bl.a kärnvapen. Detta fartyg, tillsammans med flera andra, låg i närheten av arabiska sjön som ligger utanför Afghanistans grannland Pakistan dagarna före 11 september attacken. Så visst det borde ha stått Pakistans kust.

"Half a world away, as suspicion mounted that Osama bin Laden and his al Qaeda terrorist network based in Afghanistan had been responsible for the attacks against America, U.S. and British naval forces were on-station, ready to retaliate.

"The USS Enterprise (CVN-65) and USS Carl Vinson (CVN-70) battle groups were already forward deployed in the Arabian Sea, along with other U.S. warships and a Royal Navy attack submarine, constituting an immediate capability to conduct manned-aircraft and Tomahawk cruise missile strikes."

http://www.chinfo.navy.mil/navpalib/p ... ion/vis02/vpp02-ch1a.html



Bara tillfälligheter inget att bekymra sig över:


http://www.greatdreams.com/trade_military2.htm


http://www.globalsecurity.org/military/agency/navy/batgru-65.htm


http://www.konformist.com/911/hmsweeney.htm


http://www.wsws.org/articles/2001/nov2001/afgh-n20.shtml


http://www.thewebfairy.com/killtown/oddities/2001.html


http://www.infowars.com/saved%20pages ... dge/us_planned_attack.htm

http://www.infowars.com/saved%20pages ... nowledge/india_reacts.htm

Posted on: 2006/7/17 12:51
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 2 (3) 4 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
50 user(s) are online (50 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 50

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS