vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Guy claims he is not a "person" but a "man" so the rules do not apply to him

See User information
VIDEO: http://www.liveleak.com/view?i=692_1345777131

"Non-person" gets tazed by a man who enforces the rules

The guy in the bright shirt by the metal detector will eventually taze him in the 2nd video

..Then he attempts to film inside the courtroom, where he is informed without a signed permission from the judge he could not film.He argues since he is not a person the rule does not apply to him.Thats where the 2nd video picks up

From the mother of the man

"This is the unedited video of Robert when he was in the courtroom before later being tazed. He had obtained indirect permission to videotape by the court months prior to this and he even had his document with him that demonstrated that.
Posted with the express permission of Robert, my son, who cannot post himself as he is in jail. Judge charged Robert with indirect contempt based on unsworn accountings by officers involved and he was then charged with 3 counts of battery against the officers."

Posted on: 2012/8/24 19:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Guy claims he is not a "person" but a "man" so the rules do not apply to him

See User information
Nu kan jag inte se videon... Buggar. Men känslan om detta fick mig att skriva dessa rader. Borde kanske ligga under tråden "war against sovereigns has began", men vad vet jag.

Att se förbi teatern:

Först borde du se att ALLA dessa tjänstemän är DINA tjänare...(En gång i tiden, innan kommersen tog över).

Allt handlar om fred, och domstolar skapades för att sunt lösa saker utan att bryta freden av onödigt blodsutjutande..

En domare är inte bara en domare, DU måste godta honom/henne... Innan dess heter det enbart "(Gärna förste-)Rådman", detta gör du genom att avge "ära", vilket är att ställa sig upp när han/hon kommer in eller att "för-stå"(Stand-under). Finns många sätt att lura sig till det "Ta av dig mössan!" - Du gör det och är fucked...
Alla är vi väl lika, heter det inte så?

Efter det skall DIN "ställning" tagas, vem/vad/roll är du?
Suverän? Bolag? Och den lustiga sociala statusen...

Vad utgörs saken (Kommers/fredsbrott?) I AB Sverige är det brottsmål eller civilmål (Finns inget annat, civilmål är när snutar ska tatta efter din plånbok osv efter att din blinkers inte längre funkar, eller att du drack öl framför polishuset, eller när det ENBART GÄLLER PERSONA). Fredsbrott är skada, förlust eller "löftesbrott".

Person? Non-person?
Ja, en riktigt viktig punkt, vilket styrks av un.org, art6 av univeriella mänskliga rättigheterna. Valet är fortsatt ditt, kan ingen ta ifrån dig, se art 30 (Finns ingen domare i AB Sverige som vågar bestrida det)! Jätte fallgropar här i lag-språk, persona har många omskrivningar!

Sen att allt gjorts till ett skämt är en helt annan sak, det ligger fortsatt där i botten, vilket dom bygget bankirernas luftslotte på...

Allt handlar om dig! Och Vi kallar oss utvecklat samhälle...

Jag gör detta själv, däremot inte riktigt som denna killen (Fick videon 1 å funka, andra 2 e lost). Jag är mer rätt på (framförallt tidigare till "förhandlingen", i mer saklig och kärleksfull(ingen vill snacka med en sur, förbannad klump) inriktning.

Har heller inte än idag "fått" sätta min fot i en AB domstol, alla försök har dom inte velat... Och jag har försökt, skall sägas... Dess "rådmän" (inkl just. depart) vill inte heller svara på mina mer direkta frågor... Konstigt... Eller har dom något att dölja?

Posted on: 2012/8/24 22:40

Edited by Avatar on 2012/8/24 22:57:52
Edited by Avatar on 2012/8/24 23:05:07

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Guy claims he is not a "person" but a "man" so the rules do not apply to him

See User information
Vad innebär begreppet " Persona non grata" och vem har auktoritet att deklarera detta tillstånd och intressantast av allt vem gav denna instans auktoritet att auktorisera detta tillstånd Hmmm?

Inse detta och börja lita på din egen förmåga, för svaren finns inte utanför oss hos "systemet" Jesus eller Galactic Federation, det finns inom oss Om vi tar fullständigt ansvar för våra tankar, ord och handlingar, att vi blivit "hjälpta" att söka svar hos experter och överhet e ju typ en del av bluffen.

För vilka har problem med sanning, rättvisa och ocensurerad information ?
Fundera en stund på egen hand så har du svaret, gå sen till en spegel, se dig själv i ögonen, sätt pekfingret i bröstet och säg följande högt ett par gånger:
I AM RESPONSIBLE.

Förlåt sen dig själv och alla andra så kan matchen börja , allt vi råkar ut för är en möjlighet till att lära och erfara även om det kanske inte upplevs som ballt för stunden, få har berättat det för oss så vi behöver inte vara så hårda mot oss själva och framförallt inte ta oss själva så allvarligt, it´s all a game.

Person, icke person, lagar, regler, förordningar, bolagspolicy vem vet skillnaden, vem som omfattas hur det tillämpas, jag vet men ett hett tips är "systemet" är ett riggat game som är självgående och i systemet finns ingen "remedy/lösning" så att bränna år på hel/övertid som jag mfl gjort är slöseri med energi (om man inte är extremt nyfiken" så för att bespara övriga tid, besvär och svår huvudvärk så testa detta:

Hur kommer man till ett stadium där ingen är herre och ingen är slav där alla som vill kan utan att bli hotade, dödade vårda en bit jord för sin glädje och försörjning samt uppleva denna planets överflöd på mat, skönhet och livsglädje, vilket i sig är en födslorätt och kunna leva sitt liv utan att skövla och skada annat liv, för allt är liv/energi och ställ sen frågan:

hur föreslår systemets små illusioner, ekonomin, det legala systemet, media, underhållning, vetenskap, religion, geometri, astronomi, astrologi, kändisskap, status mfl mfl. att man ska komma dit, fundera med öppet sinne och undra sen varför vi 24/7 blir matade med tredjepartsinfo där dessutom denna info är övervägande SVART/negativ ,som bevisligen följer nåns direktiv för det är kanske dags att inse att låtsaspengar och maktbegär inte kan vara den äkta drivkraften utan endast ett medel som ONDSKAN använder för att uppnå sitt mål.

Tack till alla som sticker ut hakan och blir förlöjligade av sk. vänner, grannar och familj genom att testa, misslyckas och likfullt fortsätta, för alla vet väl innerst inne att vi redan vunnit slaget mot ondskan men det tar väl ett tag för vissa att smälta tanken att det enda som är statiskt är just den kosmiska piskans grillgaffel i röven som irriterande nog hela tiden puttar oss utanför vår komfortzon.

Så till nybörjare som blir utsatta för systemets små utnyttjade, ignoranta lakejer. testa detta när dom helt sonika domderar sin inbillade auktoritet :

Jag hör dig men jag förstår dig inte, förstår du mig ?

Typiskt arrogant svar : Nej

Så om inte jag förstår/stand under dig och du inte förstår/stand under mig så berätta gärna poängen med att fortsätta detta samtal.

Dagens fråga: när är det dags att stå upp för vad som är rätt utan att först fundera på konsekvenserna/privilegierna.

Allt handlar om insikt och att försöka leva ett medvetet och inte ett programmerat liv, så stäng av TV:n och frigör energi till att börja leva och inte endast existera som en produktionsfaktor i systemets skittråkiga/skoningslösa värld.

Lev väl.

Posted on: 2012/8/25 4:29

See User information
Och jag tänker inte ens klicka på länkar som jag inte känner igen, mest för att en vän fick att rejält virus som la sig i roten i windows så han kunde inte ens stänga av datorn eller programmet. Paranoojja

Posted on: 2012/8/25 9:35
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper