vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Stora och små bokstäver

See User information
Vi har en tråd om hur man kan manipulera med sin underskrift men jag fattade aldrig riktigt konsekvenserna av det hela. Men tydligen är det inte bara vi på Vaken och andra av samma sort som funderar på det här. På min senaste teleräkning såg jag till min förvåning att landets största telefonbolag tydligen tagit intryck av denna fråga:

Mitt namn stod med små bokstäver utan stor bokstav först i förnamn och efternamn, och det var tydligt angivet att detta var min juridiska person!

Adressen stod sedan normalt med stor bokstav i gatunamn och stad.

Men såvitt jag förstår gör detta räkningen bindande, tydligen kan dom inte kräva in pengarna av mig om dom skrivit namnet korrekt med stora bokstäver först!!!

Mycket lurigt det här, men som sagt, detta är något man måste ha kommit på ganska nyligen!

(Jag har frågat Skatteverket men man säger sig inte känna till något förutom att man om man har flera förnamn kan skriva ett med stora bokstäver i sin helhet för att markera det i korrespondens men det saknar betydelse i övrigt)

Posted on: 2012/8/27 8:42

Edited by Asgeir on 2012/8/27 9:06:42
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Stora och små bokstäver

See User information
Alla vägar bär till Rom HeHe,

systemet sätter inte allt på ett kort, utan har en myriad alternativ som alla bär till Rom/Vatikanen/Banken/Systemet aka. The Beast

The CROWN = CopyRigtOWNer, och alla vet hur det funkar BETALA för allt, även luft, vatten och mat HeHe

Så om det står Hr före eller skattebetalare eller adressat eller svarande eller kärande eller annan legal fiktion och du vidkänner det som står i påståendekopian utan signatur i vått bläck så är du rökt.

Det alla får från Vattenfall är påståendekopior och inget annat, testa att erbjuda reglering av påstått krav mot att du får validering av skulden via aktuella räkenskaper, certifierad kopia på kontraktet och en signerad faktura i orginal och garva dig sen harmynt åt svaret du får, om du får nåt.

För tänk nu alla att det är högst rimliga 3 krav om nån påstår att en skuld föreligger, för det vet väl alla att den som kommer med påståendet har bevisbördan, sunt förnuft eller ?

Att kraftverk och elledningar byggts med hjälp av värkande ryggar och en hel del svett och inte bolagspengar verkar få inse, och att alla som blivit beroende av el blir utsatta för kontantkonfiskering av privata BOLAG är synd för det som få inser är att vi har ett mantal i denna ankdamm som är värd åtskilligt men de som själva önskar förvalta detta mantal förvägras den möjligheten av gissa vem och varför HeHe.

Spelet är riggat och jordelivet är för kort för att spela nån annans spel, så alternativet är att inte delta i detta Monopolspel och snickra på ett där alla kan ta del av det överflöd som existerar på denna potentiellt vackra Moder Jord

Så egentligen handlar det inte om att finna kryphål och sätta sig in i idiotin utan att ta sig ur programmeringen och testa att leva mer medvetet å ta ansvar för det man tänker, säger och gör.

Kan vi hjälpa varann att uppleva detta så bör det gå innan det är försent med tanke på alla störmoment "systemet" kastar åt oss i allt snabbare takt.

Bli ett gruskorn i detta jättesjuka Mekano HeHe

Posted on: 2012/8/27 9:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information

Meet Your Strawman http://www.yourstrawman.com/

Stock Market & Birth Certificates. How much are YOU worth? http://www.youtube.com/watch?v=bFXdCH--Gjo

Debt Free Sovereign Trust

http://www.freewebs.com/debtfreesovereign/

Posted on: 2014/1/17 17:19

See User information
Om fler läser på, då förändras världen.

http://www.youtube.com/watch?v=ojZr6k2ksls

Posted on: 2014/1/18 17:19
Resized ImageChip HappensResized Image

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper