vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



den svenska åsikts-registreringen
#1


See User information
Jag tar för givet att alla vet om FRA-lagen och det..

Men det jag undrar är när åsikterna börjar registreras och dom som inte tycker "rätt" om "makten" registreras som "terrorister"?


Är vi ganska nära nu?


Hur säkert sitter vi som besökt Vaken.se och andra konspirationsteori-sidor?

Jag vet, ingen sitter säkert men hur som helst, klart det skulle vara bra att tala öppet om det här bara för att avslöja åsikts-registreringen innan den tar skada på nån svensk som tycker "fel"..


Är det kanske rättegångar för påhittade våldtäckter som väntar oss alla?

Tydligen så ska bevis inte spela nån roll i Sverige när det gäller våldtäkt, som jag förstår det.. Tjejens ord är det som väger tyngst inte bevis..

Hur protesterar vi mot att vi inte får ha privata telefonsamtal och privata internetbesök?

Jag föreslår brevprojekt mest för att enda vägen att ha våra rättigheter säkrade är att alla vet om våra rättigheter och även att Osama är död så det finns absolut ingen anledning att avlyssna våra telefoner för att "jaga" terrorister..

Wow Sverige, hur kunde det gå så långt så fort.. :(

Protestlista?

Posted on: 2012/9/16 20:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: den svenska åsikts-registreringen
#2


See User information
Quote:

anvendernamn skrev:

Men det jag undrar är när åsikterna börjar registreras och dom som inte tycker "rätt" om "makten" registreras som "terrorister"?


Det behöver inte nödvändigtvis vara så att du registreras som terrorist genom någon sorts "trigger". Det mest troliga är att information tas fram i efterhand för att användas mot dig under en eventuell(t) rättegång/smutskastning/justitiemord. Däremot triggas säkert något som gör att de har dig på "watch list".

Många som lyckats titta bakom kulissen kommer en eller annan dag stå inför en situation där de inte längre kan sitta passiva, utan de går från ord till handling. DÅ är sådan historik bra att ha för den som vill tysta dig.

Information är makt. Att ha ett ton internethistorik hängandes över sig kan göra den mest vågordade knäsvag. 3 statuerande justitiemord så sitter vi alla tillbaka i tv-soffan och svär.

Quote:

Hur säkert sitter vi som besökt Vaken.se och andra konspirationsteori-sidor?


INGEN sitter säkert. ALLA begår någon gång en handling på nätet som kan användas mot dem. Vi sitter bara MER osäkert. ;)

Quote:
Protestlista?


Du menar åsiktslista? ;)



Här finns något att reflektera över, även om det inte är direkt "on topic":
[TED] Tracking the trackers

Även här:
[TED] Your phone company is watching

Posted on: 2012/9/16 22:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: den svenska åsikts-registreringen
#3


See User information
Tillägg.

Efter ett inlägg här på vaken så påstår Collusion att Gnuheter, Twitter, Youtube och Facebook vet om att jag varit här. Inte så att jag vill misstänkliggöra Vaken. De ser ju självfallet inte till så jag blir trackad. Det visar bara hur enkelt det är och vilka "fällor" som gillras.

Loggar jag nu in på Facebook så vet de att jag besöker sidan.. 43 gånger per vecka, till exempel.

Inte nog med det heller. För om de kan registrera vilka URL jag varit på så ser de vilka svar i forumet som är mina.

Yumm yumm..

Posted on: 2012/9/16 22:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: den svenska åsikts-registreringen
#4


See User information
Jag själv tänker att den absolut enda vägen den här övervakningen/diktaturen skulle kunna lyckas är om dom flesta är så rädda så dom håller tyst och hoppas på det bästa..

Medans ett fåtal modiga själar skriker och diskuterar öppet om hur katastrof det är att avlyssna alla svenskars ttelefoner och internettrafik i hopp om att råka snubbla över en terrorist som plottar terrordåd på telefon och internet..

Det är ganska långsökt och svårt sätt att "hitta terrorister".

Men det är väl "hitta terrorister" som är förklaringen tilll varför våra telefoner av avlyssnade?

MVh

Posted on: 2012/9/16 23:30
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
39 user(s) are online (39 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 39

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS